Nejbohatší Rus Alisher Usmanov v zastoupení své internetové společnosti Mail.ru Group prodal svůj podíl v provozovateli sociální sítě . Ruská firma dnes oznámila, že v průběhu července a srpna prodala všech 14,2 milionu akcií, tedy zhruba 0,6 procenta akciového kapitálu , za více než 525 milionů dolarů.
Ačkoli tzv. lock-up period (tedy doba, po níž nemůže investor akcie prodat) pro vypršela již v květnu, Usmanovi se vyplatilo si ještě pár měsíců počkat. Akcie v červenci zdražily nad upisovací cenu 38 USD realizovanou v IPO konaném 18. května 2012. Od začátku roku titul posílil ke včerejšímu závěru na 41,78 dolaru o 57 procent, dnes zahajuje růstem o 1,8 %.
Dobré načasování investic vyneslo ruskému miliardáři titul nejbohatšího muže světa s celkovým majetkem převyšujícím 20 mld. USD. „Mail.ru vydělala na prodeji akcií více, než očekávala, díky tomu, že prodej neprovedla hned v květnu,“ uvedl Alexander Vengranovich, analytik Otkritie Capital. Společnost podle něj pravděpodobně vyplatí z výnosu z prodeje podílu mimořádnou dividendu.
Mail.ru mají částečně v rukách čínská internetová společnost Tencent Holdings a jihoafrická Naspers. Její akcie na zprávu reagovaly na londýnské burze růstem o bezmála 5 procent. Usmanov do akcií investoval již v roce 2009, část svého podílu držel skrze svou společnost a také fond Digital Sky . Prodejem části akcií v rámci IPO v loňském roce vydělal zhruba 1,4 mld. USD. Mimo odprodal také své podíly ve společnostech a , stále vlastní akcie Twitteru a čínské společnosti Alibaba Group. V dubnu uvedl, že nakoupil akcie Applu za 100 mil. USD. Titul dosáhl letošního minima 19. dubna na úrovni 390,53 USD, od něhož se odrazil k 28procentnímu růstu.
Jen za poslední tři měsíce posílily akcie o bezmála 78 procent, na čemž má především podíl rostoucí poptávka po mobilní reklamě. Příjmy z reklamy v mobilech ve druhém čtvrtletí stouply o 76 procent na 656 milionů USD. Reklama v telefonech se tak na celkových příjmech z reklamy v tomtéž období podílela 41 procenty, zatímco v prvním letošním kvartálu byl tento podíl třicetiprocentní.
Společnost Mail.ru dnes oznámila, že v první polovině roku dosáhla 28procentního nárůstu tržeb, hnaného růstem příjmů z online reklamy a příjmů od uživatelů sociálních sítí a online her. Společnost navýšila svůj celoroční výhled tržeb, resp. jeho růst, na 27 až 29 % z předchozího rozmezí 25 až 28 %.
(Zdroj: Bloomberg, Mail.ru, Reuters)