Aktualizováno Index spotřebitelské důvěry publikovaný Michiganskou universitou podle finálních údajů za listopad dosáhl 75,1 bodu. Došlo tedy k revizi směrem vzhůru z předběžných 72,0 bodu. Výsledek překonává tržní odhady a zároveň podává rozdílnou zprávu o náladě mezi spotřebiteli než včera zveřejněný index od Conference Board. Ten se naopak zhoršil.
Za růstem indexu Michiganské university stála očekávání spotřebitelů, která se v listopadu zvedla na 66,8 z říjnových 62,5 bodu. Zde také došlo ke značné revizi vzhůru. Hodnocení současných podmínek dosáhlo 88,0 bodu a oproti říjnu se mírně zhoršilo. I toto číslo však bylo oproti předběžnému údaji o trochu vylepšeno.
Podle průzkumu ke zlepšení nálady spotřebitelů s vyššími příjmy pomohly stále nízké úrokové sazby v kombinaci s vyššími cenami akcií. Větší pocit bohatství naznačuje vyšší útraty v klíčové sezóně před koncem roku. Na druhé straně ale domácnosti s nižšími příjmy zůstávají v hodnocení opatrné, když se jich drží obavy z vývoje na trhu práce.
V celkovém hodnocení vyznívají finální čísla o spotřebitelské důvěře pozitivně. Horší předběžný výsledek ze začátku měsíce byl vylepšen nečekaně výrazně, zvláště po včerejším zklamání z průzkumu Conference Board. Dolar na data o spotřebitelské důvěře a průmyslovou aktivitu v Chicagu reaguje posílením především proti jenu.
