Ron Baron z Baron Capital je významným akcionářem Tesly, její ziskovost je podle něj vysoko nad konkurencí a firma je také tahounem inovací na trhu (viz první část rozhovoru). Ve druhé části hovořil mimo jiné o výsadní pozici Tesly v Číně a jejím elektromobilu za 25 tisíc dolarů.
Podle experta se odbory snaží dostat do firem jako či už dlouho, ale nedaří se jim to. Baron pak dodal, že akcie Tesly oslabily ve chvíli, kdy prezident Biden řekl, že v Tesle by měly být odbory. A jak investor vidí vývoj v Číně, která je pro firmu klíčovým trhem? V odpovědi zmínil, že když jeho firma do Tesly v letech 2014 až 2015 investovala, vyráběla pár desítek tisíc vozů ročně, nyní je to více než milion a „jde směrem k dvaceti milionům“. Čína je významnou součástí této cesty a v ní má výsadní postavení.
Baron uvedl, že Musk byl do Číny „pozván“ proto, že tamní automobilky měly dlouhodobé problémy a Čína věřila, že jim pomůže například tím, že v zemi vybuduje dodavatelské řetězce. tak je podle experta jedinou firmou, která do země přišla bez toho, aby musela vytvořit partnerství s místní firmou.
Vztahy Tesly s Čínou jsou podle investora velmi dobré a „obě strany z nich něco mají“. K tomu dodal, že Elon Musk bude otevírat továrny po celém světě a bude rozšiřovat nízkonákladovou výrobu elektromobilů. „Počkejte, co se stane, až začne prodávat vozy s cenou místo 40 tisíc dolarů 25 tisíc dolarů,“ dodal Baron. K tomu podle něj dojde s příchodem Modelu 2.
Na otázku týkající se celkového přístupu k investicím Baron odpověděl, že je obrovským býkem a „kupuje každým dnem“. Zmínil v této souvislosti šedesátá a sedmdesátá léta s vysokou inflací a turbulencemi ve světě, které ale nezabránily akciím v dlouhodobém posilování. K tomu dodal, že inflace se za celý jeho život pohybovala v průměru mezi 3 až 4 % a podle něj to tak bude dál. To je důvod, proč „nikdy nevlastnil dluhopisy, nedrží hotovost a neustále je zainvestován“. A „pokud může koupit více, kupuje.“
Zdroj: CNBC