Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tesla začala dodávat své tahače. Ale není všechno zlato, co je elektrické

Tesla začala dodávat své tahače. Ale není všechno zlato, co je elektrické

26.02.2023 15:25
Autor: Redakce, Patria.cz

Jak informuje CNBC, v Kalifornii je na silnicích možné vidět stále více nákladních vozů a tahačů od firmy Tesla. Pepsi si již v roce 2017 objednala 100 těchto vozů a od té doby se přidala řada dalších firem. Jaký může být další vývoj v tomto segmentu automobilového trhu a aktivit Tesly?

CNBC poukazuje na to, že nákladní automobilová doprava má výrazně větší podíl na emisích, než by odpovídalo počtu nákladních vozů relativně k celkovému množství aut na silnicích. I proto prudce roste poptávka po alternativních pohonech u nákladní dopravy. Musk přitom na počátku sliboval, že nákladní vozy od Tesly se začnou vyrábět už v roce 2019 a že ekonomika jejich provozu bude konkurenceschopná v porovnání s tahači se spalovacími motory i železniční dopravou.



První vůz od Tesly byl do Pepsi dodán v prosinci minulého roku, podle CNBC je na něj garance 1 milion kilometrů a obsahuje prvky autonomního řízení, které ale nebyly zatím aktivovány. K tomu by mělo dojít až později. V této souvislosti CNBC ukazuje, co se během posledních let stalo s akciemi Tesly:
02
Zdroj: CNBC, Youtube

Tahače od Tesly by podle Muska měly mít dojezd 500 mil, a to při plném naložení a dálniční rychlosti. Podle CNBC se ale čeká, jaká bude realita. Přitom stanice informuje, že Pepsi v USA používá tahače na vzdálenosti až 450 mil, náklady přitom jdou od lehkých čipsů až po těžké plechovky s nápoji. Následující schéma ukazuje odhady Tesly z konce roku 2017, které porovnávají náklady na jednu ujetou míli u tradičního tahače a u tahače od Tesly. Ten by po započítání všech nákladů měl být podle tehdejších odhadů asi o 20 % levnější:
03
Zdroj: CNBC, Youtube

CNBC poukázala na to, že konkurence přichází se svými vlastními elektrickými tahači. Tradiční výrobci tu mohou mít výhodu v tom, že dobře znají trh, potřeby firem a preference řidičů. K tomu mají vybudované servisní sítě. Posun k elektrifikaci v oblasti silniční nákladní dopravy by pak samozřejmě vyžadoval obrovské investice do nové infrastruktury, včetně výkonných nabíjecích stanic.

U nákladních vozů je pak tématem i celková hmotnost vozu či soupravy. Ta je totiž omezená. A jelikož elektrické vozy váží výrazně více než vozy se spalovacím motorem, může být ve výsledku omezena jejich schopnost převážet těžší náklady. Nakonec tak podle některých názorů může dojít k větší diverzifikaci pohonů a vedle elektromobilů může být v nákladní dopravě ve větší míře používán například vodík.

Zdroj: CNBC



 

Čtěte více:

Tesla dosáhla ve čtvrtém čtvrtletí rekordního zisku, její tržby vzrostly o 37 procent
26.01.2023 8:29
Čistý zisk amerického výrobce elektrických aut Tesla ve čtvrtém čtvrtl...
Analytik k výsledkům Tesly: Žádná katastrofa se zatím nekoná
26.01.2023 12:20
Včerejší výsledky Tesly vyvolaly tradičně velké vášně na obou stranách...
Tesla má náskok v autonomii. Ta by mohla generovat 60 % její celkové hodnoty, říká investiční ředitelka ARK
05.02.2023 15:14
ARK Invest dlouhodobě věří akciím Tesly, které tvoří významnou část po...
Víkendář: Elektromobily ještě nejsou připraveny. Alternativa?
04.02.2023 8:05
Na Yahoo Finance si všímají snižování cen vozů Tesla, k němu se přidáv...
Víkendář: Tři oblasti, které by se měly změnit v Tesle
19.02.2023 8:47
Ross Gerber, který stojí v čele Gerber Kawasaki Wealth & Investment Ma...

Váš názor
  •  
    11.03.2023 21:25

    https://youtu.be/1sIOPKvBQy4
    štíreček
  • Jo jo
    26.02.2023 17:47

    Já jsem se podivoval že nikde nevidím kvanta videí o úžasných el tahačích jak je zvykem u všeho co z Tesly vypadne. Když ani nedovolili aby dali řeč s řidiči, tak to bude pořádný průser. Jak se předpokládalo. Hlupaně z EU už mají naplánovaný zákaz spalovacích motorů u nákladních aut v EU.
    HenryFord
    • Re: Jo jo
      27.02.2023 13:13

      ... ale až nám EU zakáže spalovací motory, tak stále se ještě můžeme vrátit k potahovým vozidlům. I tak se dá ušetřit za kremaci (https://fb.watch/iYlZsE7od5/)
      Kočičák
      • Kočičák
        11.03.2023 19:57

        Tak to mám ještě s prodejem chalup počkat? mají chlív, může tam být koník nebo kravka jak je libo.
        kočák
    • Re: Jo jo
      27.02.2023 13:03

      To ukáže čas. Ale průser to asi takový nebude, jinak by PEPSI ten kontrakt vyvázala. Což může. Baterie má 1000V architekturu, tedy proudy mohou být nižší. Váha vozidla je sice o něco vyšší než u spalovacích trucků, ale elktro má povolenou vyšší celkovou hmotnost. nevím přesně o kolik, ale údajně to ve výsledku dává srovnatelnou hmotnost nákladu. Výkon elktra je samozřejmě daleko vyšší ( zejména kroutící moment ). Takže hlavní bude spotřeba a životnost baterie.
      Skladník
      •  
        22.05.2023 14:02

        "Váha vozidla je sice o něco vyšší" - takže při stejném užitečném zatížení by musely elektrotrucky jezdit lidově řečeno přetížené v porovnání s dieselem. Myslím ve vztahu k silnici, která podle toho bude taky vypadat.
        Berounskej
      •  
        11.03.2023 19:41

        Kapacita baterie bude postupně klesat. Za 10 let bude dojezd o 30% nižší.
        Chichi43
      •  
        27.02.2023 16:31

        Rozvázat kontrakt s emisní modlou? To by je wopruzníci uklovali nehledě že vedení Pepsi je taky postižené spasitelstvím, tak budou dál cálovat ve jménu klimatické spásy.
        HenryFord
Aktuální komentáře
28.04.2024
12:33EP Infrastructure, a.s.: Oznámení o splacení emise dluhopisů
12:26J&T FINANCE GROUP SE: Výroční zpráva za rok 2023
8:35Víkendář: Fiskální politika drží sazby nahoře, u akcií je tak lepší zaměřovat se na kvalitu
27.04.2024
8:31Víkendář: Podle Morgan Stanley je ekonomika stále v pozdní fázi cyklu s odpovídajícími důsledky pro akciový trh
26.04.2024
22:02Zámořské akciové indexy uzavřely týden růstem  
17:29Pokles inflace k 2 % je jen částí investičního příběhu následujících let
16:51UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o první výplatě úrokového výnosu
16:45UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o třetí výplatě úrokového výnosu
16:34Výsledky zajistily zelený závěr týdne  
15:39Rattner: Vlna prvního nadšení z elektromobilů opadá
14:34Braňo Soták: Výsledkům Alphabet v podstatě není co vytknout, dominantní stále ještě vyhledávání  
13:58Výsledky Microsoft: Vysoké kapitálové výdaje do AI začínají sklízet ovoce  
12:34Savarin p.l.c.: Výroční zpráva za rok 2023
12:15Perly týdne: Různé názory na cesty ke svobodě a slabá místa Tesly
11:01Trhy: Techy zabraly, BoJ je opatrná a výnosy před inflačními čísly klesají  
10:41Jakub Blaha:Výsledky těžaře zlata Newmont a update k našemu investičnímu tipu  
10:32TOMA, a.s.: Konsolidovaná výroční finanční zpráva TOMA za rok 2023
10:09Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
10:01Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.: Zveřejnění regulatorní informace Allwyn Financing Czech Republic 2 a.s.
9:07Rozbřesk: Mohou vyšší sazby Fedu vést k rychlejšímu snižování sazeb v eurozóně?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data