Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ517,5520-0,38
KB7927931,47
PKN106,1106,21,63
Msft138,05138,830,66
Nokia4,7074,7125-0,04
IBM132,05133,990,00
Daimler AG49,18549,191,58
PFE36,436,650,00
21.10.2019 11:34:40
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 21.10.2019 11:30:09
MONETA MONEY BANK (Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
77,00 0,79 0,60 31 216 859
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Jozovo 18:58
    21.10.2019 11:15

    Máš pravdu, když jsi napsal, že kupující nemá při nákupu v supermarketu vůči státu žádnou daňovou povinnost daně z přidané hodnoty. Nepřidává přece nákupem žádnou hodnotu. Já tedy určitě ne... Nemáš pravdu v tom, že legračně nakládáš s pojmem poplatník dph, považuje ho za kupujícího (reverse charge vyjímaje - i tam jde ale vždy o plátce dph!). Poplatník té které daně je totiž subjektem oné daně... Jinak slovíčkaření to zajisté není. Nesleduješ letitou debatu o dph v médiích? Znovu: MF snížením dph nesnižuje cenu třeba čepovaného piva jeho pijákům, anóbrž zvyšuje marži hospodským, coby náhradu za potíže jim vzniklé kontrolním hlášením a EET (dph je totiž zdaněním marže)... Jednoduše a prostě: dph platí jen a pouze plátci dph (já jím nejsem)... Ještě pro tvé pobavení, zdejší 'analytici' tu už roky překládají VAT (value added tax) jako ‚daň přidávanou k ceně/hodnotě‘ :o) Špatné (zde obvyklé) pochopení dph vede k podvodům, ke stížnostem na naše vysoké zdanění, k protestům proti vládě, politickému boji využívajícímu této neznalosti a ‚analýzy‘ účtenky... Btw, den daňové svobody může být 29. 6., když do 31. 12. podle tebe platí všichni kupující (tedy i stát, kraje, Praha!) platí denně většinou 17,36% či 13,04% (event.9,09%) daň z ceny nákupu? Přičemž stát (a kraje, Praha) podle tebe platí jakožto kupující (zadavatel) jen za dálnice, stavby nemocnic, infrastrukturu, elektrárny atd. dph zvící ohromné miliardové sumy, co? Máš za to, že na fakturách od těchto dodavatelů stát nedostane vyčíslení dph? Nebo že si to může všechno odpočítat – proti své ekonomické činnosti? Jste fakt zábavní, vy analytici a školitelé – však my se k tomu dni dph třítisícímu dopracujeme. Všechno tohle tu píšu (jen na vyzvání!) už sedmý rok a vždycky je námitka stejná: účtenka :o))
    Kalka.
    • Re: Jozovo 18:58
      21.10.2019 11:37

      Slovíčkaření to jistě je a to hra se slovem platit. Nicméně to je teď vedlejší, stále čekám na informaci, kde se v ZDPH píše, že poplatník a plátce jedno jsou. Čakám Mazurek, čakám Troník....
      Jozovo
      • Jozovo
        21.10.2019 11:50

        Ale jdi ty, nikdy jsem nenapsala, že se píše v ZDPH, že plátce je poplatník. To se rozumí samo sebou. Např. se píše jak o plátci silniční dně, tak o poplatníku silniční daně (řidčeji). MF mluví často o poplatnících dph, kteří neodvádějí/neplatí dph... Ale sděl nám, školiteli, kdo platí podle tebe tu daň z přidané hodnoty? Kdo zaplatí dph z nové letištní dráhy v Ruzyni, která má podle dnešní informace stát 9 miliard? Její zhotovitel, plátce dph, nebo její objednavatel /kupující?
        Kalka.
      • media
        21.10.2019 11:50

        a co tyto media to nesleduješ? Tak tady určitě nešlo o to zvýšit marži obchodům a lékárnám sice starší článek ale nešlo by se toho víc Vláda slibuje nižší sazbu DPH na léky, knihy, dětské pleny a výživu. Od začátku příštího roku by měla klesnout z patnácti na deset procent. Několik stokorun by tak ušetřili hlavně senioři a rodiny s dětmi. nějak umyslně vynecháváš detaily aby tvá logika seděla do tvého špatně vyloženého překladu
        Sam25
  • Dobře udělaná práce
    21.10.2019 10:19

    Tak jsem přiměla zdejší ‚frequentanty‘ k dalšímu pokusu myslit. Jeden dokonce píše, že ho baví logika ;-) Přitom není s to odpovědět ani na otázku, je-li pro něj cena "cenou bez dph"... Já všude a vždy platím cenu - pokud mi vyhovuje. Ještě nikdo se mi neodvážil k ní něco připočítat. Takový JJa např. má za to, že poplatníky dph jsme my všichni (takový malý bolševík - stát podle něj dokonce určuje podnikatelům, za jaké ceny mají prodávat ;-) Není pak divu, že tady tvrdí, že ZDPH explicitně říká, že DPH je součástí prodejní ceny (jsem fakt zvědavá, jaký díl a paragraf na podporu tohoto svého tvrzení uvede ;-) Když si ode mne nechá přeložit z němčiny nějaký text, obdrží fakturu bez jakéhokoli vyčíslení dph. Na dnes oblíbeném farmářském trhu se určitě raduje, jak podvedl stát, když účtenka tato tři písmena neobsahuje. Nejspíš má i za to, že cena akcie MMB je cena plus dph ;-))
    Kalka.
    • Re: Dobře udělaná práce
      21.10.2019 11:01

      Kecy v kleci milá Kalko. Už, je mi to jasné, vždycky někoho lapneš a pak ho necháš aby ti dokazoval jak to je a nesmyslným slovíčkařením ho dusíš. A to je omyl, paní šéditelé, veliký omyl. Já jsem přece ten mýlící se pohan a ty jsi velká DPHevangelistka, takže je na tobě, abys mě argumenty přesvědčila na svou víru. Teď pojedeme podle mých pravidel. Pro začátek mi prosím najdi, kde se v ZDPH píše, že poplatník a plátce jedno jsou. A jakékoliv vytáčení a pokusy ohnout debatu jinam beru jako zbabělost a nekompetentnost.
      Jozovo
    • Re: Dobře udělaná práce
      21.10.2019 10:21

      Sam25 tady dokonce úplně klidně nabádá k protiprávnímu - trestnému - konání, tedy k prodeji bez faktury. N.B. ani netuší, že v ZDPH se v dílu 11 píše o tom, že cizinec žádající o vrácení dph, je považován pro účely tohoto zákona za plátce dph (verze od 1.4.2019: za daňový subjekt). Nejspíš totiž rovněž netuší, že i každý poskytovatel zboží či služeb si může žádat o vrácení sumy dph vyčíslené na faktuře od svého dodavatele (proto musí být na účtenkách a fakturách vyčíslena!). Je to tady fakt legrace. Zdejší "experti", amatérští psychoanalytici, tady hájí své placení daně z hodnoty, kterou nákupem prý přidávají, jen a pouze nekompetentní ‚analýzou‘ účtenky (viz keris). Nemyslí. To je bohužel vidět i na zdejší diskuzi o investování...
      Kalka.
      •  
        21.10.2019 10:41

        No tak protiprávnímu konání nenabádám, to nevím kde jsi na to přišla, opět si neumíš vykládat psaný text, chápu že si pak zákony vykládáš úplně nelogicky. A jistě víš z čeho se skládá cena zboží a proto tak to je na účtenkách i fakturách vyčíslené. pokud ti něco říka jak se tvoří ceny tak určitě víš jak se počítá koncová cena pro zákazníka, nebo máš snad pocit, že obchod si z marže kterou chce mít odečítá DPH? to asi ne že... Ty máš pocit že můžeš žádat vrácení sumy DPH bez toho aby jsi ho nejdřív zaplatila??
        Sam25
        • Sam25
          21.10.2019 10:56

          To by mne fakt zajímalo, z čeho se podle tebe skládá cena zboží. Podle tebe ji určuj stát? (Z čeho se skládá cena zboží po slevě? ;-) Jinak samozřejmě nemám pocit, že mohu žádat vrácení sumy DPH bez toho, abych ho nejdřív zaplatila, jaks na to přišel?
          Kalka.
          • Re: Sam25
            21.10.2019 11:07

            no tak jsem to teda trefil, že nevíš jak se tvoří konečná cena pro zákazníka, no a cena po slevě to bys taky měla vědět, jak se ta cena tvoří a jak se počítá DPH, které je potřeba zaplatit. Nebo snad zboží ve slevě není zatíženo DPH? No číst asi umíš ale pochopit a dobře si vyložit psaný text to ti asi moc nejde, zase tam vidíš něco co tam vůbec napsané není...
            Sam25
            •  
              21.10.2019 11:16

              Haha. A tím tedy dokazuješ, Sam25, že dań z přidané hodnoty neplatí její plátce, subjekt dph, ale její neplátce, ano? Viděl jsi někdy ten zákon? Zřejmě ne. Nejsem jako ty, abych pochybovala o tvé schopnosti vyložit psaný text -)
              Kalka.
              •  
                21.10.2019 11:35

                No máš teda pocit že ty když koupíš krabičák vína v obchodě, tak celé DPH je v ceně zboží přeneseno na zákazníka. Tudíž ho i zaplatí prakticky on?
                Sam25
  • Jozovo
    18.10.2019 16:48

    Samozřejmě, že existuje výkaz počtu poplatníků, subjektů daně za kalendářní rok. V tom tě tví školitelé nevyškolili? Takže si to nastuduj, abys tu daň za nepoučitelnou blbost nezaplatil ty. Znovu: ve kterém oddíle, paragrafu se v ZDPH definuje poplatník dph? Odcházím. GL!
    Kalka.
    • Re: Jozovo
      18.10.2019 16:52

      Subjektl daně ano, poplatník nikoliv, tady mi zase dej odkaz ty kde je to tam napsané. Michodem, kolik za hloupost platíš ty, abych se tedy připravil...
      Jozovo
      •  
        18.10.2019 18:07

        Jozovo, jsi tu asi krátce, jinak bys věděl, že se snažíš marně. Pochopení faktu, že DPH je součástí prodejní ceny (jak explicitně říká ZDPH) a že poplatníky DPH jsme tudíž my všichni, přesahuje Kalčiny duševní schopnosti. O jejím mentálním vybavení ostatně dostatečně vypovídá urputné bolševické tykání i těm, kdo si to zjevně či dokonce výslovně nepřejí.
        JJa
        •  
          18.10.2019 18:58

          Ooo děkuji za reakci. Jinak nemyslím, že by byla hloupá, určitě si uvědomuje, že slovíčkaří, ale bere to jako zábavu. Podle mě bývalá účetní, nebo úřednice, teď už to zaměstnání nevykonává a snaží se najít najít nějaký smysl. Chytá se toho co dobře zná, neustále to omílá a snaží se na to někoho dostat. Proto na mě taky hned s tím DPH vyrukovala, docházejí jí terče. Systém má dobrý, nutí druhou stranu k argumentaci a přitom sama vždycky plkne jen nějakou frázi s otázkou. Chvíli mě to bavilo, leč čas je můj nepřítel a nemůžu se naplno věnovat diskusi o ničem. To s jakou zarputilostí se tématu drží (a není to jen ona, jsou tu i jiní experti), o mnohém vypovídá. Nojo, co se dá dělat, boj s blbostí nelze vyhrát a většinou ani remízovat. (A jsem zvědavý, jestli jsem trefil, co si tady v pondělí přečtu)
          Jozovo
          •  
            19.10.2019 10:10

            Zdravím,není to účetní,ale úča ze speciální školy v důchodu,která celý rok nosí šroubovací brusle /tzv.šlajfky /a chodí na schůze na "kliniku"atd
            Rožmberk
      • Jozovo se stébla chytá...
        18.10.2019 17:03

        Chabě a hloupě bráníš svou nekompetenci... Podle tebe je rozdíl mezi subjektem daně a jejím poplatníkem? Ještě mi najdi, kde se v ZDPH píše, že daň z přidané hodnoty je daní nepřímou, kterou neplatí její subjekt! Čti pozorně - máš na to celý víkend! Jinak tys ani nepochopil, že jsem psala, že tady pojednáváme daň placenou státu, ne daň za blbost. Tonoucí 'školitel' se chytá stébla... Prostě a jednoduše: DPH platí jen a pouze plátce dph. Já daň z přidané hodnoty nikdy neplatím a nikdo se mi ji ještě neodvážil načtovat...
        Kalka.
        • Re: Jozovo se stébla chytá...
          18.10.2019 17:27

          Já nic hledat nebudu, pokud je to jinak, napiš mi jak to tedy přesně je a v čem nemám pravdu. Nenechám se zatahovat do hloupého slovíčkaření, protože s blbem (a tím nemyslím sebe, aby nevznikla mýlka) se opravdu nemá cenu hádat. Definice nepřímé daně v tom zákoně zřejmě není, to máš asi načtené, nicméně že se daně rozdělují na přímé a nepřímé je fakt. Konečný spotřebitel jako poplatník daně odevzdá celou částku za víno plátci, tedy supermarketu a ten z ní DPH odvede státu. Finančně to zatíží toho bezdomovce, kde je problém? Je to jinak? Jak? Chci přesnou odpověď, která neobsahuje otázku, neboť tuhle techniku taky znám a nelíbí se mi. Nehodlám se točit na definicích, co je přesně míněno slovem platit, to jsou debaty naprosto k ničemu. Je mi jasné, že se zřejmě nudíš a touto debatou se dobře bavíš, nicméně já ti rozptýlení poskytovat nehodlám. Napiš mi, v čem přesně nemám pravdy. Do té doby tě budu považovat za osobu rozumu mdlého, se kterou nemá žádnou cenu diskutovat.
          Jozovo
          •  
            18.10.2019 22:20

            ....proč se s ní hádáš? ona se točí na pojmech "plátce" a "poplatník", ale vše vypovídá větička z jejího příspěvku v 17,03: "Já daň z přidané hodnoty nikdy neplatím a nikdo se mi ji ještě neodvážil načtovat..." ergo kladívko: ona si koupí povězme v Lidlu např.kuře, ale u pokladny nezaplatí to co jeden každý podle čárkového kodu, jí odečtou onu DPH.....musí vypadat fakt strašně a mít to napsáno na čele: zkuste si mi naúčtovat DPH a uvidíte....
            keris
          •  
            18.10.2019 17:44

            No tato debata je už sakra dlouhá a nějak jsem ji nepochopil, pokud zákazník ode mne kupuje službu a domluvíme se, že do bude bez faktury tak zaplatí třeba 1000,- Kč pokud chce fakturu, tak zapatí částku navýšenou o DPH, stejně tak když cizinec nakoupí nějaké zboží v ČR, tak může zažádat o vrácení dané DPH, tzn. že DPH musel zaplatit jinak by asi nemohl o její vrácení zažádat. Stejně tak i já můžu žádato vrácení DPH u určítého zboží zakoupené v zahraničí.
            Sam25
  • MMB
    18.10.2019 10:20

    MMB roste od 7.10. v jednom kuse, co by jste chteli... :D ze se to ted mozna odrazi... no a co .... kdo chtel, mohl taky prodat nad 77 :)
    Adamko
    • Re: MMB
      18.10.2019 17:43

      No tato debata je už sakra dlouhá a nějak jsem ji nepochopil, pokud zákazník ode mne kupuje službu a domluvíme se, že do bude bez faktury tak zaplatí třeba 1000,- Kč pokud chce fakturu, tak zapatí částku navýšenou o DPH, stejně tak když cizinec nakoupí nějaké zboží v ČR, tak může zažádat o vrácení dané DPH, tzn. že DPH musel zaplatit jinak by asi nemohl o její vrácení zažádat. Stejně tak i já můžu žádato vrácení DPH u určítého zboží zakoupené v zahraničí.
      Sam25
  • Kde je ten vcerejsi optimismus?
    18.10.2019 9:38

    Dyt i USA s Turky se dohodli, tak dalsi vlna optimismu je na miste;) Nebo to bylo vcera vse?
    sto171
    • Re: Kde je ten vcerejsi optimismus?
      18.10.2019 9:42

      Musíš obchodovat ty správné akcie. Bankovní sektor u nás je momentálně dost nejistý,
      křižák
      • Křižák
        18.10.2019 9:52

        Ale KoBa a Erstýna by při dobré konstelaci mohly celkem rychle přidat 5-10 %, neeeee? :-)
        Manitou
      •  
        18.10.2019 9:46

        :-)) Rychle nakup ty 'správné' akcie. Jsou tady dvě, jedna je prý dokonce raketa...
        Kalka.
  • Re: VM
    17.10.2019 17:39

    :o)) Náš 'lišák' si plete 5% hodnoty ptf. s 5% freefloatu - stejně jako procento s procentním bodem, náš malý 'posychrovanec'...
    Kalka.
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.08.201979,00
30.09.201980,09
31.10.201979,18
30.11.201980,30
31.12.201982,11
31.01.202083,00
29.02.202082,90
31.03.202084,60
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2019