FAQ - Nejčastěji kladené otázky
 
  1. Kde dostanu více informací o službách www.patria.cz, Patria Plus, Investor Plus nebo Patria Direct?
    Klienti a čtenáři stránek www.patria.cz nás mohou kontaktovat na telefonní lince (+420) 221 424 332 nebo e-mailem na info@patria.cz. Dotazy týkající se obchodování prostřednictvím brokerské společnosti Patria Finance je nejlépe směrovat přímo na info@patria-direct.cz nebo telefon (+420) 221 424 240 nebo nás osobně navštivte na adrese Výmolova 353/3, 150 27, Praha 5.

     

  2. Jaké služby poskytuje www.patria.cz zdarma a jaké jsou placené?
    Volně přístupné stránky reprezentují 80 % obsahu investičního portálu Patria.cz. Stránky pod bezplatnou registrací zpřístupní uživateli specializované služby a informace jako například reálné ceny akciových titulů Burzy cenných papírů Praha, zakládání cvičných akciových portfolií, zasílání zpráv do e-mailové schránky, přístup do úplného Monitoringu médií nebo vytvoření "vlastních" webových stránek - Moje Patria. Placený obsah Patria Plus a Investor Plus je určen podnikům i individuálním investorům se zájmem o aktivní správu svých finančních prostředků a nadstandardní produkty a služby.

     

  3. Jak poznám, jaké služby jsou pro mě nejvhodnější? Jaký je rozdíl mezi Patria Plus  a Investor Plus ?
    Pokud chcete mít přístup k podrobnějším informacím z kapitálových trhů nebo pokud si chcete nechat posílat zprávy od nás e-mailem a využívat další služby, stačí Vám registrace do volně přístupné verze stránek www.patria.cz.
    Výrazně kvalitnější informační servis je ale placený. Úplně všechny dostupné služby získáte, předplatíte-li si Patria Plus. Zatímco celá Patria Plus je určena pro firmy, Investor Plus je ta část Patria Plus, která je určena především investorům. Rozdíl mezi Patria Plus a Investor Plus je tak v rozsahu poskytovaných služeb a samozřejmě v ceně.

     

  4. V případě, že se zaregistruji do zkušebního období, přechází má registrace automaticky do období placeného?
    NE – zkušební období vyprší automaticky po 14 dnech od úspěšné registrace. V případě zájmu o vstup do placeného období musí uživatel sám aktivně tento vstup potvrdit.

     

  5. Jsou ve zkušebním období dostupná veškerá data a informace nebo zde existuje nějaké omezení.
    Ve zkušebním období jsou dostupné veškeré služby ve všech modulech kromě akciové, ekonomické a treasury Databanky. Dále nelze stahovat analýzy (poskytujeme pouze ukázky) a nejsou zobrazeny prognózy.

     

  6. Při registraci do zkušebního období systém vyžaduje detailní informace o plátci. Proč tomu tak je, když se jedná jen o registraci do zkušebního období?
    Tento postup Vám v případě Vašeho rozhodnutí vstoupit do placeného období ušetří čas. Jednou zadané informace již nebudete muset znovu vstupovat, pouze potvrdíte jejich správnost, případně provedete aktualizaci. Tato data se pak stávají podkladem pro fakturaci.

     

  7. Nedaří se mi projít registračním procesem, systém hlásí, že e-mail (uživatelské jméno, heslo, IČ...) je již registrován. Jak mám postupovat dál?
    V takovém případě je problém většinou v tom, že jste již někdy dříve na stránkách www.patria.cz registrováni byli. Pokud si vzpomenete na Vaše tehdejší registrační údaje, nejprve se přihlaste a teprve poté pokračujte v registraci do placené sekce Patria Plus. V opačném případě buď použijte jiné údaje nebo kontaktuje helpdesk.

     

  8. Po registraci mi přišel e-mail, který by měl umožnit aktivaci mého přístupu ke službám. Nedaří se mi však provést tuto „aktivaci“.
    Potíže s aktivací uživatelského přístupu vznikají v závislosti na použitém poštovním serveru (Váš provider), poštovním programu nebo individuálním nastavení e-mailových služeb. Aktivace je vlastně proces, při kterém je potřeba kliknout na unikátní hypertextový odkaz v těle e-mailu, který jste obdrželi. Někdy je tento dlouhý hypertextový odkaz bohužel rozdělen na dva řádky, a aktivace se tudíž nepodaří. V případě jakýchkoliv potíží pošlete celý aktivační e-mail na odesílatele (Odpovědět) a Patria aktivaci Vašeho účtu rychle zajistí.

     

  9. Jsem si jistý(á), že zadávám správné uživatelské jméno i správné heslo, přesto se nemohu přihlásit.
    V první řadě zkontrolujte, zda se přihlašujete na stránce www.patria.cz (nikoliv například na www.patria-direct.cz, pokud nejste zároveň uživatelem platformy Patria Direct a nemáte spojené účty - více info o propojení zde). Pro správný běh portálu je dále nutné mít povolené cookies, které slouží pro jednoznačnou identifikaci aktuálně přihlášeného uživatele vůči portálu. Aktuální stav povolení/zakázaní používání cookies lze v prohlížeči Microsoft Internet Explorer zjistit v nabídce „Nástroje/Možnosti Internetu“ („Tools/Internet Options“) v záložce „Osobní údaje“ („Privacy“). Zde je vhodné mít nastavené buď standardní výchozí nastavení (střední úroveň), nebo v případě nastavení vyšší úrovně nastavit webovou adresu našeho portálu do seznamu serverů, které mají vždy povolené cookies. Ostatní prohlížeče mají podobné nastavení.

     

  10. Společnost, kterou zastupuji, má zájem o zakoupení více licencí pro své zaměstnance. Každý ze zaměstnanců chce mít individuální přístup na Patria Plus nebo Investor Plus. Jakým způsobem mám postupovat?
    Vstupte do procesu registrace a v cenovém kalkulátoru vyplňte počet licencí. Po úspěšné registraci navštivte stránku Můj profil, kde budete moci jako tzv. „administrátor“ přidělovat nebo odebírat licence uživatelům z Vaší firmy libovolně až do limitu počtu objednaných licencí.

     

  11. Společnost, kterou zastupuji, má zájem o zakoupení více licencí pro své zaměstnance. Mělo by jít ovšem o univerzální přístup pro všechny tak, aby nebylo nutné se přihlašovat a distribuovat po společnosti uživatelská jména a hesla či jinak přístup administrovat. Zároveň hledám co nejlevnější řešení pro velký počet přístupů. Jakým způsobem mám postupovat?
    Pro tyto účely máme připravené speciální řešení v podobě tzv. multilicence. Technicky jde o přístup přes IP adresu, který umožňuje připojit k placené verzi stránek v podstatě neomezený počet počítačových stanic. Uživatel je anonymní, po zadání adresy www.patria.cz je klient okamžitě připojen, není třeba se individuálně přihlašovat. A vzhledem k tomu, že jde o anonymní přístup, tj. bez uživatelského jména a hesla, nelze využívat personalizované (zejména mobilní a emailové) služby. V tomto modelu rovněž nejsou zahrnuty konzultační služby. Na druhou stranu multilicence znamená díky nižší jednotkové ceně zajímavou úsporu prostředků.

     

  12. Jakým způsobem probíhá proplacení služeb Patria Plus nebo Investor Plus?
    V případě, že uživatel vstoupí do placeného období, systém Patria.cz mu automaticky na jeho e-mailovou adresu zašle zálohovou fakturu. Po zaplacení uvedené částky mu do 15 dnů bude vystaven řádný daňový doklad, který bude poštou zaslán na adresu plátce.

     

  13. Jsem uživatelem platformy Patria Direct a mám účet spojený s Patria Online. Jakým způsobem mohu zaplatit za Patria Plus nebo Investor Plus?
    Uživatel platformy Patria Direct má nárok na 50% slevu na placený informační servis, aktivní investor získá tento servis zdarma (více informací zde). V rámci objednávky služeb Patria Plus nebo Investor Plus si zvolíte způsob platby - úhradu můžete provést bankovním převodem nebo neobchodním pokynem ze svého účtu na www.patria-direct.cz.

     

  14. Jak poznám jakou mohu získat slevu na licence Patria Plus nebo Investor Plus?
    Služba Patria Plus / Investor Plus je koncipována jako cenově dostupný produkt s vysokou přidanou hodnotou. Mezi základní slevové programy patří 50% sleva na první licenci pro uživatele platformy Patria Direct. Aktivní uživatelé platformy Patria Direct (více než 100 obchodů ročně), mohou získat službu Investor Plus zcela zdarma.
    Standardně při objednávce více než jedné licence vám cenový kalkulátor vypočte množstevní slevu. Výpočet množstevní slevy využívá klouzavou progresi procentuální slevy z celkové částky při objednávce více než dvou licencí.
    Ke každé objednávce nad 20.000 Kč bez DPH můžete získat benefit v hodnotě až 30.000 korun. 

     

  15. Lze změnit objednávku v době, kdy již využívám službu Patria Plus nebo Investor Plus?
    Placené služby je možné rozšiřovat. Lze dokoupit další licence Patria Plus a Investor Plus až do doby vypršení první licence. V tomto případě vám bude naúčtována cena odpovídající alikvotní době trvání první licence při započtení množstevní slevy. Využíváte-li například jednu roční licenci Patria Plus od ledna a dokupujete další licenci v červnu, bude vám naúčtován doplatek odpovídající polovině roční licence mínus odpovídající množstevní sleva za nákup dvou licencí.

     

  16. Jak lze prodloužit licenci na službu Patria Plus nebo Investor Plus?
    Jeden měsíc, 14 dní před skončením a v den skončení vaší roční licence vám přijde informační e-mail, který bude obsahovat instrukce k prodloužení vaší licence. Pro zachování kontinuity přístupu k placeným službám je potřeba provést platbu za služby ne později než jeden den před skončení vaší původní licence.

     

  17. Je využívání stránek upraveno obchodními podmínkami? Pokud ano, kde si je mohu přečíst.
    Při registraci do zkušebního i placeného období je uživatel vyzván, aby potvrdil, že se řádně seznámil s podmínkami užívání www stránek. V tomto dialogovém boxu je zpřístupněn odkaz Podmínky užívání www stránek Patria Online. Podmínky užívání www stránek jsou dále k dispozici na každé stránce www.patria.cz v dolní části webu.

     

  18. Je Patria.cz dostupná ve verzi pro mobilní zařízení? 
    Ano, na adrese mobile.patria.cz nebo na m.patria.cz naleznete stránky optimalizované pro chytré telefony (smartphones) a kapesní počítače (PDA). Aplikace je odladěna pro populární iPhone a BlackBerry i pro zařízení se dvěma nejrozšířenějšími operačními systémy - MS Windows Mobile (např. ASUS, HP, HTC-Qtek) a Symbian (např. Nokia). Jde o doplňkovou aplikaci k internetovým stránkám. Máte k dispozici zpravodajský servis, můžete sledovat vývoj indexů, akcií a měn, můžete si prohlížet své portfolio, sledovat vývoj oblíbených titulů a uživatelé platformy Patria Direct mohou podávat obchodní pokyny.

     

  19. Jak nastavit prohlížeč v mobilním zařízení pro správné zobrazení?
    Pro správné zobrazení a funkčnost stránek je vhodné používat prohlížeč, který podporuje používání javascriptu, zobrazování obrázků, tabulek, a kaskádových stylů. Standardně ve výchozím nastavení tyto vlastnosti podporuje prohlížeč Internet Explorer (zařízení s operačním systémem Windows Mobile), Safari (iPhone), Opera Mobile (libovolné zařízení). V případě interního prohlížeče BlackBerry je nutné provést níže uvedené změny v nastavení.
    Jednotlivé volby nastavíte v prohlížeči v menu Možnosti / Konfigurace prohlížeče (Options / Browser Configuration), kde:
    • povolíte "Podpora JavaScript" ("Support JavaScript")
    • povolíte "Podporovat tabulky HTML" ("Support HTML Tables")
    • povolíte "Použít barvy popředí a pozadí" ("Use Foreground and Background Colors")
    • povolíte "Použít obrázky na pozadí" ("Use Background images")
    • povolíte "Podporovat vložená média" ("Support Style Sheets")
    • nastavíte "Zobrazit obrázky" ("Show Images") na "Na stránkách WML a HTML" ("On WML & HTML Pages")
    Upozornění: Jednotlivé položky se mohou mírně lišit podle typu zařízení BlackBerry. Pokud budete mít problémy se zobrazením zabezpečených stránek, kontaktujte Vaše IT oddělení pro správné nastavení Vašeho firemního BlackBerry.