Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,17
KB-0,37
PKN131,7131,922,08
Msft364,92364,992,29
Nokia7,0027,0082,07
IBM240,02240,161,62
Mercedes-Benz Group AG51,7551,770,25
PFE27,3227,331,04
30.03.2026 17:05:01
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 27.03.2026 18:29:25
SSR Mining Rg (Frankfurt)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
22,91 0,17 0,04 11 455
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Tezari dostávají zabrat
    19.03.2026 9:25

    A to brutálně. Takový sešup sem teda nečekal.
    hudis
    • Re: Tezari dostávají zabrat
      19.03.2026 12:16

      Bylo asi jasné, že časem, až budou navýšeny těžební kapacity, k poklesu cen Ag/Au opět dojde a tím i akcií těžařů. Bylo to ale zásadně urychleno tím, že nyní pravděpodobně začala klesat poptávka, kvůli konfliktu v Zálivu. Drahé kovy kupuješ v nejisotě před konfliktem. Až konflikt doopravdy začne, už řešíš jiné věci. Dále narušení výrobních řetězců, kdy drahé kovy kvůli jiným chybějícím komponentům nebude potřeba. Vybírání zisků po růstové rallye. Počátek výprodejové paniky. Trošku se to schází. Jednou jdeš nahoru, jednou dolů. Takhle to je. Ale dlouhodobě bych viděl spíše trend UP, takže bych spíš čekal na zajímavé příležitosti k nákupu. Teď jde jen o to, odhadnout délku konfliktu a míru eskalace....
      qwer
      •  
        19.03.2026 12:21

        90% odprodat a později zas nakoupit, -30% někteří težaři. pro ty co na zlatě ještě nic nevydělali je to bída teď
        vencazmoravy
        •  
          19.03.2026 12:23

          a pokud už to o tolik neklesne tak proděláš kalhoty
          Slajovo
  • Dnešní růst
    04.03.2026 20:23

    Já si říkal, co je za dnešním růstem, zatím o 15%, a ona firma prodala svůj podíl v Copleru za 1,5 mioiardy dolarů s tím, že se chce soustředit na těžbu v USA.
    hudis
    • Re: Dnešní růst
      04.03.2026 20:41

      Máš to na vrchu na ČEZ
      Velkamedvědice
      •  
        04.03.2026 20:50

        Aha, nevšiml jsem si. Tak gratuluji k tučným ziskům a díky, že jsi se tu o tom tenkrát zmínil.
        hudis
        • hudis
          05.03.2026 10:53

          NZC kolego, ať se daří....https://www.investing.com/news/pro/bofa-securities-upgrades-ssr-mining-to-buy-with-a-price-target-of-4600-4541918
          Velkamedvědice
          • Re: hudis
            19.03.2026 9:28

            medvídku, nemám pro takže to nepřečtu. Můžeš to sem v kostce hodit? Díky
            Slajovo
  • 32
    27.02.2026 9:50

    stříbrná pancéřová divize pokračuje.
    Orangutan
    • Re: 32
      27.02.2026 16:51

      Jo,jo. Já se loni v červnu rozhodoval mezi tímle a Rio Tinto. Samozřejmě jsem vybral Rio. Ne že by to bylo špatný, ale na tuhle raketu to nemá.
      Krušnohorec
      • Krušnohorec
        27.02.2026 17:50

        Já mám teda oboje, páč to ení alternativa...RIO jsou průmyslové kovy
        Velkamedvědice
        •  
          04.03.2026 15:32

          mám na degiru eura tak to mám obchodovat v německu za eura nebo za louží za dolary?
          vencazmoravy
    • Re: 32
      27.02.2026 9:54

      Ty si vstoupil do SSRM?
      Velkamedvědice
      •  
        27.02.2026 10:03

        Nee. Sledujeme, ježto se jeví z těch stříbrných nejsilnější. Už asi nerozjedeme další důl, ježto by nám to za chvíli mohlo začít lézt ušima, podobný problém, co řešíš ty. Bude tu zajímavé sledovat sezónní efekty, ježto většina zisku je zřejmě soustředěna do druhé poloviny roku. První kvartál by mohl překvapivě zklamat.
        Orangutan
        •  
          27.02.2026 10:13

          Stribrnych dolu neni nikdy dost, doba jim preje a jeste dlouho prat bude.
          Efex
          • Efex
            27.02.2026 10:20

            Medvěd zápasí s efektem, že mu doly požírají přes 40% portfolia, a to je fakt hodně. My samozřejmě zvědavě zkoumáme dál, aktuálně Nokimovu čtveřici CMCL, CGAU, KGC a BTG (opět, kde už jsme byli), ale asi z toho nejspíš nic nebude, aktuální rozložení není špatné a mohli bychom u těch 40% nakonec skončit taky.
            Orangutan
            • Re: Efex
              27.02.2026 10:24

              Kdyby 40 procent, tak ani neřeším, po posledních skocích, sem měl už zas tak tři čtvrtiny a předevčírem sem snížil tak na polovinu.....a to uprodávám kontinuálně, páč zhruba držím dvanáct třináct dolů. Ani z hlavy newím
              Velkamedvědice
              • VM
                27.02.2026 10:26

                Asi by nám dělal největší starosti Trump, jestli nedostane nějaký geniální nápad stran zlata. Což se samozřejmě týká amerických dolů, kterých máme záměrně menšinu.
                Orangutan
                • Re: VM
                  27.02.2026 10:44

                  Jí nemám ameriku s jednou drobnou vyjímkou PZG
                  Velkamedvědice
                • Re: VM
                  27.02.2026 10:30

                  Jo, tech dolu mam taky nezdrave procento, ale nemuzu si pomoct. Trump zcela jiste neco vyvede, ale nastesti ma ve zvyku to avizovat predem, takze snad stihnu vcas prodat.
                  Efex
  • 30
    21.02.2026 8:31

    A lze zamávat vlajkou, významná kóta padla.
    Orangutan
  • Yearly Earnings Forecast
    20.02.2026 6:06

    2026: 3,97 USD/a ; 2027: 3,98 USD/a
    lunatic with snowboard
    • Re: Yearly Earnings Forecast
      20.02.2026 8:17

      tak nějak. tady je to skoro nejsnadnější trefa, pokud odhlédneme od trochu nejasných odhadů pohybu stříbra.
      Orangutan
      • Orangutan
        20.02.2026 8:26

        No pokud je pravda vsechno o tom, jak Comexu dochazi fyzicke stribro, tak spousta odberatelu ho asi zacne obchazet a bude kupovat naprimo od tezaru. Tam uz budpu prichazet do uvahy nejake dlouhodobejsi kontrakty a spotova cena na burze nemusi byt problem.
        Efex
        • Efex
          20.02.2026 8:33

          Stříbro je složitější než zlato tím, že je dvoufaktorové; je to drahý kov do šperků a kšeftu jako zlato, a je to průmyslová surovina. Nedostatek je ho na obou stranách, pročež by mělo růst ještě rychleji, než zlato, což se zatím zřejmě děje. Až potud dobře. Problém je, že vlny v průmyslu a v těch špercích jsou jinak časované, takže se častěji mohou rušit a stříbro občas záhadně propadat (což se děje taky). A jaká je jádrová cena stříbra a co je spekulativní nálet se proto odhaduje taky mnohem složitěji než u zlata. Zatím pracujeme s cenou 75, která je vzhledem ke všem analýzám opět dost šílená, ale možná je to zčásti iluze. Pokud věříte, že je stříbro nakonec lepší než zlato, pak je tahle firma možná úplně nejlepší ze všech v dohledu. My si trochu jistili zadní vrátka tím zlatem, takže CDE, to je takový komplikovaný kompromis. A pak je ještě problém, společný pro SSRM i CDE, že vzhledem k technice těžby i počasí v Kanadě jsou první dvě čtvrtletí výrazně slabší než druhá dvě, zisky vznikají zejména v druhé polovině roku.
          Orangutan
          • Orangutan
            20.02.2026 8:51

            Jo, ja se vsim souhlasim. Chci akorat rict, ze ty ceny stribra nakonec v hospodarskych vysledcich pristi rok budou asi mnohem vyssi, nez budou ceny na burze, protoze fabriky se budou jistit kontraktama na primo se tezarema a nebudou riskovat odstavku z nedostatku surovin.
            Efex
            • STŘÍBRO
              20.02.2026 20:49

              Hele se stříbrem se to má tak. Ještě nedávno ho bylo v různých depozitářích po světě miliardy a miliardy uncí. Nejvíce asi v Londýně. Ceny byly nízké, přestože těžba za ty ceny se přestávala vyplácet a ubývalo vytěžitelných zásob. Těžba byla v deficitu oproti poptávce, ale vše bez problémů pokrývala recyklace a robustní zásoby. Ale bylo jasné, že donekonečna to takhle nepůjde. Chtělo to jen správnou konstelaci faktorů, aby střibro vystřelilo nahoru. A ta přišla. Takže zásoby začali sbírat ETFka, hodně se toho přesunulo do Asie a začala panika, kdy se stříbro dostalo až přes 120 USD/Oz. Ale tyto ceny zase přivedou prodejce, proč si nevybrat zisky že? Jinak v Londýně v depozitu pořád leží přes miliardu uncí stříbra, i když část patří různým ETF fondům a ne všechno je tedy free float. Ale v případě odlivu financí ze stříbrných ETF, zase může být mnoho stovek milionů uncí volných. S tím jak se stříbro posunulo výš, začala se vyplácet težba a mohlo se přidat mnoho dalších lokalit, kde by dříve byla těžba nerentabilní. Nyní těžaři zběsile investují a každý se snaží dodávat co to jen půjde. A kde je vysoká nabídka, časem klesne cena. Ale zvýšené těžební náklady můžou zůstat. Aktuálně se nacházíme v bodu, kdy si stříbro hledá nový normál. Při současných cenách je těžba vysoce rentabilní, ale to se může změnit po otevření dalších dolů v letech 2026-2027, kdy se zvedne nabídka a cena může jít zase dolů. Nebude to tak nízko, ale cena 50 USD za unci podle mě není neprorazitelná. Jenže třeba 40 USD by už zase mohlo být pro některé těžaře existenční problém. Hlavně pro ty kteří těží na ložiscích s nízkým obsahem kovu v rudě a hodně investovali do otevření nových lokalit. Takže je potřeba určité opatrnosti a nakupovat diverzifikovaně a s rozvahou. V dlouhodobé budoucnosti si ale myslím, že cena stříbra patří nad 100 USD a jistě se tam časem vrátí. // Pro zajímavost pár čísel, ve kterých se v roce 2025 pohybujeme, ale předchozí roky jsou relativně podobné, není to zásadně jinak. Celková roční těžba stříbra na světě je 835 mil uncí a dále se necelých 200 mil uncí získává recyklací. Poptávka je potom přibližně 1150 mil uncí. Z toho průmysl 680 milionů, šperkaři 200 mil uncí, investiční stříbro v mincích a jiných výrobcích, třeba příborech - 45 mil uncí a investice do fyzického stříbra 200 mil uncí. Vzniká nám tady tedy deficit nějakých 200 milionů uncí stříbra ročně. Ty vždy pokrývali obrovské zásoby a i nyní jsou stovky milionů uncí stříbra k nabídce. Nehrozí tedy, že by stříbro nebylo. Ono se jen různě stěhuje, třeba z Londýna do Šanghaje, ale i tam je potom zase v nabídce pro asijské zájemce. Takže může být lokální krátkodobý nedostatek. Ale ne systémový. // Když to tedy spočítáme, tak těžařům stačí zvýšit těžbu o 25% a nabídka a poptávka bude vyrovnaná, což se za posledních 6 let ještě nestalo. Dřív to ale nešlo, protože při nízkých cenách nedávalo smysl investovat do těžby. Dnes to ale dává obrovský smysl a všichni investují. Zvýšená nabídka tedy zcela jistě přijde. A pokud se začně snižovat cena, začne odliv i z ETF a houpačka pojede na opačnou stranu než co jsme viděli letos v lednu. Navíc tyto ceny určitě výrazným způsobem navýší i reckylace. Výkupčí mají nyní žně a brzy se to projeví v recyklačních rafinériích a nabídce recyklovaného stříbra. // Takže byl bych opatrnej, zhoupnutí dolů je vysoce pravděpodobné, i když ne jisté. Existuje spousta faktorů, třeba geopolitických, které mohu drahé kovy podržet. Ale také mnoho faktorů, které podpoří případný pád.
              lunatic with snowboard
              • lunatic with snowboard
                20.02.2026 21:30

                No to je pekna analyza a s temi cisly moc neda nesouhlasit. Jenomze ja to tak ruzove nevidim, ze se to vsechno vyresi tak, jako vzdycky. Ona je ted vsude strasna nejistota a veci, ktere fungovaly drive, dneska asi fungovat nebudou. Kdyz ctes mezi radky, tak proc US vlada dala stribro na seznam kritickych mineralu? Proc Cina zavedla licencovani jeho vyvozu? Je pravda, ze ten deficit stribra je tak 10 - 20 % rocne, ale ten stav trva uz 6 nebo 7 let. Fakt nevim, kolik tech zasob ted je po svete je (IMHO nikdo nevi), ale nemyslim si, ze se o ne nekdo bude chtit/moct delit. Je mozne, ze mi YT a spol. serviruji porad jenom jeden pohled, ale co vim, tak Comex ma zasoby registrovaneho stribra tak 80 mil. unci a bude mit v pristich tydnech docela problem uspokojit vsechny kontrakty, ktere se budou dozadovat dodavky. A jeste jednou, problem ani tak neni malo stribra, ale ta nejistota co a jak bude v nejlblizsich mesisich a letech. Kazdopadne bude zajimave to pristi tydny sledovat, ale ja sazim na rust, protoze pokles mi (vyjma nejakych zoufalych pokusu bank srazit cenu) moc nedava smysl. Jo a jeste ta recyklace, to je dobra pripominka, ze se pri vyssich cenach treba zacnou recyklovat veci, ktere se drive vyhazovaly, ale to procento asi nebude nijak moc velke.
                Efex
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.01.2026-
28.02.2026-
31.03.2026-
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026