Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN144,32144,61,20
Msft-1,18
Nokia-1,68
IBM-1,41
Mercedes-Benz Group AG48,3550,75
PFE-1,61
09.06.2026 0:39:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 08.06.2026 21:45:10
Microsoft (MSFT.SG, Stuttgart)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
358,05 -1,09 -3,95 1 629 406
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • MS Health
    08.06.2026 20:37

    https://news.microsoft.com/source/2026/06/08/nhs-england-accelerates-ai-adoption-with-microsoft-365-copilot-to-improve-service-delivery-reduce-costs-and-create-more-time-for-care/
    Věštec z ...
  •  
    08.06.2026 16:10

    by mě zajímalo, dle 5y grafu, jestli pravé rameno toho "orangutána", či co se tvoří, nakonec bude mít pravou paži zvednutou nebu upaženou.
    NoOne
  • Copilot pro 505tis zaměstnanců NHS
    08.06.2026 14:15

    Jestli to takhle půjde dál, tak se není třeba bát. https://www.investing.com/news/assorted/nhs-england-rolls-out-microsoft-365-copilot-to-505000-staff-members-432SI-4730551
    Individualita
    • Re: Copilot pro 505tis zaměstnanců NHS
      08.06.2026 14:24

      Mám se zeptat Copilota zda přikoupit akcie Microsoftu? :-)
      P0LDINKA
      • odpověď Copilota :-D
        08.06.2026 14:29

        Měl bych správně říct něco jako: „Nejedná se o investiční doporučení a vzhledem ke střetu zájmů (jakožto AI vyvinuté Microsoftem) nemohu objektivně doporučit nákup akcií MSFT…“ …a pak ti potichu podsouvat bullish argumenty ??
        P0LDINKA
        • Re: odpověď Copilota :-D
          08.06.2026 15:03

          A pak že je MSFT nudný :)
          Individualita
  • Podniky preferují MSFT
    08.06.2026 11:06

    Tohle je fundamentálně důležité: Průzkum UBS mezi přibližně 140 podniky zjistil, že 69 % respondentů preferuje Microsoft Azure pro infrastrukturu umělé inteligence, následuje AWS s 53 % a Google Cloud s 27 %, což je pokles oproti 31 % v říjnu 2025. https://www.investing.com/news/stock-market-news/why-ubs-remains-bullish-on-the-hyperscaler-stocks-despite-capex-concerns-4729671
    Individualita
  • TA
    08.06.2026 10:14

    Tady jeden pesimistický scénář. Jestli to rupne tak jak to v pátek vypadalo, věřil bych tomu. Jinak už teď máme cenu jako ze začátku 2024 a přitom čistý zisk stoupnul od té doby asi o 73%. https://www.tradingview.com/chart/MSFT/USj7OLou-MICROSOFT-brutal-1W-MA50-rejection-like-2022-Last-selloff-left/
    Individualita
  • věstec
    05.06.2026 19:09

    takže předpokládám že msft dokupuješ nyní do plna:)
    Slajovo
    • Re: věstec
      08.06.2026 20:21

      Do plna zcela jistě ne, ale pokud se dostane pod 400 USD tak ještě přikoupím akcie a snížím si průměrný nákup.
      Věštec z ...
  •  
    05.06.2026 19:07

    Výborně. 10% dolů za jediný týden dokonáno. A teď už by to stačilo...
    Individualita
    •  
      05.06.2026 19:13

      Ve spoustě případech existují kvalitní bezplatné alternativy vůči Microsoft produktům, pro běžnou práci, to jen pro info.
      NoOne
  •  
    04.06.2026 21:02

    Určitě poroste v kyberbezpečnosti viz nedávno podepsané dohody s Pentagonem; obecně pro fa sektor platí zabezpečení to bude v době AI velmi důležité; vyhledávač Bing na USA trhu nemá většinovou část trhu, ale roste - naopak Google je obecně trnem v oku všem regulátorům globálně co se týče vyhledávání; zdraví + nově uvedené nositelné produkty ( konkurence pro Apple ); věda & výzkum; ekosystém, který MS buduje napříč všemi platformami Windows, Azure ( MS ), Android ( Google ), MacOS,iOS,... ( Apple ) ( Apple se stará spíše o svůj "píseček", Google se stará o svůj "píseček" a Apple "píseček", MS se snaží být na všech platformách ( písečcích ) ); atd.. Obecně platí, že to co se bude dnes snažit predikovat v technologiích kdokoliv, to za 10-15 let nebude. To co si dnes nedokáže nikdo ani představit, to za 10 - 15 let bude realita viz. tranzistor -> pokročilý čip -> "kalkulačky" ( zpětně viděno tehdejší IT ) -> internet -> nositelná elektronika napojená na internet -> cloud -> eshopy ( nová ekonomika, navíc globální ) -> AI -> ???. Zajímavý je např. projekt Silica ( https://unlocked.microsoft.com/sealed-in-glass/ ) apod. projektů v ranné fázi má MS spousty, všechny zde nejsem schopen vložit, ale stačí se zaměřit např. na MS Zdraví což je konkurencí pro Alphabeth Calico.
    Věštec z ...
    •  
      04.06.2026 22:29

      Přesně tak. Za 15 let to bude jinak, ale nikdo neví jak. Viz dřívější očekávání jaderné fúze, samořiditelných aut, létajících aut, domácích robotů, letů do vesmíru... a nakonec místo domácích robotů, fúze a letů do vesmíru tu máme lidi nalepené na displeje mobilních telefonů... Kdo ví, kde za pár let bude AI s dnešními jazykovými modely a cestou k širší AI, nebo kvantové počítače a jiný přístup k šifrování, výpočtům...
      intfo
      •  
        05.06.2026 18:01

        Naprostý souhlas. Budeme koukat na co mozek Homo Sapiens Sapiens přišel a jak jsem bez toho vůbec mohli předtím předtím existovat :)). Ostatně tak jako vždy když přijde technologický pokrok :))
        Věštec z ...
      •  
        05.06.2026 16:30

        Kdo ví. Kdybych měl tipnout, tak někde tak dvě míle za Microsoftem.
        NoOne
    •  
      04.06.2026 21:26

      cybersecurity samozřejmě, to bude možná důležitější než csg. bude i záležet zda a jaká citlivá data budou firmy ochotny do cloudu vůbec dávat.
      NoOne
      •  
        05.06.2026 18:07

        Obávám se, že už se to děje. Klasický konvenční způsob válčení je spíše minulostí, jen v CCCP "někdo" zaspal dobu a vůbec nepochopil v kterém století se dnes žije. Hybridní operace jsou dnes na denní bází a jak nedávno oznámil kancléř Merz - Německo přechází v oblasti IT z obranné fáze do fáze útočné a začnou aktivně "na dálku" ničit HW & SW protivníka ( připravují k tomu již legislativní rámec ). MS podepsal jako jeden z prvních "smlouvu" s Pentagonem. Nedávno ji podepsal i Alphabet. Poté následovala kauza ohledně Anthropic, které zastoupilo OpenAI. Lockheed Martin má samostatnou divizi kyberbezpečnosti nejen pro své zařízení ( výrobky ).
        Věštec z ...
      •  
        04.06.2026 21:53

        Nějakej větší problém, ztráta důvěry a pofrčí se zase z cloudu. Ale to je málo pravděpodobné. Microsoft to zřejmě zvládne, otázka spíš valuačně k aktuální ceně.
        NoOne
        •  
          04.06.2026 21:57

          PEG je nejlepší za cca 8 let.
          Individualita
  • Možná už se řešilo dříve, ale
    04.06.2026 16:41

    pokud dnes někdo zvažuje investici do Microsoftu s horizontem 5 let a více, kde vidíte hlavní zdroje skutečného růstu firmy? Nemyslím obranu stávajícího byznysu (Office, Excel, Word) ani obecné tvrzení, že AI je budoucnost. Zajímá mě, proč by právě Microsoft měl být jedním z hlavních vítězů další dekády a kde by měl vytvářet nové zdroje tržeb a marží pro další růstový příběh. Budu rád za různé investiční pohledy podložené ekonomickou logikou. Věřím, že se sejde více rozmanitých názorů, které pomohou potenciálním investorům udělat si na věc lepší náhled, ideálně i mimo dnes často opakované obecné argumenty o AI, včetně odlišných názorů od těch které AI sestavuje.
    NoOne
    • A co LINUX?
      04.06.2026 22:13

      Z vášnivé debaty o AI a Office zcela vypadl LINUX, který se dnes Mrkvosoft nesnaží spolknout a zničit, ale naprosto cíleně jej kooptuje, spolupracuje, podporuje, má vlastní serverovou linuxovou distribuci, vlastní GitHub (systém pro řízení verzí software), je největším přispěvatelem do Open Source, poskytuje nástroje pro linuxové vývojáře. Drtivá většina cloudových řešení běží na Linuxu a vývoj umělé inteligence je s ním úzce spjat. Microsoft tak dělá vše pro to, aby se linuxovým vývojářům na jeho technologiích pracovalo co nejlépe. Většina běžných aplikačních serverů dnes běží na nějakém linuxu. ### Na druhou stranu se Mrkvosoft dokáže chovat i velmi neseriózně. Když vyšly podařené WIN10, tvrdili, že je to poslední verze windows. A ejhle, následovaly nepovedené WIN11 a dnes se již mluví o WIN12. Někdy v roce 2019 prodávali doživotní licence na Office a letos prohlásili, že na základě této licence už bude možné pouze v režimu Read Only dokumenty číst, ale ne editovat. Dalších negativ by se dala vyjmenovat celá řada a je třeba je mít na zřeteli.
      VenkovskyZahradkar
      • Re: A co LINUX?
        05.06.2026 12:01

        zřejmě bylo myšleno tak, že Microsoft dokáže zmonetizovat už i produkty postavené nad linuxem: Azure, Github, .. a umí se adaptovat
        NoOne
      • Re: A co LINUX?
        04.06.2026 22:34

        doporučuji vyzkoušet nějakou distribuci, třeba UBUNTU každému, namísto win. Tu softwarovou svobodu a jednoduchost. A dokonce místo paskvilů navíc jsou tam i edukační aplikace, předinstalované. Teda pokud to někoho neurazí namísto komerce, her, a jiného smetí ve vlastním pc.
        NoOne
        •  
          05.06.2026 18:22

          Alternativy k Windows, Android, iOS apod. tu vždy byly a vždy budou. Na tom se myslím nic nezmění. Problém zůstává, že jakmile si na nějaké prostředí firma & uživatel zvykne, těžko se odchází. Máme to všichni evolučně v sobě hluboce "zakořeněné" v mozcích - pokud nás nečeká nějaká blížící se pohroma, mozek volí cestu nejmenší námahy skrz úsporu energie, neboli status quo. Firmy jsou si toho vědomy a tak cíleně vyrábějí zboží & služby tak, aby jsem si je co nejrychleji osvojili, jelikož ví, že "hned tak neodejdeme". Odejít znamená vyvinout energii, sílu, je k tomu potřeba čas a v neposlední řadě peníze. Proto status quo vyhrává nejen v police, ekonomii, ale například i ve spotřebitelském výběru. Alternativy tu tedy budou vždy pro geeky a nadšence v tomto oboru, kteří milují se v těch "věcech hrabat" :)). Většina lidí se nechce o nic starat, ale pouze rychle konzumovat. Kdysi jsem byl geek ( 90. léta ), flashoval jsem Biosy, upravoval je vč. firmwarů pro CD/ DVD mechaniky tak se dali spustit i jiné regiony atd., přetaktovával CPU & GPU, upravoval napětí, abych z toho získal maximum - s postupem věku jsem, už taky ten uživatel, který to chce jen zapnout a nechce řešit nic kolem toho, jelikož potřebuje věnovat čas úplně jiným věcem. :))
          Věštec z ...
          •  
            05.06.2026 19:19

            Jen bych lehce upřesnil, k postupnému sblížení došlo na obou stranách, i linux se přiblížil rozhraním uživateli windows. Distribuci, kterou zmiňuji už dávno není pro geeky, a o to víc v době AI. Jde o Ubuntu, Fedora (desktop nebo nějak tak) a Linux Mint (nejblíže oknům). To stejné office produkty pro běžnou práci. Pokud by to bylo jak říkáš, tak to nezmiňuji. Neplatí to možná jen v případě potřeby speciálního MS/pokročilejšího softu a pokročilý excel, některé hry. To jen pro uvědomnění jak silně má běžný uživatel spojen pojem software se značkou Microsoft. Ale to není podstatné k tématu investice do MS. Velká část internetu, serverů, aplikací běží na Linuxu a otevřeném/bezplatném softwaru. Jen to není tolik vidět. Microsoft se s tím naučil žít a spolupracovat s tím a dokáže na tom opět vydělávat. Bezplatné alternativy, pro běžnou práci a uživatele existují, a není jich málo.
            NoOne
            •  
              08.06.2026 20:30

              Jistě, bezplatných alternativ je zcela jistě spousty. Osobně preferuji proprietární software, nejsem zastánce open-source software, ale to je u každého o vlastních preferencích.
              Věštec z ...
              •  
                08.06.2026 20:50

                mě třeba v minulosti nikdo na výběr nedal, bylo mi nepřímo podáno asi takhle windows = počítač. A s tímto vědomím dlouhá léta žil. Jinak ano a vše má své výhody i nevýhody. Jen je férové o alternativách vědět. Nic víc, nic míň
                NoOne
                •  
                  08.06.2026 21:28

                  Souhlasím, vědět & informovat by se o tom zcela jistě mělo. Respektive spíše by se sami uživatelé měli sami vzdělávat v těchto věcech a nejen je "hloupě konzumovat" tyto výrobky & služby. Bohužel doba je taková jaká je. Po shlédnutí WWDC od Apple si začínám říkat, zlatý Microsoft. Ten aspoň něco dělá. Apple jen vzal technologii Google ( Gemini ), přemaloval ji na bílo, orazil vlastním logem a teď to prezentuje & bude prodávat jako by to bylo celé jeho. Ještě v dokumentech nezapomněl zmínit "... ve spolupráci s Googlem ...", je to směšné.
                  Věštec z ...
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
30.09.2026-
31.10.2026-
30.11.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026