Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ3,30
KB980-1,21
PKN125,6125,781,02
Msft0,13
Nokia11,811,940,68
IBM-5,05
Mercedes-Benz Group AG44,9744,9851,51
PFE-2,74
19.06.2026 18:12:06
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 19.06.2026 21:07:06
Alphabet-A (Frankfurt)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
319,55 -0,47 -1,50 625 237
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • AI
    02.06.2026 13:57

    Vzhledem k očekávaným nákladům za rok 2026 a nově ohlášeným pro rok 2027 jsem zvědav s čím přijde Microsoft. Začíná být evidentní, že stavba celé infrastruktury kolem AI bude finančně velmi náročná pro všechny společnosti v tomto sektoru. Jednoznačným vítězem prozatím je společnost TSMC, bez, které si aktuálně "nikdo neškrtne". Největší úskalí vidím v položce ATM Program ( 40 mld. USD ). Tyto peníze půjdou na "výpomoc" zaměstnancům s jejich úhradou daní ze získání zaměstnaneckých akcií. Alphabet bude skrze banky Goldman Sachs & Co. LLC, J.P. Morgan Securities LLC a Morgan Stanley & Co dle předpokladu od 3Q2026 provádět "vyhlazovací operace" přímo na trhu. Tohle je docela nešvar - zaměstnanecké akcie. Vzhledem k tomu jak v posledních pár letech Alphabet vzrostla, tak nyní se jí to "vrací jako bumerang" a musí řešit tyto problémy. Z druhé strany očekávám podporu akcie kolem pásma 350 USD vzhledem k tomu, že za tuto cenu se dohodl Berkshire Hathaway na přímém nákupu akcií mimo trh. Tohle bude z krátkodobého hlediska trh zohledňovat a očekávám, že někde kolem ceny 350 USD budou provádět nyní nákupy všichni, kdo kopírují Berkshire Hathaway. Otázkou zůstává proč Alphabet zvolil tuto strategii? Nabízí se poměrně jednoduchá odpověď - úrokové sazby. Zřejmě kvůli tomu, nechtěli jít cestou dalšího zadlužení, vzhledem k tomu, že letos již jednu tranši v podobné výši provedli. Pokud by tomu tak bylo, tak mě osobně zajímá, jak chtějí pokračovat dále vzhledem k tomu, že příští rok plánují mnohem vyšší náklady, nežli v letošním roce. Pokud úrokové sazby podstatně neklesnou, což se asi nedá ani předpokládat, tak příští rok se může opakovat další kolo dluhů & zvyšování kapitálu. Z oné částky mj. vyplývá i to, že celý boom resp. celá investice, kterou nyní hyperscaleři dělají, nejde jen do HW, jak se všude tak "zvesela" píše, že tomu tak je. Na tomto případě jde vidět, že jeden problém je HW a druhý náklady na pracovní "sílu". Tím, že se spustil celý tento boom, tak zaměstnanci rádi "vyhrožují" jakémukoliv zaměstnavateli v tomto oboru, že pokud nezvýší plat + nedá bonusy ve formě akcií, tak odchází ke konkurenci. Defakto si takto "podřezali" všechny společnosti v tomto sektoru "větev pod sebou" a myslím si, že to budou muset časem nějak řešit - ideálně mít výkonnou AI, která pokryje práci většího počtu zaměstnanců. V dalším v čem vidím úskalí je to, že těmito "závody" se ceny "vyhajpovali" do takové výše, že se z této technologie stal na nějakou dobu poměrně drahý a ne každému dostupný pracovní nástroj. Obávám se, že je před námi další kolo omezování AI pro běžné spotřebitele formou dalších limitů + vyššího předplatného. Zatím to vidím tak, že Alphabet i Microsoft aktuálně cílí především na firemní sektor, který jako jediný dokáže pokrýt tak velké investiční náklady jaké nyní AI přináší. Zajímavé bude sledovat i samotnou kanibalizaci celého sektoru, který si bude navzájem konkurovat ( vysávat ) zdroje ( investice ) a následně si tak budou prodražovat sami své vlastní náklady na budování AI infrastruktury vč. jejího samotného provozu. Pokud se Alphabet podaří ( pevně věřím, že ano ) prorazit se svými vlastními čipy TPU, potom by mohla mít poměrně velkou šanci rychlého návratu investovaného kapitálu, jelikož nyní největší marže mají především výrobci HW vč. NVidie, ale to není ideální pro nikoho Alphabet, Microsoft ani pro Amazon aj.. Apple v tomto ohledu, již před řadou let šel vlastní cestou návrhů čipů a zpětně viděno to byl skvělý krok. Jediné úzké hrdlo v dnešní době je dle mého názoru TSMC a jejich výrobní kapacity, které budou ještě min. jeden rok mít "úzké hrdlo", než se jim podaří otevírat nyní nově budované továrny pro výrobu čipů v USA a Japonsku. V EU se staví primárně továrna pro výrobu čipů pro automotive ( v Německu ). Z tohoto pohledu bude mít AMSL nějakou dobu bezproblémový "klidný chod" společnosti, jelikož konkurenci aktuálně nemají, i když v Číně už jim jedna roste.
    Věštec z ...
    • Re: AI
      02.06.2026 14:35

      věštče, tohle zase vyjela AI mě: Alphabet za posledních zhruba 12 měsíců zvedl přibližně $85 mld. v dluzích — a nyní přidává dalších $80 mld. v equity. Přitom na dubnovém earnings callu management zdůrazňoval silný cash flow a nic nenaznačoval. To je zásadní — trh to nebyl schopen nacenit, protože to nepřišlo. FinanceCharts CapEx 2026 je $180–190 mld., tedy přibližně dvojnásobek roku 2025, a pro rok 2027 se očekává ještě výš. Alphabet tedy dlouhodobě generuje méně FCF než investuje. Financuje to kombinací dluhu a nyní masivní diluci akcionářů. Full Ratio GuruFocus aktuálně uvádí GF Value $229,85 při ceně $376 — tedy 63,7% nadhodnocení podle jejich modelu. To je tvrdé číslo, ale směr je správný — po dnešním oznámení se fundamentální příběh "relativně levného big tech" rozpadl. FinanceCharts Konkrétní dopady na akcionáře: Za prvé, diluce. $40 mld. ATM program bude fungovat jako kontinuální přítlak na cenu — Jim Cramer varoval, že to "udělá z akcie real slog." ATM neznamená jeden velký blok prodeje, ale postupné vydávání akcií na trh průběžně od Q3 2026. To psychologicky i technicky tlačí cenu dolů. sec Za druhé, nejistý ROI. CapEx $180–190 mld. ročně je sázka, jejíž návratnost není jasná ani v horizontu 3–5 let. Cloud backlog $460 mld. zní impozantně, ale backlog ? realizovaný příjem. Za třetí, akcie dnes uzavřela na $372,58 a v after-hours klesla dalších 1,5 % na ~$367. Trh to číst jako negativní signál, ne jako "Berkshire kupuje, tak kupuj taky."
      Slajovo
      •  
        02.06.2026 15:59

        Na AI bych vůbec nesázel, generuje to z velké části vesměs nesmysly. Nicméně ty investice do infrastruktury začínají být opravdu extrémní. Buď to vedení vidí reálný přínos a my to ještě nejsem schopni pochopit, nebo se tu možná formuje neskutečná bublina. Obávám se, že odpověď budeme znát za 3 roky. Zatím držím. Osobně jsem spíše čekal něco jiného a to, že Alphabet začne stahovat zisky ze své investiční divize CapitalG ( např. začne prodávat svou pozici ve SpaceX po IPO atd. ). Jen tato divize vygenerovala nerealizovaný zisk za poslední kvartál cca 38 mld. USD přeceněním CP, které drží. Uvidíme, možná si půjčí peníze, aby nakonec v řádu let začali vyprodávat ty StartUpy, které drží a mají v zisku. Dejme tomu čas.
        Věštec z ...
    • Re: AI
      02.06.2026 14:15

      Jednoho krásného dne, z geologického hlediska v extrémně krátké době, někdo z hyperscalerů oznámí, že redukuje výdaje na AI a spustí tržní výprodej srovnatelný s Lehmany. Jediné, co nevím, kolik v té době bude stát NVDA nebo MU.
      ..
      •  
        02.06.2026 14:23

        Souhlasím a trošku nerozumím, proč to někdo z nich už nyní neudělá. Nemusí to přímo udělat, stačí to napsat, dělat mohou pravý opak toho co napíšou. :))
        Věštec z ...
        •  
          02.06.2026 14:27

          Protoze klamani / zatajovani informacich investorum - v USA je za to 10 let.
          Ufff
          •  
            02.06.2026 15:52

            Ano, ale kdyby se to opravdu vymáhalo, tak Kačer Donald dávno sedí:))
            Věštec z ...
      •  
        02.06.2026 14:19

        Odhaduje se, že pomalá rotace ze semi by mohla začít do roka a do dne. Někde rychleji, někde pomaleji. Celkem s tím souhlasím, ale může se to dost prodlužovat s nějakou tou korekcí semo tamo.
        Individualita
        •  
          02.06.2026 14:27

          Souhlasím s Tebou, vše může být nakonec jinak. Ony výdaje na CAPEX se již několik roků stále protahují a řádově zvyšují. Mělo to skončit letos, poté se tvrdilo příští rok, nyní je zjevné, že to příští rok nebude. Tohle si netroufám predikovat, kdy to skončí. Teoreticky to skončit nikdy nemusí viz životnost HW cca 5-7 let, dle vytížení = neustálá rotace HW v datacentrech. Něco se vyřeší optimalizací kódu v čase, z druhé strany další a další nasazování AI na cokoliv = jsme v nekonečné smyčce růstu. Čas ukáže kde byla pravda.
          Věštec z ...
          •  
            02.06.2026 14:48

            Nakonec musí vše zaplatit zákazník a ti rozhodně nemají nekonečně nadité peněženky. Kolik toho z AI vlastně půjde rozumně monetizovat od zákazníků? To je otázka za 50 bilionů dolarů.
            ..
            •  
              02.06.2026 16:01

              Souhlasím, osobně se přikláním k tomu názoru, že nyní v prvé řadě to bude jen pro fa sektor. Tyhle náklady nejsou běžní zákazníci schopni ufinancovat.
              Věštec z ...
    • Re: AI
      02.06.2026 14:00

      Ohledně těch capexů jsem teď dočetl tohle. Taky pohled na věc. https://www.investing.com/analysis/ai-infrastructure-spending-redefines-big-tech-power-200681354
      Individualita
      •  
        02.06.2026 14:21

        Díky za odkaz. Zní to vcelku rozumně. Osobně sdílím názor Satya Nadella ( CEO Microsoft ), že výpočetní výkon ( datacentra ), je přímo úměrný budoucímu toku peněz společností. Sdělil to tuším na konferenci ke konci roku 2025 společně s CEO NVidie. Řešili obecnou úvahu jak vybudovat dostatečnou infrastrukturu, jak jí využít & monetizovat. Nechce se mi to složitě rozepisovat ( doporučuji dohledat, je to veřejně dostupné - výstup z této konference ) - MS zřejmě bude "vydávat" vlastní "měnu" ( říkejme tomu kredity ), které bude za reálné peníze směňovat. Tyto kredity si nakoupí fa a ty dle vlastních požadavků je budou "utrácet" za zatížení AI ( datacenter ). Tohle se defakto již pomalu děje. Budoucnost by měla být mj. v tom, že údajně tyto společnosti, by mohli dané kredity si prodávat i mezi sebou navzájem v případě, že je aktuálně nebudou nakonec v takové míře potřebovat. Tohle je klasické bankovnictví - jen účetní jednotka není přímo měna, ale "alternativa" jakýsi kredit ( neznám přesný název, ten nezmiňovali ). Vzhledem k tomu, že technologicky máme blockchain, nevidím v takové monetizaci vůbec žádný problém. Je zřejmé, že svět bude za 10 let vypadat úplně jinak. Viz . samotný rozhovor s CEO Apple, který jasně sdělil, že on vidí postupné nasazování AI v rámci 10ti let. Očekávám, že takováto monetizace se stane standartem, nebude to výsostně dané MS.
        Věštec z ...
  • Navýšení kapitálu
    02.06.2026 5:06

    https://abc.xyz/investor/news/news-details/2026/Alphabet-Announces-Proposed-80-Billion-Equity-Capital-Raise-to-Expand-AI-Infrastructure-and-Compute-2026-b0myAMewCa/default.aspx
    Věštec z ...
  • :))
    29.05.2026 19:51

    https://www.justice.gov/usao-sdny/pr/google-employee-charged-insider-trading
    Věštec z ...
  • BUY
    20.05.2026 20:59

    Dnes za 385$ (ačkoli před měsíce "by byl" za 300$). Nákup není ani dole, ani úplně nahoře, ani úplně blbej, ani za super price, prostě takový podprůměrný rozhodnutí, zkrátka takový průběžný na rozšíření pozice. No dolu už to asi nepůjde, tak beru co je v průběžné nabídce. Cenu táhnou světlé zítřky. Spokojenost OK.
    DupByk
  • Report
    30.04.2026 6:08

    https://s206.q4cdn.com/479360582/files/doc_financials/2026/q1/2026q1-alphabet-earnings-release.pdf . K tomu snad není co dodat. Za mě osobně by měl mít Alphabet nejvyšší tržní hodnotu ze všech IT fa vzhledem k hodnotě a fundamentu společnosti.
    Věštec z ...
  •  
    23.02.2026 7:56

    Tak nějak se zdá, že tohle bude vítěz závodů.
    Orangutan
  • CAPEX
    09.02.2026 8:44

    Čtyři z největších amerických technologických společností mají letos v plánu zvýšit kapitálové výdaje dohromady na 650 miliard dolarů (13,4 bilionu Kč), aby si vytvořily náskok v rozvoji umělé inteligence (AI). Peníze půjdou na nová datová centra a vybavení k jejich provozu, včetně čipů pro AI, síťových kabelů a záložních generátorů. Uvedla to dnes agentura Bloomberg, podle které je to ohromující příliv peněz do tohoto odvětví (Bloomberg) - tak už víme, že v tom jeden Alphabet a Amazon, další dva neznáme (Microsoft?)
    Orangutan
  • pokuta EU
    05.09.2025 17:45

    2,95 mld eur, to má potenciál spustit další kolo celních válek
    Zvonička
  • Tak snad už obrat
    12.05.2025 11:38

    Páteční nákup se snad vyplatí, to samé TSM. Banány z ERSTE jsou plně naložené v TECHU!!! Zdravím Warrena :)
    Individualita
    • Re: Tak snad už obrat
      22.05.2025 16:50

      Strýček Google mi dělá radost. Dokonce předehnal i TSM a to dost ztrácel.
      Individualita
  • 5. května
    05.05.2025 7:37

    vybočení z trendu a nadějný odraz, ale jsme stále hluboko přehluboko, přes 30%.
    Orangutan
  •  
    08.04.2025 8:17

    Zde je k vidění -25%.
    Orangutan
    •  
      09.04.2025 12:41

      Tak už skoro 30%. Padá to jak ta mrtvá kočka, odrazy nestojí za řeč.
      Orangutan
  •  
    29.03.2025 12:14

    Tady je to už docela vybombardované, P/E se ocitá někde kolem 20. Downtrend se ovšem zjevně ještě nehodlá zastavit.
    Orangutan
    •  
      29.03.2025 12:30

      Zrovna sem na to vcera koukal, uvidi se co udela okolo 150
      Ai-kun
      •  
        29.03.2025 12:35

        Míří to dost nezadržitelně pod těch 150. Ježto tohle byla zřejmě A vlna následujícího cyklu a byla nepříjemně rázná, tak kompletní druhá korekce vychází někam ke 130, pokud ne ještě hůře. Alphabet publikum čímsi naštval, schytává to hodně.
        Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
30.09.2026-
31.10.2026-
30.11.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026