Americká internetová společnost předčila v prvním čtvrtletí letošního roku očekávání, když jevila známky růstu navzdory dvacetiprocentnímu poklesu zisku. prosperuje především díky svým investicím v Asii, vzmáhá se ale také prodej reklamy, i když zatím jen slabě.
Příjmy společnosti v prvních třech letošních měsících činily 1,087 miliardy dolarů, což je nejlepší výsledek od roku 2010. Zisk firmy byl 312 milionů dolarů, tedy 29 centů na akcii (EPS). Loni to ve stejném období bylo 390 milionů dolarů, tedy 35 centů na akcii. Příjmy z reklamy stouply oproti stejnému období minulého roku o dvě procenta na 409 milionu dolarů. Mírný nárůst následuje po několika po sobě jdoucích čtvrtletích úpadku prodeje reklamy.
Akcie po zveřejnění posílily o osm procent na 36,90 dolaru, především díky dobrým výsledkům čínské internetové firmy Alibaba, v níž vlastní 24procentní podíl. Právě tento rychle rostoucí čínský internetový gigant a japonská pobočka vydělávají skupině nejvíc.
Z včerejšího sdělení vyplývá, že ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku příjmy společnosti Alibaba vzrostly o 66 procent na 3,01 miliardy dolarů. Zisky se zvýšily o 110 procent na 1,4 miliardy dolarů. podává zprávy o finančních výsledcích čínské společnosti s tříměsíčním zpožděním.
Společnost Alibaba, jejíž hodnota je odhadována na 140 miliard dolarů, by měla letos v USA vstoupit na burzu s největším primárním úpisem akcií (IPO) od debutu sociální sítě Inc v roce 2012.
Společnost se snaží oživit své podnikání pod generální ředitelkou Marissou Mayerovou, která vedení firmy převzala před dvěma roky. Mayerová vylepšila řadu internetových produktů , firma se ale stále potýká s problémy, zatímco její rivalové jako , Inc a Inc vykazují silný růst příjmů.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg, Yahoo)