, americký výrobce nealkoholických nápojů a pochutin, v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 27,6 procenta na 1,71 miliardy USD. Lidé kvůli koronavirovým omezením konzumovali doma více slaných brambůrek, perlivých nápojů či ovesných vloček, uvedla dnes firma. Akcie v pre-marketu rostou o 0,42 %.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,21 dolaru a výrazně překonal odhady analytiků, kteří čekali zisk 1,12 dolaru na akcii. Čisté tržby se zvýšily o 6,8 procenta na 14,82 miliardy USD. Analytici podle společnosti Refinitiv čekali tržby 14,55 miliardy USD. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů, nových akvizic a prodeje majetku tržby stouply o 2,4 procenta.
Spotřebitelé se při práci z domova zásobovali občerstvením a limonádami. Navíc některé restaurace, kina a nákupní centra se díky rychlému očkování začaly částečně otevírat. Tržby divize občerstvení Frito-Lay v Severní Americe stouply o čtyři procenta. Tržby z prodeje nápojů v tomto regionu, který je největším trhem firmy, pak vzrostly o pět procent.
PepsiCo potvrdila svůj předchozí výhled na letošní rok, podle kterého očekává růst organických tržeb o čtyři až šest procent. Organické tržby neberou v úvahu výkyvy směnných kurzů či vliv akvizic. Zisk na akcii při konstantních směnných kurzech podle očekávání stoupne o sedm až devět procent, uvedl zpravodajský server CNBC.