Aktualizováno Čtvrtletní tržby americké internetové společnosti za 4Q překonaly očekávání navzdory pokračujícímu poklesu ceny za reklamu. Vánoční sezóna přiměla maloobchodníky k navýšení výdajů na reklamu. Tržby po očištění vzrostly o 11 procent na 13,55 miliardy dolarů a očištěný zisk dosáhl po přepočtu na akcii 12,01 USD. Průměrný odhad analytiků byl nastaven na tržby 13,41 mld. USD a zisk 12,25 USD. Akcie v after-marketu posílily o více než 4 %.
Čistý zisk ve čtvrtém čtvrtletí stoupl o 17 procent na 3,4 miliardy dolarů. Konsolidovaný zisk činil 9,90 USD na akcii. Bez započtení některých položek vydělal 12,01 USD na akcii. Za celý uplynulý rok stoupl čistý zisk Googlu o pětinu na 12,9 miliardy USD.
Společnost se ale nadále potýkala s poklesem cen internetové reklamy a prohlubujícími se ztrátami výrobce mobilních telefonů Mobility, kterého se internetový gigant rozhodl prodat čínské společnosti Lenovo Group. Výsledky naznačují, že společnost se nadále potýká s tím, jak se vypořádat s rozdílem mezi sazbami za reklamu, která se objevuje v chytrých telefonech a v dalších mobilních zařízeních, a za reklamu zobrazovanou v osobních počítačích.
Inzerentům se příliš nechce platit zhruba stejné peníze za to, aby se k potenciálním zákazníkům dostali prostřednictvím menších displejů. Kvůli menší obrazovce mobilních přístrojů je zde tak reklama typicky levnější než u tradičních osobních počítačů a laptopů. ale upravoval svůj systém digitálního marketingu tak, že reklamní kampaně v mobilech a počítačích jsou navzájem propojené. Doufá přitom, že inzerenti časem uznají výhody dostat se k potenciálním klientům prostřednictvím mobilních zařízení, a postupně začnou za mobilní reklamu platit víc, poznamenala agentura AP.
Celkový počet placených kliknutí uživatelů na online reklamu během typicky rušného čtvrtletí stoupl meziročně o 31 procent. Průměrná cena za reklamu, tedy cena za kliknutí, kterou inzerenti platí Googlu, se však snížila o 11 procent, a meziročně tak klesala deváté čtvrtletí v řadě.
, kterou se rozhodl za 2,91 miliardy dolarů prodat čínskému Lenovu, ve čtvrtletí hospodařila s provozní ztrátou 384 milionů dolarů, což je více než dvojnásobek oproti ztrátě ve stejném období před rokem.
(Zdroj: , Bloomberg)