Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB-0,39
PKN88,7988,880,89
Msft519,25519,39-1,06
Nokia4,444,4811,30
IBM286,35286,5-1,01
Mercedes-Benz Group AG53,2653,28-0,56
PFE25,2925,3-1,50
09.10.2025 17:30:44
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 09.10.2025 16:24:31
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 9.10.2025 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 290,00 0,00 0,00 244 649 682
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • SSSR newim,
    09.10.2025 16:30

    zda se měl ted ptal Slajovo, nebo Hudis, pak pro OOk atd......Očekává se, že čistý zisk v letošním roce poroste Analytici očekávají růst tržeb v letošním roce, 3 analytici revidovali své výsledky hospodaření pro nadcházející období směrem nahoru, Obchodování s nízkým poměrem P/E ve vztahu k růstu zisků v krátkodobém horizontu, Peněžní toky mohou dostatečně pokrýt úrokové platby, Vysoká návratnost za poslední rok, Likvidní aktiva převyšují krátkodobé závazky, TA denně kuppvat, tydně a měsíčně strong nákup, současná cena férová
    Velkamedvědice
    • Re: SSSR newim,
      09.10.2025 17:11

      Medvídku myslíš SSRM....jo i já se ptal....tam se mi líbilo že to není jen zlato. ncm jsem to místo toho nasypal do newmontu...IAG už jsem měl.
      Slajovo
    • Re: SSSR newim,
      09.10.2025 17:04

      Já si myslím, že po výsledcích to zase poroste. Podle mě budou zase silné, hlavně díky ceně zlata. Ta akvizice Newmont(nebo jak se ta firma jmenovala) už budu zacenena i s jejíma ziskama. Teď už se ceka jen na Turecko.
      hudis
  • Beneš k ČEZu
    09.10.2025 14:05

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-zestatneni-cez-je-jen-jednou-z-cest-energie-lze-zlevnit-i-jinak-rika-benes-288699 Ohledně zestátnění kličkuje, kdyby odpověď byla jsem pro řekl by to.
    Zvonička
    • Re: Beneš k ČEZu
      09.10.2025 14:49

      Myslím,že Tykočovi by nevyhovalo být proti státnímu čezu,byl by tím poškozen,tedy na vedlejší koleji. Proto se pokouší mít 10%,pak to zablokuje a Anoisti by měli utrum. Jestli to budou burzovně stahovat, tak jim Tykač bude ubírat z nabídky. Nakonec, i Beneš zmínil,že v tom případě by cena 20% byla vysoko nad burzovní současnou.
      kočák
  • česká cena baseload elektřiny pro rok 2026
    09.10.2025 12:55

    ... 96 EUR/MWh a cena v čase dál poroste (s růstem ceny CO2). Dlouhodobě se potvrzuje (a je v souladu s očekáváním), že windfall daň ve 2024 a 2025 zcela nesmyslně a nespravedlivě danila a daní 60 %, oprávněné a běžné zisky ČEZ z výroby elektřiny. Nikdy neexistovala šance, že by se ceny elektřiny vrátily na úroveň let 2018-2021 + navýšení o 20 % tj. někam k 50 EUR/MWh. Veškerá očekávání ministerstva financí a strůjce toho nesmyslu z rozpočtové rady selhala... Sebereflexe? NULA! Bez těchto neoprávněných příjmů a keců (naštěstí už neposlance/neministra) ministra Stanjury by byla nekompetentní práce příliš na očích... (https://x.com/michalsnobr/status/1976188583808549028)
    Kočičák
    • Re: česká cena baseload elektřiny pro rok 2026
      09.10.2025 15:35

      Vrátím debatu k energetice - ano cena je 96 EUR ale v čase bude klesat - viz forwardy. Důvodem není cena povolenky, která aktuálně mírně roste, ale klesající forward na LNG plyn a převys nabídky na tomto trhu. Ačkoliv jsem profesně skeptický, kam se tato veličina podívá, teoreticky je možný i scénář 20 EUR/MWh. Pak zhruba platí 2xcena plynu + 0,5 ceny povolenky. Ten koeficient povolenky také v čase bude klesat. Hento pokles podkladu.... Jak z toho udělat 1500+ nechám na roztleskávačích.
      Elektrikář
    • TRX, GAU, PZG
      09.10.2025 13:02

      Protože tu není samostatné téma a jak vidím nebudou ve vlákně první, chtěl bych se zeptat zdejších letitých investorů do těžařů, zda už nejsou akcie firem jako TRX, GAU, PZG dost přepálené s ohledem na růst za poslední rok nebo zda je zde ještě možnost většího růstu? Ten jejich roční nárůst mi přijde už dost enormní. A pak je to otázka za zlatého bludištáka, zda do nich i nyní jít?
      xVláďa
      • Re: TRX, GAU, PZG
        09.10.2025 14:01

        K tomu všemu, co tu dnes opičáci nažvanili (a rozhodně si projeď celé vlákno od rána, jsou tam odkazy na větší machry než nějaká opice), tak jasnou odpověď ti nikdo dát nemůže, každý to má nastaveno jinak ohledně poměru rizika a zisku. V tématu se skrývají nejméně dvě úplně odlišné strategie - seriózní dlouhodobé budování zlatého fondu, což samozřejmě má smysl pořád, ale to se moc netýká dobrodružných malých těžařů dolarovek, nýbrž těžkých vah jako AEM, GFI, Barrick a podobně. A vedle toho je spekulativní chytání dobrodružných velevln jako včera s nějakým TRX a GAU a PZG, kde sice může přijít vlna, nebo taky datel a firma může být za půl roku na krach. To, jak praví správně Medvěd, není nic pro slabé nervy a není to moc dobré jako základ portfolia, nýbrž se to dělá s přesně odměřeným malým procentem, o které jsi ochoten přijít, a není to nějaký náhlý nápad, ale víš co děláš (on to dělá fakt dlouho, teď sklízí, co zasíval celé roky). XXX Konkrétněji můžeme nabídnout optimistický odhad vlny na GAU, kterou jedeme, k vidění v debatě na GAU. O TRX se ještě nerozhodlo, o PZG nevíme nic a nesledujeme ji. A kromě rizika musíš být samozřejmě smířen s tím, že chytáš uklízečkovou část vlny na konci, podstatná část už utekla.
        Orangutan
      • Re: TRX, GAU, PZG
        09.10.2025 13:23

        Vycházeje s otázky, pravděpodobně nejsi zkušený investor, takže se mi nezdá vhodné, abys kupoval penny stock a to obecně.
        Velkamedvědice
      • Re: TRX, GAU, PZG
        09.10.2025 13:17

        Kdo ví? Část z nás věří v to, co tu píše třeba Orangutan, že se země jako Čína snaží odpoutat od dolaru. Jejich bohatší obyvatelstvo kulturně jede zlato také individuálně. A k tomu celosvětové zadlužování a inflace. To vše hraje dlouhodobě pro zlato. Zároveň jsou těžaři problematičtější, protože tam nejde vše vysedět jako na samotném kovu. A také tyhle růsty, takže část z nás už začala těžaře uprodávat a realizovat čst zisků. Já už těžaře nepřikupuji.
        intfo
  • koukám,že tu pro zlato není na čez místo.
    09.10.2025 12:10

    Dopoledne běželo na liště prohlášení Beneše ke znárodnění čezu,viděl to někdo?
    kočák
    • Re: koukám,že tu pro zlato není na čez místo.
      09.10.2025 12:25

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-vykup-akcii-cez-podle-ano-bude-z-ni-nejzadluzenejsi-energetika-v-evrope-285096 Fantomase tam v hlubinách článku najdeš
      Orangutan
      •  
        09.10.2025 12:35

        Dnešní prohlíšení Beneše bylo i v pol.zprávách, jenže ho nenechali domluvit a utnuli.
        kočák
    • Re: koukám,že tu pro zlato není na čez místo.
      09.10.2025 12:19

      Konečně nás došel někdo vysvobodit :)
      Bloody fox
  • Opice
    08.10.2025 21:41

    viz. Petr/////https://www.investing.com/analysis/gold-miners-flash-multiple-sell-signals-as-us-dollar-defies-the-odds-200668127
    Velkamedvědice
    • VM
      09.10.2025 8:16

      No, uvidíme. Na opičí radě se vážně zvažoval částečný odprodej GAU, ale převážil názor, že potenciál růstu je nadále obrovský a riziko vlastně nevelké, protože zlato sice korekcí projde, ale těžko se změní základní trend, daný fundamentálním posunem Číny a Indie. Jak to dopadlo včera je asi jasné, a nejspíš to tak dopadne ještě několikrát. Obrat na dolaru se jeví být spíš zbožným přáním, Trumpova oficiální politika je držet dolar nízko a zjevně se mu to daří.
      Orangutan
      • Re: VM
        09.10.2025 10:10

        Ono se to dost blbě odhaduje, nejracionálněji se z "mých" chová NGD, které v poslední době dokáže při růstu zlata i klesat, přitom se čekají dobré výsledky za chvíli. To pro mě bude lakmusový papírek na ty ostatní, kde se nedá odhadovat skoro nic, ono to jde i dost blbě, GAU rozelo nový mlýn tak se hlavně zvedla produkce, a TRX pomohla teda nejvíc cena zlata do nulových čísel. Pokud zlato bude aspoň držet na těch 4000, tak by se nemuselo na nich nic dít a bude stačit čekat na dobré výsledky, jako laik si teda aktuálně nedokážu představit korekci na zlatě, asi proto, že jsem žádnou na něm nezažil :)
        Bloody fox
        • Doomsayerský post
          09.10.2025 10:23

          No, opičáci zažili docela masivní korekci zlata v roce 2012, kdy předtím probíhala podobná zlatá horečka (a mluvilo se o ceně 2000, což je vlastně reálně srovnatelná cena s tou dnešní). Zlato docela masivně sjelo asi o 30% (dnes by to byla skoro tisícovka), a z toho by se ještě nutně nestřílelo, ale probléme byl, že tak zůstalo po řadu let a vzpamatovalo se teprve někdy kolem covidu. Šichtařová tehdy ztratila dobrou pověst věštkyně, ježto furt vykřikovala, že se má kupovat zlato a všichni se jí smáli. Ono je u těch těžařů problém, že řada těch malých má ekonomiku nastavenou jen na vysoké ceny, pokud někde těží okolo gramu na tunu, tak se to při poklesu cen najednou nevyplatí vůbec a s náklady se ocitnou v hluboké ztrátě. Takže když zlato klesne o 30%, tak takové GAU nebo TRX klesne o 100% nebo i víc, a pokud stav vydrží pár let, bude na krach. Stačí se ostatně mrknout na hodně staré kurzy těch firem, tam jsou vidět zajímavé věci. XXX Opičáci ale věří tomu, že dnes se situace dramaticky změnila; vlna je jiná proti roku 2012 v tom, že není vyvolaná jen panikou z krize a znehodnocování měny, ale podepisuje se na tom zásadní strategický posun v Číně a Indii , protože ty země jsou téměř nuceny se stát zlatou velmocí, srovnatelnou s USA, pokud chtějí být nezávislé na dolaru. Rusko by to chtělo taky, ale to na to prostě nemá a nikdy mít nebude, tam už je jasno. A k tomu přistupuje ještě lavina čínských a indických soukromníků, kteří se zajišťují proti vlastní vládě a jsou mnohem bohatší než před deseti lety.
          Orangutan
          • Re: Osmiletý cyklus
            09.10.2025 10:43

            Psal o tom snad někdy v roce 2022 nebo 2023 pan Železník na Investičním webu. Zlato jede v osmiletém cyklu. Současný osmiletý cyklus začal v roce 2023 myslím. V celém tomto cyklu zlato vždy dosáhne nového vrcholu a následně projde korekcí. Pokud se tedy nemýlím a zlato začalo svůj cyklus v roce 2023, tak by ho mělo dokončit v roce 2031. V roce 2031 nebo 2032 by pak měl začít nový 8-letý cyklus kdy zlato opět dosáhne nových vrcholů. ..... Do roku 2031 zbývá hodně času, klidně si umím představit, že zlato může ze současných cen udělat korekci k 2500 USD.
            petr12
            • Petr
              09.10.2025 10:51

              My právě ne, na základě fundamentálních a geopolitických důvodů. Čekáme korekci někam k 3500, možná 3200 (20%), tam by se to mělo otočit nejpozději, otázka ovšem je, jak dlouho to potrvá, protože tyhle podezřelejší těžaři začnou zřejmě padat jako mouchy. Jinak Čína v roce 2031 nejspíš nezmizí, její hlad po zlatě by poklesl snad jen v případě, že by už měla zlata dost. Opičáci věří, že se cena téhle komodity globálně a dlouhodobě a zásadně mění, přesně jako se třeba změnila cena uhlí po roce 1800. Staré cykly můžeme nejspíš zahodit; možné ovšem je, že poběží osmiletý cyklus dál, ale bude to pulsovat třeba od 3600 do 7200, nebo tak nějak. V roce 2031 bude asi možné leccos - dolar bude stát 12 korun a Škodovka koupí zkrachovalý Volkswagen.
              Orangutan
              • Re: Petr
                09.10.2025 10:59

                Přesně, cena zlata klesne třeba o třetinu, ale pro mnohé těžaře, to pak bude konečná. Proto také první čeho se zbavovat jsou těžaři. Zlato se dá vysedět na desetiletí, ale těžaři jsou krátkodobá spekulace. Já jsem s uprodáváním začal, ale právě jen na těžařích.
                intfo
                • intfo
                  09.10.2025 11:03

                  takže předpokládám že ETFko hodláš držet stále....pokud máš... já právě pokud tak zvážím přesun buď do něj nebo do krypta..... či si zavlním na zcela jiných titulech:))
                  Slajovo
                  • Slajovo
                    09.10.2025 11:37

                    Aktuálně jsem v tom v různých formách včetně těžařů 33% svého majetku (mimo nemovitosti). Jsem v tom minimálně 15 let, i když poměr se měnil. Je pravděpodobné, že těžařů se zbavím postupně všech. Je možné že uprodám i nějaké ETF, i když zatím to neplánuju. Ale že bych neměl nic, to asi ne. Dlouhodobě se snažím to držet v rozmezí 15-35%.
                    intfo
                    • Re: Slajovo
                      09.10.2025 11:41

                      Když se sečtou těžaři a zlato, tak bude asi poměr podobný, kolem 30%. Z toho zlato jasně převažuje. Nicméně rada rozhodla, že poměr těžařů je třeba dlouhodobě navýšit.
                      Orangutan
                      •  
                        09.10.2025 12:04

                        U mne zlato také jasně převažuje a těžaři jsou v menšině. Mám v tom i stříbro a poslední rok kupuji platinu (nyní v držbě asi 1:20 ku zlatu) a miniaturně paladium.
                        intfo
                        • přes
                          09.10.2025 12:14

                          ETF, ne fyzicky, chápu tě?
                          Velkamedvědice
                          • Re: přes
                            09.10.2025 12:43

                            U zlata to celkem jde i fyzicky, i když pak člověk musí vyřešit skladování. U stříbra, platiny, paladia je problém i s DPH, takže hlavně ETF.
                            intfo
                •  
                  09.10.2025 11:02

                  jasně, ale otázka za milion je, jak dlouho ještě vlna poběží. Zatím opičí rada souhlasí s nokimem, že zbavovat se těžařů může být předčasné a včerejšek to spíš potvrzuje. Jinak tady další názor https://www.theglobeandmail.com/investing/markets/stocks/BTO-T/pressreleases/34894478/this-is-why-goldman-sachs-says-gold-could-test-5000/
                  Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.08.20251 245,71
30.09.20251 252,25
31.10.20251 258,13
30.11.20251 264,29
31.12.20251 242,86
31.01.20261 328,33
28.02.20261 461,00
31.03.20261 525,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025