Hledat v komentářích

Investiční doporučení

Výsledky společností - ČR

Výsledky společností - Svět

IPO, M&A

Týdenní přehledy

 

Detail - rozhovor
Rozhovor s Leošem Novotným, šéfem a zakladatelem železničního dopravce LEO Express

Rozhovor s Leošem Novotným, šéfem a zakladatelem železničního dopravce LEO Express

30.11.2012 15:15
Autor: Redakce

Vody železniční dopravy v České republice nedávno rozvířil nováček, společnost LEO Express. Ta již zahájila pilotní provoz se čtyřmi spoji denně na trase mezi Prahou a Ostravou. Od 9. prosince, kdy začne platit nový zimní jízdní řád, potom na této trati spustí plný provoz se 16 spoji denně. V rámci provozu firma vsadila nové soupravy švýcarského výrobce Stadler.

V rámci strategie LEO Express počítá s rozšířením provozu i na další dálkové tratě v České republice. Plán expanze pak zahrnuje i rozšíření tras do dalších destinací ve střední Evropě, kde firma vidí značný tržní potenciál, protože Češi, případně Slováci nebo Poláci zatím cestují vlakem v průměru o polovinu méně než Rakušané nebo Němci.

LEO Express proto hodlá v příštích pěti letech investovat do nákupu a vybavení vlaků 7 miliard korun. Cílem vedení firmy je získat díky moderním úsporným vlakovým soupravám nižší provozní náklady i výhodu nad konkurencí. Pro peníze na investice do vlakových souprav se společnost vydala i na dluhopisové trhy. LEO Express oznámil emisi 5letých dluhopisů s ročním výnosem 7,5 procenta na konci minulého týdne s tím, že je připraven vydat obligace až za 550 milionů korun. Úpis dluhopisů probíhá do pondělí 3. prosince a k vydání dluhopisů následně dojde 12. prosince.

Jaké zbraně hodlá LEO Express použít v konkurenčním boji na českých drážních tratích? Jaké tratě a kdy budou následovat v případě úspěchu té mezi Prahou a Ostravou? Chystá se firma kromě vstupu na dluhopisové trhy také k získání dalšího kapitálu skrze emisi akcii? Na tyto a další otázky odpovídal přímo zakladatel a generální ředitel firmy Leoš Novotný, který byl hostem online rozhovoru na Patria.cz od 13. hodiny.

NovotnýLeoš Novotný (nar. 1985) zůstal po studiu na britské University of Warwick v zahraničí a pracoval v investičním bankovnictví. Poradensky se podílel na transakcích s významnými private equity fondy a institucionálními investory, kteří investují v regionu střední a východní Evropy. Postupně pracoval na projektech ve Velké Británii, Rakousku, České republice, Polsku, Rusku, Rumunsku a Číně. Později založil investiční společnost Aakon Capital a v prvních dvou letech existence společnosti investoval v několika private equity projektech necelé 2 miliardy . V roce 2010 založil nového vlakového dopravce, společnost LEO Express. LEO Express je součástí skupiny LEO TRANSPORT, která dnes sdružuje skupinu firem podnikajících v železničním a dopravním průmyslu.


Rozhovor je uzavřený

Upozornění:
* Redakce Patria.cz si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem. Otázky mohou být redakčně kráceny.
* Při psaní otázek se prosím podívejte na již položené, vyvarujte se posílání stejných dotazů.
* Z technických důvodů mohou být vaše dotazy zobrazeny se zpožděním.
* Otázky a odpovědi jsou řazeny chronologicky v textu tohoto článku. Položené otázky se rovněž zobrazí pod článkem v diskusi.
* Host bude odpovídat na otázky v pořadí v jakém přišly, redakce Patria.cz si však vyhrazuje právo výjimečně provádět selekci otázek a cenzuru. Děkujeme za pochopení. 

Aktualizace rozhovoru
  • Otázka (Tycon, 13:36) -
    Dobrý den, jistě máte přehled o úrovni a standardech železniční dopravy ve světě, nebo přinejmenším v Evropě. Je nějaká ze zemí v tomto ohledu pro Vás jakýmsi vzorem co do úrovně služeb, přesnosti v dodržování jízdních řádů atd...?
  • Odpověď (Leoš Novotný, 15:14) -
    Hezký den, ve více zemích zejména v západní Evropě poskytují dopravci velmi kvalitní služby, například EUROSTAR nebo italský NTV.

    Děkuji všem za otázky a budu se těšit na příště.
  • ---
  • Otázka (RH, 13:35) -
    Dobrý den, uvažuji o vašich dluhopisech, úroková sazba je zajímavá, akorát nevěřím železnici... naposledy jsem jel drahami pouze kvůli dětem na Karlštejn, aby věděli, co je vláček. Proč myslíte, že má železnice budoucnost? Mějte se. R.H.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 15:08) -
    Dobrý den, jsem pevně přesvědčen, že železnice má velkou budoucnost. Stačí se podívat, v jakém stavu jsou dnes silnice, jak je na nich bezpečno, jak stoupají ceny za parkování např. ve městech atd. Cestování po železnici je zkrátka podle mého soudu bezpečnější, spolehlivější, pohodlnější, ekologičtější a mnohdy i rychlejší a levnější než doprava po silnici.
  • ---
  • Otázka (Lukáš Fürst, 13:33) -
    Dobrý den, na jaké cenové hladině může vaše společnost dlouhodobě udržet cenu jízdného (např. na trase Praha - Ostrava). Děkuji a přeji mnoho zdaru!
  • Odpověď (Leoš Novotný, 15:06) -
    Dobrý den a děkuji za podporu. Dlouho. Zároveň platí, že ceny v ČR jsou výrazně nižší než například v Německu nebo Rakousku o cca 50 -70 %, takže předpokládáme, že do budoucna se budou tyto cenové hladiny sbližovat.
  • ---
  • Otázka (VV, 13:31) -
    Dobrý den, vracím se k jedné z vašich odpovědí k IPO níže - IPO jsme nezvolili mj. i na základě vyhodnocení úspěšnosti emisí, ke kterým došlo v posledních letech. Mně nepřijde, že emise jako AAA nebo NWR byly neúspěšné z pohledu emitenta - Denny i Bakala získali poměrně dost peněz, akcie propadly až potom. Co si o tom myslíte? jaká emise byla podle Vás neúspěšná? Děkuji. Vraný
  • Odpověď (Leoš Novotný, 15:04) -
    Dobrý den, obecně trh český akciových titulů neperformoval příliš úspěšně. Například index PX za poslední 3 roky je „flat‘‘. Na druhé straně trh pro high-yield korporátní dluhopisy není zatím v ČR příliš vyvinutý, to je právě prostor pro tuhle emisi.
  • ---
  • Otázka (zvonař, 13:28) -
    Dobré odpoledne, jak vnímáte vaši konkurenci ČD a Student Agency? Jaké jsou vaše a jejich výhody a stinné stránky? Myslíte si, že mohou v ČR přežít 3 přepravci nebo že některý z nich zanikne? Díky, zvonař
  • Odpověď (Leoš Novotný, 15:01) -
    Hezký den, další železniční dopravce sice vnímáme jako konkurenci, ale stejně tak si konkurujeme se silniční dopravou. Kdybych měl vyjmenovat všechny naše konkurenční výhody, tak bych tu byl docela dlouho, proto jen stručně: nové moderní vlakové soupravy, úsporný provoz těchto souprav, kvalitní interiér se speciálními sedadly uzpůsobenými pro dálkovou dopravu (všechna polohovatelná, s el. zásuvkami u všech míst), zábavní a informační portál na palubě a další služby.
  • ---
  • Otázka (Elko, 13:23) -
    Dobry den, muzu se prosim drze zeptat, jaka musi byt minimalni obsazenost Vasich vlaku do Ostravy, aby byl zajisten alespon nulovy provozni vysledek ? Chapu senzitivitu teto informace, takze nemusite odpovidat. Dekuji
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:56) -
    Hezký den, děkuji za dotaz. Konkrétní číslo z konkurenčních důvodů bohužel sdělit nemůžu, mohu jen prozradit, že i díky úspornosti provozu našich vlaků je tato hranice nízká.
  • ---
  • Otázka (matrix, 13:21) -
    Z jedné z vašich dřívějších odpovědí to vypadá, že jste při snahách o navýšení kapitálu uvažovali i o vstupu na burzu. Je možné, že k listování vašich akcií na burze ještě dojde v pozdější fázi? Existuje scénář, který by vás přivedl na pražskou burzu jako emitenta? Pokud ano, zajímal by mě :-)
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:54) -
    Ano, je to jedna z možných variant, do té doby ale chceme pracovat na expanzi ve střední Evropě, přesvědčovat zákazníky o našich službách a zároveň zvýšit diverzifikaci příjmů, tj. zahájit provoz na více trasách – jak nedotovaných tak dotovaných.
  • ---
  • Otázka (Jan Novák, 13:21) -
    Dobrý den, v Hydeparku ČT24 jste mi na otázku, zda je pro dálkovou dopravu vhodné sardinkové uspořádání 2+2, odpověděl, že to je běžný standard v celé Evropě a že je v uličce místa dost. Stále si to myslíte? Např. při větším obsazení a nebo pohybu stevardů s vozíkem po vlaku? Jak budete řešit cestující, kteří budou sedět poblíž dveří a na každé zastávce je tak ofoukne mrazivý vzduch zvenku? Děkuji.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:58) -
    Hezký den, stále si to myslím. My poskytujeme rychlou dálkovou dopravu a tomu jsou přizpůsobeny i parametry naší soupravy. A během jízdy se lze po soupravě pohybovat, sám jsem si to osobně vyzkoušel. Naše vstupní dveře jsou ve stanicích otevřeny jen krátkou chvíli a jen zhruba jednou za hodinu, přijatelnou teplotu by měla zajistit i klimatizace a protivětrné skleněné zábrany.
  • ---
  • Otázka (Pavel Motejlek, 13:16) -
    Dobrý den pane Novotný! V posledních dnech se vyrojilo docela dost zpráv, které pro Leo Express nevyzněly příliš pozitivně (obsluha, občerstvení atd.) - myslíte si, že za tím může být kampaň některého z Vašich konkurentů?
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:31) -
    Dobrý den, to jsou porodní bolesti v projektu takovéhoto rozsahu pochopitelné. Přesně kvůli tomu máme nyní pilotní provoz, abychom vše vyladili. Důležité je, že podněty od lidí nebereme na lehkou váhu a tvrdě pracujeme na odstranění dílčích nedostatků. Na druhou stranu, na naše služby máme dost pozitivních ohlasů a postupně vše ještě dále vylepšujeme. A naše konkurenty bych z nějaké kampaně vůči nám určitě nevinil, předpokládám, že se chovají férově jako my k nim.
  • ---
  • Otázka (Mazánek, 13:10) -
    Dobrý den. Zajímalo by mě, jak vůbec vznikl nápad na založení Leo Expressu. Napsal jste si na papír 100 zajímavých nápadů a pak škrtal a škrtal nebo to přišlo jako blesk z čistého nebe třeba někde ve vaně?? Díky.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:26) -
    Díky za otázku. Už od začátku mého podnikání jsme měli rozjeto několik různých projektů se zajímavým potenciálem. Tehdy se ke mně a mému týmu začaly dostávat informace o tom, že v Česku jsou nějaké pokusy o rozjetí soukromého železničního dopravce. Tak jsme si řekli, podíváme se na to, vše důkladně spočítáme, protože na tom něco může být. A opravdu, vyšlo nám, že železnice je velkou investiční příležitostí, že trh v Česku je v tomto ohledu dost nenasycený a že tedy stojí za to rozjet v této oblasti vlastní podnikání. A to byl začátek LEO Express.
  • ---
  • Otázka (Zvědavý invalida Jirka Karásek, 13:00) -
    Dobrý den pane Novotný. Jak hodláte financovat nákup dalších vlakových souprav? Ať počítám jak počítám, současná emise dluhopisů vám na to stačit nebude. Plánujete i v následujících letech vydávat další bondy nebo se chcete spíše obrátit na bankovní instituce? Díky moc!! JK
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:23) -
    Dobrý den, současná emise dluhopisů nám ve financování další expanze významně pomůže, ale počítáme samozřejmě i s využitím dalších zdrojů financování – zejm. vlastní equity a bankovní financování. Zároveň jednáme s několika investory, kteří chtějí vstupovat do naší společnosti.
  • ---
  • Otázka (LonelyShooter, 12:54) -
    Dobrý den! Podle podmínek emise chcete peníze z dluhopisů investovat do nákupu vlaků a pro obecné korporátní potřeby. Co se pod tím druhým výrazem skrývá? Znamená to, že část získaných prostředků "projíte" v běžném provozu firmy, nebo chcete získat cash pro výplatu akcionářům? Děkuji předem za odpověď.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 14:07) -
    Hezký den, vůbec ne. Veškeré prostředky získané touto emisí dluhopisů použijeme do financování naší další expanze a rozjezdu provozu na dalších trasách, nikoliv té stávající, která je již plně profinancovaná.

    Jde tedy především o nákup nových vlaků, nezbytných náhradních dílů a hotovost, kterou budeme držet na rozvaze jako rezervní hotovost pro dluhovou službu. Ostatní korporátní účely jsou zejména náklady na emise a případný nákup jiného hmotného majetku.
  • ---
  • Otázka (investor, 12:25) -
    Pane Novotný, máte nemalé ekonomické vzdělání i zkušenosti z investičního byznysu. Jaké sektory (odvětvově i geograficky) nyní považujete za atraktivní pro investování a proč? Díky za přímou odpověď
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:47) -
    Za atraktivní považuji sektory, které mají dlouhodobou perspektivu a budou se vyvíjet další dekády. Jde například o ekologicky šetrnou dopravu na železnici, dále pak oblasti e-commerce a nových technologií.
  • ---
  • Otázka (Jarda, 12:16) -
    Zdravím, máte již vytipovány další trasy, které by mohly začít vaše vlaky obsluhovat? Kam by měla mířit expanze za hranicemi naší republiky a na kdy ji plánujete?
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:35) -
    Hezký den, už jsem to naznačil, jsou to páteřní dálkové trasy v Česku spojující Prahu s dalšími velkými aglomeracemi s napojením na Vídeň či Berlín. Časový horizont záleží na výsledcích jednání s výrobci vlaků.
  • ---
  • Otázka (viktom, 10:56) -
    Dobrý den, proč máte na hl. nádraží otevřeno od 4 00. Chudáci zaměstanaci....v tu dobu nikde ani noha... Váš internetový portál vykazuje velkou nepřehlednost... viz. článek LN: Leo Express? Švýcarská kvalita s českým přístupem četl jste ho??? Děkuji
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:30) -
    Hezký den, je to jednoduché, náš první spoj odjíždí z Prahy již před pátou hodinou ranní a chceme dát šanci našim cestujícím zakoupit si jízdenku v naší pokladně. A k našemu rezervačnímu systému – je stále v pilotním provozu a průběžně odstraňujeme některé nedostatky, které se v něm vyskytly. Žádný systém není od začátku dokonalý a lecos nezjistíte, dokud jej nespustíte pro veřejnost. Důležité je, že systém stále vylepšujeme a bereme připomínky zákazníků.
  • ---
  • Otázka (Homo, 10:46) -
    Kolik a kde jste musel podmazat, než jste mohl podnikat.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:26) -
    Budete se možná divit, ale nikoho a nikdy jsem nepotřeboval uplácet. Já se snažím k byznysu přistupovat pozitivně a rozhodně nejde říci, že vše je jen žumpa. Zdroje na financování našich projektů jsme sehnali naprosto transparentně: vlastní kapitál, investoři, bankovní půjčky a nyní dluhopisy, jejichž výnos využijeme pro další expanzi.
  • ---
  • Otázka (Stearns, 9:48) -
    Dobrý den, výnos na nabízených dluhopisech mi připadá vysoký, proč jste nešli raději formou IPO? Raději bych kupoval Vaše akcie, než dluhopisy. Děkuji.
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:14) -
    Hezký den, nabízený výnos odpovídá tomu, že naše společnost, jakkoliv je perspektivní, tak je na začátku, máme zatím jednu trasu, startujeme a rosteme, proto logicky nabízíme na začátku vyšší úrok. Nicméně všechna naše čísla a parametry našich nových souprav (např. výrazně nižší hmotnost vůči konkurenci, a tím i úspora na poplatcích a energiích) svědčí o tom, že na trhu dlouhodobě uspějeme. Předpokládáme, že v budoucnu se budeme financovat za podstatně menší úrok.

    A IPO jsme nezvolili mj. i na základě vyhodnocení úspěšnosti emisí, ke kterým došlo v posledních letech.
  • ---
  • Otázka (trainspotter, 9:39) -
    Dobry den, v jakem horizontu planujete rozsireni obsluhy dalsich mist v CR a ktera konkretni mista to budou? Planujete provozovat na budoucich trasach soucasne jednotky Stadler nebo chcete zkusit i neco jineho? Dekuji za odpoved a drzim Vam palce!
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:09) -
    Hezký den, děkujeme za podporu. Výroba nového vlaku trvá se všemi povoleními přibližně 2 roky, nyní dokončujeme jednání o nákupu nových vlakových jednotek právě na tyto další trasy v Česku. Záleží ale na jednáních s výrobci a bylo by předčasné sdělovat nějaké přesné datum. Mezi naše priority patří rozjezd osobní železniční dopravy na páteřních trasách v Česku s napojením do zahraničí, jako je Vídeň nebo Berlín. Jednotky Stadler jsou velmi reálnou možností na naše další trasy, ale není to ještě definitivní, záleží na výsledcích jednání.
  • ---
  • Otázka (Koutný, 9:17) -
    Dobrý den, proč jste se rozhodli pro financování investic skrze dluhopisy navzdory výnosu na úrovni 7,5 procenta? Jaký je o ně zatím zájem? JK
  • Odpověď (Leoš Novotný, 13:05) -
    Hezký den, dluhopisy jsme vyhodnotili jako pro nás nejvhodnější zdroj financování pro naši další expanzi, chceme investorům umožnit zúčastnit se úspěchu naší společnosti. Výnos dluhopisu je přiměřený tomu, v jaké fázi vývoje je naše společnost a jakou máme strukturu financování.

    Zájem o naše dluhopisy je velmi dobrý, jak ze strany českých investorů, tak zahraničních. Pozitivní odezvu máme i z našich road show v Praze, Vídni, Bratislavě a u významných švýcarských institucí.
Aktualizace rozhovoru
Offline rozhovory
Nyní je ideální doba k investování do ESG, domnívá se portfolio manažer klimatického fondu Craig Cameron
19.02.2024 7:01
V našem sektoru jsme ESG faktory hodili do jednoho košíku a předstírám...
Richard Podpiera: Porážet inflaci bez akcií je prakticky nemožné. DIP nabídneme mezi prvními a v plné šíři, kterou zákon umožní
15.12.2023 6:01
Čerstvě prodiskutován Senátem po listopadovém schválení Sněmovnou je n...
Martin Novák pro Patria.cz: Posun celoročního výhledu ČEZ nám přijde zásadní
09.11.2023 18:50
Zlepšení výhledu ČEZ pro hospodaření za celý rok 2023 je z našeho pohl...

Online rozhovory

Váš názor
  •  
    30.11.2012 14:52

    Dobry den, porad neprodavate jizdenky na prosinec a leden? Dle firemniho Facebooku to melo byt behem tohoto tydne. Neposkozujete si zbytecne image? Nebylo rovnou lepsi napsat pozdejsi termin a prekvapit prodejem drive? :) Navic prodej ma byt jen na 30dni dopredu. Ja bych ale chtel koupit jizdenky napr na 23.12. a hlavne 22.1., neni to skoda? A posledni vec... Rad bych videl na dany den/spoj ceny pro vsechny tridy, nikoliv opacny postup. Kdyz zjistim, ze zrovna muj spoj muj den je vyssi trida drazsi jen nepatrne, tak si priplatim.
    Honzy
  •  
    30.11.2012 13:55

    Od příští neděle spustíte plný provoz, ale stále si u Vás nelze na období od 9.prosince jízdenku koupit. Deset dní před zahájením pravidelného provozu je to už trošku s podivem a zdá se, že na to zřejmě ještě nejste připraveni a někdo zaspal. Jak ČD, tak Regiojet jízdenky samozřejmě již prodávají a jak je vidět z mnoha reakcí na Facebooku, tak mnozí, kteří původně plánovali jet s vámi, si raději jízdenky zajistili už u jiných dopravců. Není to škoda, takto hned na začátku přicházet o zákazníky?
    Šňůra
  •  
    30.11.2012 13:52

    Dobrý den, mzdy zaměstnanců ČD jsou alespoň k mimopražským mzdám velice slušné. Nabízíte svým zaměstnancům lepší či horší mzdové podmínky ? Případně čím jste je motivovali při vašem náboru? Počítáte výhledově v budoucnu i s regionálními spoji ? Děkuji
    iignac
  •  
    30.11.2012 13:37

    Vaše bombastické PR, jak budete ve všem lepší, než konkurence, spousta lidí věřila. Avšak zahájení provozu ukázalo, že to bylo jen PR. Nezvládnuté zahájení prodeje lístků (těch pár lidí, co si udělalo rezervace, rozhodně nelze nazývat nečekaně velkým zájmem). Souhlasím, že něco jsou porodní bolesti (např. "skutečně funkční wifi" snad časem začne fungovat aspoň srovnatelně s konkurencí), něco však těžký amatérismus (smazané rezervace) a něco dokonce chabou v projektu (nevhodné uspořádání interiéru vozidel). Nepřehnali jste to s PR? Nezprofanujete výraz "švýcarská kvalita" na pouhý PR blábol a nebo vtip, který se již šíří: "švýcarská kvalita z Polska"?
    Jan Novák
  •  
    30.11.2012 13:36

    Dobrý den, jistě máte přehled o úrovni a standardech železniční dopravy ve světě, nebo přinejmenším v Evropě. Je nějaká ze zemí v tomto ohledu pro Vás jakýmsi vzorem co do úrovně služeb, přesnosti v dodržování jízdních řádů atd...?
    Tycon
  • železnice???
    30.11.2012 13:35

    Dobrý den, uvažuji o vašich dluhopisech, úroková sazba je zajímavá, akorát nevěřím železnici... naposledy jsem jel drahami pouze kvůli dětem na Karlštejn, aby věděli, co je vláček. Proč myslíte, že má železnice budoucnost? Mějte se. R.H.
    zvonař
  • cenová hladina
    30.11.2012 13:33

    Dobrý den, na jaké cenové hladině může vaše společnost dlouhodobě udržet cenu jízdného (např. na trase Praha - Ostrava). Děkuji a přeji mnoho zdaru!
  • IPO
    30.11.2012 13:31

    Dobrý den, vracím se k jedné z vašich odpovědí k IPO níže - IPO jsme nezvolili mj. i na základě vyhodnocení úspěšnosti emisí, ke kterým došlo v posledních letech. Mně nepřijde, že emise jako AAA nebo NWR byly neúspěšné z pohledu emitenta - Denny i Bakala získali poměrně dost peněz, akcie propadly až potom. Co si o tom myslíte? jaká emise byla podle Vás neúspěšná? Děkuji. Vraný
    zvonař
  • konkurence
    30.11.2012 13:28

    Dobré odpoledne, jak vnímáte vaši konkurenci ČD a Student Agency? Jaké jsou vaše a jejich výhody a stinné stránky? Myslíte si, že mohou v ČR přežít 3 přepravci nebo že některý z nich zanikne? Díky, zvonař
    zvonař
  •  
    30.11.2012 13:23

    Dobry den, muzu se prosim drze zeptat, jaka musi byt minimalni obsazenost Vasich vlaku do Ostravy, aby byl zajisten alespon nulovy provozni vysledek ? Chapu senzitivitu teto informace, takze nemusite odpovidat. Dekuji
    Elko
  • IPO 2
    30.11.2012 13:21

    Z jedné z vašich dřívějších odpovědí to vypadá, že jste při snahách o navýšení kapitálu uvažovali i o vstupu na burzu. Je možné, že k listování vašich akcií na burze ještě dojde v pozdější fázi? Existuje scénář, který by vás přivedl na pražskou burzu jako emitenta? Pokud ano, zajímal by mě :-)
    matrix
  •  
    30.11.2012 13:21

    Dobrý den, v Hydeparku ČT24 jste mi na otázku, zda je pro dálkovou dopravu vhodné sardinkové uspořádání 2+2, odpověděl, že to je běžný standard v celé Evropě a že je v uličce místa dost. Stále si to myslíte? Např. při větším obsazení a nebo pohybu stevardů s vozíkem po vlaku? Jak budete řešit cestující, kteří budou sedět poblíž dveří a na každé zastávce je tak ofoukne mrazivý vzduch zvenku? Děkuji.
    Jan Novák
  • Negativní kampaň?
    30.11.2012 13:16

    Dobrý den pane Novotný! V posledních dnech se vyrojilo docela dost zpráv, které pro Leo Express nevyzněly příliš pozitivně (obsluha, občerstvení atd.) - myslíte si, že za tím může být kampaň některého z Vašich konkurentů?
    Pavel Motejlek
  • Podnikatelský nápad
    30.11.2012 13:10

    Dobrý den. Zajímalo by mě, jak vůbec vznikl nápad na založení Leo Expressu. Napsal jste si na papír 100 zajímavých nápadů a pak škrtal a škrtal nebo to přišlo jako blesk z čistého nebe třeba někde ve vaně?? Díky.
    Mazánek
  •  
    30.11.2012 13:00

    Dobrý den pane Novotný. Jak hodláte financovat nákup dalších vlakových souprav? Ať počítám jak počítám, současná emise dluhopisů vám na to stačit nebude. Plánujete i v následujících letech vydávat další bondy nebo se chcete spíše obrátit na bankovní instituce? Díky moc!! JK
    Zvědavý invalida Jirka Karásek
  •  
    30.11.2012 12:54

    Dobrý den! Podle podmínek emise chcete peníze z dluhopisů investovat do nákupu vlaků a pro obecné korporátní potřeby. Co se pod tím druhým výrazem skrývá? Znamená to, že část získaných prostředků "projíte" v běžném provozu firmy, nebo chcete získat cash pro výplatu akcionářům? Děkuji předem za odpověď.
    LonelyShooter
  • obchodování
    30.11.2012 12:25

    Pane Novotný, máte nemalé ekonomické vzdělání i zkušenosti z investičního byznysu. Jaké sektory (odvětvově i geograficky) nyní považujete za atraktivní pro investování a proč? Díky za přímou odpověď
    investor
  • Další trasy
    30.11.2012 12:16

    Zdravím, máte již vytipovány další trasy, které by mohly začít vaše vlaky obsluhovat? Kam by měla mířit expanze za hranicemi naší republiky a na kdy ji plánujete?
    Jarda
  •  
    30.11.2012 11:14

    Dobrý den, jaký předpokládáte provozní zisk v následujících měsících 12/2012 - 12/2013 Vzhledem k nabídce dluhopisů bych se rád seznámil s konkrétním plánem cash flow na následují období i s fin, plánem na 5 let dopředu. Je někde k dispozici? Díky
    martin s.
  •  
    30.11.2012 10:56

    Dobrý den, proč máte na hl. nádraží otevřeno od 4 00. Chudáci zaměstanaci....v tu dobu nikde ani noha... Váš internetový portál vykazuje velkou nepřehlednost... viz. článek LN: Leo Express? Švýcarská kvalita s českým přístupem četl jste ho??? Děkuji
    viktom
  • 30.11.2012 10:46

    Kolik a kde jste musel podmazat, než jste mohl podnikat.
    Homo
  • IPO
    30.11.2012 9:48

    Dobrý den, výnos na nabízených dluhopisech mi připadá vysoký, proč jste nešli raději formou IPO? Raději bych kupoval Vaše akcie, než dluhopisy. Děkuji.
    Stearns
    • Re: IPO
      30.11.2012 9:54

      Ať Vám to dobře sviští po kolejích.O dluhopisy je eminentní zájem.S kamarádem je taky nakupujeme.A7,5% úrok se nezdaňuje.Takže je to čistý výnos.Za 5 let 37,5% čistého.
      ?
  •  
    30.11.2012 9:39

    Dobry den, v jakem horizontu planujete rozsireni obsluhy dalsich mist v CR a ktera konkretni mista to budou? Planujete provozovat na budoucich trasach soucasne jednotky Stadler nebo chcete zkusit i neco jineho? Dekuji za odpoved a drzim Vam palce!
    trainspotter
  • výnos
    30.11.2012 9:17

    Dobrý den, proč jste se rozhodli pro financování investic skrze dluhopisy navzdory výnosu na úrovni 7,5 procenta? Jaký je o ně zatím zájem? JK
    Koutný

Nejčtenější zprávy týdne

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook X LinkedIn Instagram Youtube

Právě diskutujete

Nejčtenější zprávy dne

Nejdiskutovanější zprávy týdne

Analýza dne

Jakub Blaha: Otřesné výsledky Tesly zažehnány zprávami o autonomii a cenově dostupném modelu
24.04.2024 11:09
Kvartální výsledky společnosti Tesla (TSLA) vypadají na prvn...více