Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nová posedlost východoevropských lídrů? Zlato

Nová posedlost východoevropských lídrů? Zlato

29.11.2019 11:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Zlato se v poslední době stalo hlavním předmětem zájmu nacionalistických lídrů na východě Evropy. Tento týden demonstrovalo svou nově nabytou ekonomickou moc dokončením repatriace 100 tun žlutého kovu. V Maďarsku pak premiér Viktor Orban navyšuje zásoby bezpečného aktiva ve snaze zvýšit zabezpečení rezerv země.

Zlatá horečka zrcadlí kroky Ruska a Číny k diverzifikaci rezerv o objemu přesahujícím 3 biliony dolarů. Tyto státy se v době rostoucího geopolitického napětí snaží omezit svou expozici na americkou měnu. Motivace evropských postkomunistických států je ale jiná.

Nejnovějším příkladem je návrh slovenského ex-premiéra Roberta Fica, který ve snaze o návrat do čela vlády nabádal slovenský parlament, aby donutil centrální banku země přivézt domů zásoby komodity uskladněné ve Velké Británii. Důvodem je podle Fica nespolehlivost mezinárodních partnerů, kterou předseda strany SMER ilustroval Mnichovskou dohodou nebo odmítnutím Bank of England navrátit uskladněné zlato venezuelskému režimu prezidenta Madura. Dalším důvodem je podle Fica nízké zhodnocení zlata v BoE.

Po Mnichovské dohodě lze jen stěží věřit i nejbližším spojencům, myslí si Fico. „Garantuji vám, že pokud zlato zůstane v Británii a ve světě se něco semele, tak z něj neuvidíme ani gram,“ řekl také. Podle Fica staví brexit a riziko globální ekonomické krize slovenské zlato v Británii do nebezpečné situace.

Podobné kroky již podniklo Polsko, tam ale zpochybnění britské spolehlivosti ze strany guvernéra polské centrální banky Adama Glapinskiho nezaznělo. Ten prohlásil, že stažení zásob má demonstrovat sílu tamní ekonomiky, která je s hrubým domácím produktem ve výši 586 miliard dolarů největší v regionu. Polsko své zlaté rezervy v posledních dvou letech zdvojnásobilo a je nyní, co se velikosti zlatých rezerv týče, středoevropským premiantem.

Aktivním kupcem je také Maďarsko. Tamní zlaté rezervy se během posledních 10 let zdesetinásobily a lačnost po vzácném kovu se přelévá i do sousedních zemí. Srbský lídr Aleksandr Vučić poručil tamní centrální bance zlaté rezervy navýšit, čímž podnítil říjnový nákup devíti tun komodity. Podle Vučiće by měly být zlaté nákupy ještě vyšší, protože „vidíme, kterým směrem krize ve světě míří“. Plány na převoz části rezerv držených ve Velké Británii mělo také Rumunsko, jejich provedení ale bylo pozdrženo říjnovým pádem tamní vlády.

Pro typ lídrů, kteří dominují politickou scénu v zemích východní Evropy, ale může být největším lákadlem zlata poselství prosperity, které držení tučných zlatých rezerv vysílá voličům. „Zlato je symbol,“ říká politický ekonom Vuk Vukovic. „Když ho státy zakoupí, lidé kdekoliv to vnímají jako signál ekonomické suverenity,“ dodává.  

 

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Yardeni: Jsou ceny akcií na rozumných úrovních?
28.11.2019 14:10
Známý investor Ed Yardeni vydal v roce 2018 knihu Predicting the Marke...
Pondělní M&A šílenství: Obchody za 70 miliard dolarů během 24 hodin
26.11.2019 15:45
Zasedací místnosti od Tokia přes Paříž po San Francisco zahaluje v pos...
Čína uskutečnila svůj zatím největší prodej zahraničních bondů
27.11.2019 9:30
Šest miliard USD (139 miliard Kč) získala nyní Čína z prodeje státních...
Guvernér ČNB Rusnok nyní nevidí důvod ke změně úrokových sazeb
27.11.2019 11:52
Guvernér České národní banky Jiří Rusnok v současnosti nevidí důvod ke...
Od člověka s pleší není dobré kupovat přípravek na růst vlasů
27.11.2019 14:50
Pablo Fernandez je profesorem financí na IESE Business School a spolu ...
FT: Zpomalení světového obchodu má nejtvrdší dopad na EU
29.11.2019 8:32
Zpomalení světového obchodu má nejtvrdší dopad na Evropskou unii, kter...
Kvůli nižšímu vývozu a cenám klesl Gazpromu zisk o 45 procent
29.11.2019 9:50
Ruskému státnímu producentovi plynu Gazprom klesl ve třetím čtvrtletí ...

Váš názor
  • Je smutne
    29.11.2019 16:25

    ..uz o tom psal v nekterem (podprahove vlastne nejen v jednom) clanku p. Soustruznik - pro trisky nevidime les; STAT je nas NEPRITEL. uvedomujete si, jaky tady takrka vsichni zajimame fundametnalni postoj? Stat (spolecenske usporadani) bychom meli byt MY VSICHNI a mel by existovat PRO NAS VSECHNY a pro PROSPECH NAS VSECH. a ne jen, jako zoo pro zvirata, jako nejaka klec pro lidi-obcany. tpfuj
    stan013
    • Re: Je smutne
      29.11.2019 17:21

      Že je stát pro všechny, že je naším přítelem a služebníkem - to samozřejmě stále dokola opakuje státní propaganda Vlastivědou na základní škole počínaje. Ale není, nikdy to nebyla a nikdy nebude pravda. Znáte snad stát, který si založili sami lidi? Já znám jen státy, které založil nějaký samozvaný král, císař, vůdce, dobyvatel, populista-podvodník-manipulátor mas. Moji rodiče nikdy s ničím nesouhlasili (1968, 1989, 1993), nikdy nepodepsali žádnou "společenskou smlouvu". Můj děda s ničím nesouhlasil v 1948, 1946, 1939. Můj praděda s ničím nesouhlasil v 1918. A praprapraděda také nesouhlasil, že chce být v nějakém Rakousko-Uhersku a podléhat nějakému císaři. __________________________________________________________________________ Já jsem také nikdy nesouhlasil s demokracií, tedy s tím, že cizí lidé (od Chebu po Ostravu, dnes dokonce od Lisabonu po Tallinn) budou mít právo rozhodovat (hlasovat) o mém životě a majetku. Nikdy jsem jim k tomu nedal souhlas a tak tak činní nelegitimně. __________________________________________________________________________ Stát si vždy zřizovaly mocné elity jako nástroj útlaku a ovládání mas. __________________________________________________________________________ https://www.mises.cz/literatura/anatomie-statu-14.aspx __________________________________________________________________________ https://www.mises.cz/clanky/nas-nepritel-stat-46.aspx
      Hayek
      •  
        29.11.2019 17:52

        Ano, znam. Stat je spolecenstvi lidi, nic vic, nic min. Cim vice ho nesnasime, tim vice nesnasime spolecnost lidi. Jak jsme si ji sami usporadali, nebo ji sami dovolili usporadat. Myslite, ze bych Vam neco ukradl z bytu, nebo bych Vam ho podpalil, kdybyste mne v nem nechal prespat a nebyl byste tyden doma?? - NE. Ale verim a chapu, ze nejste a nejsme schopni takovouhle vec prijmout, protoze mame "zkusenosti", kazdodenni propagandu "rozdeluj a panuj". Stat, jako organizovane spolecenstvi jednotlivcu. Napr. rodina. Napr. "kruh pratel". Napr "stamgasti v hospode". Napr. "dobra vesnice", dobre mesto, , dobry kmen, dobre organizace, ve kterych se sdruzujeme. Ano, existovali i "opravdicke staty", ktere prinasely uzitek svym usporaduvajicim jednotkam, ale v sousedstvi jinych byly zniceny ("utopicke staty"). Ano, existuji molochy, ktere nemeji s lidmi nic jineho spolecneho, nez je svazovat a vykoristovat. V soucasne dobe neni moc takovych, ktere by se alespon trocha priblizovaly alespon karikature dobrych spolecnosti, a kdyz se nejaky takovy objevi, nebo jevi znamky, musi byt znicen. Ale proc? Neomlouvejme se, ani Vy, ani ja, ani ostatni, ze na kazdodenni ZBYTECNE A UCHYLNE smrti nejruznejsich bytosti neneseme odpovednost. JE TO NAS ZIVOTNI STYL, KTERY PRIJIMAME. PRIJMEME ODPOVEDNOST: bijme se za zmenu, nebo si nesme svuj osud (a nase deti a deti nasich deti), ktery jsme si sami uchystali a pro kteryz zijeme den co den.
        stan013
  • Nějak mi
    29.11.2019 15:04

    v článku chybí zmínka o klíčovém motivu akumulace zlatých rezerv ve světě zejména v Rusku,Brazílii, Číně atd. Podle tisku je to snaha o dedolarizaci světového obchodu. Objemy obchodů ve světě mimo dolar raketově rostou. Pokud dolar stratí punc světové měny, celý systém mezinárodního obchodu se může sesypat jako domeček z karet. Gigantický a prakticky nesplatitelný dluh USA již USA nebude moci sanovat tištěním peněz a jejich ekonomika se může zhroutit. Nesplatitelné dlihy se vždy řešili tzv monetarizací dluhů což je takový pěkný výraz pro válku. Ve státech jež akumulují zlato nejsou pitomci a dělají to podle nich z racionálních důvodů, Až čas ukáže, jestli je to chybné nebo prozíravé rozhodnutí. Já si myslím, že hodnota papírků zvaných dolar je dnes dána jen tím, že je to světová měna, bez které nelze v globalizovaném světě obchodovat, ale jak se zdá časy se mění a dolar významně strácí pozice. Nebude dlouho trvat a jeho dnešní fiktivní hodnota zreální. Proto ta zlatá horečka.
    Drahokoupil
    • Re:
      29.11.2019 16:41

      v dolarech probíhá skoro 90% světového obchodu. Než se cokoliv změní, uplyne ještě hodně vody ;-)
      lump
      •  
        29.11.2019 20:42

        Možná ano, možná ne. Tyto procesy většinou probíhají nenápadně a teprve po překročení nějaké prahové hodnoty se spustí lavina (pozitivní zpětná vazba). V 1987 taky málokdo čekal, že se celá sovětská říše za 2 roky rozsype. Ani CIA tomu nevěřila. Hlavně - pokud budete čekat na jasnější signály blížící se změny, tak pak na nákup zlata již bude pozdě, jeho cena raketově poletí nahoru, případně státy jeho nákupy ze strany občanů začnou blokovat (kapitálové kontroly jako v Řecku, Kypru, Číně, dovozní kvóty na zlato, jako v Indii). Až to tedy začne být zřejmé, zlato nebude k mání, nebo za šílenou cenu.
        Hayek
  •  
    29.11.2019 11:15

    ... a co ČNB, také navyšuje zásoby zlata, pokud vůbec nějaké má?
    Kočičák
    •  
      29.11.2019 14:02

      ČNB zlato každoročně o trochu ubývá, jelikož svoje zásoby používá na ražbu pamětních zlatých mincí a nové zlato nekupuje. Odhadem se jedná o cca minus 1 tunu zlata ročně...
      qwer
      •  
        29.11.2019 14:27

        Na jednu stranu tedy je prima, že dochází k privatizaci zlata a to dokonce rozprostřené (ty mince kupují kvanta obyčejných lidí). Přechod na nestátní finanční systém to značně ulehčuje - i když v tomto stále zaostáváme například za takovým Německem, kde kupování Au a Ag mincí je zcela běžná záležitost (prodejci investičních mincí jsou v německých městech k vidění snad častěji, než cukrárny či kavárny). __________________________________________________________________________ Na druhou stranu je trochu svinstvo, že ČNB chce od lidí peníze za zlato, které je v podstatě jejich. Daleko spravedlivější by bylo, aby se prostě státní zlato rozdělilo rovnoměrně všem občanům - a následně zrušit monopol ČNB a výsadní postavení koruny jako "legal tender". Dovolit firmám-bankám zakládat účty vedené v miligramech zlata, podporovat zlato (a stříbro) jako další paralelní měnu (tak jako mám v bance vedle CZK i podúčet v USD, EUR, CHF a GBP, tak by ještě přibylo Au a Ag). Včetně podpory plateb kartami (přepočet aktuálním kurzem zlata). A hezky auditovat, zda ty banky nepodvádí a ke každému miligramu Au na účtech mají i to fyzické v trezoru.
        Hayek
    • Osobní suverenita
      29.11.2019 12:18

      ČNB jako jedna z mála centrálních bank zlato prodává. Ale nevěšte hlavu - zamyslete se spíš, k čemu by vám zlato v trezoru ČNB bylo. Aby až eurosocialismus začne bankrotovat, tak aby ČNB měla více prostředků k udržení svého monopolu? Není lepší, když erár ty prostředky mít nebude a vynucený monopol tak rychleji odejde na smetiště dějin? Daleko důležitější PRO VÁS je a BUDE, kolik zlata v soukromých rezervách máte právě VY. Až se něco semele či sesype, nebudete muset doufat, že ČNB to její zlato použije ve váš (a ne ve svůj) prospěch. Budete mít svoje zlato, svou nezávislost na měnové politice (očekávám v dohledné době silně záporné úroky, vrtulníkové peníze, MMT, omezování a nakonec rušení hotovosti, daně s majetku o kterém stát ví, atd...).
      Hayek
      • Re: Osobní suverenita
        29.11.2019 12:24

        ... jen aby to pak nedopadlo jako v USA s konfiskaci zlata (http://www.ozlatu.cz/post/konfiskace-zlata-v-usa/)
        Kočičák
        • re: konfiskace
          29.11.2019 13:10

          Zdar, neslo o konfiskaci ale o zakonem vynuceny odprodej statu. A slo o investicni zlato a ne o sperky ze zlata. V praxi ale nejak vymahan v tom smyslu, ze by sel nekdo kvuli tomu, ze nepriznal a neodprodal zlato statu do vezeni, nebyl. Kazdopadne mocny zlodej a otrokar (lidi vlastnici stat) si bude cestu hledat vzdy.
          stan013
          • Re: re: konfiskace
            29.11.2019 13:48

            Ano. A něco podobného bylo i v Británii - lidi museli státu odevzdat vše, kromě osobních věcí s citovou hodnotou (náušnice po babičce, snubní prsteny, ...). __________________________________________________________________________ A ano, v USA 1933 to byl "vynucený odprodej", ale to je prostě totéž. Že vám za to zlato daj nějaké papírky, které si před tím vytiskli, moc velká útěcha není. Zlato vykoupili za $20 za unci a pak obratem dolar zdevalvovali na $35 za unci (o $15 na každé unci lidi okradli), nadále (až do 70.let) lidem zakazovali zlato vlastnit (!) a pak vazbu dolar-zlato pustili úplně a tak dolar spadl až na dnešních $1450 do unce. __________________________________________________________________________ Každopádně platí, že bezpečný je jen ten majetek, o kterém stát neví a nebo na něj nemůže a nemůže ho ani znehodnotit jinak (jako například papírovou hotovost).
            Hayek
            • Re:Hayek
              29.11.2019 13:54

              ... zeptám se Tě tedy jinak, k čemu Ti bude zlato, o kterém stát nebude vědět, když při jeho budoucí "nezákonné" směně nebo prodeji budeš riskovat kriminál? :o)
              Kočičák
              •  
                29.11.2019 14:09

                Ale no tak. __________________________________________________________________________ Kdo to zlato bude mít, vždy na tom bude lépe než ten, kdo ho nemá - a má úspory v (hyper)inflační měně či na záporně úročených účtech bombardovaných MMT nepodmíněným základním příjmem z vrtulníků. __________________________________________________________________________ V takové dnešní Venezuele jistě zlato, franky a dolary také nesmíte vlastnit. A kdo je na tom lépe? Ten, kdo je má, nebo ten, kdo dostává plat v bolívarech? __________________________________________________________________________ Za totáče jste dolary a zlaté cihly také mít nesměl. Ale kdo je měl, jistě si vrněl daleko spokojeněji, než ten, kdo měl nesměnitelné koruny. A kdo vydělával dost korun, tak se je snažil měnit za dolary a marky (ilegálně) a spořit si raději v nich. __________________________________________________________________________ Na černém trhu zlato vždy dobře směníte. Čím víc stát bude "experimentovat" v měnové oblasti, tím pro zlato lépe. Nebo to zlato při nejhorším vyvezete za hranice a směníte tam. V nějaké zemí, kde politici a centrální bankéři tak nevyvádějí. __________________________________________________________________________ Ale samozřejmě riziko, že vás na hranicích chytí tu je (ale přesto ho lidé v těžkých časech ochotně podstupovali). Z tohoto pohledu je samozřejmě nejpraktičtější bitcoin. Pokud nejste lama, tak ho u vás domovní prohlídka nenajde. Ani celník na hranicích (protože vám stačí mít 12 seed words v hlavě a jinak u sebe nemusíte mít nic). Ani s ním vlastně nemusíte vyjíždět, protože ho pošlete kamkoli po světě během pár okamžiků a nikdo vám v tom nemůže zabránit. Třeba v té Venezuele si ti, kdo se k bitcoinům nějak dostanou, mohou objednat jídlo a léky v amerických eShopech a pak si to nechají doručit do Venezuely (režim nemá jak poznat, že jim to nezaplatili známí či příbuzní žijící v USA). __________________________________________________________________________ Ideální je tedy diverzifikovat a (mimo jiné) mít jak zlato, tak bitcoin.
                Hayek
                •  
                  29.11.2019 14:16

                  ... souhlasím s Tebou ohledně Bitcoinu. Zlato jsem měl i za totáče a mám ho i teď. Nyní převážně to investiční. :o)
                  Kočičák
                  •  
                    29.11.2019 14:30

                    Jasně. Diverzifikace je dobrá a mít majetek, o kterém nikdo (hlavně politici) neví, je dost důležité. Bohužel zatím to mnoho lidí nechápe a investují třeba do bytů. Až jim Piráti zavedou regulované nájemné a Babiš či ČSSD progresivní daň z nemovitosti, tak budou koukat. Stejně tak budou koukat za 15-20 let, až půlka lidí bude v (nuzné) penzi, nebudou mít na nájmy, budou se po čtyřech sestěhovávat do jedné dvougarsonky (aby to utáhli) a zbytek bytů vrhnou na trh.
                    Hayek
                    •  
                      29.11.2019 14:32

                      ... pokud to ale ještě někdo od nich koupí.
                      Kočičák
                      •  
                        29.11.2019 14:36

                        Ten byt? No tak on ho někdo koupí, ale (negativní) dopad na ceny to mít bude. Důchodci (kterých za 20 let bude daleko víc, než dnes a nebude na penze v dnešní výši) budou byty prodávat a buď se odstěhují do levnější lokality (mostecko, ...), nebo na svou chatu, nebo se jich víc sestěhuje do jednoho bytu. Plus ti penzisti samozřejmě budou řvát, ať jejich problém stát nějak řeší. Ale jelikož stát nebude mít ani na ty penze, tak dvojnásob nebude mít na příplatky na bydlení. A tak ten problém stát zkusí hodit na majitele: zákaz vystěhovat "sociálně znevýhodněné" nájemníky i když neplatí, regulovaný nájem, atd... O to hůř ty byty budou prodejné. Uvidíme, které faktory budou mít převažující vliv.
                        Hayek
          • Re: stan013
            29.11.2019 13:46

            ... a kde jsi přišel na to, že se jednalo pouze o investiční zlato? :o)
            Kočičák
            •  
              29.11.2019 14:00

              Tak snubní prsteny a náušnice po babičce to asi opravdu nebyly - politici většinou nechtějí naštvat všechny, ale zaměří se vždy na nějakou menší skupinu a hrají na to, že závistivá většina si spíš bude mnout ruce, než aby se menšiny "zbohatlíků" zastala. A příště si za cíl zase vyberou někoho jiného (kuřáky, vlastníky bytů, vlastníky aut s velkým motorem, živnostníky, ...). Vyvlastňovaly se investiční cihly, slitky a mince (včetně těch do té doby v USA legálních oběžných). Kdo je ale měl ve švýcarském sejfu, nebo zazděné ve sklepě či zahrabané na zahradě, tak by musel být padlý na hlavu, aby odevzdal.
              Hayek
              •  
                29.11.2019 14:08

                ... to je mi jasné, že to neodevzdal, ale na bezmála čtyřicet jedna let to měl zazděné, jako by to neměl. A to je ta západní kultura, která je dle některých zde na fóru mnohem dále než ta naše. :o(
                Kočičák
                •  
                  29.11.2019 14:20

                  Jasně. Ale stále lepší je rodinný majetek zazdít na 40 let, než o něj přijít zcela. Navíc pokud přeci jen budete potřebovat peníze, to zlato vždy prodáte. V USA jistě šlo prodat na černém trhu (nebo třeba jen bohatšímu příbuznému). A jistě ho šlo provézt do Kanady či Mexika, s ne zas tak moc velkým rizikem odhalení. Pochybuju, že US celníci rozebírali auta do posledních šroubku, takže někam tam schovat třeba 5 zlatých dvacetidolarů nemohl být velký problém. A to v těch USA nepropukl žádný velký problém (pádivá inflace či hyperinflace, atd...). Pokud kolaps EU bude provázen kolapsem EURa (rozhodně ne nepravděpodobné) a státní peníze ztratí kupní sílu, bude poptávka po zlatě enormní. Za eura nebude nikdo ochoten nic hodnotného prodat a bude přímo vyžadovat to zlato. __________________________________________________________________________ A ano - když zlato mohly znárodnit relativně vyspělé a kulturní země jako Británie a USA, tak v kontinentální Evropě bude lehce daleko hůř - je dobré se na to předem připravit. Připravit se na reálné problémy. Tedy ne na problém "nejsem chopen prodat své zlato", ale spíš "nejsem schopen zlato nikde sehnat". Proč? Zkusme si nastínit budoucí vývoj. Přijde ekonomická krize (nebo prostě jen do penze odejdou silné ročníky Husákových dětí), stát zareaguje mohutným tiskem peněz (MMT, vrtulník) a silně zápornými úroky na účtech. Lidé ale nebudou chtít peníze držet na účtech, kde je úrok minus 5 procent. Poběží se peníze rychle vybrat (=run na banky) a nacpat do slamníku, kde je o 5 procent vyšší úrok :-). Aby banky nepadly, stát zareaguje omezením výběrů (žádná novinka, viz Řecko a Kypr před pár lety) na nějaké kapesné (500Kč na týden, zbytek přeci jde platit kartou). Lidé ale opět zareagují (hlavně ti, kteří mají peněz i zkušeností a možností více) a začnou své peníze posílat na účty ve švýcarských bankách, prodejcům investičního zlata a na bitcoinové směnárny. Čili run na banky pokračuje. A reakcí budou kapitálové kontroly (odesílání peněz do zahraničí jen na povolení). __________________________________________________________________________ Panika bude dále umocněna tím, že podle nové legislativy EU se banky mají zachraňovat z peněz vkladatelů (lidé se tedy budou bát, že jim část vkladů seberou).
                  Hayek
                  •  
                    29.11.2019 14:29

                    ... domnívám se, že stát zareaguje mnohem rychleji tím, že úplně zruší hotovost a peníze budou jen v digitální podobě viz. Dánsko a hlavně Švédsko.
                    Kočičák
                    •  
                      29.11.2019 14:33

                      Další důvod kupovat zlato a bitcoin TEĎ. Dokud to jde. Dokud to jde anonymně. Protože nákup převodem (až zruší hotovost) mohou lehce zatrhnout. A hlavně: kdo koupí Au či BTC převodem, tak pak to zlato a BTC nebude moci zapřít, až se začne zdaňovat (majetek) či znárodňovat. Bohužel i dnes jsou jeleni, kteří kupují zlato tak, že si ho na své jméno objednají na eshopu, zaplatí bankovním převodem a nechají poslat poštou. Ti si docela koledují...
                      Hayek
                      •  
                        29.11.2019 14:38

                        ... no pokud nebude nutné papírově doložit jeho prodej, tak si myslím, že jsou také v klidu. :o)
                        Kočičák
                        •  
                          29.11.2019 15:38

                          V klidu jsou, pokud jim vláda pošle obálku s pruhem, ať odevzdají zlato (snad pak budou mít dost času ho někam odvézt a vymyslet si pohádku, jak ho už dávno prodali či ztratili). V klidu nejsou, pokud vláda takto vytipovaným lidem provede domovní prohlídky bez varování plus napíše do jejich banky, ať těm lidem dočasně znemožní přístup k jejich bezpečnostním schránkám. Stát si vždy uměl poradit, pokud šlo o znásilnění a oloupení vlastních obyvatel. Je dobré mu to neulehčovat - ani v nejmenším.
                          Hayek
Aktuální komentáře
02.05.2024
11:49OECD zlepšila výhled růstu globální ekonomiky na letošní rok na 3,1 procenta
11:39Námořní dopravce Maersk má nižší čtvrtletní zisk, zlepšil ale celoroční výhled
11:34Energetické firmě Shell klesl čtvrtletní zisk o pětinu, překonal však očekávání
10:56Co si bereme z mixu dat, výsledků a jednání Fedu?  
9:45Setkání s analytikem a makléřem Patria Finance v Olomouci v pondělí 6.5.
9:08Rozbřesk: ČNB představí novou prognózu a “prověrku” přirozené úrokové míry
8:55ČNB dnes nejspíše opět sníží sazby, Fed signalizoval obavy z inflace a futures jsou v zeleném  
01.05.2024
22:02Tisková konference předsedy Powella přinesla na trh volatilitu  
20:25Fed není spokojen se směřováním inflace k cíli. Nezměnil sazby, ubral z tempa redukce bilance a dolar po váhání ztrácí
17:21Dolar, euro a koruna v příštím roce. A svět s pestřejšími inflačními vzorci?
13:45Jakub Blaha k Amazonu (+2 %) po 1Q24: Tržby cloudové divize letos přesáhnou 100 miliard dolarů  
11:14Jakub Blaha: Tržby společnosti Starbucks klesly poprvé od roku 2020  
10:14Pro arte, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.: Výroční zpráva k 31. 12. 2023
8:51HSBC: Silná ekonomika bude akciím dál pomáhat, důležitý je příběh klesající inflace
30.04.2024
22:01První den zasedání FEDu zámořské trhy poklesly  
21:35SALUTEM FUND SICAV, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
21:25J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Výroční zpráva za rok 2023
21:05AMISTA investiční společnost, a.s.: FOCUS INVEST, investiční fond s proměnným zákl. kapitálem, a.s. - Výroční zpráva 2023
21:00AMISTA investiční společnost, a.s.: Maloja Investment SICAV a.s. - Výroční zpráva za rok 2023
20:52AMISTA investiční společnost, a.s.: Outulný investiční fond s proměnným základním kapitálem, a. s - Výroční zpráva 2023

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30CZ - PMI v průmyslu
9:55DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:30CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.