Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN93,0293,09-7,07
Msft-1,11
Nokia5,5585,6-4,10
IBM2,02
Mercedes-Benz Group AG59,9359,95-0,66
PFE0,04
09.01.2026 0:38:48
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 08.01.2026
COLTCZ (Praha)
Závěr k 8.1.2026 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
754,00 0,67 5,00 36 394 404
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Kolt:
    06.01.2026 23:57

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-colt-dokoncil-nakup-synthesie-za-vyrobce-nitrocelulozy-dal-temer-10-miliard-295623# + https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-usa-jsou-supervelmoc-a-budou-se-podle-toho-chovat-prohlasil-trumpuv-poradce-40556098
    HosLs
  • Dnešni růst zbrojařských firem ..
    05.01.2026 11:14

    Rheinmetall ETR: RHM 1 717,00 EUR +115,00 (7,18 %)dnes a co Colt bude opožděn a následuje ??
    jimibeami
    • Re: Dnešni růst zbrojařských firem ..
      05.01.2026 11:24

      Spíš ne. Colt teď bude nějakou dobu přešlapovat. Tenhle rok uzavře nemastně neslaně. Další období už bude o dvou věcech. Jestli dokáží udržet růstový slib a kromě munice by se měla promítnou do výsledků synthesie. Jak moc, o se uvidí. Jediný růst teď mže být pravda na základě nálady ve světě.
      CoffeeSip
      • RE: Re: Dnešni růst zbrojařských firem ..
        05.01.2026 11:44

        Žádná dynamika nás asi nečeká v tomto roce. Sklízejí to co zaseli (za mne to snížení dividendy udělalo své) a pokud zase vyplatí 15 Kč bude hůř...
        Reitner
        •  
          07.01.2026 4:53

          O tom, že nás žiadna dynamika nečaká, svedčia aj insiderské transakcie, Drahota na konci novembra predával za 715 až 723 Kč, Colt nakupoval v novembri a decembri v priemere cca za 720 Kč, podľa zverejnenej správy Pražák (Kaprain) získal 9,86% podiel na ZI, čo predstavuje 6176 500 akcií Coltu CZ za protihodnotu 4,5 mld. Kč, t.j. 728,57 Kč za 1 akciu Pričom Drahota v čase predaja akcií kupoval radšej dlhopisy Coltu s výnosom 6,1%, o čom svedčí, že akciám Coltu až tak moc neverí. Tu by asi pomohol iba vyhraný tender na dodávku ručných zbraní pre čínsku alebo indickú armádu...:-)
          Tix
          • Prodej akcií a nákup dluhopisů managementem
            07.01.2026 10:31

            Již jsem to psal dříve. Jak to číst? Nevěří, že akcie dá více? Pravda, těch nakoupených dluhopisů je poměrně málo, ale i tak. Jan Drahota a místopředseda představenstva Josef Adam se zapojili do úpisu ve veřejné nabídce dluhopisů Colt CZ 6,10/2031 (ISIN CZ0003577546). Ke dni 7. 11. nakoupil Jan Drahota 500 dluhopisů a Josef Adam 50 dluhopisů při ceně 10 000 Kč. Jan Drahota pak 26. 11. prodal 50 000 akcií za cenu 715,17 Kč za kus a o dva dny později, 28. 11., prodal dalších 38 000 akcií za jednotkovou cenu 722,87 Kč. Drahota nakoupil dluhopisy za 6,1% a prodal akcie za 715,-
            Ghislain Lambert
            • Re: Prodej akcií a nákup dluhopisů managementem
              08.01.2026 20:02

              Taky vidím prodej od Drahoty jako nedobré znamení,ale názor je každého věc. Jako protiklad to potvrzuje Spurný s nákupem, a že jich nemá málo a bere dál. Jasný doklad, čemu věří.
              kočák
            • Re: Prodej akcií a nákup dluhopisů managementem
              08.01.2026 2:32

              Ja to tak čítam ako si to naznačil,... že Drahota si myslí, a myslia si to aj ďalší insideri, že za súčasnej situácie, potenciál rastu akcií je obmedzený. Taktiež aj ohodnotenie akcií Coltu pri transakcii s Pražákom na 728 Kč, kde boli určite do toho zaangažovaní znalci a audítori je dosť príznačné. Ja to mám v pláne, ak nedôjde k nejakej významnej udalosti, po časovom teste predať. Akvizičný potenciál rastu akcií sa vyčerpal a aj tú Synthesiu bude ešte dlho zažívať, kým sa dostavia očakávaní efekty.
              Tix
              •  
                08.01.2026 7:53

                Opičáci s tím nesouhlasí. To, že někdo něco prodává je jeden z nejméně jasných signálů; neznáte jeho situaci, jeho plány, portfolio, nic. Může potřebovat banány na nový bazén, vůbec s tím nemusí souviset situace firmy. Může odcházet z Coltu jako manažer, a ještě nám to neřekl. Je možné kdeco. Potenciál zbrojařských firem je velmi nejasný, protože zbrojení ještě ani nezačalo (mladší generace vůbec netuší, co to slovo znamená). Zda a kdy začne, to nevíme, ale osm opičáků z deseti si myslí, že nakonec ano. Otázka je, jak dlouho to bude trvat.
                Orangutan
                •  
                  08.01.2026 8:36

                  No popravde, ja tým bájkam o tom, že manažer veľkej spoločnosti s príjmom niekoľko rádovo niekoľko milionov a možno aj desiatok milionov Kč, predáva akcie, pretože si potrebuje zaobstarať nové auto, nový byt alebo aj nový bazén, moc neverím. On nie je iba niekto, on je osoba, ktorá má dostatok informácii (ktoré iní postrádajú), aby si vedel vyhodnotiť potenciál akcií. Ak by veril potenciálnemu rastu akcií firmy aspoň min. o 10%, v ktorej je manažérom, tak nepredáva akcie, ale zaobstará si HÚ za 4,6% alebo spotrebák za 8%. Banky by mu radi, ako bonitnému klientovi požičali a on by ešte aj s prípadnými dividendami zarobil. Ale ako je vidieť z jeho manažérskych transakcií, on ako insider predával akcie za 715 - 720 Kč a kupoval radšej dlhopisy z výnosom 6%, aj keď popravde, tie objemy boli rozdielne. Naviac, nebol z tých manažérov jediný, ktorý predával.
                  Tix
                  • Bajky?
                    08.01.2026 8:46

                    Hele, vem si takového Křetínského - koupil 20% TKA s plánem, že z toho udělá prosperující firmu. udělal pár kroků, akcie vyletěla o více než 100%, ale pak zjistil, že dál to nepůjde a odbory mu prostě ziskovou normálně fungující firmu nepovolí. Tak to zabalil a prodal, v mnohem větším objemu než Drahota. A velmi pravděpodobně už viděl někde jinde nějakou jinou příležitost, která se mu jevila lepší. Ano, je to negativní signál pro TKA, ale nelze vyloučit, že nový majitel, nějaký Ind, bude možná pro TKA vhodnější a možná i úspěšnější, těžko říci. TKA se nepropadl ke všem čertům, jak jsme se obávali, ale zůstal na úrovni nastavené Křetínským, fakticky zpráva neměla vliv vůbec žádný.
                    Orangutan
                    • Re: Bajky?
                      08.01.2026 8:54

                      Já souhlasím s Tix, ten příměr s Křetinským trochu kulhá. Drahota se prostě jen zbavuje mnoha akcií, důvod neznáme, může být racionální, že prostě potřebuje peníze, proč by pak kupoval dluhopisy? Naprosto souhlasím s kolegou, že kdyby viděl v akciích Coltu dobrou příležitost, přidržel by je déle a prodal dráž. Mezidobí by finančně snadno zalepil. Osobně jsem pozici vždy po výsledcích postupně redukoval. Je tam pro mě mnoho nečitelných věcí.
                      Ghislain Lambert
                      • Re: Bajky?
                        08.01.2026 9:03

                        Pokud se dívám správně, tak prodeje managementu trvají již přes rok. https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/319179-manazerske-obchody-v-prosinci-byl-aktivni-management-coltu-kofoly-footshopu-a-monety Každopádně souhlasím, že mne to mate, protože firma jinak vypadá zdravě. Ono ale za ten rok, co Colt pozoruji, management z hlediska čitelnosti neprovádí úplně standardní akce.
                        akciovy_cumenda
                        • Re: Bajky?
                          08.01.2026 9:06

                          Jinak p. Drahota nabyl 1.7. kolem 1,5M akcií. Z toho doposud prodal cca 350k.
                          akciovy_cumenda
                          •  
                            08.01.2026 9:10

                            To může být zrovna důvod, proč je prodává. Nabyl jich moc, víc než chtěl, ale čekal, až to naroste. Což se tak úplně nestalo. Jinak speciálně v Coltu je problém ještě komplikovaný těmi fúzemi a různými vyrovnávacími přesuny akcií mezi managementem. Američani české akcie Coltu automaticky prodávali ve velkém a dělalo to vlny, vesměs už je to asi všechno vyrovnáno a u Synthesie tenhle efekt nebude tak podstatný.
                            Orangutan
        •  
          05.01.2026 11:53

          nebreč, ono se to nejspíš poddá. Trump dělá pro tvoji investici maximum. Zbrojní příběh ještě není zdaleka na konci. Narozdíl třeba od té zelené záchrany planety, kde lze čekat jedině pomalý ústup. Válčit se ještě bude, až budou chlupy lítat.
          Orangutan
          •  
            05.01.2026 12:26

            K breku mám daleko (ten si nechávám nad kofolu), ale aktuální čistý výnos za 6M držení 2,8 procenta včetně divi není na jásot, resp. ta budoucnost není růžová. Navíc toto není zbrojovka až tak těžící z války, jak si mnozí myslí...
            Reitner
            •  
              05.01.2026 12:47

              My si tohle přesně myslíme. 1) Původně to byla firma na pistole pro policajty. 2) Pak zjistili, že se v Americe střílí víc a častěji, a koupili Colt. 3) Pak zjistili, že pistole dobrý, ale náboje lepší, ježto pistole po tátovi zůstane, kdežto náboje se vystřílejí a jsou furt nový. Takže koupili nějakej italskej tentononc a ještě Sellier Bellot navrch. 4) Pak zjistili, že nějakej Putin a Ukrajina, a že tam frčí daleko větší rány než pistolí. Takže šli rovnou do materiálu na velké granáty. A teď jsou ve válce a investory vyplašily právy, že jako bude mír. Opičáci jsou v klidu, na žvanila Trumpa a agresivního psychopata Putina je dost spoleh, to na mír nevypadá. Jen to všichni pochopí, jsme zpátky pod 800 šupem.
              Orangutan
              •  
                05.01.2026 12:52

                Od těchto předpokladů jsem ale UŽ čekal, že přinesou více...a výsledkem bylo, že nebyl prach :-) Já myslím, že tu válku nedokázali dostatečně využít...
                Reitner
                •  
                  05.01.2026 13:37

                  Hodil do toho vidle Trump s tím údajným mírem, zrovna když se mohla rozjet vlna. To se halt stává, je to burza. Odloženo, nikoli ale zapomenuto.
                  Orangutan
            •  
              05.01.2026 12:33

              Můžeš tohle tvrzení nějak doložit čísly? Jelikož muniční akvizice se blíží 50% EBITDA marže a v kompletním zisku už děla podstatnou porci (přesné číslo se mi nechce hledat, ale tuším že to nebylo méně než 25%). Je tam 15% organický růst, pokud zbrojení a napětí bude pokračovat dál, je to vyloženě zlatý důl. Ten může pokračovat i nějakou dobu po konci války.
              CoffeeSip
              •  
                05.01.2026 12:47

                Nemohu, je to jen můj pocit samozřejmě. Ale pokud poměřím výnosnost Coltu a těžařů zlata za poslední rok a klidně se vsadím, že tento dopadne stejně ve prospěch kovů, tak bych o zlatém dolu zrovna nemluvil :-)
                Reitner
                •  
                  05.01.2026 12:49

                  He he, jo zlato se pěkně zvedlo. Ale jako u každé FOMO věci tam až tak nejde o výsledky a firemní čísla. Klobouk těm, kteří to přesně trefili.
                  CoffeeSip
                  •  
                    05.01.2026 13:36

                    Zlato je furt docela snadná trefa. 20% se na něm rýsuje velmi jasně i na příští rok. Není důvod nevěřit uklízečkám. Jediné, co může Lišáky tohoto světa držet zpátky je neschopnost většiny těžařů platit nějakou dividendu, natožpak atraktivní.
                    Orangutan
        •  
          05.01.2026 11:50

          Už pár let se do coltu neleze jako do dividendové firmy. Vždyť dali jasně najevo akviziční strategii počínaje 2021 kdy koupili colt. A to i roky před tím docela nakupovali. Očekávat při posledních obrovských akvizicích nějaké vysoké dividendy je nesmysl.
          CoffeeSip
          •  
            05.01.2026 12:30

            To už nikdo nečeká...psal jsem, že to loňské snížení divi o 50 % mnohé naštvalo a zklamalo. Což přineslo snížený zájem nových investorů o tuto akcii. Samozřejmě optikou, kdy tuto akcii máš v portfoliu za ceny roku 2021 a čekáš na časotest se to tak asi nejeví...
            Reitner
            •  
              05.01.2026 12:38

              Zkusil bych se na to podívat jinou optikou. Pokud jako akcionář dostanu zprávu, že se chystá koupě čehokoliv, za opravdu nemalé peníze, pak mám omezené možnosti, které se scvrknou na 2 cesty. Prodám v ten moment, kdy se to vezme jako pozitivní zpráva a akcie poskočí, protože nemůžu očekávat rozdělování zisků, když bude potřeba kapitál někde jinde. Smířím se s tím, že dividenda pár let nebude a počkám až se akvizice začnou vyplácet, což se děje. Synthesia by se měla začít započítávat od roku 2026. Čísla byla jasně dána na stůl, kolik a co bude stát, pokud stále zůstanu jako akcionář a očekávám za takových podmínek slušnou dividendu, dělám spíš něco špatně já.
              CoffeeSip
              •  
                05.01.2026 12:45

                Proti tomu se nedá nic namítnout, máš pravdu. Ale jak má k této akcií přistoupit DNES (nebo od 6M do dnes) investor který chce na Pburze investovat? Má si ji koupit? S ročním výdělkem kolem (třeba 5ti %)? Když vedle koupí výnosnější akcie? Myslím, že proto není poptávka po ní enormní.
                Reitner
                •  
                  05.01.2026 12:53

                  Pokud bych měl volný kapitál a chtěl to diverzifikovat, pak colt zahrnu, pokud bych do něho šel minimálně na ty 3 roky. Kdybych chtěl vyloženě vsadit jenom na jednoho silného koně, pak bych si počkal na jinou příležitost. Například osobně nečekám, že se ČEZ bude vykupovat a jakmile to vyjde najevo, pak to poletí dolů jako kámen. Otázkou je jestli ano, jestli to bude příští rok nebo až další. Pak je tu dividendový král zvaná Monča (moje srdcovak), tam bych taky něco klidně ještě koupil, pokud by nebylo co jiného.
                  CoffeeSip
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.11.2025807,83
31.12.2025827,17
31.01.2026913,00
28.02.2026915,00
31.03.2026-
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026