Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,32
KB-1,06
PKN82,1282,2-0,32
Msft507,59507,64-0,29
Nokia3,9493,9533,24
IBM259,62259,730,85
Mercedes-Benz Group AG50,9250,94-0,70
PFE24,3124,321,76
17.09.2025 16:57:08
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 17.09.2025 16:21:32
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 17.9.2025 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 266,00 0,32 4,00 166 632 734
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-akcie-cez-ve-stinu-voleb-americky-spravce-prodava-kvuli-hrozbe-zestatneni-286226#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest294_new_tab_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    17.09.2025 16:43

    Pro stávající investory není podle Pfeilera špatné akcie ČEZ vyprodávat. Naopak Šura doporučuje akcie držet. Nemyslí si, že si Babiš zestátnění rozmyslí. „První nabídka při výkupu akcií by mohla být 1550 korun za jednu akcii. Podmíní se tím, že se vykoupí akcie, aby stát kontroloval například 92,5procentní podíl. A investoři to rádi prodají,“ odhaduje možný scénář Šura. Podle Šury jsou akcie ČEZ podhodnocené. „Férová cena je 1700 až 1800 korun za akcii,“ říká Šura.
    alexandros
    • Re: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-akcie-cez-ve-stinu-voleb-americky-spravce-prodava-kvuli-hrozbe-zestatneni-286226#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest294_new_tab_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
      17.09.2025 17:03

      "Férová cena 1700-1800 ks/akcie". Tady jsem se musel pousmát... dej mi číslo na svého dealera.
      Retail
    • Re: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-akcie-cez-ve-stinu-voleb-americky-spravce-prodava-kvuli-hrozbe-zestatneni-286226#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest294_new_tab_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
      17.09.2025 16:49

      O co se vsadíme, že do konce roku 2028 se nic neznárodní?
      Dicky
  •  
    17.09.2025 14:54

    https://www.investing.com/news/commodities-news/gold-prices-tick-down-from-record-highs-ahead-of-fed-decision-4241564
    Velkamedvědice
  • Zajímavé by bylo,
    17.09.2025 13:16

    co by koktal Babiš nebo Havlíček, Kdyby se jich někdo ze Spolu v TV debatě zeptal,jak chtějí zestátnit čez za peníze čezu,když vytěsňovat nemůže firma čez. Takže čez může sebe zestátňovat.Už by je měl někdo na ty lži chytit.
    kočák
    • Re: Zajímavé by bylo,
      17.09.2025 14:18

      Oprava 13,16 : "Takže čez NEmůže sebe zestátňovat."
      kočák
    • Re: Zajímavé by bylo,
      17.09.2025 13:55

      Tak ono laickemu lidu zni lepe, kdyz jim Havlicek rekne ze "nasel" 300 mld v CEZu za ktere se sam znarodni, je to neco jako prohlášení že našli v šedé ekonomice bilion.. Pravda je takova že to cele znarodnovani by stalo vic nez dalsi novy jaderny blok, ktery potrebujeme vic nez statni CEZ pripraveny na porcovani velkymi kluky, ktere zakonite nastane.
      Make_CEZ
    • Re: Zajímavé by bylo,
      17.09.2025 13:31

      Já sem to pochopil tak, že budou dělat klasický buybacky. Jako je to v USA normální. Ale tam to dělají z jiného důvodu.
      hudis
      • Re: Zajímavé by bylo,
        17.09.2025 14:15

        Jistě,jenže buyback je vlastně tiché stahování z burzy,takže Šnobrovi snílci můžou na bonus zapomenout. A někdo dá,někdo ne, tak by zbytek museli vytěsnit a to nemůže firma ,ale největší akcionář, takže stát, To pak není Babišem vyhulákávané za peníze čezu.
        kočák
      • hudis
        17.09.2025 13:32

        tak tos pochopil naprosto špatně. Protože buybackem se podíly nemění a zestátnění by nevzniklo.
        Orangutan
        • Re: hudis
          17.09.2025 14:13

          No já to pochopil tak, že udělají buyback. Ty vykoupené akcie zruší a jelikož logicky budou prodávat jen minority, tak se % vlastnictví stát zvýší. To je asi vcelku legitimní cesta. Samozřejmě těm co neprodají se jejich podíl tímle také zvýší. Co mě vychází, tak by musel ČEZ vykoupit okolo 23% a ty následně zrušit, aby se podíl státu přehoupl přes 90%. Ovšem těch následujících 10% pak bude o to mastnější. Pokud to počítám blbě, tak mě klidně opravte.
          VystrašenéKoťátko
          • Koťátko
            17.09.2025 14:49

            Ano, a to přesně se jeví jako sice legální, leč fantasmagorie. U 23% to nebude fungovat, ježto si brzo někdo řekne, že stačí počkat a prodá to za víc. Viz včerejší dlouhá reakce na Bertíka (někde na straně 4 nebo tak nějak). Jinak samozřejmě nákupy mají smysl za státní peníze, a vyjde to docela drahé. Kdyby na to někdo použil peníze ČEZu, je to normální tunel.
            Orangutan
            • Re: Koťátko
              17.09.2025 16:38

              jo to vůbec nerozporuju, jestli je reálné, že to takhle vykoupí a už vůbec ne na jakých cenách.
              VystrašenéKoťátko
            • Re: Koťátko
              17.09.2025 15:29

              Tunel to není jenom je to velmi nemorální. Je jenom na prodejcích jestli na tuhle hru přistoupí a začnou prodávat, nebo budou držet.
              Llanowar
            • Re: Koťátko
              17.09.2025 14:57

              Viz. Mostecká Uhelná? Borce nakonec odsoudili až Švýcaři.
              VenkovskyZahradkar
              • Benes nebude chtit jit do teplaku
                17.09.2025 16:15

                A ani usinat kazdy vecsr,ze byto tak nohlo dopadnout.i treba jen teoreticky. Je to tunel a proto na tenle zpusob(cez kupuje) benes kasle.jina by byla dyby kupoval primo stat cr.takze na tomle to cely nakonec jakoze padne,vono to pada i na jinekch racionalnich duvodech,ale tohle to zazdi. A budesbures a karlhavl to samozrejme vedit a pocitaj stim,akorat krmej elektorat kecama protoze predvohebni kampaaan!
                inula
        • Re: hudis
          17.09.2025 14:08

          buybackem se podily meni, nerozumim jak to myslite ze se nemeni...resp. rostou vsem co zustavaji, tj majorite*minorite..dorite...no..ale majorite roste vic,protoze majorita
          inula
          • inula
            17.09.2025 14:16

            Nemůžou růst víc. Procento je furt stejné. Když mám 1000 akcií a stáhnu všem 10% bez rozdílu, procenta se nezmění. Což je přesně proti smyslu toho, abych se zbavil minorit a akcii znárodnil. V takovém případě stahuji jenom akcie minoritářům , což zákon jasně zakazuje - je k tomu třeba souhlas 90%.
            Orangutan
            • pocty?Re: inula
              17.09.2025 14:31

              100=30+70, vykoupi 10 od minorit tj 90=20+70..stat 70/90_78% + minority 20/90_22%..nebo jinak?
              inula
            • to Orangutan
              17.09.2025 14:27

              buyback a pak zrušení vykoupených akcií = zvýšení podílu těm co neprodali, zavzpomínej u O2 na PPF a něco podobného u ČEZu předvedl Kalousek, tam i když stát prodával taky, ale o něco míň než ostatní, tak se mu myslím i nepatrně zvýšil podíl ...pokud si dobře pamatuji
              Líšňák
              • Líšňák
                17.09.2025 14:31

                Viz Bertík 16.09.2025 12:10 - to právě nemůže fungovat, z podstaty věci.
                Orangutan
                • Re: Líšňák
                  17.09.2025 15:02

                  dle mne jsou ve hře tyto varianty pro navýšení podílu státu v ČEZ, pokud to stát bude chtít udělat : 1) buyback ČEZem a rušení vykoupených akcií, to si odhlasuje na VH nebo 2) stát napřímo koupí nějaký podíl v ČEZu od nějakého akcionáře ....obě varianty jsou legální, bez ohledu na to, co by to stálo...
                  Líšňák
                • Re: Líšňák
                  17.09.2025 14:44

                  Počítá vůbec někdo (včetně Tykače) s variantou, že Babiš vládnout nebude?
                  bertik
                  • Bertík
                    17.09.2025 14:56

                    Leda by mu to jako trstně stíhanému přišlo žinantní a přenechal trůn Havlíčkovi. // ha ha// Ano vyhraje a SPD udělá cokoliv, aby si lízlo
                    Velkamedvědice
                    • VM
                      17.09.2025 15:09

                      U koaličního partnera to samozřejmě zdaleka tak jasné není. SPD se cítí už ve Strakovce, ale může nastat lecjaké překvapení. A na Babiše bude mít koaliční partner dost značný vliv. Babiš vládnoucí s ODS a s SPD jsou dost jiní Babišové.
                      Orangutan
                  • Bertík
                    17.09.2025 14:51

                    Už asi ne. A fakt to vychází dost jako scifi. Vláda je totálně rezignovaná a rozložená.
                    Orangutan
                  • babis natrunu, vprhonicich
                    17.09.2025 14:51

                    presne...cely to muze dostat uplne jinej svunk , nez aktualne vidime v pruzkumech..samozurejme prani otcem myslenky,ale uz jen skladani vlady bude puzle o naprosto nesourodych tvarech...jediny parametr na kterym se vsichni shodnou bude vsimny do kazde jejich kapsy...
                    inula
        • Re: hudis
          17.09.2025 13:57

          jo,je to cele na vode a proto kzadnemu vykupu nedijde...dle ZoK je napadnutelny postup, kdy buyback, coz fakticky vykup CEZ jeho vlastnich akcii je zorganizovanej jen proto, aby majoritnimu akcionari narostl podil bez toho, ze by utratil svoje prachy..tj penize vsech, vcetne minoritaru,jsou pouzity k posileni majoritare/statu na ukor minoritaru..proste ucebnicovej tunel... tj rovne zachazeni..toe taky parametr pri buybacku ktery dle ZoK musi byt dodrzen..zneuziti vlivu majoritniho akcionare dle Zok, §71...a ted srovnani s EDF....vite jaky tam byl rozdil?...tam odkup nesel z penez EDF ale z penez statu... je prekvapujici,vlastne u burese neni, s jakou lehkosti presentuje cestu , samozrejme hypotetickou protoze tunel, zestatneni formou tunelovani....ale jak by rekla teta katerina, zvyk sou zelezny spodky...
          inula
          • inula
            17.09.2025 14:30

            Prostě učebnicovej tunel? Neé? To jako učebnice píšou tací, jako Kellnerové? Nebo Babišové? Je to přesně ten model,co byl použit ke zbavení se minorit z O2. Tam taky v poklidu vykupovala firma O2 .Až narost podíl PPF k cca88%. Pak 3% přihodil Tykač a už jsme se vezli vytěsněním,ani divi nedali. Soud běží dodnes,Kellnerová kličkuje s penězi a v evropě má ostudu, jak podniká po česku.
            kočák
            • benes Re: inula
              17.09.2025 14:44

              do toho fakt scelou svou sebrankou jiste pude a to primo s rozbehem...jakoze zpravy ze CEO cezu na tenle napad cesty k zestatneni dlabe...proc asi ze jo...protoze zneuziti vlivu majoritniho akcionare dle Zok, §71...aby se podepsal pod neco takovyho z pozice CEZ, tak to pekne dekuje a posila pozdrav...
              inula
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.07.20251 187,50
31.08.20251 245,71
30.09.20251 252,25
31.10.20251 238,13
30.11.20251 252,86
31.12.20251 242,86
31.01.20261 328,33
28.02.20261 601,25
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025