Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Proč se výrobci sportovního vybavení tlačí do sport trackerů

Proč se výrobci sportovního vybavení tlačí do sport trackerů

03.06.2016 15:47
Autor: Pavel Petr, Patria Online

V poslední době se i v České republice stal například běh relativně populární sportem. Řadu běžců tak můžete potkat v parcích třímající v jedné ruce telefon, eventuálně s připevněným telefonem na paži.

Důvodem je mnohdy to, že na telefonu běží nějaká aplikace, která podle GPS a BTS kontroluje pohyb běžce a měří základní metriky o běhu jako délka, rychlost, tempo, typ aktivity a další parametry pohybu a výkonu lidského těla. Při běžné aktivitě počet kroků, uraženou vzdálenost nebo spánkové fáze. V kombinaci s chytrými hodinkami nebo jiným zařízením na těle může běžet sledovat i svůj tep.

Po těchto datech baží celá řada firem, které jsou orientovány na výrobu sportovních potřeb – určitě společnost Nike Inc., rival Under Armour a nesmíme zapomenout na Adidas. Někteří pouze vyrábí přístroje právě pro měření jako Fitbit, nevyrábí oblečení pro sport.

Důvodem proč se všichni a zejména pak Under Armour realizují v tom, aby uživatelům přinesli tyto technologie je to, že očekávají do několika let příchod tkanin, které budou sami o sobě sledovat to, na co dnes potřebujeme telefony nebo hodinky.

Společnosti si tak připravují pole pro příchod těchto materiálů, které budou chtít zapracovat i do svých kolekcí a k nim nabídnout již zaběhnutý „eko-systém“ pro ukládání, sbírání a vyhodnocování dat.

Druhým důvodem je to, že data se stávají v 21. století velmi důležitá. Aplikace vám mohou dávat chytré tipy, jak zlepšit svůj výkon, čeho už jste dosáhli. V dalších etapách se mohou dokonce zaměřit i na sledování spánku pro lepší výkon apod. Pokud budou společnosti schopné solidně pracovat s daty. Jejich schopnost vlastně téměř „koučovat“ každého sportovce bude velmi rychle růst.

Není to vůbec nereálné. Už dnes Under Armour spolupracuje s IBM a využívá jeho technologii Watson, což je velmi silná kognitivní výpočetní síla schopná odpovídat na normálně lidsky položené otázky.

Under Armour patří dozajista mezi společnosti, které se tomuto trendu věnují nejvíce. V minulosti koupili sportovní tracker Endomondo za 85 milionů dolarů, mají vlastní UA Record a také vlastní MyFitnessPal, který je vhodný pro sledování stravování a přijatých hodnot do těla. Pokud to někdo myslí se sportovním stravováním opravdu vážně.

Under Armour patří co do velikosti „komunity“ používající jejich technologie na samotný vrchol. V roce 2015 měl MyFitnessPal přes 80 milionů uživatelů a Endomondo používá přes 20 milionů uživatelů.

Co je ještě nedořešené, je pravděpodobně model spojení nových typů oblečení se samotným účtem. Bude se platit pouze za běžecké triko a veškeré statistiky budou již zahrnuty v ceně. Nebo nás čeká obchodní model, kdy za oblečení bude zákazník vydávat jednu platbu a za zpřístupnění svých statistik další platbu.

Otázkou zůstává, jestli do budoucna nebude potřeba v rámci kupní smlouvy na daný produkt uživatel také schvalovat automatické ukládání dat o jeho výkonech i jen v anonymizované formě. To jsou ještě otázky, na které nám pravděpodobně odpoví až samotná budoucnost.

Akcie Under Armour nedávno spadla z 85 USD na 43 USD ze sedmého dubna na osmého dubna. U této akcie došlo ke štěpení akcií typu C v poměru 1 – 2. Tato akce ovšem nebyla příliš komunikována a tak řadu obchodníků zaskočila.

Zdroj: Motley Fool, Bloomberg

Foto: Health Gauge - CC BY 2.0


Čtěte více:

Nákupy spotřebitelů v eurozóně zvolňují
03.06.2016 11:18
Větší chuť nakupovat mají spotřebitelé mimo eurozónu. Alespoň tak lze ...
Má OPEC ještě vůbec smysl a udrží ropa hranici 50 USD? Odpověděl nám analytik Petr Báča (Video)
03.06.2016 15:28
Petr Báča, analytik ČSOB, se dnes stal hostem v Patria Online. Kristýn...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
29.05.2024
17:50Inflace a aukce dnes dolehly na dluhopisy i akcie  
17:24Trh může táhnout nahoru i velmi nízká averze investorů k riziku. Co to ale vlastně znamená?
16:08ILO: Globální míra nezaměstnanosti letos klesne na 4,9 procenta
15:02S&P 500 v prvních 100 dnech 2024 přidal přes 10 %, pro zbytek roku je to dobré znamení
14:44ConocoPhillips převezme v transakci za 22,5 miliardy USD rivala Marathon Oil
14:29Míra inflace v Německu v květnu zrychlila na 2,4 procenta
13:03Než otevře Wall Street: American Air, Robinhood Markets  
12:22Romer: Nadšení na AI riskuje opakování kryptobubliny
11:54MMF zvýšil výhled růstu čínské ekonomiky na letošní rok na pět procent
10:59Akcie se tematicky točí v kruhu. Dnes na trzích převládá červená  
10:41Ruská vláda chce zavést vyšší daně pro bohaté a vyšší daně z těžby
10:21Pilulka za rok 2023 zapsala ztrátu, konec zahraniční expanze pomáhá k obratu
9:35Pojišťovací skupina VIG zvýšila dvouciferně předepsané pojistné a potvrzuje celoroční cíl
9:28Mateřská firma Royal Mail přijala nabídku na převzetí od Křetínského
9:22Footshop a.s.: Pozvánka na valnou hromadu
9:01Rozbřesk: Český automotive získává tržní podíl, ale má stejné problémy jako Evropa
8:56VIG zvýšil dvouciferně předepsané pojistné, trhy v úvodu zamíří níže  
6:25Čínský elektromobil za deset tisíc dolarů hází klacky pod nohy největším evropským automobilkám
28.05.2024
22:01Index Dow Jones v úterý odepsal přes 0,5 %  
17:58Snížit inflaci poklesem sazeb?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Advance Auto Parts Inc (03/24 Q1, Bef-mkt)
HP Inc (04/24 Q2, Aft-mkt)
Salesforce Inc (04/24 Q1, Aft-mkt)
UiPath Inc (04/24 Q1, Aft-mkt)
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y