Pondělí 14.10.2024
Detail akcie ČEZ diskuze
Hledej
ZKUSIT DEMO
|
OTEVŘÍT ÚČET
|
WEBTRADER
|
Uživatel:
Heslo:
Nová registrace
Přihlásit
Hlavní stránka
Patria Plus
O službě
Data Export
Ceník služeb
Benefity
Investor Plus
O službě
Ceník služeb
Benefity
Akademie investování
Úvod do investování
Analýzy investice
Investiční strategie
Investiční tipy
Wiki
Money management
Zpravodajství
Přehled zpráv
Akciové
Vše
ČR
CEE
Svět
Doporučení
Výsledky ČR
Výsledky CEE
Výsledky svět
IPO, M&A
Investiční tipy
Ekonomické
Vše
HDP
Inflace
Průmysl
PPI
Mzdy
Maloobchod
Nezaměstnanost
Zahraniční obchod
Stavebnictví
St. rozpočet
Měny
Vše
Měny
Sazby
Dluhopisy
Komodity
Sloupky
Vše
Jiří Soustružník
Project Syndicate
ČSOB Asset Management
Ekonomický radar ČSOB
Reality
Jan Bureš
Rozhovory
Video
Monitoring
Diskuse
Diskuse
Obecná diskuze
Blog
Akcie & Fondy
Přehled
Indexy a Futures
Akcie online
ČR
Polsko
Maďarsko
Slovensko
Rumunsko
Záp. Evropa
USA
Svět
Akcie historie
Detail akcie
Online
Historie
Zprávy
O společnosti
Hospodaření
Doporučení
Graf
Sektor
Diskuse
Interaktivní graf
Výzkum
Doporučení
Analýzy
Databanky
Fondy
O IPO
IPO pro firmy
IPO pro investory
Penze
Měny & Sazby
Přehled
Měny
Online
Detail
Historie
Sazby
Online
Detail
Historie
Dluhopisy
Náš výběr
Státní ČR
HZL ČR
Firemní ČR
Státní Svět
Firemní Svět
Výzkum
Doporučení
Analýzy
Databanky
Nástroje
Home
Měny
Krátké sazby
Dlouhé sazby
Diskuse
Komodity & Deriváty
Komodity
ETF
Oblíbené
Vyhledávání
Popis
ETC
Oblíbené
Vyhledávání
Popis
Certifikáty
Oblíbené
Vyhledávání
Popis
Detail
Warranty
Oblíbené
Vyhledávání
Popis
Detail
Pákové certifikáty
Oblíbené
Vyhledávání
Popis
Detail
Ekonomika
Home
Makropřehled
Ukazatel
HDP
Nezaměstnanost
Inflace
Mzdy
Průmyslová výroba
Obchodní bilance
Maloobchodní tržby
Ceny průmyslových výrobců
Stavební výroba
Analýzy
Databanky
Právo
Vše
Firmy
Daně
Zákony
Rozhodnutí
Trhy & finance
Moje Patria
Můj profil
Moje stránka
Moje stránka
Nastavení
Moje oblíbené
Akcie
Měny a sazby
Fondy
ETF
ETC
Certifikáty
Warranty
Pákové Certifikáty
Moje portfolio
Stav
Transakce
Analýza
Moje e-maily
Moje sms
|
Přehled
|
Indexy a Futures
|
Akcie online
|
Akcie historie
|
Detail akcie
|
Výzkum
|
Fondy
|
O IPO
|
Penze
|
Detail akcie
Online
|
Historie
|
Zprávy
|
O společnosti
|
Hospodaření
|
Doporučení
|
Graf
|
Sektor
|
Diskuse
|
Interaktivní graf
PX
1 593,93
0,28%
DAX
19 373,83
0,85%
CZK/€
25,350
0,07%
CZK/$
23,152
0,07%
AU
2 644,79
-0,44%
BRT
78,79
0,00%
Hledání v detailu akcií
select
select
Odeslat
Pokročilé hledání
Top akcie
Název
Návštěvy
Crawford
27
KRANESH BOSERA MSCI CHINA A
2
ProQR Therapeutics
2
Koenig & Bauer
11
SaltX Tech Hld -B-
5
Maui Ld & Pineap
2
Note
8
Deer Consumer
4
Sekt Wachenheim
1
Am IS MSCI Wrld UEC
54
Moje portfolio
Nastavit
Oblíbené
, nastavit
Portfolio
Oblíbené tituly
select
Oblíbené akcie
Oblíbené ETF
Oblíbené ETC
Oblíbené kurzy a sazby
Název
Nejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ
0,00
KB
0,00
PKN
55,73
55,75
0,51
Msft
0,12
Nokia
3,972
3,9965
-1,28
IBM
0,10
Mercedes-Benz Group AG
57,64
57,66
1,08
PFE
-0,61
12.10.2024 2:04:00
Zpožděná data,
Real-Time data info
Indexy online
PX
BUX
WIG
DAX
Nasdaq
Další
akciové indexy
AD Index online
Region
select
ČR
Polsko
Maďarsko
CEE
Záp. Evropa
US
Svět
Výsledková sezóna
3Q24 KALENDÁŘ USA
3Q24 KALENDÁŘ EU
3Q24 KALENDÁŘ ČR
11.10.2024
ČEZ
(CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 11.10.2024
Změna (%)
Změna (CZK)
Objem obchodů (CZK)
859,00
0,47
4,00
94 248 290
Akce
Nákup / prodej ve cvičném portfoliu
Přidat do oblíbených
Nákup
/
Prodej
Patria Direct
Nastavit SMS / E-Mail alert
Analytický servis
Databanka historických dat
Online
Historie
Zprávy
O společnosti
Hospodaření
Doporučení
Graf
Sektor
Diskuse
Interaktivní graf
Reklama
Přidat názor
|
Pavouk
Od nejnovějších
Názory
Přidat názor
13.10.2024 12:07
https://www.lynxbroker.cz/investovani/analyzy/zpravodajstvi-burzy-ekonomika/elon-musk-predstavil-cybercab-amd-hlasi-rekordni-trzby/?mc-rss-cache-bypass=2024101308?a=5555000019&utm_source=lynx&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-weekly
Velkamedvědice
Přidat názor
Vondrovi zůstalo ještě něco v mysli z původní konzervativní ODS
13.10.2024 11:01
"Nástroje jako jsou emisní povolenky dle mínění Vondry nelze označit jinak než jako zločin. Dle europoslance jsou pouze prostředkem, skrze nějž se obohacují například americké penzijní fondy. Podotkl, že by bylo „samozřejmě dost krásný to zíjtra opustit“, ale je nutné hledět na daný systém v celistvém rámci a v tom, že je 80 % našeho exportu orientováno na Západ. „Je to samozřejmě o nějakém komplexním rámci, takže bychom se jako první měli modlit, aby vyhrál Donald Trump,“ netajil se Vondra, že je v zájmu Evropy vítězství amerického republikánského exprezidenta." Macinka zase shrnul, že „zelený úděl a zelená politika jsou nástroje evropské radikální levice, které mají zajistit dostatek prostředků pro nový gigantický přerozdělovací – v podstatě socialistický – koncept, v jehož rámci má dojít k „násilném převýchově celé společnosti za její vlastní peníze“. Lidem je dle něj aktuálně v rámci jednoho z nástrojů této „liberální demokracie“ vnucován „pocit viny, studu a nutnost se nějakým způsobem vykoupit“. „Proto zde máme Green Deal a pokusy podřizovat ekonomiku tady tomu náboženství,“ osvětlil Macinka. Současnou vládu Macinka v tomto ohledu označil za „vládu zbabělců a zaprodanců“. „Reprezentanti ODSky začínají vyskakovat až v momentech, kdy už je zlá věc upečena a nedá se s ní nic moc dělat. Když měli možnost, například během předsednictví Radě EU, tak mohli řadu věcí zablokovat, ale místo toho tiše, k velké spokojenosti zelených Timmermansů, dotáhli jejich realizaci,“ vyčetl vládě premiéra Petra Fialy, že během českého předsednictví se dojednávala jedna klimatická legislativa za druhou a došlo například k „tichému schválení“ emisních povolenek pro domácnosti. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pavel-Tykac-Nas-prumysl-soutezi-s-nekym-kdo-ma-plyn-za-sedminu-a-elektrinu-za-ctvrtinu-763151
kat
Přidat názor
Re: Vondrovi zůstalo ještě něco v mysli z původní konzervativní ODS
13.10.2024 11:26
Pavel Tykač jmenoval skutečnost, že se v USA ptal na tamní cenu plynu pro elektrárnu v USA, která je srovnatelně velká jako počeradská, a dozvěděl se, že ty ceny jsou úplně někde jinde. „Naše podniky, náš průmysl soutěží s někým, kdo má plyn za pětinu nebo za sedminu, a elektřinu za třetinu nebo za čtvrtinu. A samozřejmě tím klíčovým faktorem toho, proč máme tak drahou elektřinu, jsou povolenky,“ zdůraznil Tykač s tím, že evropská cena za megawatt plynu je 38 až 39 eur, kdežto hlavní americká cena je 8 eur za megawatt a tamní elektrárny často nakupují plyn ještě za mnohem levnější částky. Je to prostě dáno tím, že ti evropští výrobci vlastně nemají ve světě šanci. Je to tady strašně přeregulované. Evropa má 7 % světového obyvatelstva a 54 % světových sociálních výdajů. To znamená – nesmírně drahý náklad na výrobní sílu, a šíleně drahé energie… Když nám Green Deal zdraží všechno a bude to řešeno tím, že si vytiskneme peníze, tak to je relativní, pokud to udělá celý svět. Ale ten problém je, že tu povolenku si zavedla Evropa,“ zaznělo od podnikatele Tykače.
kat
Přidat názor
Evropská investiční banka patří mezi největší sponzory fosilních projektů :D
12.10.2024 12:45
... znečištěné venkovní ovzduší zabíjí každoročně 4 miliony lidí, ale na projekty zaměřené na čistotu ovzduší je vyčleněno pouhé 1 % zahraniční pomoci (https://oenergetice.cz/zivotni-prostredi/caf-evropska-investicni-banka-patri-mezi-nejvetsi-sponzory-fosilnich-projektu)
Kočičák
Přidat názor
12.10.2024 11:33
Jestliže mi za 38kw přišlo zaplatit 2903kč,tak tu levnou elektřinu nevidím.
kočák
Přidat názor
kolik budeme platit za energie
12.10.2024 11:42
www.penize.cz/bydleni/461609-preplatek-za-energie-nemusi-byt-vzdycky-pozitivni-zprava-upozornuje-odbornik
Kočičák
Přidat názor
Re: kolik budeme platit za energie
12.10.2024 11:54
... český plyn pro rok 2025 41 EUR/MWh, povolenka CO2 64 EUR/t, CZ elektřina pro 2025 91-92 EUR/MWh (https://x.com/michalsnobr/status/1844670540251828476)
Kočičák
Přidat názor
11.10.2024 22:52
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-pad-giganta-pokracuje-pokles-prodeju-koncernu-volkswagen-zachranuje-pouze-skoda-21013457#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Velkamedvědice
Přidat názor
VW
12.10.2024 0:39
Od začátku roku v Číně doslova trpí. Ztrácí každým dnem . Již jsem psal že i asijské trhy má pod kontrolou Čína. A také jsem psal, že zákaz spalovaků od 2035 je zbytečný, ten konec přijde sám daleko dříve.
štíreček
Přidat názor
Re: VW
14.10.2024 0:10
... Čína dodává na světový trh záměrně příliš mnoho lithia, aby způsobila propad ceny tohoto kovu, a zbavila se tak svých rivalů. Cena lithia, které se využívá například při výrobě baterií pro elektromobily, se za poslední rok snížila o více než 80 procent. (https://zpravy.kurzy.cz/786518-cina-se-snazi-zahltit-svet-lithiem-aby-znicila-konkurenci/)
Kočičák
Přidat názor
Re: VW
13.10.2024 21:18
Ve Škodovce je veřejným tajemstvím, že si Němci chtěj stáhnout výrobu Enyaqua k sobě do Chemnitzu. Jsem zvědavej jak ta patálie WV dopadne, ale asi blbě, Číňan drží všechny trumfy.
Bloody fox
Přidat názor
Re: VW
12.10.2024 19:40
Tenhle vyvoj se dal predpokladat, aby domaci znacky mely jen 30% trhu nemohlo u vyrobne silneho statu tvat vecne.
Ai-kun
Přidat názor
Nebo leda zadarmo?
11.10.2024 21:35
https://www.auto.cz/prodeje-elektroaut-na-ceskem-trhu-silne-klesaji-cekaji-zakaznici-na-dotace-96594
kočák
Přidat názor
11.10.2024 21:06
A jsme zpátky u jaderek. A když jsem ráno napsal,že postup jde pomalu,byl jsem napadnut,jako že jsem volič SPD? Nevím proč. Ale vím,že nejdřív musí býrt zdroje a potom spotřebiče. Pokud to někdo neví ,tak největšími průkopníky energetiky byli združení zemědělci,kteří potřebovali energii pro stroje. Mlynáři se přidali. A jak jsme na tom se zdroji se ukazuje i letos,kdy v srpnu v neděli odpoledne najíždí smradlavé Chvaletice i dvěma bloky.Jako kdy jindy měly stát?
kočák
Přidat názor
FYI
11.10.2024 20:16
Takových článků už jsem četl,. také jsem četl o kobaltu, který se používá dlouhé roky ve zdravotnictví, porcelánovým prumyslu, k odsíření ropy při zpracování na naftu, benzín. Ale fakta - ropný průmysl ročně vytěží 15miliard tun materiálu. Dokonce jsem četl, že to může mít vliv na rotaci země. Naproti tomu pro potřeby Ev stačí těžit 40milionu tun, tedy 400x méně. Nehrozí katastrofy nebo požáry při těžbě, přepravě atd. Naproti tomu elektromotory mají životnost daleko delší než spalovací motor, ten bez výměny oleje daleko nedojede, potřebuje neustále servis. Baterie ty dnešní mají životnost 20let do těch 70% kapacity a dalších 10-20 let vydrží jako úložiště energie kde nižší kapacita nevadí. S tím souvisí i zustatkova hodnota auta, protože i ty nynější baterie že starých leafů jsou velice žádané. I bourané auta mají vysokou zustakovou hodnotu kvuli baterii. Dále se ukazuje, že kapacita baterie klesá s časem, cca procento ročně a vubec nesouvisí s ujetymi kilometry. Další věc, viz nové robotaxi - auto je druhá nejdražší věc po bydlení, které člověk kupuje a sranda je, že auto 97% času stojí a nic nedělá. Peníze leží ladem a ztrácí rychle na hodnotě. A tohle Tesla mění, auto ti může 97% času vydělávat. Když spíš, pracuješ nebo ležíš na pláži, auto bude makat za tebe podobně jako třeba optimus. Klasické automobilky berou auta jako spotřební zboží, občas něco vylepší, něco do auta přidají, aby tě stále lákali na nové a nové auto, přitom je to stále stejný výrobek. Tesla naopak ti vylepšuje i to staré auto, které se aktualizuje každé tři týdny, tak máš stále stejné funkce jako v tom novém. Podobně jako iPhone. Tesla S z roku 2012 jenom vyměnila černou masku za masku v barvě vozu ve 2016 a od té doby vypadá stále stejně k nerozeznání od nového. S tím souvisí i zustatkova hodnota, které tolik neklesá jako u spalovaku, kde vidíš už podle vzhledu zastarávání a i kondice motoru či emise nebudou v nejlepší kondici, kdežto z baterie se dá jednoduše vyčíst všechno možné od počtu cyklu, stav nebo rozkolísanost jednotlivých článků, jak často se nabíjela rychle z DC nebo pomalu z AC atd. Třeba v áčkách to dělá pan Dedek a máš stav baterie u každého auta.
štíreček
Přidat názor
Re: FYI
11.10.2024 21:10
Netuším "co tím chtěl básník říci" Všechno co jsi napsal je nejspíš pravda. Souhlasím. Můj příspěvek měl za cíl upozornit na dvě skutečnosti. 1, Že celá politika EU odpoutat se ze strategických důvodů od ruské ropy a plynu a kromě jiného, nahradit spalováky elektomobily je chybná, protože nás žene do strategické závislosti na surovinách a baterkách z Číny. Tedy krok z bláta do louže. 2, Při srovnávání spaloválů a elktromobilů se podle mne záměrně neuvádí náklady na výrobu, provoz a užití v celém komplexu. T.j např. jak jsem zmínil, neuvádí se energetické náklady a ekologické škody při těžbě a zpracování prvků vzácných zemin nutných pro výrobu elektromobilů. To pak hodně snižuje objektivitu porovnávání. A co je nejdůležitější. Nelíbí se mi direktivní, ideologická manipulace s automobilovým trhem. Proč, když se tak oháníme tržními ekonomikami, nenecháme na lidech ať si sami rozhodnou co si koupí a budou pak užívat. Pokud budou mít všechny ty výhody elektromobilů proti spalovákům, které uvádíš, nemyslíš, že by nikdo neváhal a radši kupoval elektromobily? Tedy asi to takové růžové není a je v tom jiný háček proč se hromadně nepřechází na elektromobiltu. Nejnovější zprávou je, že např. fa Mercedes končí s vývojem a výrobou elektromobilů. Další verze Mercedesů budou již jen se spalovacími motory. Že by v tom Mercedesu byli tak blbí a nevěděli o všech tebou vyzdvihovaných výhodách elektromobilů?
FYI
Přidat názor
FYI
11.10.2024 23:45
Tak ten bateriový cyklus jsem již popsal, je výrazně delší než životnost spalovacího auta. Baterka jednoduše přežije zbytek vozu a kolem roku 2050 bude k recyklací dostatek baterií, takže těžební cyklus bude kratší a kratší, než se kruh uzavře a bude se jen recyklovat. BMW mluví o stoprocentní recyklaci. Také Austrálie zveřejnila následky těžby uhlí a těžby materialů pro baterie a byli překvapeni výsledky, které předčili očekávání. Ono samozřejmě ňejde vše jen do Ev, ale i spalovací auta potřebují vzácné kovy nejen pro čipy ale také katalyzátory, filtry pevných částic, přísady do oceli a dalších kovu pro například turba, vstřikovače, převodovky, kde musí být odolné směsi. Ty dotace mají samozřejmě vliv na prodeje, ale tak to bylo i v minulosti, třeba šrotovné nebo ještě dříve, kdy se nepřímo podporovaly diesely, jelikož měly méně CO2. Přiblížili se rozdíly mezi benzínovým a dieslovým motorem, nafta byla výrazně levnější než benzín, takže diesel začal nad benzínem vyhrávat i kvuli spotřebě. To také byly dotace, jen neviditelné jako dneska. Ale trh si poradí sám, v zásadě jsou tři čtyři cykly, kdy technologické novinky kupují bohatí nadšenci, to dělá 8-12%. Tak to bylo i u mobilních telefonů v kufříku nebo velkých placatych tv za tři sta tisíc nebo více. S rostoucí výrobou klesají náklady, i ceny, sektor se zaměří na další příjmovou vrstvu, ta může být okolo 35% podílu, další příjmová vrstva bude těch dalších 35% a ten zbytek do sta už bude kupovat i ta spodní vrstva, jako je to s telefony nebo TV. Takže auta v relaci okolo miliónu už jsou srovnatelná se spalováky a během dvou tří let přijdou Ev s cenou někde 500-600tis a poté 300-500tis. Ten zbytek už se srovná neb si bude připadat divně, když na ulici budou budit rozruch se smradlavym a hlučným spalovakem. Ono dnes když si někdo zapálí v hospodě bude už také v neboli a i kuřáci už jsou rádi, že jim nesmrdí oblečení z hospody. Navíc v té době už bude spalovací auto tak drahé na provoz, že si to každý spočítá sám. Nafta se bude prodávat jen někde a za vysoké ceny, protože těžba nízkých objemu ropy se nebude vyplácet.
štíreček
Přidat názor
Re: FYI
12.10.2024 13:20
Moc nevěřím tomu, že auta budou za pár let pod 500k. Elektroauto určitě ne. Možná se softwarově omezeným dojezdem
hudis
Přidat názor
Re: FYI
12.10.2024 0:12
To je hezký,jen kde vzít tu čistou energii jsi nenapsal..a aby ji bylo pro milion aut
kočák
Přidat názor
Napsal
12.10.2024 0:41
Pro 6milionu aut stačí 0.3 Temelína :-)
štíreček
Přidat názor
Re: Napsal
12.10.2024 0:45
To samozřejmě platí dnes. Obnova autoparku probíhá u nás okolo 200tis aut ročně, takže do té doby bude tolik levné energie že nebudeme vědět kam s ní:-)
štíreček
Přidat názor
mládí vpřed ale ne kupředu levá
11.10.2024 21:43
jestli to nesouvisí s věkem, ony mladší ročníky si vždy myslí, že starší jsou tupíci a je to v rámci zachování pokroku vpořádku, ale současné mladší ročníky mají poněkud derofmovaný pohled na ty kteří uplně nesouhlasí, místo aby si řekli jsou to pit... a dinosauří tak na ně kašlem a třeba jim to dojde, tak se pobolševicku snaží svůj názor vnucovat všem a okamžitě a nejlépe ještě v rámci podpory ideologie pokutovat a extra danit
Mike -Green D. is killing Europe
Přidat názor
Dodatek.
11.10.2024 21:24
A ještě dodávám další velkou neznámou. Elektromobilita bude velký žrout elektriky. Hodně, právě i kvůli očekávané elektromobilitě, již dnes vyrábí větrníky na Némeckém, Holandském nebo Dánském pobřeží. Právě jsem četl apel a výzvu na meteorology a klimatology v Německu, aby vypracovali vědeckou studi o dpadech větrníků na pohyb vzdušných mas východním směrem. Současné studie některých odborníků poukazují na to, že větrníková pole vychylují západní vodonosné větry severním směrem, což vede k suššímu počasí následkem průniků teplho ovzduší z jihu Evropy a severní Afriky a k extrémním tplotním výkyvům ve Střední a Východní Evropě. To je poukaz na to, že kromě již zmíněných faktorů může nástup elektromobility mít i další nečekané negativní následky. Co dalšího se objeví? Tedy nástup elektromobility je hodně komplexní problém a není jen tak jednoduché tvrdit, že má jen pozitiva.
FYI
Přidat názor
Re: Dodatek.
12.10.2024 0:21
To samozřejmě není pravda a jsou to články na objednávku. Ve fosilním prumyslu se každou minutu otočí 50mld USD, takže tyto články mají cenu zlata a každá minuta navíc se počítá. Kazdy jeden elektromobil snižuje spotřebu ropy. Tím bere zisky těmto společnostem. Ty větry které nosí teplo nad oceány do vnitrozemí jsou daleko výše než kterýkoliv větrník. Mezní vrstva kde vítr ztrácí sílu je někde od 200 do 2000metru a tam jsou i ty větrníky, takže vlivem tření o zemský povrch vítr ztrácí sílu a je úplně jedno jestli tam něco stojí či nikoliv. U některých velkých větrných parků se uvádí, že se teplota za nimi muze zvýšit o 0.1- 0.2 stupně což se vyruší, protože bez větrníků by se teplota zvýšila až u země, tedy o cca 120-150metru níž. Takže větrníky ničemu nevadí, spíš jsou sami sobě nepřítelem, když jsou za sebou, protože turbulence muzou snížit výkon těch ostatních v řadě. Každopádně se dají vyrobit v Evropě, už se dají i recyklovat. Pro klimatické změny vadí rychlé oteplování planety. Zvýšení teploty atmosféry o jeden stupeň vzduch pojme o sedm procent vody více , která poté spadne na jednom místě. Obsah vody v atmosféře dále zesiluje účinek CO2, tudíž odražené teplo od země se hůře dostává nad atmosféru. Začarovaný kruh. Oceány musí pojmout více tepla, to dále urychluje tání pólů a Grónska. A také permafrostů. Do roku 2050 budou následky škod v dusledku změny klimatu stát 38 biliónu USD, to je 18% celosvětového HDP. Přechod na čisté zdroje uhlíkově neutrální bude daleko levnější a povede k bohatství obyvatel. Tak jak to říkala ta komunistka - už jste viděl někoho na Ostravsku kdo by na uhlí zbohatl? :-)
štíreček
Přidat názor
Re: Dodatek.
11.10.2024 21:34
A ještě jsi měl dodat,že někde je sucho a naopak nahloučené mraky s vodou způsobí povodně.
kočák
Přidat názor
Odkaz pro Štírečka
11.10.2024 18:29
a další fanoušky spolku Fakta o klimatu. https://neviditelnypes.lidovky.cz/klima/dekarbonizace-fakta-o-klimatu-se-rozchazeji-s-fakty-o-energetice.A241010_162302_p_klima_nef
Frakul
Přidat názor
Re: Odkaz pro Štírečka
11.10.2024 18:57
Tak tihle "experti" jsou jasne druhy extrem. To je ti snad jasne..Treba vubec nezminuji co vzrustajici predpokladana spotreba elektriny treba prave pri spotrebe EV znamena. Pokud ji vyrobi jaderna elektrarna nebo vetrna elektrarna na uzemi EU ? Co to znamena ? Veskera spotreba ropy a plynu je cisty cash out mimo EU. Cisty odtok penez z ekonomiky. Zatimco pokud se zdroj nachazi v EU tak nejen ze tento cash out prestane existovat, ale napr veskere dane ze zisku, DPH zustavaji v EU. Schvalne si zjisti kolik EU dovazi ropy. A prisne vzato vsechny tyto penize nejen ze zustanou a otoci se znovu v EU ale staty si uskrabnou prave na danich. To je obrovsky rozdil oproti US oni tu ropu maji. To je ten pravy duvod proc postup v EV dava v EU daleko vetsi smysl, stejne postupuje i Cina. Nevim proc se to furt bali do nejake zelene folie. Ten duvod je zrejmy, EU de facto zadnou ropu a plyn nema, a investice k situaci kdy nebude EU zavisla na vnejsim svete davaji smysl. Cina dela uplne to same.
Make_CEZ_worthy_again
Přidat názor
11.10.2024 19:13
Mea culpa! Jasně, vždyť fotovoltaika ze spřátelené Číny je za hubičku... posilování sítě kvůli OZE je blábol ruských dezolátů... atd., atd.
Frakul
Přidat názor
11.10.2024 19:55
U tech solaru nezminujes fakt, ze si je EU v pohode dokaze vyrobit narozdil od ropy, zadnou Cinu k tomu prakticky nepotrebujeme. Ale kdyz to prodavaji za hubicku ?? Kdyby se sem mohli vozit cinska auta za cinske ceny, tak bys asi koukal jak by se to prodavalo. At si to klidnevzaplati cinsky danovy poplatnik, rad ty dotace necham na nem :)
Make_CEZ_worthy_again
Přidat názor
11.10.2024 20:09
Pohádky ovčí babičky, pane kolego. Jasně, to říkali když slunečníky začínaly, jak bude EU v čele modrních technologií, a teď se to vozí asi z Německa, žejo. Čipy taky umíme. Z Tchaj-wanu. Teda zatim. Možná věříte tomu, že OZE pokryjí spotřební diagram elektřiny. Věřte. Víra hory přenáší. Výpočty ale tvrdí něco jiného. Ten spolek něco sepsal, bylo mu to oponentně ohodnoceno s tím, že spolkové závěry jsou nereálné. Viz třeba to povídání o zemním plynu. Dáno do souvislosti se spolkovým tvrzením byste musel navýšit dovoz o 150 % současné spotřeby. Jak se to sem dostane, takové množství plynu? O tom spolek cudně mlčí... prostě EU jede na mrtvém koni a odmítá z něj z ideodůvodů sesednout. Až průmysl odejde z EU, tak za ty panely budete Číňanům platit čím, prosím? Protože výroba, co tu snad ještě zůstane, bude cenově v zahraničí déky drahé elektřině nekonkurenceschopná. K tomu by ostatně EU mohla dojít sama, kdyby si místo Draghiho zprávy objednala aspoň jednu objektivní dopadovou studii. Jak to ostatně sama má ve svých legislativních pravidlech. Zatím to vypadá tak, že se EU rozhodla vyskočit z letadla bez padáku a doufá, že jí před dopadem narostou včas křídla. Leckdo ale pochybuje, že bude evoluce takhle rychlá.
Frakul
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
>>
Reklama
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
Změnit přezdívku
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako
nick
, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.
Obecná diskuze
Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte
ZDE
Právě diskutujete
Téma
Názor
0:10
ČEZ
Re: VW
21:18
ČEZ
Re: VW
19:39
Obecná diskuze
Re: hudis
19:32
Obecná diskuze
Re: VM
19:23
Obecná diskuze
VM
18:49
Obecná diskuze
Re: VM
18:16
Obecná diskuze
hudis
18:09
Obecná diskuze
Nejdiskutovanější zprávy dne
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Průměrný odhad
Váš tip
31.08.2024
980,52
30.09.2024
995,52
31.10.2024
983,63
30.11.2024
999,00
31.12.2024
999,17
31.01.2025
1 009,09
28.02.2025
987,50
31.03.2025
1 104,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2024
Koupit
Držet
Prodat
close modal
Uživatelské jméno
Heslo
Příhlásit se
Nepamatuji si heslo
Nemám registraci
Potřebujte poradit?
Zavolejte nám
+420 221 424 240
nebo napište na
info@patria.cz