Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ12951296-0,15
KB111211140,54
PKN98,1298,130,41
Msft514514,24-0,03
Nokia5,9485,954-0,47
IBM300,8300,980,04
Mercedes-Benz Group AG57,5457,552,33
PFE24,4824,490,78
05.11.2025 14:45:51
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 05.11.2025 14:45:28
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 295,00 -0,15 -2,00 33 191 886
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    05.11.2025 14:53

    To jo,asi jako Rakušan dorychtoval Českou poštu. Pročpak se tím teď nechlubí?
    kočák
  •  
    05.11.2025 12:25

    https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/elektrarna-dukovany-dostavba-silnice-obchvat-investice-doprava-ekonomika.A251103_877333_jihlava-zpravy_mv
    Velkamedvědice
  • výkup nebude max. to rozdělí
    05.11.2025 12:09

    a pak naberu distribuci, podle posledního vyúčtování co ted došlo to bude lepší než elektrárny, tam to prostě monopol každý rok osolí a lid to zacvaká a dividenda by byla tučnější než z celého čezu
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: výkup nebude max. to rozdělí
      05.11.2025 12:13

      Spíš bych řekl, že to rozdělit mohou až když to vykoupí. Za stávající struktury by to myslím bylo z hlediska náročnosti a práva nezvládnutelné. Prostě si to neumím představit, a to i kdyby to bylo rozumné. Kdyby to bylo proveditelné, dávno by to asi udělal i Fiala.
      xlsx
      • Re: výkup nebude max. to rozdělí
        05.11.2025 12:48

        Jen bych upozornil,že rozdělené to už bylo pro kup.privatizaci. A honem to zas dali dohromady, páč často působí na jednom dvoře,spolupracují. To by museli vyčlenit jen skutečný prodej,tj. v podstatě pár obchodních kanceláří,mnohdy virtuálních , Obchodní místa taktéž často působí v adm. budovách čezu.
        kočák
      •  
        05.11.2025 12:14

        Tak i rozdělení může být pro tenhle podnik poměrně likvidační. vertikální integrace je tu půl efektu.
        Orangutan
        •  
          05.11.2025 12:34

          Ano, v podstatě nejideálnější pro stát by byla kompletně státní energetika, kde by se dalo plánovat, z výnosů financovat investice, stavět dle potřeba nové bloky atd. Teď je to relativně fungující kočkopes, který se stane s případnou výstavbou nových jaderných bloků pod vehikly státu ještě větším kočkopsem. Necháme se překvapit, zatím je jen jasné, že nic jasného není.
          xlsx
          •  
            05.11.2025 13:48

            Ne. V případě státní energetiky očekáváme hospodářskou zkázu, jako v případě státního čehokoli jiného. Stát neumí hospodařit, napsal nějaký Milton Friedman a dostal za to Nobelovu cenu. Kdo jsou opičáci, aby se s ním hádali?
            Orangutan
            •  
              05.11.2025 14:49

              Opičáci si asi nevšimli že ČEZ je řízen státem celou dobu, minority jsou jen stafáž na valné hromadě. Nevšiml jsem si že by za posledních 30 let cokoli prosadily.
              THR
              •  
                05.11.2025 14:59

                Akciovka s minoritami a čistě státní podnik je právě drastický rozdíl. Akciovka podléhá doslova mezinárodnímu dohledu různých Black Rocků a dalších týpků, což brání souvislému rozkrádání a totální neefektivitě. Státní podnik tohle všechno nemá, když něco nefunguje, nikdo nemá jasný zájem to řešit, když se krade, ti okolo mají akorát zájem se do toho zapojit. Vzor české lesy, česká pošta, české dráhy. Firmy jsou trvalá hrobka na peníze a nikoho to nezajímá. Státní ČEZ nemá sebemenší důvod, aby fungoval jakkoli jinak. Podle naší zkušenosti měl Friedman pravdu a Nobelovku dostal právem.
                Orangutan
              •  
                05.11.2025 14:58

                Ano, bohapusté výmluvy politiků,přitom nedovolili aby minority měli zasoupení ve správních orgánech. kde je zastoupení 30% akcinářů.? Všichni ví,co chtěj,ale nikdo jejich hlas neslyšel. Páč to nedovolí.
                kočák
            •  
              05.11.2025 14:19

              S tím nesouhlasím, u energetiky jako klíčové infrastruktury dává státní vlastnictví smysl. Je potřeba ji plánovat, investovat do ní, je to jednotný systém, investice jsou často dlouhodobé, slouží i k zajištění bezpečnosti, není u ních jasná návratnost - komerční subjekt o to nemá zájem. Samozřejmě se to dá rozparcelovat na soukromé firmy a pak se to nějak snažit řídit, dotovat, platit za nevýdělečné služby, ale je to nakonec jen zbytečná komplikace.
              xlsx
  • Dohnal & Šura: Zestátnění ČEZu - ano, nebo ne?
    05.11.2025 12:04

    https://www.youtube.com/watch?v=SoqFBtNgL3E
    Tomáš M.
    • Re: Dohnal & Šura: Zestátnění ČEZu - ano, nebo ne?
      05.11.2025 13:46

      Jako hezký video, ale pořád všechno dokola. Argumenty pro různé varianty jsme slyšeli 100x, se všemi se dá souhlasit. Pořád ale nikdo nedal na stůl variantu, podle které by se reálně dalo jet.
      xlsx
  • růst ceny elektřiny přes 100EUR
    05.11.2025 10:52

    indikuje růst CEZu na 2000+
    alexandros
  • Cena el. 98,7EUR
    04.11.2025 21:20

    Cena el. v posledních dnech roste, dnes +2%. Od začátku roku + 8,65%.
    Lišák
    • Re: Cena el. 98,7EUR
      05.11.2025 8:20

      Ano, jako každý rok s tím jak se blíží ukončení obchodování s ročním kontraktem a máme relativně chladnější zimu, která pomáhá kontraktu na plyn (32-33 EUR/MWh). Na druhou stranu 27 je za 91 a 28 za 81 EUR/MWh. Toto jsou čísla, která se postupně více propisují do prodejního koše ČEZ.
      Elektrikář
      •  
        05.11.2025 8:39

        Tak to bylo prakticky pořád, že cena na 2-3 roky dopředu je nižší než hned na následující rok. A to je base load. Cena výkonu ze stabilních zdrojů bude asi stagnovat nebo mírně a neustále růst, ono ani ty plynovky se nepostaví zadarmo.
        xlsx
        •  
          05.11.2025 9:29

          Je to tak, ale tentokrát je zaceněn fundament vyšší nabídky plynu a jeho nižší ceny. Pokud bude na jaře plynu dost bude spíše cena táhnout dále níže. Nejedná se tedy o běžný časový diskont. XXX pnové plynovly jsou a budou stát na kapacitních platbách, nikoliv baseload cenách. Plynovka pak primárně těží z okamžotých vysokých spotových cen
          Elektrikář
    • Re: Cena el. 98,7EUR
      04.11.2025 21:59

      Myslím, že lidé, co z čezu přeskočili plně na komerčku honí holuby po střeše s tím, že zlatý skřivánek na ně počká - a z mých dlouholetých zkušeností na burze se to děje naprosto vyjímečně - KB jsem viděl taky, ale čez má pořád v mých kalkulacích o víc jak 10% zhodnocení větší potenciál jak KB, takže jsem samozřejmě nevyměnil :-)
      Llanowar
      •  
        05.11.2025 8:08

        Ono to nemusí tak úplně přeskakování. Za téhle situace může být prostě rozumné redukovat pozici v ČEZu na rozumný poměr v portfoliu, stejně pak (třeba o něco později) i v té KB. ČEZ by byl super bez politických zásahů, které jsou ale čím dál tím větší a nevyzpytelnější. 10 % potenciálu (a ještě subjektivních) není zase tak silný argument, aby člověk překopával ptf.
        xlsx
  • Cena ČEZ
    04.11.2025 19:59

    Začátkem prosince bude nová vláda zloděje Babiše. V letech 2026 2027 nebude dividenda a ke konci roku 2027 se cena ČEZu bude pohybovat kolem 400 Kč/ akcii
    Peckha
  • Medvědí chlup
    04.11.2025 19:31

    Když roste spotřeba, úspory, jak tak chváliš bývalou vládu..... Tak musí klesat investice brouku. Takže co je ok? Fialovic nesmysl? Klasika která se učí ve školce.
    vikeza
    • Re: Medvědí chlup
      04.11.2025 19:55

      a meleš paté pžes deváté Ivane. Např Usporách byla řeč u domácností, spotřeba u domácností, investice u státu atd... Slintat nadšeně na Orešnikem umíš, ale číst ne. Každé to shrnuté tvrzení, mělo jeden až dva odkaty z daty a datumy. Ale klidně dokazuj, jaký seš arogantní vůl. Na to máš právo. Beze mně. Je jasné, že vláda na ničem zásluhu nemá, ta ma jen obráceně, když je vysoká inflace...Amimochodem blbe, dolož, kde sem psal, že na škodovkách má podíl vláda. Bavil sem se s normálním člověkem Ekektrikářem u údajně spálené zemi. A jen sem doložil, že chudáci tvého typu zásadně o pozitivech nemluví. Jo když byla nafta, za pade, kvičeli jste jako podsvinčata. Sbohem Ivane.
      Velkamedvědice
    • Re: Medvědí chlup
      04.11.2025 19:44

      je pozitivní, že oživění ekonomiky táhla nejen spotřeba domácností, poháněná zvyšováním reálných mezd, ale také investice. Ze sektorů se dařilo zejména stavebnictví. „V jeho silném výkonu se promítá citelná aktivita státu v oblasti především inženýrského stavitelství. O jistém boomu tohoto druhu investic svědčí ostatně i to, že nyní má stát připraven k financování státním rozpočtem takový objem dopravních staveb, že obtížně hledá zdroje k jejich finančnímu pokrytí, aniž by porušil vlastní pravidla rozpočtové odpovědnosti,“ popisuje ekonom. Vliv amerických cel je zatím minimální Český hrubý domácí produkt roste bez přerušení už dva roky. Také podle hlavního ekonoma UniCredit Bank CZ&SK Pavla Sobíška se jedná o zřetelný úspěch české ekonomiky, a to především s ohledem na pokračující útlum v Německu a náběh dovozních cel v USA....
      Velkamedvědice
      • Takže nechme toho.
        04.11.2025 19:55

        Ekonomický to prostě nemůže fungovat. Matematika je jasná. Upřímné smekam. Ohledně tvých investic do kovu.skoda ze jsi politicky na koule.
        vikeza
        • Re: Takže nechme toho.
          05.11.2025 9:59

          Ekonomika roste hrubo přes 2 % a to navzdory vysokým úrokovým sazbám. Ano růst by mohl být robustnější, kdyby ho táhla ještě více průmyslová produkce, ale ten růst tady je. Zbytek je psychologie bolavého inflačního bebi. Mimochodem té inflace, kterou ČNB odmítla pod jistým pánem řídit.
          Elektrikář
  • Opět
    04.11.2025 19:15

    Se mi ukázalo, že tady diskutují lidé kteří nemají o ekonomii ani ponětí...... Inflace a úrokové sazby, zadlužení, jo za nízkou inflaci muže vláda. Hihihi. Tak rád vás tady čtu, medvěde, fakt vláda?
    vikeza
    • Re: Opět
      04.11.2025 19:45

      nejlepší je, když se blb směje vlastní inteligenci
      Velkamedvědice
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.09.20251 252,25
31.10.20251 310,88
30.11.20251 306,25
31.12.20251 275,00
31.01.20261 367,14
28.02.20261 415,00
31.03.20261 450,00
30.04.20261 216,67
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025