Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN55,7355,750,51
Msft0,12
Nokia3,9723,9965-1,28
IBM0,10
Mercedes-Benz Group AG57,6457,661,08
PFE-0,61
12.10.2024 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 11.10.2024
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 11.10.2024 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
859,00 0,47 4,00 94 248 290
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    13.10.2024 12:07

    https://www.lynxbroker.cz/investovani/analyzy/zpravodajstvi-burzy-ekonomika/elon-musk-predstavil-cybercab-amd-hlasi-rekordni-trzby/?mc-rss-cache-bypass=2024101308?a=5555000019&utm_source=lynx&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-weekly
    Velkamedvědice
  • Vondrovi zůstalo ještě něco v mysli z původní konzervativní ODS
    13.10.2024 11:01

    "Nástroje jako jsou emisní povolenky dle mínění Vondry nelze označit jinak než jako zločin. Dle europoslance jsou pouze prostředkem, skrze nějž se obohacují například americké penzijní fondy. Podotkl, že by bylo „samozřejmě dost krásný to zíjtra opustit“, ale je nutné hledět na daný systém v celistvém rámci a v tom, že je 80 % našeho exportu orientováno na Západ. „Je to samozřejmě o nějakém komplexním rámci, takže bychom se jako první měli modlit, aby vyhrál Donald Trump,“ netajil se Vondra, že je v zájmu Evropy vítězství amerického republikánského exprezidenta." Macinka zase shrnul, že „zelený úděl a zelená politika jsou nástroje evropské radikální levice, které mají zajistit dostatek prostředků pro nový gigantický přerozdělovací – v podstatě socialistický – koncept, v jehož rámci má dojít k „násilném převýchově celé společnosti za její vlastní peníze“. Lidem je dle něj aktuálně v rámci jednoho z nástrojů této „liberální demokracie“ vnucován „pocit viny, studu a nutnost se nějakým způsobem vykoupit“. „Proto zde máme Green Deal a pokusy podřizovat ekonomiku tady tomu náboženství,“ osvětlil Macinka. Současnou vládu Macinka v tomto ohledu označil za „vládu zbabělců a zaprodanců“. „Reprezentanti ODSky začínají vyskakovat až v momentech, kdy už je zlá věc upečena a nedá se s ní nic moc dělat. Když měli možnost, například během předsednictví Radě EU, tak mohli řadu věcí zablokovat, ale místo toho tiše, k velké spokojenosti zelených Timmermansů, dotáhli jejich realizaci,“ vyčetl vládě premiéra Petra Fialy, že během českého předsednictví se dojednávala jedna klimatická legislativa za druhou a došlo například k „tichému schválení“ emisních povolenek pro domácnosti. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pavel-Tykac-Nas-prumysl-soutezi-s-nekym-kdo-ma-plyn-za-sedminu-a-elektrinu-za-ctvrtinu-763151
    kat
    • Re: Vondrovi zůstalo ještě něco v mysli z původní konzervativní ODS
      13.10.2024 11:26

      Pavel Tykač jmenoval skutečnost, že se v USA ptal na tamní cenu plynu pro elektrárnu v USA, která je srovnatelně velká jako počeradská, a dozvěděl se, že ty ceny jsou úplně někde jinde. „Naše podniky, náš průmysl soutěží s někým, kdo má plyn za pětinu nebo za sedminu, a elektřinu za třetinu nebo za čtvrtinu. A samozřejmě tím klíčovým faktorem toho, proč máme tak drahou elektřinu, jsou povolenky,“ zdůraznil Tykač s tím, že evropská cena za megawatt plynu je 38 až 39 eur, kdežto hlavní americká cena je 8 eur za megawatt a tamní elektrárny často nakupují plyn ještě za mnohem levnější částky. Je to prostě dáno tím, že ti evropští výrobci vlastně nemají ve světě šanci. Je to tady strašně přeregulované. Evropa má 7 % světového obyvatelstva a 54 % světových sociálních výdajů. To znamená – nesmírně drahý náklad na výrobní sílu, a šíleně drahé energie… Když nám Green Deal zdraží všechno a bude to řešeno tím, že si vytiskneme peníze, tak to je relativní, pokud to udělá celý svět. Ale ten problém je, že tu povolenku si zavedla Evropa,“ zaznělo od podnikatele Tykače.
      kat
  • Evropská investiční banka patří mezi největší sponzory fosilních projektů :D
    12.10.2024 12:45

    ... znečištěné venkovní ovzduší zabíjí každoročně 4 miliony lidí, ale na projekty zaměřené na čistotu ovzduší je vyčleněno pouhé 1 % zahraniční pomoci (https://oenergetice.cz/zivotni-prostredi/caf-evropska-investicni-banka-patri-mezi-nejvetsi-sponzory-fosilnich-projektu)
    Kočičák
  •  
    12.10.2024 11:33

    Jestliže mi za 38kw přišlo zaplatit 2903kč,tak tu levnou elektřinu nevidím.
    kočák
    • kolik budeme platit za energie
      12.10.2024 11:42

      www.penize.cz/bydleni/461609-preplatek-za-energie-nemusi-byt-vzdycky-pozitivni-zprava-upozornuje-odbornik
      Kočičák
      • Re: kolik budeme platit za energie
        12.10.2024 11:54

        ... český plyn pro rok 2025 41 EUR/MWh, povolenka CO2 64 EUR/t, CZ elektřina pro 2025 91-92 EUR/MWh (https://x.com/michalsnobr/status/1844670540251828476)
        Kočičák
  •  
    11.10.2024 22:52

    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-pad-giganta-pokracuje-pokles-prodeju-koncernu-volkswagen-zachranuje-pouze-skoda-21013457#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    Velkamedvědice
    • VW
      12.10.2024 0:39

      Od začátku roku v Číně doslova trpí. Ztrácí každým dnem . Již jsem psal že i asijské trhy má pod kontrolou Čína. A také jsem psal, že zákaz spalovaků od 2035 je zbytečný, ten konec přijde sám daleko dříve.
      štíreček
      • Re: VW
        14.10.2024 0:10

        ... Čína dodává na světový trh záměrně příliš mnoho lithia, aby způsobila propad ceny tohoto kovu, a zbavila se tak svých rivalů. Cena lithia, které se využívá například při výrobě baterií pro elektromobily, se za poslední rok snížila o více než 80 procent. (https://zpravy.kurzy.cz/786518-cina-se-snazi-zahltit-svet-lithiem-aby-znicila-konkurenci/)
        Kočičák
      • Re: VW
        13.10.2024 21:18

        Ve Škodovce je veřejným tajemstvím, že si Němci chtěj stáhnout výrobu Enyaqua k sobě do Chemnitzu. Jsem zvědavej jak ta patálie WV dopadne, ale asi blbě, Číňan drží všechny trumfy.
        Bloody fox
      • Re: VW
        12.10.2024 19:40

        Tenhle vyvoj se dal predpokladat, aby domaci znacky mely jen 30% trhu nemohlo u vyrobne silneho statu tvat vecne.
        Ai-kun
  • Nebo leda zadarmo?
    11.10.2024 21:35

    https://www.auto.cz/prodeje-elektroaut-na-ceskem-trhu-silne-klesaji-cekaji-zakaznici-na-dotace-96594
    kočák
  •  
    11.10.2024 21:06

    A jsme zpátky u jaderek. A když jsem ráno napsal,že postup jde pomalu,byl jsem napadnut,jako že jsem volič SPD? Nevím proč. Ale vím,že nejdřív musí býrt zdroje a potom spotřebiče. Pokud to někdo neví ,tak největšími průkopníky energetiky byli združení zemědělci,kteří potřebovali energii pro stroje. Mlynáři se přidali. A jak jsme na tom se zdroji se ukazuje i letos,kdy v srpnu v neděli odpoledne najíždí smradlavé Chvaletice i dvěma bloky.Jako kdy jindy měly stát?
    kočák
  • FYI
    11.10.2024 20:16

    Takových článků už jsem četl,. také jsem četl o kobaltu, který se používá dlouhé roky ve zdravotnictví, porcelánovým prumyslu, k odsíření ropy při zpracování na naftu, benzín. Ale fakta - ropný průmysl ročně vytěží 15miliard tun materiálu. Dokonce jsem četl, že to může mít vliv na rotaci země. Naproti tomu pro potřeby Ev stačí těžit 40milionu tun, tedy 400x méně. Nehrozí katastrofy nebo požáry při těžbě, přepravě atd. Naproti tomu elektromotory mají životnost daleko delší než spalovací motor, ten bez výměny oleje daleko nedojede, potřebuje neustále servis. Baterie ty dnešní mají životnost 20let do těch 70% kapacity a dalších 10-20 let vydrží jako úložiště energie kde nižší kapacita nevadí. S tím souvisí i zustatkova hodnota auta, protože i ty nynější baterie že starých leafů jsou velice žádané. I bourané auta mají vysokou zustakovou hodnotu kvuli baterii. Dále se ukazuje, že kapacita baterie klesá s časem, cca procento ročně a vubec nesouvisí s ujetymi kilometry. Další věc, viz nové robotaxi - auto je druhá nejdražší věc po bydlení, které člověk kupuje a sranda je, že auto 97% času stojí a nic nedělá. Peníze leží ladem a ztrácí rychle na hodnotě. A tohle Tesla mění, auto ti může 97% času vydělávat. Když spíš, pracuješ nebo ležíš na pláži, auto bude makat za tebe podobně jako třeba optimus. Klasické automobilky berou auta jako spotřební zboží, občas něco vylepší, něco do auta přidají, aby tě stále lákali na nové a nové auto, přitom je to stále stejný výrobek. Tesla naopak ti vylepšuje i to staré auto, které se aktualizuje každé tři týdny, tak máš stále stejné funkce jako v tom novém. Podobně jako iPhone. Tesla S z roku 2012 jenom vyměnila černou masku za masku v barvě vozu ve 2016 a od té doby vypadá stále stejně k nerozeznání od nového. S tím souvisí i zustatkova hodnota, které tolik neklesá jako u spalovaku, kde vidíš už podle vzhledu zastarávání a i kondice motoru či emise nebudou v nejlepší kondici, kdežto z baterie se dá jednoduše vyčíst všechno možné od počtu cyklu, stav nebo rozkolísanost jednotlivých článků, jak často se nabíjela rychle z DC nebo pomalu z AC atd. Třeba v áčkách to dělá pan Dedek a máš stav baterie u každého auta.
    štíreček
    • Re: FYI
      11.10.2024 21:10

      Netuším "co tím chtěl básník říci" Všechno co jsi napsal je nejspíš pravda. Souhlasím. Můj příspěvek měl za cíl upozornit na dvě skutečnosti. 1, Že celá politika EU odpoutat se ze strategických důvodů od ruské ropy a plynu a kromě jiného, nahradit spalováky elektomobily je chybná, protože nás žene do strategické závislosti na surovinách a baterkách z Číny. Tedy krok z bláta do louže. 2, Při srovnávání spaloválů a elktromobilů se podle mne záměrně neuvádí náklady na výrobu, provoz a užití v celém komplexu. T.j např. jak jsem zmínil, neuvádí se energetické náklady a ekologické škody při těžbě a zpracování prvků vzácných zemin nutných pro výrobu elektromobilů. To pak hodně snižuje objektivitu porovnávání. A co je nejdůležitější. Nelíbí se mi direktivní, ideologická manipulace s automobilovým trhem. Proč, když se tak oháníme tržními ekonomikami, nenecháme na lidech ať si sami rozhodnou co si koupí a budou pak užívat. Pokud budou mít všechny ty výhody elektromobilů proti spalovákům, které uvádíš, nemyslíš, že by nikdo neváhal a radši kupoval elektromobily? Tedy asi to takové růžové není a je v tom jiný háček proč se hromadně nepřechází na elektromobiltu. Nejnovější zprávou je, že např. fa Mercedes končí s vývojem a výrobou elektromobilů. Další verze Mercedesů budou již jen se spalovacími motory. Že by v tom Mercedesu byli tak blbí a nevěděli o všech tebou vyzdvihovaných výhodách elektromobilů?
      FYI
      • FYI
        11.10.2024 23:45

        Tak ten bateriový cyklus jsem již popsal, je výrazně delší než životnost spalovacího auta. Baterka jednoduše přežije zbytek vozu a kolem roku 2050 bude k recyklací dostatek baterií, takže těžební cyklus bude kratší a kratší, než se kruh uzavře a bude se jen recyklovat. BMW mluví o stoprocentní recyklaci. Také Austrálie zveřejnila následky těžby uhlí a těžby materialů pro baterie a byli překvapeni výsledky, které předčili očekávání. Ono samozřejmě ňejde vše jen do Ev, ale i spalovací auta potřebují vzácné kovy nejen pro čipy ale také katalyzátory, filtry pevných částic, přísady do oceli a dalších kovu pro například turba, vstřikovače, převodovky, kde musí být odolné směsi. Ty dotace mají samozřejmě vliv na prodeje, ale tak to bylo i v minulosti, třeba šrotovné nebo ještě dříve, kdy se nepřímo podporovaly diesely, jelikož měly méně CO2. Přiblížili se rozdíly mezi benzínovým a dieslovým motorem, nafta byla výrazně levnější než benzín, takže diesel začal nad benzínem vyhrávat i kvuli spotřebě. To také byly dotace, jen neviditelné jako dneska. Ale trh si poradí sám, v zásadě jsou tři čtyři cykly, kdy technologické novinky kupují bohatí nadšenci, to dělá 8-12%. Tak to bylo i u mobilních telefonů v kufříku nebo velkých placatych tv za tři sta tisíc nebo více. S rostoucí výrobou klesají náklady, i ceny, sektor se zaměří na další příjmovou vrstvu, ta může být okolo 35% podílu, další příjmová vrstva bude těch dalších 35% a ten zbytek do sta už bude kupovat i ta spodní vrstva, jako je to s telefony nebo TV. Takže auta v relaci okolo miliónu už jsou srovnatelná se spalováky a během dvou tří let přijdou Ev s cenou někde 500-600tis a poté 300-500tis. Ten zbytek už se srovná neb si bude připadat divně, když na ulici budou budit rozruch se smradlavym a hlučným spalovakem. Ono dnes když si někdo zapálí v hospodě bude už také v neboli a i kuřáci už jsou rádi, že jim nesmrdí oblečení z hospody. Navíc v té době už bude spalovací auto tak drahé na provoz, že si to každý spočítá sám. Nafta se bude prodávat jen někde a za vysoké ceny, protože těžba nízkých objemu ropy se nebude vyplácet.
        štíreček
        • Re: FYI
          12.10.2024 13:20

          Moc nevěřím tomu, že auta budou za pár let pod 500k. Elektroauto určitě ne. Možná se softwarově omezeným dojezdem
          hudis
        • Re: FYI
          12.10.2024 0:12

          To je hezký,jen kde vzít tu čistou energii jsi nenapsal..a aby ji bylo pro milion aut
          kočák
          • Napsal
            12.10.2024 0:41

            Pro 6milionu aut stačí 0.3 Temelína :-)
            štíreček
            • Re: Napsal
              12.10.2024 0:45

              To samozřejmě platí dnes. Obnova autoparku probíhá u nás okolo 200tis aut ročně, takže do té doby bude tolik levné energie že nebudeme vědět kam s ní:-)
              štíreček
      • mládí vpřed ale ne kupředu levá
        11.10.2024 21:43

        jestli to nesouvisí s věkem, ony mladší ročníky si vždy myslí, že starší jsou tupíci a je to v rámci zachování pokroku vpořádku, ale současné mladší ročníky mají poněkud derofmovaný pohled na ty kteří uplně nesouhlasí, místo aby si řekli jsou to pit... a dinosauří tak na ně kašlem a třeba jim to dojde, tak se pobolševicku snaží svůj názor vnucovat všem a okamžitě a nejlépe ještě v rámci podpory ideologie pokutovat a extra danit
        Mike -Green D. is killing Europe
      • Dodatek.
        11.10.2024 21:24

        A ještě dodávám další velkou neznámou. Elektromobilita bude velký žrout elektriky. Hodně, právě i kvůli očekávané elektromobilitě, již dnes vyrábí větrníky na Némeckém, Holandském nebo Dánském pobřeží. Právě jsem četl apel a výzvu na meteorology a klimatology v Německu, aby vypracovali vědeckou studi o dpadech větrníků na pohyb vzdušných mas východním směrem. Současné studie některých odborníků poukazují na to, že větrníková pole vychylují západní vodonosné větry severním směrem, což vede k suššímu počasí následkem průniků teplho ovzduší z jihu Evropy a severní Afriky a k extrémním tplotním výkyvům ve Střední a Východní Evropě. To je poukaz na to, že kromě již zmíněných faktorů může nástup elektromobility mít i další nečekané negativní následky. Co dalšího se objeví? Tedy nástup elektromobility je hodně komplexní problém a není jen tak jednoduché tvrdit, že má jen pozitiva.
        FYI
        • Re: Dodatek.
          12.10.2024 0:21

          To samozřejmě není pravda a jsou to články na objednávku. Ve fosilním prumyslu se každou minutu otočí 50mld USD, takže tyto články mají cenu zlata a každá minuta navíc se počítá. Kazdy jeden elektromobil snižuje spotřebu ropy. Tím bere zisky těmto společnostem. Ty větry které nosí teplo nad oceány do vnitrozemí jsou daleko výše než kterýkoliv větrník. Mezní vrstva kde vítr ztrácí sílu je někde od 200 do 2000metru a tam jsou i ty větrníky, takže vlivem tření o zemský povrch vítr ztrácí sílu a je úplně jedno jestli tam něco stojí či nikoliv. U některých velkých větrných parků se uvádí, že se teplota za nimi muze zvýšit o 0.1- 0.2 stupně což se vyruší, protože bez větrníků by se teplota zvýšila až u země, tedy o cca 120-150metru níž. Takže větrníky ničemu nevadí, spíš jsou sami sobě nepřítelem, když jsou za sebou, protože turbulence muzou snížit výkon těch ostatních v řadě. Každopádně se dají vyrobit v Evropě, už se dají i recyklovat. Pro klimatické změny vadí rychlé oteplování planety. Zvýšení teploty atmosféry o jeden stupeň vzduch pojme o sedm procent vody více , která poté spadne na jednom místě. Obsah vody v atmosféře dále zesiluje účinek CO2, tudíž odražené teplo od země se hůře dostává nad atmosféru. Začarovaný kruh. Oceány musí pojmout více tepla, to dále urychluje tání pólů a Grónska. A také permafrostů. Do roku 2050 budou následky škod v dusledku změny klimatu stát 38 biliónu USD, to je 18% celosvětového HDP. Přechod na čisté zdroje uhlíkově neutrální bude daleko levnější a povede k bohatství obyvatel. Tak jak to říkala ta komunistka - už jste viděl někoho na Ostravsku kdo by na uhlí zbohatl? :-)
          štíreček
        • Re: Dodatek.
          11.10.2024 21:34

          A ještě jsi měl dodat,že někde je sucho a naopak nahloučené mraky s vodou způsobí povodně.
          kočák
  • Odkaz pro Štírečka
    11.10.2024 18:29

    a další fanoušky spolku Fakta o klimatu. https://neviditelnypes.lidovky.cz/klima/dekarbonizace-fakta-o-klimatu-se-rozchazeji-s-fakty-o-energetice.A241010_162302_p_klima_nef
    Frakul
    • Re: Odkaz pro Štírečka
      11.10.2024 18:57

      Tak tihle "experti" jsou jasne druhy extrem. To je ti snad jasne..Treba vubec nezminuji co vzrustajici predpokladana spotreba elektriny treba prave pri spotrebe EV znamena. Pokud ji vyrobi jaderna elektrarna nebo vetrna elektrarna na uzemi EU ? Co to znamena ? Veskera spotreba ropy a plynu je cisty cash out mimo EU. Cisty odtok penez z ekonomiky. Zatimco pokud se zdroj nachazi v EU tak nejen ze tento cash out prestane existovat, ale napr veskere dane ze zisku, DPH zustavaji v EU. Schvalne si zjisti kolik EU dovazi ropy. A prisne vzato vsechny tyto penize nejen ze zustanou a otoci se znovu v EU ale staty si uskrabnou prave na danich. To je obrovsky rozdil oproti US oni tu ropu maji. To je ten pravy duvod proc postup v EV dava v EU daleko vetsi smysl, stejne postupuje i Cina. Nevim proc se to furt bali do nejake zelene folie. Ten duvod je zrejmy, EU de facto zadnou ropu a plyn nema, a investice k situaci kdy nebude EU zavisla na vnejsim svete davaji smysl. Cina dela uplne to same.
      Make_CEZ_worthy_again
      •  
        11.10.2024 19:13

        Mea culpa! Jasně, vždyť fotovoltaika ze spřátelené Číny je za hubičku... posilování sítě kvůli OZE je blábol ruských dezolátů... atd., atd.
        Frakul
        •  
          11.10.2024 19:55

          U tech solaru nezminujes fakt, ze si je EU v pohode dokaze vyrobit narozdil od ropy, zadnou Cinu k tomu prakticky nepotrebujeme. Ale kdyz to prodavaji za hubicku ?? Kdyby se sem mohli vozit cinska auta za cinske ceny, tak bys asi koukal jak by se to prodavalo. At si to klidnevzaplati cinsky danovy poplatnik, rad ty dotace necham na nem :)
          Make_CEZ_worthy_again
          •  
            11.10.2024 20:09

            Pohádky ovčí babičky, pane kolego. Jasně, to říkali když slunečníky začínaly, jak bude EU v čele modrních technologií, a teď se to vozí asi z Německa, žejo. Čipy taky umíme. Z Tchaj-wanu. Teda zatim. Možná věříte tomu, že OZE pokryjí spotřební diagram elektřiny. Věřte. Víra hory přenáší. Výpočty ale tvrdí něco jiného. Ten spolek něco sepsal, bylo mu to oponentně ohodnoceno s tím, že spolkové závěry jsou nereálné. Viz třeba to povídání o zemním plynu. Dáno do souvislosti se spolkovým tvrzením byste musel navýšit dovoz o 150 % současné spotřeby. Jak se to sem dostane, takové množství plynu? O tom spolek cudně mlčí... prostě EU jede na mrtvém koni a odmítá z něj z ideodůvodů sesednout. Až průmysl odejde z EU, tak za ty panely budete Číňanům platit čím, prosím? Protože výroba, co tu snad ještě zůstane, bude cenově v zahraničí déky drahé elektřině nekonkurenceschopná. K tomu by ostatně EU mohla dojít sama, kdyby si místo Draghiho zprávy objednala aspoň jednu objektivní dopadovou studii. Jak to ostatně sama má ve svých legislativních pravidlech. Zatím to vypadá tak, že se EU rozhodla vyskočit z letadla bez padáku a doufá, že jí před dopadem narostou včas křídla. Leckdo ale pochybuje, že bude evoluce takhle rychlá.
            Frakul
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.08.2024980,52
30.09.2024995,52
31.10.2024983,63
30.11.2024999,00
31.12.2024999,17
31.01.20251 009,09
28.02.2025987,50
31.03.20251 104,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2024