Aktualizováno Hned v závětří kvartálním výsledkům automobilky Ford, představil svou výkonnost americký konkurent General Motors. Za tři měsíce končící červnem hospodařil s upraveným ziskem 58c při konsensu 59c. Tržby dosáhly 39,6 mld. USD, což je o miliardu méně, než se všeobecně počítalo. Tržby z klíčového segmentu prodeje vozidel však zůstaly meziročně takřka beze změny.
Obdobně jako u Fordu i v případě GM sehrál klíčovou roli na úrovni tržeb region Severní Ameriky a Evropy. V obou oblastech totiž došlo k meziročnímu růstu tržeb o 9,2 %, respektive 6,5 %. Za nárůstem stojí navýšení objemu prodaných aut, které GM vysvětluje uvedením nových modelů a také lepším nastavením cenové politiky. Především v Severní Americe se meziročně změna významně projevila, když přibylo na 21 tis. prodaných vozidel (celkem 830 tis. ks). Mezi nimi svou roli sehrály zvýšené objemy prodeje pick-upů a také sportovních SUV. Naopak prudce klesl celkový prodej na méně rozvinutých trzích Asie, Afriky či Latinské Ameriky z loňských 240 tis. ks na 157 tis. ks.
Na klíčovém americkém trhu pak společnost dokázala mírně meziročně navýšit svůj tržní podíl v sektoru osobních automobilů. Nově drží 14,9 % celkového podílu namísto 14,7 %. Naopak o 0,2 % na 23,6 % klesla část trhu, kterou „má pod palcem“ v oblasti nákladních vozidel.
Meziročně o více než 2 mld. USD vzrostly náklady z prodeje, což představuje zvýšení o 6 %, zatímco tržby z prodeje vozidel (GM také vytvořilo výnosy z finanční činnosti o objemu okolo 1,2 mld. USD) meziročně prakticky nedoznaly změny. Na vyšších nákladech se však podepsaly problémy spojené se svoláváním vadných vozidel, a také kompenzace poškozených klientů.