Prodej nových osobních aut za dva měsíce letošního roku meziročně vzrostl o 13,9 procenta na 38.689 vozů. Byl tak přibližně na hodnotách trhu před pandemií covidu-19. Prodej elektromobilů stoupl o čtvrtinu. Uvedl to dnes v tiskové zprávě Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější byla domácí značka Škoda se 14.812 registrovanými vozy, následuje Hyundai s prodejem 3711 aut a s 3123 vozy. Na dalších místech jsou , Kia, Dacia, a Mercedes-Benz. Nejvíce se prodávaly modely Škoda Octavia, Kamiq a Fabia.
Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem téměř 47 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 68,85 procenta trhu, podíl nafty tvoří 23,5 procenta.
Prodej lehkých užitkových automobilů zaznamenal meziroční nárůst o 25,45 procenta na na 3953 vozidel. První je značka Opel s 551 registrovanými vozy, druhý skončil s 524 dodávkami a třetí , který prodal o 26 vozů méně. Registrací nákladních vozidel proti loňsku ubylo o 14,4 procenta na 1417 aut. První je značka Mercedes-Benz před Scanií a značkou MAN.
Počet registrací autobusů vzrostl o 107 procent na 145 vozidel. V únoru se meziročně zvýšil o 340 procent, což bylo způsobené velmi nízkou loňskou srovnávací základnou. První je značka Iveco Bus s 63 registrovanými autobusy, druhý MAN a třetí Setra.
Kategorie motocyklů zaznamenala díky teplému počasí meziroční nárůst o 22,6 procenta na 2568 strojů. První je japonská značka s 501 registrovanými motocykly, následuje čínská CF Moto a třetí je rakouská KTM.