Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ11981199-0,08
KB113711380,00
PKN116,16116,21,26
Msft403,4403,5-0,07
Nokia6,9726,9782,95
IBM245246,24-0,04
Mercedes-Benz Group AG56,5956,611,56
PFE26,6126,620,15
04.03.2026 13:03:43
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 04.03.2026 13:03:43
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 199,00 -0,08 -1,00 26 538 619
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    04.03.2026 12:45

    otázka zní, zda je to RTC včerejšího růstu (spíš ano), nebo se ČEZ vrátil k minulém kutálení k jihu.
    Orangutan
  •  
    04.03.2026 12:45

    otázka zní, zda je to RTC včerejšího růstu (spíš ano), nebo se ČEZ vrátil k minulém kutálení k jihu.
    Orangutan
    •  
      04.03.2026 12:46

      sorry, nějak to cvaklo dvakrát.
      Orangutan
  • Není kam spěchat
    04.03.2026 12:39

    Podle Izraele je to minimálně na další 2 týdny https://x.com/clashreport/status/2029150950317785187
    Tomorrow
  •  
    04.03.2026 11:49

    Není mi tak trochu jasný,že mluví o tom, jak to vykoupí čez za svý,to je jedno jaký. Ale podle mě ty akcie budou patřit čezu,tedy všech ostatních ,co neprodali. Jestli tomu Havlíček říká zeestátnění,tak je sprostý zloděj a ohýbá si právo jak chce,asi je jeho vzorem komouš. Tomu rozdělit už nyní se mi nechce věřit,páč proč by předešlá vláda vymýšlela ty triky,podle Bendy "strašáčky" ,které jim jaksi nevyšly?
    kočák
    • slibem nezarmoutíš
      04.03.2026 12:46

      vůbec neřeš to byly jen volební kecy pro deb..ly co jim měli uvěřit že umí zajistit levnější elektřinu, neumí, stejně jako ted tvrdí, že umí zajistit levnější potraviny, neumí jen si přihráli dalších 10 mld na dotacích pro velké potravináře, prostě marnost, bohužel druhá strana polit.spektra je marná uplně stejně jen jinou formou
      Mike -Green D. is killing Europe
      • Re: slibem nezarmoutíš
        04.03.2026 12:49

        Máš recht. Nicméně po té druhé straně se mi teď i tak stýská...
        Individualita
    • kočák
      04.03.2026 12:41

      změnily se od té doby vlastnické minoritní podíly. Ve skutečnosti se nedá zjistit, jaké jsou, údajně otevřená hlášení jsou u ČEZu dost k ničemu, protože jednak jsou se zpožděním a jednak z nich nelze snadno vyčíst majetkové propojení. Ale je docela možné, že stát má dalších 5% ve spojencích.
      Orangutan
    •  
      04.03.2026 11:54

      Tyjo, tak nad tím jsem ještě nepřemýšlel, že kdyby vlastně ten odkup akcií provedl ČEZ za své peníze, tak je to v podstatě buyback jako každý jiný a že by se těm akcionářům, kteří akcie neprodali, vlastně měl zvýšit jejich podíl v ČEZu. Každopádně, to je teda zajímavá úvaha. To vlastně tímhle způsobem teda realizovat ani nejde/nepůjde, to by bylo zřejmě právně neprůchozí.
      SajzeKatze
      •  
        04.03.2026 12:29

        Takto vykoupené akcie může společnost následně zrušit, čímž by státu vzrostl % podíl.
        Lišák
        •  
          04.03.2026 12:49

          Jistě,ale když zrušením vzroste podíl ,vzroste i minoritám,co zůstanou držet. tedy hodnota na akcii. Kde jsi našel tu blbost,že když koupí čez a zruší, tak se zvedne % podíl státu? % podíl se zvedne tomu,kdo koupí za svý,jinak je to zlodějna za bílýho dne. Když čez koupí a zruší, tak se zvedne hodnota akcií všem akcionářům.
          kočák
        •  
          04.03.2026 12:35

          A jak by to mohl udělat, když tím společnosti vzroste dluh, aniž by ostatní minoritáři z toho výměnou za ten dluh nezískali větší podíl v ČEZu?
          SajzeKatze
      •  
        04.03.2026 11:56

        Duchovní člověk Antonio Koláček za to šel sedět.
        Orangutan
        •  
          04.03.2026 12:02

          Co mi hlavně vůbec nejde do hlavy, je myšlenka, jak může něco, co má podíl ve společnosti (stát) 70 %, se zadlužit/nebo splatit ze zisku snad za 1-2 roky tolik, aby odkoupilo dalších 30 % (minority). To mi přijde jinýma slovama jako flusnutí do ksichtu, protože prostě hodnota tý společnosti musí být logicky daleko vyšší. Kdyby chtěl vlastník bytu s podílem 70 %, vyplatit menšího spoluvlastníka s podílem 30 % z bytu třeba nájmem, tak to nebude trvat 1-2 roky, ale určitě minimálně 10+ let. ČEZ snad ve svý podstatě nemůže být naceněn na 5x násobek EBITDA. Jsem jediný, komu to přijde strašně málo?
          SajzeKatze
          • Sajze
            04.03.2026 12:35

            Tak nám připadá tato debata plná optimistických šílenců, takže Babiš a Havlíček do ní docela zapadají a byly to důvody, proč jsme to zabalili, ježto katastrofální ztráta se jeví stále konkrétněji. Jak psal medvěd podle nás zcela správně, zákon potřebným kvórem jasně favorizuje to rozdělení, a u rozdělení se nemusí nikomu platit vůbec nic, což je matematická a praktická úloha ze základní školy, kterou tu nedává nejméně polovina diskutujících. Vezmu dort, nůž a ukrojím třetinu. To je celé. Představa, že tím získám 1500 na akcii je dokonale slabomyslná.
            Orangutan
  •  
    04.03.2026 10:37

    Zemní plyn - CZ (Cal27) 03.03.26 34,91 EUR/MWh 8,59 % Elektřina - CZ (Cal27) 03.03.26 94,53 EUR/MWh 6,33 %
    Elektrikář
  • Můžete...
    04.03.2026 9:21

    https://www.e15.cz/videoporady/flow/akcie-cez-by-si-na-burze-mohly-udrzet-sve-misto-i-po-zestatneni-pripousti-havlicek-1431156 41:30-42:50 min ... Můžete mi prosím někdo vysvětlit, co tím myslel?
    SajzeKatze
    • Re: Můžete...
      04.03.2026 11:48

      prostě jelita, jeden prý stále mluví ke svým max.5 ti voličům, karikatura šéfa si ted hraje na cestovku a poslední si čte rudé právo, tak přeci nečekáš od druhé ligy takové squadry něco smysluplného na akciovém trhu nebo snad ano ?
      Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: Můžete...
      04.03.2026 10:24

      Bláboliš i Brouk Pytlík už nedávno také řekli, že zestátnění ČEZu finančně nezatíží ani státní kasu ani ČEZ - takže mluvili o zestátnění bez peněz - tedy o rozdělení?
      VenkovskyZahradkar
      •  
        04.03.2026 11:55

        Plán nemají vůbec žádný, jenom vždycky něco plácnou, aby odpálkovali novináře. Ostatně Babiš má jiné starosti - nevydání k soudu, dotace pro Agrofert, čistky na úřadech, ovládnuti médií. A teď do toho ještě musí řešit věci, které ho vůbec nezajímají, třeba bezpečnost státu. Takže ČEZ je u něj na úplně posledním místě.
        al321
      •  
        04.03.2026 11:08

        pokud by měl platit ZOK, tak na rozdělení je taky potřeba 90%, stejně jako na výkup.
        Marcinescu
        •  
          04.03.2026 11:12

          tak takto , ne 90 % teda, ale takto: Rozdělení akciové společnosti (např. odštěpení části ČEZ do nové firmy) je přeměna společnosti. Ta vyžaduje: schválení valnou hromadou, kvalifikovanou většinou minimálně 75?% hlasů přítomných akcionářů (pokud stanovy neurčí více),
          Marcinescu
          •  
            04.03.2026 11:23

            Stát dnes drží +- 70%, takže by jim stačilo dokoupit 5% a můžou dělit. Mnozí zde kladou rovnítko mezi zestátnění a výkup a sní o astronomické výkupní ceně. Oslepeni ziskem, který zatím nemají zapomínají na možnost rozdělení. Šnobr by pak mohl založit další spolek sudičů, který bude hájit zájmy oj€baných minoritářů.
            VenkovskyZahradkar
            •  
              04.03.2026 11:41

              Pleteš se. Rovnoměrně rozdělit můžou již nyní. Rovnoměrným rozdělením žádný minoritní akcionář o nic nepřijde. Počet akcií mu zůstane stejný akorát bude vlastnit dvě společnosti např. ČEZ výroba a ČEZ distribuce. Přičemž hodnota akcií ČEZ výroba bude vyšší.
              Lišák
              •  
                04.03.2026 11:55

                S tímhle nesouhlasím. Hodnota výroby bude nižší ježto je to klesající business s riziky. Naopak hodnota distribuční části bude naceněna nějakým astronomickým PE ježto je to stabilní firma pro důchodce. Vlastně hezký tah, jak si ze strany státu koupit něco výhodně. Jestli je to výhodné pro akcionáře záleží asi na typu akcionáře.
                Elektrikář
                • Elektrikář
                  04.03.2026 11:58

                  A úplně stranou utekly synergické efekty vertikální integrace. pročpak se to asi dělá, dávat dohromady výrobu, distribuci, prodej, dráty, prostě všechno? na čem že to ten dědek Rockefeller vlastně zbohatl?
                  Orangutan
                  • Re: Elektrikář
                    04.03.2026 12:11

                    Má to háček - synergický efekt mezi distribucí a výrobou/prodejem je ze zákona fakticky zakázán ;). Jinak ano, velikost ČEZu jako jedné entity má obrovské výhody pro tu firmu, jen bych to úplně neviděl v synergiích jako spíš v té velikosti a servisu.
                    Elektrikář
              •  
                04.03.2026 11:54

                Rozdělením přijde minoritní akcionář o výrobu, takový detail. Lišáku, když něco rozdělím, tak přijdu o oddělenou část, to je matematická jistota. Jestli ti to vyrovná to, co bude nabídnuto náhradou, to je otázka k diskuzi, ale že o něco přijdeš, to k diskuzi není.
                Orangutan
                • Orangutan
                  04.03.2026 12:28

                  Koukám, že v tom taky docela plaveš podobně jako Venkovský zahrádkář, aby mohli rozdělit nerovnoměrně, tak musí mít min. 90% podíl a to nemají. Právě proto to zkoušeli obejít přes LEX ČEZ, což jim neprošlo. Pokud to budou chtít nyní rozdělit, tak můžou, ale pouze rovnoměrně, takže nikdo o nic přijít nemůže, kapišto? Fakt čumím jak v tom tady někteří stále plavete.
                  Lišák
        •  
          04.03.2026 11:11

          Není. Stačí tuším 75 procent, pokud nešlo o rovnoměrné
          Velkamedvědice
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.01.20261 371,23
28.02.20261 381,13
31.03.20261 357,57
30.04.20261 364,71
31.05.20261 408,29
30.06.20261 394,29
31.07.20261 497,60
31.08.20261 089,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026