Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Rozhovor o současnosti a budoucnosti pražské burzy s generálním ředitelem Petrem Koblicem

Rozhovor o současnosti a budoucnosti pražské burzy s generálním ředitelem Petrem Koblicem

11.11.2010 15:30
Autor: Redakce

Pražská burza cenných papírů by se podle spekulací trhu mohla v brzké době dočkat po Fortuně, která zčeřila stojaté vody tuzemských IPO poprvé od roku 2008, dalších primárních úpisů akcií. Nemalých změn však rozhodně dozná v souvislosti přechodu na obchodní systém Xetra, který je preferován majitelem BCPP, jímž je Wiener Börse.

Jak probíhají přípravy na přechod na nový systém obchodování a jaké budou důsledky pro investory na tuzemském trhu? Ztratil český akciový trh část ze svého bývalého lesku pro zahraniční investory nebo je současný pokles objemů jen přechodným výpadkem? Lze čekat od systémového propojení regionu zvýšení objemů obchodů a tím likvidity? Na kolik nových emisí se může český trh v blízké budoucnosti těšit? Na tyto a další otázky se můžete ptát přímo generálního ředitele Burzy cenných papírů Praha již nyní. V online rozhovoru na stránkách Patria.cz Vám bude odpovídat Petr Koblic, generální ředitel Burzy cenných papírů Praha, dnes od 14 hodin. Otázky můžete pokládat po přihlášení kliknutím na zelené tlačítko níže.

Koblic new

Petr Koblic vystudoval VŠE v Praze, od roku 1993 pracoval v Živnostenské bance jako obchodník na finančních trzích a později na pozici zástupce ředitele odboru treasury. V letech 1997-1998 byl odpovědný za prodej produktů institucionálním klientům ve společnosti Patria Finance. V červnu 1998 nastoupil do společnosti CAIB Securities, a.s. jako ředitel obchodování, v roce 2000 byl jmenován členem jejího představenstva a od ledna 2002 byl jejím předsedou. Od roku 2003 pracoval jako ředitel odboru Privátního bankovnictví, cenných papírů a Asset management v HVB Bank. Do roku 2004 byl členem představenstva Asociace pro kapitálový trh. V srpnu 2004 byl zvolen předsedou burzovní komory a generálním ředitelem Burzy cenných papírů Praha. V únoru 2007 byl jmenován předsedou burzovní komory nově založené Energetické burzy Praha.


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (chicko, 14:16) -
    Dobrý den, napadlo Vás už konečně, že SPAD je přežitek a trh se oživí, když se bude obchodovat na jednom trhu a s jednotným poplatkem? Vím, že pro někoho je tato varianta méně výnosná(makléřské společnosti), leč se ukazuje, že většinu drobných investorů odradí a ti pak dají přednost zahraničním trhům před BCPP, míníte v tomto ohledu něco v budoucnu učinit?
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:39) -
    Poplatky ve SPAD jsou shodné jako poplatky v automatických obchodech, kde se nyní realizuje kolem 15% obchodů. Jistě chápete,že nevidíme příliš mnoho důvodů násilně omezovat SPAD, kde se realizuje 85% objemu obchodů. Možnosti arbitráže se mezi těmito našimi dvěmi trhy prakticky nevyskytují. Obecně se dá říci, že méně likvidní emise vykazují lepší výsledky obchodování v systémech s tvůrci trhu. Samozřejmě se zavedením nového obch. systému dojde k určitým změnám, ale i tak nechceme zcela opustit model s funkcí tvůrců trhu. Děkuji za rozhovor a přeji hezký den a mnoho úspěchů při investování!
  • ---
  • Otázka (Pavel Dryml, 14:12) -
    Vážený pane řediteli. Nepovažujete za prohru pražské burzy fakt, že česká firma AVG se při vstupu rozhodla pro jiný než náš trh? Co by se dalo udělat, aby byl vstup na BCPP pro firmy jednodušší a i investičně zajímavější? Děkuji.
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:30) -
    Pokud je mě známo, tak se firma AVG nerozhodla o vstupu na jakoukoliv burzu zatím vůbec. Je to soukromá společnost a zvažuje do poslední chvíle možné alternativy, viz jedna z mých odpovědí. Pokud já vím, tak investiční banky umístění v Praze doporučovaly, ale rozhodnutí je zcela na akcionářích. Vzhledem k tomu, že největšími akcionáři jsou polské private equity fondy, které mají velmi blízko polské vládě, je naše situace problematická. Pevně věřím, že po úspěchu úpisu firem jako NWR a Fortuna vyvinou zbylí akcionáři AVG dostatečný tlak, aby k úpisu v ČR došlo. Jsem přesvědčen, že úpis tohoto typu by přinesl velký objem objednávek, ale "každý svého štěstí strůjcem".
  • ---
  • Otázka (Rýdl, 14:10) -
    Dobrý den, pane řediteli. Zajímalo by mne, zda BCPP má zformulovanou nějakou marketingovou a PR strategii k propagaci burzy jako takové či investování na tuzemském kapitálovém trhu obecně? Na jaké podoby prezentace BCPP sázíte, jaké akce (například v letošním roce) jste v tomto směru učinili a do budoucna chystáte?
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:23) -
    Ano, samozřejmě takovou strategii máme. Nyní jsme součástí uskupení středoevropských burz (CEESEg), z čehož do značné míry naše strategie vychází a těží. Vždy je nutné vyhodnocovat konkrétní potřeby, které se na tom kterém trhu vyskytují. Stejně jako většina profesionálů, kteří se na trhu pohybují, tak i my vnímáme např. stagnující zájem zahraničních investorů. Zaměřujeme se proto nyní s našimi partnery na propagaci stávajících emitentů na BCPP a jejich prezentaci v zahraničí. Rovněž pochopitelně reagujeme na zvýšený zájem o primární emise, kde připravujeme s partnery "tailor made" semináře pro potenciální emitenty. Co se týče péče o drobné investory, tak zde je míč zejména na straně našich členů - ti jsou s drobnými investory v denním kontaktu. Burza je však vždy připravena jakoukoliv aktivitu směrem k drobným investorům podpořit. Nyní jsme třeba partnery investiční hry, která probíhá pod patronací Lidových novin,.... Bylo by to na delší povídání, což je mimo možnosti online rozhovoru, ale toto je asi jakási základní kostra, které se držíme.
  • ---
  • Otázka (Homo, 14:07) -
    Pane řediteli neuvažujete o nějakém školení - prezentaci pro naše poslance, senátory. Domnívám se, že spousta z nich neví jak burza funguje a jaký má význám pro celostátní hospodaření, rozpočet. Věřím, že většina z nich zná pouze akcie na doručitele.
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:29) -
    Školení v tomto ohledu není tím správným komunikačním kanálem, snažíme se o poskytování konzultací těm představitelům státu, kteří o to projeví zájem, nebo kteří s titulu své funkce s námi musí být ve styku.
  • ---
  • Otázka (Antonín Kolář, 13:51) -
    Pane řediteli, prosím neuvažuje se o posunutí času uzavření burzy v Praze z času 16:00 hodin na pozdější dobu. Například jako v Německu. Burzy v Evropě se často "opičí" po velkém bratru v USA a v době kdy se otevírá obchodování v USA u nás obchodování končí. Mnokrát dohází k zajímavým pohybům, ale burza v Praze je již mimo. Taky mnoho dat z USA , na které burzy v USA (následně v Evropě) reagují jsou 15:30 nebo až 16:00. Na Burze v Německu se část těchto pohybů kurzů realizuje, u nás protože je zavřeno ne. Závěr obchodování pak v USA končí na nule a Praha otevírá na stejných úrovních. Předem děkuji za odpověď. S přáním příjemného dne. Kolář Antonín
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:12) -
    Naprosto s vámi souhlasím, je to jeden z problematických bodů komunikace mezi námi a našimi členy. Názor většiny byl zatím takový, že by prodloužení doby obchodování přineslo více pozitiv než negativ. Jsem přesvědčen, že 100% dojde k prodloužení doby obchodování s příchodem nového obchodního systému. Do té doby to bude předmětem našich debat se členy a celý trh třeba překvapíme pozitivním rozhodnutím v tomto směru.
  • ---
  • Otázka (Karel Malátný, 12:48) -
    Dobrý den, neuvažuje vídeňská burza o zavření pražské burzy a řízení aktivit v Čechách z Vídně ? Malátný
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:59) -
    Ne.
  • ---
  • Otázka (Petr Lacina, 12:35) -
    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jaké máte nápady na podpoření českého kapitálového trhu. Jestli jste nějaké v minulosti realizoval a nebo budete realizovat v blízké budoucnosti? Není vám trochu smutno při pohledu na polský trh a při pohledu na poslední IPO na varšavské burze, kde samotná burza uvedená na trh udělala 20 % hned první den? Nestálo by za to se podívat do Varšavy a poradit se, jak to dělat v Čechách? Děkuji za odpověď
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:53) -
    Podívat se do Varšavy a něco okopírovat? A co? Napsat do zákonů, že české penzijní fondy (tedy až bude nějaká reforma) musí povinně utrácet 95% aktiv na burze, nebo si přivést "hodnotnou" myšlenku, že dalších 50 privatizací (čeho? - vše je prodané..) uděláme přes burzu? Vše z čeho žije polský trh se stalo v 90tých letech. A jak již jsem uznal, bylo to od tehdejšího ministra, tuším, že jím byl Leszek Balcerowicz , v zásadě geniální. My se spíše musíme dívat po trzích, které jsou podobně velké a kde tato masivní podpora ze strany státu není a snažit se něco okoukat tam. Myslím, že na podporu kapitálového trhu burza v posledních 6 letech vynaložila mnoho energie a to docela úspěšně. Jeden rozdíl je naprosto zřejmý: počet drobných investorů za tu dobu narostl o řád a o burze se aktivně mluví, píše, zkrátka je vidět. Před pěti lety naprostá většina odborné veřejnosti a politického spektra ani nevěděla, že ještě burza v Praze funguje. Nyní si dovolím říct, že to ví všichni. My o moc více udělat nemůžeme.
  • ---
  • Otázka (Harp., 12:14) -
    Dobrý den, vážený pane řediteli, jsem drobný investor a placené datové služby pro mne nejsou efektivní. Je ovšem skutečností, že na zahraničních serverech (např. Onvista.de, Morningstar.com, Nasdaq.com) lze získat řadu dat a ukazatelů k akciovým titulům (bohužel převážně zahraničním) zdarma. Tak mě napadlo, zda by i BCPP mohla něco podobného (beta, EPS, NAV atd.) zdarma uveřejňovat. Mám za to, že by do podpořilo zájem drobných investorů o tituly obchodované na BCCP. Co o tom soudíte?
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:57) -
    Ano napadlo, jde o to, jestli a jak daleko má burza jít na poli analýz a servisu investorské veřejnosti. Do roku 2008 jsme byli vlastněni obchodníky a naprosto jednoznačný názor byl, že tento servis mají a chtějí zajišťovat obchodníci (členové) v rámci svých klientských služeb. Stále to máme v nějakém rozšířeném "hledáčku", ale v dnešní době i myslím, že na trhu je mnoho komerčních a dobrých servisů (některé zmiňujete), a nejsem si jist jestli to pro nás je správná cesta rozvoje. Uvítáme Vaše podněty k tomuto bodu - pošlete je rovnou našemu PR na adresu info@pse.cz. Moc děkuji.
  • ---
  • Otázka (Honza, 10:43) -
    Dobrý den, máte nějaké informace, především po včera zveřejněných výsledcích ČSOB i KBC, ohledně IPO ČSOB na BCPP? Děkuji a přeju příjemný den.
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:29) -
    Na tuto otázku jsem již odpovídal. KBC rozhodnutí o případném listingu ČSOB nepochybně dobře zváží a až bude čas, všechny najednou o výsledku rozhodnutí informuje. Z technického, právního ani obchodního hlediska nemá potřebu cokoliv s kýmkoliv řešit dříve, než to bude nezbytně nutné.
  • ---
  • Otázka (tk, 10:25) -
    Mám jenom jeden dotaz. Není na čase zkusit oslovit velké světové hráče, kteří by mohli mít zájem vstoupit na naší burzu, vzhledem ke svým podnikatelským aktivitám, nabízí se RWE, EON, Deutsche Telekom, PFIZER, Danone, Volkswagen...
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:37) -
    Myslíte jako emitenti? Můžu je listovat zítra, na to se jich nemusím ptát. Už nyní se tyto emise obchodují na desítkách burzovních i mimoburzovních platforem. Budou se tyto emise u nás aktivně obchodovat? Názor našich členů je - ne. Na to aby se emise na trhu aktivně obchodovala, musí mít pro ten který domácí trh "story". Proto se u nás solidně obchoduje s akciemi Erste (story Spořitelna) nebo CETV (story NOVA), ale třeba Pegas nebo ČEZ ve Varšavě se skoro neobchoduje, protože chybí důvod - story. Z firem, které zmiňujete vidím story pouze u Volkswagenu. Mnoho našich členů o tom s touto firmou v minulosti diskutovalo. Fakt je, že třeba podíl českých aktivit u VW je na jejich celkových aktivitách asi mnohem menší než podíl ČS na Erste, takže to story je asi úměrně menší. Navíc privatizace proběhla dávno a nikoho to tenkrát nenapadlo.
  • ---
  • Otázka (Tygr, 10:04) -
    Měl bych ještě nějaký ten dotaz pane řediteli. Co rozhoduje pro to, že tak malé, a velmi málo obchodovatelné tituly, jsou zařazovány do SPADu (viz. AAA, KitD). Kdy se dá očekávat změna "obchodování" u Vás na burze v souvislosti s příchodem nového vlastníka burzy? CO PODSTATNÉHO SE ZMĚNÍ PRO DROBNÉHO INVESTORA? Děkuji Vám za vyčerpávající odpovědí. Tygrrrrrrr
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:26) -
    Nevím jestli je online rozhovor platforma pro vyčerpávající odpovědi. Těší mě, že se potvrzují moje slova z první otázky; po kritice, že emisí je málo, přichází kritika velikosti těch co jsou..... O zařazení do market making modulu SPAD rozhodují členové - tvůrci trhu. Obě emise jsou samozřejmě také v order driven modulu. Po našem začlenění do koncernu s burzami ve Vídni, Budapešti a Lublani dojde během dalších dvou let k nahrazení našeho obchodního systému, systémem společným. Přímé změny pro drobného investora budou marginální.
  • ---
  • Otázka (Tygr, 9:54) -
    Dobrý den. Jaká je šance pane řediteli, že na BCPP vstoupí v dohledné době opravdu silný a zajímavý hráč i pro fondy a další zahraniční investory. Například ČSOB. A to je můj druhý dotaz: Jak to vypadá s IPO ČSOB a nebo třeba CS Cargo? Děkuji za odpovědi. Tygr
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:19) -
    S těmito emisemi je to jako s každou jinou soukromou emisí. Soukromou myslím neprivatizační. U privatizací je to možná trochu více o tom, že když se nějaký stát rozhodně privatizovat přes kapitálový trh, tak to udělá a necouvne těsně před emisí. U soukromých emisí vlastník do posledního okamžiku zvažuje různé cesty a jejich výhodnost pro společnost. V praxi to může znamenat, že emise může být odložena nebo zrušena pouze několik hodin před její realizací. Máme příklad z roku 2005, kdy velká emise byla zrušena v noci před začátkem úpisu. Byla dobře utajena a vlastně se o ní neví. To mě vyškolilo, abych do toho budoucím emitentům "neřečnil". Oba zmiňovaní emitenti jistě mají emisi velmi vysoko ve svém uvažovaní, ale než mi zazvoní mobil a neřeknou mi, jdeme do toho, zítra začíná úpis není nic jisté.
  • ---
  • Otázka (Pavel, 9:53) -
    Dobrý den. Mám nakoupené akcie NWR za 250,- Kč, které držím přes půl roku. Nechci prodělat tak stále čekám. Chtěl bych se zeptat jestli je nějaká šance dostat se zpátky na 250,-Kč. Děkuji za odpověď. Pavel
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:13) -
    To je otázka pro analytiky. Pokud lehce překročím, kam bych asi překračovat neměl, asi záleží na všeobecném názoru, kam půjde cena uhlí a ostatních surovin, zejména ropy.
  • ---
  • Otázka (Pavel, 9:53) -
    Dobrý den pane řediteli, zajímalo by mě, co si myslíte o tom, že na Pražské burze se poslední dobou nic moc neděje, připadá mi, že nemá sílu, a jak bych tak napsala šmrnc)). Myslíte si také, že naší burzu a republiku opustili Velcí Hráči a nechtějí u nás nakupovat, jelikož není z čeho "udělat" peníze? Mějte krásný den a přeji vám všechno nejlepší.. ZUZKA
  • Odpověď (Petr Koblic, 15:08) -
    Já tedy nemám pocit, že by se nic nedělo, ale pupkem burzovního světa rozhodně nejsme, to je fakt. Stejně jako nejsme pupkem světa sportovního, kulturního, finančního atd. Co se týče velkých investorů máte trochu pravdu. Při a po každé krizi dochází ke změně pohledu na riziko a úpravách investičních strategií směrem k tradičnějším aktivům. Navíc před 10 lety jsme byli "zajímavý" středně velký emerging market. Nyní jsou emerging market číslo 1. Čína, Indie, Brazílie, Rusko, Turecko, atd; střední Evropa je na okraji zájmu... Druhým faktorem je špatná evropská legislativa MiFID. Ve zkratce se dá říci, že posílila velké a posílila tzv. "cherry picking" - obchodují se pouze největší emise. Dále třeba dovolila masivní obchody mimo burzu, takže třeba kolem 30% obchodů s našimi papíry se děje mimo burzu, netransparentně v Londýně, a profitují z toho globální investiční banky.
  • ---
  • Otázka (Petr, 9:20) -
    Vážený pane řediteli, mám dvě otázky. Na polské burze se dnes obchoduje okolo 380 titulů. Vezmu-li v úvahu, že Polsko je zhruba 6x větší země vychází mi i přesto velmi tragický poměr. Co plánujete s touto velmi smutnou skutečností dělat? Na naší burzu vstoupilo za její historii několik málo nových titulů,(Pegas, ECM, NWR, nově Fortuna) Nyní se všechny obchodují pod upisovací hodnotou a to velmi výrazně. V zahraničí se řada IPO již v průběhu krize vrátila nad upisovací cenu, u nás ani jeden. Nemáte pocit, že pro investory je to další důvod, který na ně působí nedůvěryhodně a proto začali BCPP přehlížet? Petr
  • Odpověď (Petr Koblic, 14:07) -
    Dobrý den, tak mám dojem, že první otázka shrnujete valnou většinu témat celého rozhovoru. Takže Polsko. Kritika se na nás většinou obrací ze dvou stran: emisí je málo a emise jsou malé. Odpověď by proto mohla být jednoduchá, pokud by ve Varšavě měli dělat jen soukromé emise velikosti Fortuna a AAA a větší, mají jich na trhu také pouze 2 - 3 do roka. Podotýkám, že bez privatizací. Fortuna byla tuším v první pětce největších emisí v CEE v tomto roce, vše ostatní je menší, dramaticky menší. Privatizace jsou v Polsku naprosto specifická věc a uznávám, že to jak byl trojúhelník privatizace - penzijní reforma - kapitálový trh v Polsku v průběhu 90tých let nastaven je unikátní a obdivuhodné. U nás penzijní reforma neproběhla, 99% firem bylo privatizováno v kuponovce a dohled nad trhem v 90tých letech způsobil totální marasmus důvěry v kapitálový trh. Takže za nesrovnatelných podmínek dosahujeme, relativně, opakuji relativně, solidních úspěchů. Problematika cenového vývoje IPO je na delší debatu, ale hlavně asi ne se mnou, ale s analytiky a investičními bankami. Za mě, bych byl také raději, kdyby byly emise při vstupu oceněny v průměru níže, a pak se jejich kurs vyvíjel příznivěji pro investory....
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Nyní je ideální doba k investování do ESG, domnívá se portfolio manažer klimatického fondu Craig Cameron
19.02.2024 7:01
V našem sektoru jsme ESG faktory hodili do jednoho košíku a předstírám...
Richard Podpiera: Porážet inflaci bez akcií je prakticky nemožné. DIP nabídneme mezi prvními a v plné šíři, kterou zákon umožní
15.12.2023 6:01
Čerstvě prodiskutován Senátem po listopadovém schválení Sněmovnou je n...
Martin Novák pro Patria.cz: Posun celoročního výhledu ČEZ nám přijde zásadní
09.11.2023 18:50
Zlepšení výhledu ČEZ pro hospodaření za celý rok 2023 je z našeho pohl...

Online rozhovory

Váš názor
  • BCPP - asi už skapal pes
    11.11.2010 15:09

    Dobrý den, nieekdy som obchodoval na české burze ale odišiel som. Likvidita je mizerná, poplatky za short šialené vysoké (napr. FIO 1500+1500 + 0,04%deň z lotu), obyčajný buy sell - 0,4% +0,4% = 0,8% - uf. O tom, že spread 1% normálna vec ani nebudem hovoriť. V EU je normálne, že poplatok je iba open+close = 0,2% z objemu, short otvorím priamo z aplikácie a môžem mať ho ľubovoľne dlho, podľa potreby a kapacity. Margin stačí len 10%, pre skúsenejších. Spravodajstvo za malý peniaz on-line, stačí vedieť anglicky, ale čo je hlavné market otvorený do 17/30. Dokedy chce burza uzatvárať trh o 16/00 a seknúť hru v čase keď trh v USA reaguje napr. na marká (ISM ). Ved ešte aj shortovať ERSTE BANK vo viedni je už možné. Prečo by investor mal zostávať na českej burze a platiť drahé poplatky? Belgicko je rovnako krásny trh a hlavne likvidný.
  • polsko
    11.11.2010 15:03

    Ještě jednou dobrý den, stále se v odpovědích oháníte privatizací v Polsku, nevím proč nevidíte, že české firmy vstupují raději na GPW a na BCPP nemají zájem vstoupit, ikdyž se jedná mnohdy o malé emise, obchoduje se s nimi, což u nás se neobchoduje téměř ani s o dost většímy. Proto otázka: máté zájem s tímto něco vůbec dělat? Není to pouze tak, že jste spokojeni a o drobné české investory Vám vůbec nejde? Proč tím pádem brečíte, že nemohou kupovat penzijní fondy, ty jsou složeny jen z drobných střadatelů!
    chicko
  • SPAD
    11.11.2010 14:49

    Dobrý den, nestálo by za úvahu zvýšení likvidity úpravou velikost lotů směrem dolu ( např. u Cezu), mm by to snad nevadilo a zpřístupnilo by to SPAD více investorům
    Mike -Green D. is killing Europe
  • kariera
    11.11.2010 14:43

    co bych mel udelat abych ziskal vase misto? mate nejakou fallback pozici? :)
    eple
  • Fortuna
    11.11.2010 14:37

    Považujete za úspěch uvedení akcií Fortuny na trh ? Podívejte se na denní objemy ? Nemohla by burza vytvořit lepší obchodní prostředí pro relativně malé emise ? Bude se vůbec pražská burza vyvíjet, neustrnula ? Petr Tipsport
    Petr Tispsort
  • investice
    11.11.2010 14:35

    Dobrý den pane Koblici - odlehčující otázka, neměl byste nějaké zajímavé investiční tipy nejen na české burze, ale i v zahraničí? Můžete nám prozradit jak vypadá Vaše portfolio? Děkuji, hezký den, Zvonař
    zvonař
  • odvolat ředitele je jediné řešení!!!
    11.11.2010 14:23

    dobrý den, uznávám, že i Burza si potřebuje vydělat, přesto nechápu důvod účtování poplatků cdcp které jsou předpokládám příčinou defacto nulové likvidity na českých titulech. Nebylo by na čase chytit se za nos a uvažovat o jejich snížení na řekněme polovinu? Proč se za zahraniční titul platí procentní sazba a za český sazba koeficientem, který vychází při průměrném portfoliu malého investora na zhruba dvojnásobek zahraničních titulů. Rád bych se také někdy dočkal nové emise s isinem CZ... ale toho se asi nedočkáme, že. Buďme rádi za to, že jednou za uherský rok máme novou zahraniční emisi, že? Proč musím svým klientům radit investujte za hranicemi, získáte lepší přístup na trhy, lepší likviditu, lepší podmínky...
    studentxxx
  • SPAD/KOBOS
    11.11.2010 14:16

    Dobrý den, napadlo Vás už konečně, že SPAD je přežitek a trh se oživí, když se bude obchodovat na jednom trhu a s jednotným poplatkem? Vím, že pro někoho je tato varianta méně výnosná(makléřské společnosti), leč se ukazuje, že většinu drobných investorů odradí a ti pak dají přednost zahraničním trhům před BCPP, míníte v tomto ohledu něco v budoucnu učinit?
    chicko
  • AVG
    11.11.2010 14:12

    Vážený pane řediteli. Nepovažujete za prohru Pražské burzy fakt, že česká firma AVG se při vstupu rozhodla pro jiný než náš trh? Co by se dalo udělat, aby byl vstup na BCPP pro firmy jednodušší a i investičně zajímavější? Děkuji.
    Pavel Dryml
  • MKTG?
    11.11.2010 14:10

    Dobrý den, pane řediteli. Zajímalo by mne, zda BCPP má zformulovanou nějakou marketingovou a PR strategii k propagaci burzy jako takové či investování na tuzemském kapitálovém trhu obecně? Na jaké podoby prezentace BCPP sázíte, jaké akce (například v letošním roce) jste v tomto směru učinili a do budoucna chystáte?
    JoN
  •  
    11.11.2010 14:07

    Pane řediteli neuvažujete o nějakém školení - prezentaci pro naše poslance, senátory. Domnívám se, že spousta z nich neví jak burza funguje a jaký má význám pro celostátní hospodaření, rozpočet. Věřím, že většina z nich zná pouze akcie na doručitele.
    Homo
  •  
    11.11.2010 13:51

    Pane řediteli, prosím neuvažuje se o posunutí času uzavření burzy v Praze z času 16:00 hodin na pozdější dobu. Například jako v Německu. Burzy v Evropě se často "opičí" po velkém bratru v USA a v době kdy se otevírá obchodování v USA u nás obchodování končí. Mnokrát dohází k zajímavým pohybům, ale burza v Praze je již mimo. Taky mnoho dat z USA , na které burzy v USA (následně v Evropě) reagují jsou 15:30 nebo až 16:00. Na Burze v Německu se část těchto pohybů kurzů realizuje, u nás protože je zavřeno ne. Závěr obchodování pak v USA končí na nule a Praha otevírá na stejných úrovních. Předem děkuji za odpověď. S přáním příjemného dne. Kolář Antonín
  • Praha/Vídeň
    11.11.2010 12:48

    Dobrý den, neuvažuje vídeňská burza o zavření pražské burzy a řízení aktivit v Čechách z Vídně ? Malátný
    Karel Malátný
  •  
    11.11.2010 12:35

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jaké máte nápady na podpoření českého kapitálového trhu. Jestli jste nějaké v minulosti realizoval a nebo budete realizovat v blízké budoucnosti ? Není vám trochu smutno při pohledu na polský trh a při pohledu na poslední IPO na varšavské burze, kde samotná burza uvedená na trh udělala 20% hned první den ? Nestálo by za to se podívat do Varšavy a poradit se, jak to dělat v Čechách ? Děkuji za odpovědˇ
  • Burzovní data zdarma?
    11.11.2010 12:14

    Dobrý den, vážený pane řediteli, jsem drobný investor a placené datové služby pro mne nejsou efektivní. Je ovšem skutečností, že na zahraničních serverech (např. Onvista.de, Morningstar.com, Nasdaq.com) lze získat řadu dat a ukazatelů k akciovým titulům (bohužel převážně zahraničním) zdarma. Tak mě napadlo, zda by i BCPP mohla něco podobného (beta, EPS, NAV atd.) zdarma uveřejňovat. Mám za to, že by do podpořilo zájem drobných investorů o tituly obchodované na BCCP. Co o tom soudíte?
    Harp.
  • IPO ČSOB
    11.11.2010 10:43

    Dobrý den, máte nějaké informace, především po včera zveřejněných výsledcích ČSOB i KBC, ohledně IPO ČSOB na BCPP? Děkuji a přeju příjemný den.
  • zdravím
    11.11.2010 10:25

    Mám jenom jeden dotaz. Není na čase zkusit oslovit velké světové hráče, kteří by mohli mít zájem vstoupit na naší burzu, vzhledem ke svým podnikatelským aktivitám, nabízí se RWE, EON, Deutsche Telekom, PFIZER, Danone, Volkswagen...
    tk69
  • ještě jednou
    11.11.2010 10:04

    Měl bych ještě nějaký ten dotaz pane řediteli. Co rozhoduje pro to, že tak malé, a velmi málo obchodovatelné tituly, jsou zařazovány do SPADu (viz. AAA, KitG.). Kdy se dá očekávat zněna "obchodování" u Vás na burze v souvislosti s příchodem nového vlastníka burzy? CO PODSTATNÉHO SE ZNĚNÍ PRO DROBNÉHO INVESTORA? Děkuji Vám za vyčerpávající odpovědí. Tygrrrrrrr
    Tygr
  • srdečně Vás zdravím
    11.11.2010 9:54

    Dorý den. Jaká je šance pane řediteli, že na BCPP vstoupí v dohledné době opravdu silný a zajímavý hráč i pro fondy a další zahraniční investory. Například ČSOB. A to je můj druhý dotaz: Jak to vypadá s IPO ČSOB a nebo třeba ČS Cagrgo? Děkuji za odpovědi. Tygr
    Tygr
  •  
    11.11.2010 9:53

    Dobrý den. Mám nakoupené akcie NWR za 250,- KČ, které držím přez půl roku. Nechci prodělat tak stále čekám. Chtěl bych se zeptat jestli je nějaká šance dostat se zpátky na 250,-KČ. Děkuji za odpověd. Pavel
    Pavel
  • Dobrý den
    11.11.2010 9:29

    pane řediteli, zajímalo by mě, co si myslíte o tom, že na Pražské burze se poslední dobou nic moc neděje, připadá mi, že nemá sílu a jak _bych_ tak napsala šmrnc)).Myslíte si také, že naší burzu a republiku opustili Velcí Hráči a nechtějí u nás nakupovat, jelikož není z čeho "udělat" penize?Mějte krásný den a přeji vám všechno nejlepší..
    ZUZKA
  •  
    11.11.2010 9:20

    Vážený pane řediteli, mám dvě otázky. Na polsé burze se dnes obchoduje okolo 380 titulů. Vezmuli v úvahu, že Polsko je zhruba 6x větší země vycházi mi i přesto velmi tragicý poměr. Co planujete s touto velmi smutnou skutečností dělat? Na naší burzu vstoupilo za její historii několik málo nových titulů,(Pegas, ECM, NWR, nově Fortuna) Nyní se všechny obchodují pod upisovací hodnotou a to velmi výrazně.V zahraničí se řada IPO již v průběhu krize vrátila nad upisovací cenu u nás ani jeden. Nemáte pocit, že pro investory je to další důvod, který na ně působí nedůvěryhodně a proto začli BCPP přehlížet?
    Petr

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

 TémaNázor
11:33 
11:32Prodej
11:29 
11:26 
11:23 
11:22 
11:14 
11:05 

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne

Jakub Blaha: Otřesné výsledky Tesly zažehnány zprávami o autonomii a cenově dostupném modelu
24.04.2024 11:09
Kvartální výsledky společnosti Tesla (TSLA) vypadají na prvn...více