Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ134113430,22
KB12151217-0,08
PKN9999,05-0,75
Msft-0,59
Nokia5,725,73-1,45
IBM-3,59
Mercedes-Benz Group AG58,9658,98-0,62
PFE1,21
16.01.2026 9:16:56
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 16.01.2026 9:16:33
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 343,00 0,22 3,00 2 937 622
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Mám dotaz na opičáky a ostatní zkušené investory:
    15.01.2026 20:58

    co se stane s akciemi, pokud USA skutečně napadnou Grónsko? Já si myslím, že by ten sešup byl rychlejší než v roce 2008.... :(
    Arkadij Gajdar
    • Re: Mám dotaz na opičáky a ostatní zkušené investory:
      15.01.2026 21:59

      Děkuji všem za názory.
      Arkadij Gajdar
    • Re: Mám dotaz na opičáky a ostatní zkušené investory:
      15.01.2026 21:31

      Jo, to by byl zajímavý a bolestivý precedens. První válka uvnitř NATO kvůli naprosté blbině (resp egu jednoho oranžového starce). Klidně si mohl domluvit rozmístění základen (za Studené války jich tam měli tuším 30, teď jednu), sjednat s domorodci a DK licence na těžbu. Já bych bych ale nějaký mayhem nečekal. Třeba Venezuela a Irán s burzou vlastně neudělali nic. Daleko větší záhadou a otřesem na burze mohou být midterms. Jakmile prohraje. Jestli pošle svoji Rosgvardii (Národní Garda a ICE - těm se, čirou náhodou vyhlo DOGE, budget a počet členů narostly, vstřebaly se do nich organizace jako ProudBoys) na lid, tak to bude cloumák. Už teď vyhrožuje silovým zákrokem vůči protestům proti ICE. Za mne událost roku: midterms a reakce Trumpet/MAGA na výsledky.
      Gyroskop
      •  
        15.01.2026 21:34

        A i to by asi trhy nakonec vydychaly. Nejvíc by to odnesly exportní podniky jako NVIDIA.
        Orangutan
        •  
          15.01.2026 21:35

          ... a samozřejmě banky, ty odnesou skoro všechno.
          Orangutan
    • Re: Mám dotaz na opičáky a ostatní zkušené investory:
      15.01.2026 21:31

      Některé porostou a některé klesnou, jako obvykle u válek. Efekt je spíš dlouhodobý, zanikne NATO.
      Orangutan
      •  
        15.01.2026 21:35

        Pro takový případ jsou dobré spotřebáky-P+G, General Mills, Tyson Food, Kimberly Clark, pak ocelárny,(tj sektory obecně vhodné na konec hosp. cyklu, co v bull marketu trpí), loděnice a zbrojovky. Máme ve vočlistu.
        Gyroskop
        • Gyroskop
          15.01.2026 21:58

          Jasně. ve válce taky obvykle roste nafta a zlato. A jinak, Arkadij si z nás dělá srandu, je na burze přinejmenším stejně dlouho jako my a několik válek už zažil, včetně ukrajinské 2022, takže ví dost přesně, jak to vypadá. Tam byl velký sešup, když se zdálo, že zanikne podstatná část Evropy, ale pak se ukázalo, že zas není tak zle a u ukrajinské protiofenzívy na podzim se to už jasně vracelo.
          Orangutan
          • Re: Gyroskop
            15.01.2026 22:30

            Arkadij si srandu nedělá. To, že je někdo na burze 19 let jako já, ještě neznamená, že je to zkušený investor. Pravdou je, že jsem za posledních, řekněme 7 let vydělal vyšší stovky tisíc ale to asi každý, většina mnohem více. Samozřejmě, že každý průšvih se na akciích projeví (většinou) krátkodobým sešupem, po pár týdnech či měsících to jde zase nahoru. Jsou ale události, které by burzu poslaly doslova do kolen a jako jednu z nich považuji právě útok na Grónsko, případně i na Tchaj-Wan.
            Arkadij Gajdar
            •  
              15.01.2026 22:58

              Myslíme že nikoli. Ukrajina 2022 byla bezpecne větší událostem gronsko a jedna ze dvou nejnebezpečnějších v našem životě. Doufejme, že uz nebude dostizena. Je ovšem pravda, že velká část investorů netušila, jak vážně to je, takže propad klidně mohl být větší. Taiwan je trochu nejasný, postihne hlavně jednu firmu, ale zatraceně důležitou, přesto nahraditelnou.
              Orangutan
              • Orangutan
                16.01.2026 5:13

                Osobně si myslím, že ti úplně nedochází, co se může stát. Pokud USA napadne Grónsko, Dánsko a spojenci se mohou bránit. V tu chvíli může hravě rusko napadnout pobaltské státy. Ne přímo, ale zase nějací zelení mužíci. A najednou se to může rozjet ve velkým.
                hudis
                • Re: Orangutan
                  16.01.2026 6:36

                  Nám to došlo v roce 2014. Evropa se v Grónsku branit nemůže vůbec, nemá čím. To je něco jako Hadi ostrov. Francie tam právě vyslala 17 vojáků a Němci 13. Naopak na Pobaltí Rusko zautoci, akorát později, teď se mu to fakt nehodí. Hlavní směr již pro ihajiciho útoku je Maďarsko.
                  Orangutan
                  •  
                    16.01.2026 7:33

                    Grónsko je asi velikostí vojensky nezajímavá bitva, ale politicky je to o 2 řády důležitější, než Ukrajina. A dost by bylo důležité, zda se bitva povede i v ekonomické oblasti. Pokud ano, může se to 2008 podobat. Každopádně směr je jasný, rozpad světového řádu jede na plné obrátky. Některé bitvy jsou naprosto nenápadné, např Němci mají už od 2022 agenturu, která má zajistit, aby se ve státní správě nepoužíval americký sw.
                    Zvonička
                    •  
                      16.01.2026 8:41

                      Docela vtipny ze Dansko nakupuje F35ky, ktery jim ted Trump muze na dalku vypnout :)
                      Ai-kun
                      • Aikun
                        16.01.2026 8:56

                        V tomhle nemáme jasno, jak to přesně funguje. jestli si například některý zákazník svoje F35 tiše nepřeprogramuje a nezmění si tam systém tak, aby zdálky ovládat nešel. U Izraele by se to dalo očekávat. A pak by to bylo přesně jak říká Medvěd - chybí aktualizace a dál musíš sám.
                        Orangutan
                        • Re: Aikun
                          16.01.2026 9:04

                          porad tam ale muzou byt nejaky zadni vratka na urovni chipu, o kterych se nevi
                          Ai-kun
                          • Aha
                            16.01.2026 9:15

                            No. Možná a může. No pak se nediv, že tě ne každý bere vážně
                            Velkamedvědice
                            • Re: Aha
                              16.01.2026 9:26

                              Me je docela jedno jestli me lidi neberou vazne, mozna tim lip ;)
                              Ai-kun
                            • Re: Aha
                              16.01.2026 9:17

                              https://cnn.iprima.cz/vypinani-f-35-na-dalku-kravina-a-mytus-expert-vysvetlil-jak-muze-usa-doopravdy-zatopit-468661
                              Velkamedvědice
                      • Miláček
                        16.01.2026 8:53

                        Fakt?? Anebo jen přesta ndodávat aktualizace??
                        Velkamedvědice
                        • Re: Miláček
                          16.01.2026 9:00

                          cert vi, ale mozna se to brzo ukaze :)
                          Ai-kun
                          • Možná
                            16.01.2026 9:19

                            Trump není kok.t, Babiš a Havlíček zloději. Možná je Schillerová ekonomka a SPD nejsou rasisti a mají rádi Ukrajinu. Možná není Turek nácek, ale jenom d.bil.
                            Velkamedvědice
                    • Zvonička
                      16.01.2026 8:21

                      Na Grónsku není důležitého moc, těžit se tam vlastně nic nedá, vojenských základen může být plno v okolí na jiných ostrovech. A pokud tě fascinuje rozpad NATO jako politické jádro problému, tak to už se stalo v roce 2022 a jen se čeká, než si to Evropani připustí. Je to přesně stejná situace jako v tom roce 2014 - tehdy začala válka Evropy s Ruskem na život a na smrt, a jediný problém je, že Evropani to ještě teď nevzali na vědomí. XXX Ukrajinská válka se stala, ale stále většina lidí nechápe, že USA nás odepsalo už tehdy a považovalo za ztracené. Že Ukrajinci vyhrají bitvu o Kyjev v nesmyslném poměru sil 1:12 nepředpokládal nikdo. Propad na burze se tehdy týkal i USA, a kdyby Rusové skutečně pokračovali dál, bude pokračovat taky a nakonec zřejmě překoná rok 2008. To, že se situace obrátila nikdo nepředpokládal, jen se podařilo vyhrát těm, co nechápali vážnost situace (a obvykle nechápou doteď). Grónsko se jeví opičákům jako možná vedlejší epizoda celého tohoto ústředního problému - jsme stále ještě ve válce s Ruskem a Američani nám na pomoc nepřijdou, už to jasně řekli, jen to nikdo neposlouchá. XXX První náznaky byla Gatesova doktrína, někdy 2006, což byl dokonce původně ministr Bushe mladšího. Už tehdy začaly věci tímto směrem mířit, a důsledkem bylo Putinovo ohlášení obnovy SSSR, což se stalo 2007 (a taky to ještě nikdo nevzal na vědomí). Zrušení radaru v Brdech byl další signál nového směru; s Evropou se přestává počítat. A 2014 bylo MH 17, úmyslné sestřelení letadla plného lidí jako test, jak Evropa zareaguje. zareagovala tak, že to není ochotna říct nahlas dodnes. Tam se rozhodlo, že válka bude, a už byla jen otázka kdy a jak.
                      Orangutan
                      • Re: Zvonička
                        16.01.2026 9:24

                        No ano, spousta lidí, pořád nechápe, ale přesně i o tom jsou burzy. Už jsem měl mockrát skvělý nápad dřív než ostatní a nevydělal. Pak o tom samém napsal Bloomberg a už to jelo.
                        Zvonička
                      • Re: Zvonička
                        16.01.2026 8:59

                        Ale běž, opak je pravdou. Oteplování odhaluje zásoby----https://www.nationalgeographic.cz/veda/gronsko-ukryva-obrovske-geologicke-bohatstvi/
                        Velkamedvědice
                        • VM
                          16.01.2026 9:16

                          Vycházíme z toho, že tam leckdo zkoušel těžit leccos, ale pak toho obvykle s pláčem nechal. Pakliže se jeví Venezuelka neinvestovatelná, pak Grónsko je daleko horší, podobné jako Antarktida (kde, mimochodem, mají třeba Američani svůj sektor odedávna). Možná se v budoucnu situace změní, technologie vyvine a tak podobně, dlouhodobě výhra, ale v tuhle chvíli nic moc. V jádru je hlavně ta umanutá idea, že Jefferson změnil dějiny koupí Louisiany, Andrew Johnson koupil Aljašku, tak Trump získá Grónsko, sláva nazdar. Důvody nejsou ani ekonomické, ani strategické, ale čistě osobní a prestižní. Vlastně lautr to samé jako u té Venezuely.
                          Orangutan
                          • Re: VM
                            16.01.2026 9:22

                            Jak sem doložil, naleziště nerostů včetně tak žádaných vzácných kovů. se odhaluje oteplováním. To, že nejde těžit dnes, neznamená, že to nepůjde zítra. To bohatství tam evidentně je, vyjmenovávat ho nemusí, viz článek//////////Až si v nasázced člověk říká, jestli to není Boží plán, ukryté nerosty pro budoucnost...o)
                            Velkamedvědice
              • Myslím,
                15.01.2026 23:29

                že můžeme všichni Ukrajině poděkovati, že se tak statečně brání už 4 roky. Kdyby Putlerovi vyšly jeho plány a dejme tomu do roka ji převálcoval, byl by to veliký průser nejen pro akcie ale troufám si říci, že pro celou východní (minimálně) Evropu.
                Arkadij Gajdar
                • Re: Myslím,
                  16.01.2026 6:38

                  Přesně tak. Hrozil vpád do Maďarska už v první půlce 2022. Tam by se nebránil nikdo.
                  Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.11.20251 344,44
31.12.20251 366,67
31.01.20261 421,60
28.02.20261 440,70
31.03.20261 426,22
30.04.20261 429,22
31.05.20261 436,00
30.06.20261 635,40
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026