Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ-2,25
KB0,30
PKN143,64143,72-1,97
Msft421,34421,39-1,57
Nokia-6,00
IBM284,12284,39-5,76
Mercedes-Benz Group AG47,99547,995-2,20
PFE26,0426,051,40
05.06.2026 19:49:47
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 05.06.2026 16:18:04
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 5.6.2026 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 258,00 -2,25 -29,00 97 642 271
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Prodej akcií čezu
    05.06.2026 17:08

    Dobrý den, je moje úvaha správná. Vlastnim 1000 akcií čez s nákupkou 600 kč, pokud teď tyto akcie prodám a za to koupím akcie KB. Pokud stát vykoupí akcie čezu do 1500 kčs tak neprodelam, pokud je vykoupí za víc tak prodelam a teď babo raď.......dekuji za názory
    Milan Nágl
    • Re: Prodej akcií čezu
      05.06.2026 17:30

      To je trojčlenka o pěti neznámých
      Velkamedvědice
    • Re: Prodej akcií čezu
      05.06.2026 17:15

      Nejenže připouštíš, že nevíš kam se dostane cena při výkupech, ale tvoje úvaha asi také předpokládá, že víš jak se bude vyvíjet kurz KB.
      intfo
  • hoši hoši
    05.06.2026 17:03

    řeknu vám jedno, pokud by se na rozdělení čezu nedalo něco nahrabat nebo ukrást, tak se o rozdělení nikdo z politiků nestará a představa, že to andy a sonyboy chtějí dělat proto, aby udělali minoritáře štastnějšími a bohatšími, tak tomu nevěří ani všici v anosektě, btw pokud férově, tak klidně rozdělit ale minoritář dostene hezky podíl v obou společnostech a stát at si se svou částí dělá "co chce" i když je to majetek dan.poplatníků ne anofertu
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re:
      05.06.2026 17:17

      Celej ten postup taky vidím jako úplně zbytečný, drahý a neférový. Měl se ČEZ rozdělit na 2 části a všichni akcionáři by dostali 2 nové akcie. Stát by deklaroval, že v jedné z těch společnsotí bude navyšovat a v jedné snižovat svůj podíl. A že výrobní část nebude vyplácet 10 let dividendy a bude investovat do jádra. A každý se tržně rozhodně, co si nechá, co prodá a jaká cena mu přijde fér. Stát z prodeje jedné části bude nakupovat druhou část.... Ale ne, zaplatíme miliardy Kč za různé pseudoposudky a vymyslíme kočkopsa. A tisíce možností jak si při tomto procesu nakrást....
      qwer
      •  
        05.06.2026 17:27

        Přesně, pokud to nemá být výdrb, měli dělit rovnou na 2 části se stejnými (současnými) vlastníky. Z toho co vymysleli, kouká pěkná vojeb. To co vlastně už teď máš máš, si budeš muset koupit znova a za víc.
        Zvonička
        •  
          05.06.2026 17:33

          No a není to genialní. Něco tě částečně vemou a pak tě to férově prodají. Sorry jako
          Velkamedvědice
    • Re: hoši hoši
      05.06.2026 17:17

      Že by to dělali z dobroty srdce, tomu tady asi nikdo nevěří. A třeba na zakázkách pro jaderku se určitě někdo pěkně napakuje. Ale tento navržený způsob jak ovládnout ČEZ státem je rozhodně normálnější než dřívější pokus.
      intfo
    • Re: hoši hoši
      05.06.2026 17:08

      zlatá slova do kamene tesat, jen málo nás to tak vidí. Havlíček tek lže, jen otevře hubu. Kdopak si tu pamatuje, že bude varianta po dobrým, nebo po zlým. A když angažovali Krabce,tak je to jasný.
      kočák
      •  
        05.06.2026 17:18

        Přesně tak .Akcie Čezu nemám , takže mi to je v celku jedno. Zlatý vejce tady nečekejte, spíše pořádnej výdrb.
        Vicky
  •  
    04.06.2026 18:08

    trochu tomu nerozumím, když z ČEZu vyčlením distribuci a další, zůstane něco, co bude mít podstatně nižší hodnotu za akcii, než stávajících ca 1280 Kč, navíc jako minoritář budu kupovat(distribuci), kterou dneska zlomkem vlastním. Jak se ocení zbylá výrobní část ?díky za vysvětlení.
    zvědavec
    •  
      05.06.2026 11:51

      Největší marži má přeci ta distribuce. Pokud se vyčlení tak samotná výroba elektřiny je 0 0 nic a spousta nákladů na hardware...za mě vyčlenění toho co nejvíc vydělává...tedy té obchodní složky prostě pošle cenu akcie brutálně dolů...a to je taky cíl vlády.
      gforce
    •  
      04.06.2026 18:47

      Dceřinná firma Distribuce vyčleněním bude pořád vlastnit ČEZ. Cena 1280 vzroste rozdělením cca o 20%. Protože Distribuce 10-15 x Ebidta. Výroba cca 7-8xEbidta.
      Atlas
      • proč neprodávají?
        05.06.2026 13:16

        Půlku jsem vyprodal (po testu), druhou držím a držet budu. Sleduji různé názory směrem do pekla i směrem do nebe. Neumím dnes posoudit. U rozdělení O2 jsem se zařekl, že neprodám i kdyby mělo stát 1 Kč, a nakonec jsem byl moc spokojený. U ČEZu mě vrtá hlavou hlavně to, proč Tykač, fondy, větší větší hráči neprodali, či neprodávají, když podle některých hrozí ojebávka. Asi nehrozí? Na konspirační teorie o nějakých výměnách něčeho za něco nevěřím.
        bertik
        • Re: proč neprodávají?
          05.06.2026 14:16

          Jenže O2 bylo rozděleno, a všici dostali akcie obou firem. Tady se druhá firma prodá a i z podílu hotovosti minoritářů budou vyplaceni minoritáři. v tom je neskutečná zlodějna. Hotovost z prodeje měla být akcionářům vyplacena,jak je to ve světě běžné. A stát si může za svou hotovost vykupovat na burze.
          kočák
          • proč neprodávají?
            05.06.2026 14:46

            Ano, rozdělení O2 bylo jiné, ale na diskuzích bylo neustále probíráno jaký je to podvod na minority, jak bude staženo z trhu, cena hystericky padala dolů a nakonec to bylo OK. Pozn. nejsem příznivec dnešní vlády, na burze jsem od roku 2004 a tak jsem cosi zažil. ČEZ držím od roku 2004, někdy jsem přikoupil, někdy prodal, tato situace je nová zkušenost, věřím, že nakonec pozitivní.
            bertik
            • Re: proč neprodávají?
              05.06.2026 14:58

              To jako byla férovka? https://zpravy.kurzy.cz/716887-po-vytesneni-minoritnich-akcionaru-o2-si-nasledne-ppf-z-firmy-loni-vytahla-pres-27-miliard-korun/
              kočák
            • Re: proč neprodávají?
              05.06.2026 14:51

              Nebylo to OK,soud probíhá,nevíš?
              kočák
          •  
            05.06.2026 14:24

            Je zajímavé sledovat jak i na diskuzích o akciích má tolik lidí problém pochopit celkem jednoduché věci a jak odmítají strávit pár minut tím, aby se nad nimi bez emocí zamysleli.
            intfo
      •  
        05.06.2026 10:09

        Tak tuto pohádku nám teď současná vláda předhazuje. Je na každém, zda jí uvěří. Před 20 nebo kolika lety, když Urban razil sloučení Čezu s distribučkami, vyprávěla socanská vláda opačnou historku a historie ukázala, že měla pravdu. Otázka je, co podstatného se za tu dobu změnilo. Podle mě nic.
        ..
      •  
        04.06.2026 22:38

        Kdybych to chtěl obhajovat, tak mohu tvrdit, že skutečně cena může vzrůst, protože se část investorů, kerým dnes vadí jádro, nebo uhlí, může rozhodnout investovat do distribuce. Ale jinak to trohu kulhá, protože násobky EBITDA (Nově Earnings before Iran, Tariffs and Donald's announcement) si lze postavit i na celek třeba nějak váženě. A nikdo z investorů snadno neví, jestli se odštěpením zhorší nebo zlepší firemní efektivita. A s rozštěpením budou spojené i nemalé náklady a (dočasný) vnitrofiremní chaos.
        intfo
      •  
        04.06.2026 18:49

        jak je to na té Burze jednoduché.
        roxy music
        • JJ
          04.06.2026 20:25

          Synergie už neexistuje. Rozdělením vzroste cena o 020 procent. To až praskne, budou se dělit všechny akcie. Ovečky Bože ovečky
          Velkamedvědice
          • Re: JJ
            05.06.2026 9:08

            Když se rozvedeš a nemáš děti taky si ekonomicky polepšíš.
            Atlas
            • Atlas
              05.06.2026 9:23

              To nemyslíš vážně že..jednak bych neodepsal děti kvůli rozvodu a v praxi táhnu i jejich matku, a jednak , promi%n, větší pitomost jako porovnání sem nikdy neslyšel...A náklady na bydlení ppo rozvodu stoupnou, páč topím pro jednoho , stejně jako pro pět..Jinak sem si vědom, že do tebe dost občas šiju, neber to osobně. Hezký den,
              Velkamedvědice
              • Atlas
                05.06.2026 10:13

                Omluva. Přehlédl sem a nemáš děti....
                Velkamedvědice
              • Re: Atlas
                05.06.2026 10:03

                Tady bych to na základě vlastní zkušenosti rozporoval. Překvapivě po rozvodu klesla v baráku spotřeba plynu i elektřiny na polovinu.
                xlsx
                • pak
                  05.06.2026 10:12

                  něco vytápíš méně než před tím. Ale to nehrotím. I kdyby to pravda byla, to srovnání rodina firma pro mě fakt kulhá....
                  Velkamedvědice
          • VM
            05.06.2026 1:12

            Kámo a co třeba O2? Vím, že je to jiná firma a jiný případ, ale ti na rozdělení taky vydělali a tohle je v tomto ohledu dost podobné. Co vím, tak se pár let zpátky rozdělovali i Německé energetiky a nevím, že by na tom někdo z akcionářů nějak tratil. Prostě si to situace žádala a tady je to podobné. Prostě samotná distribuce je pro spoustu investorů atraktivnější než ČEZ jako celek s uhelkama a JE a SE a tím pádem by se to mělo projevit i v nacenění. Prostě mně tohle řešení dává smysl a pokud tobě ne, tak počkejme cca za rok a uvidíme. Pokud se ukáže, že jsem se zmýlil, tak se ti klidně omluvím, ale pravděpodobnost, že se tak stane je velmi nízká. Jinak já sám jsem měl v minulosti cca v letech 1995-2010, velmi dobrou zkušenost, když jsem koupil např. byt 3+1 a směnil jsem ho za dva byty 1+1 nebo za menší s doplatkem, tak jsem na tom vždycky vydělal cca 15-20%, páč u větších a dražších bytů byla menší poptávka a tím pádem byly o něco levnější. Jak je to dneska nevím páč už byty nekupuju, ale myslím si, že tam nějaký prostor pro zisk pořád je byť už asi ne tak velký. Čili rozdělením zcela jistě může vznikat nějaká přidaná hodnota.
            Lišák
            • Re: VM
              05.06.2026 10:10

              O2 není vhodný příklad. Tam dostali akcionáři akcie druhé firmy. A z O2 vyhnali akcionáře před tučnou divi,kterou si pak vybrali. Jinak vyvlastnit firmu za peníze akcionářů všech je podle mě lumpárna. Zbytečně se neříká ,kazdej za svý.
              kočák
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.20261 384,13
31.05.20261 362,56
30.06.20261 328,53
31.07.20261 369,27
31.08.20261 311,15
30.09.20261 337,00
31.10.20261 327,78
30.11.20261 276,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026