Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v lednu meziročně zvýšil o 6,7 procenta na téměř jeden milion vozů. Růst přitom zaznamenal již 17 měsíců za sebou. Vyplývá to z dnešních údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Česká Škoda Auto v lednu v zemích EU zvýšila prodej o 3,6 procenta na 43.020 vozů, ale její tržní podíl se mírně snížil.
Poptávka po autech v Evropě se začala zotavovat po šestiletém propadu, během kterého se prodej dostal na nejnižší hodnoty za několik desítek let.
Z velkých trhů zaznamenalo v lednu výrazný nárůst Španělsko, kde se prodej zvýšil o 27,5 procenta, a Itálie s nárůstem o skoro 11 procent. V Německu se prodej zvýšil o 2,6 procenta. Podstatný růst ale nastal i v nových členských státech EU, kde se odbyt zvýšil o 4,6 procenta.
Celkově počet nově registrovaných osobních aut v sedmadvaceti státech EU (bez údajů z Malty) dosáhl v lednu 999.157 vozidel.
Mladoboleslavská Škoda Auto v prvním měsíci roku v zemích EU zvýšila prodej o 3,6 procenta na 43.020 vozů. Její tržní podíl se ale snížil na 4,3 procenta ze 4,4 procenta před rokem. Celkově mezi značkami opět jasně kraluje skupina , která opět roste rychleji než celý trh a stále si upevňuje pozici evropské jedničky. Růst v poslední době stále silněji podporuje zotavení prodeje španělského Seatu, který těží z růstu svého domácího trhu.
Z oživení poptávky po autech v Evropě nejvíce těží většinou velké značky a vybrané prémiové modely, podotkla agentura Reuters. Například koncernu Fiat Automobiles stoupl v EU prodej aut značky Jeep o více než 183 procent poté, co skupina představila malý model určený především pro evropský trh. Automobilce stoupl odbyt o skoro 45 procent.
Dvouciferný nárůst prodeje vykázal , který vyrábí vozy Smart a Mercedes. Konkurenčnímu výrobci luxusních aut z rodiny ale prodej v Evropě v lednu prakticky stagnoval.
Zdroje: čtk, Reuters