Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN66,6966,71-2,47
Msft391,13391,250,51
Nokia3,38053,4495-1,09
IBM165,61166,45-0,12
Mercedes-Benz Group AG70,6470,66-5,15
PFE25,9425,951,29
01.05.2024 14:19:42
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 30.04.2024 16:20:45
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Závěr k 30.4.2024 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
870,00 0,00 0,00 158 760 252
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • souhlas Evropské komise
    01.05.2024 2:55

    ... do výstavby nového bloku se může vložit stát. Sežene peníze, aby úrok byl levnější, a zaručí elektrárně pevnou výkupní cenu. Výpomoc závisela na souhlasu Evropské komise, na který vláda čekala skoro dva roky. (www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-statni-pomoc-pro-dukovany-prosla-v-eu-cez-dostane-pujcku-a-vykupni-garanci-250927)
    Kočičák
    • Re: souhlas Evropské komise
      01.05.2024 2:57

      ... prosím, když se tu tak jásá, zamyslel se někdo nad tím, co Evropská komise schválila za plán podpory dostavby 1 bloku JEDU? Faktem je, že ČEZ by bez toho nepodepsal ani 1 blok, ale je potřeba si přiznat, že tímto plánem připustili čeští politici "šikanu" daňových poplatníků 30 procenty soukromých investorů v ČEZ. Bianco šek, jaký svět ještě neviděl. Ještěže se daňový poplatník neumí bránit a jádru mává... 1. veškerá regulatorní, politická a další rizika převezme stát 2. stát si půjčí kolik bude potřeba (žádný limit) na celou investici a přepůjčí je ČEZ. Po dobu výstavby to bude bezúročná půjčka (stát bude úrok platit). Pak o 100 až 200 bodů výše nad úrok, který bude platit stát. ČEZ bude půjčku splácet, ale až po spuštění bloku a 30 let. Rostoucí riziková půjčka samozřejmě státu zdraží všechny půjčky hned od počátku. 3. Aby měl ČEZ jistotu, že bude schopen půjčku vrátit a zároveň mu byla zachována rentabilita investice celé investice (půjčky + úrok) + přiměřená návratnost, tak bude stanovena cena, za jakou od něj v případě nízkých cen na trhu bude stát elektřinu vykupovat. Rozdíl půjde na vrub rozpočtu. Riziko nižších cen bude v té době veliké. Pokud se vůbec postaví, tak blok nebude stát před 2040. Tedy dávno po té, co proběhne OZE a plynová ofenzíva (s dotacemi tj. podporou jejich CAPEX, dotace CAPEX jádra nebude). Bude tedy vysoce pravděpodobné, že cena garantovaná ČEZu státem bude vyšší než tržní v té době... Vše vystihuje věta: "Stát se zaváže, že bude od ČEZ vykupovat elektřinu z Dukovan po dobu 40 let za takovou cenu, která umožní elektrárnu postavit, splatit půjčku a zdroj pak s přiměřeným ziskem provozovat".... ZÁVÉR: 100% státní ČEZ se dříve či později stává nevyhnutelným řešením. Tohle je nešťastná přihrávka státu na ještě vyšší hodnotu. Náklady státu, která zprostředkovaně v tomto modelu zaplatí v mezičase daňový poplatník 30% menšinových akcionářů ČEZ násobně převýší jakoukoli hodnotu 30% podílu ČEZ, který si dnes dovedeme představit... (https://x.com/michalsnobr/status/1785300290989601118)
      Kočičák
      •  
        01.05.2024 5:48

        A tak je to se vším, kdy hrstka politiků rozhoduje bez odpovědnosti a vůle občanů (dostali politici na takovou zásadní a dlouhodobou věc mandát od voličů ve volbách, když podmínky se rýsuji až 2,5 roku po nich a proč tedy není referendum?). Tohle vše je navíc podmíněno souhlasem jakési nikým nevolene komise, která zastupuje nikoli státní entitu (EU není stát s Ústavou, nýbrž pouhá smluvní entita). Toto se snad nedělo ani v temných dobách RVHP, kdy se rozhodovalo o stavbě Dukovan. Nebo dělo?
        kat
        • Dříve jsem byl zastáncem
          01.05.2024 8:45

          švýcarského modelu demokracie pomocí referend. Bohužel společnosti celosvětově hloupou a s AI to lepší nebude. Takže do budoucna to není cesta. A efektivní už vůbec ne. Právní stát a tržní ekonomika se dá provozovat i bez referend.
          Ticino
          • Re: Dříve jsem byl zastáncem
            01.05.2024 8:47

            Oprava : hloupnou
            Ticino
            •  
              01.05.2024 9:39

              Aby s nástupem AI nenastoupila i ta referenda, souboj umělých inteligencí o hlupáky, to by bylo lepši jak kino a popcorn :)
              Bloody fox
              • Bloody,
                01.05.2024 10:05

                o srandu jistě nebude nouze...
                Ticino
  • nabídky EDF a KHNP
    01.05.2024 2:46

    https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/vyber-udalosti-kolem-planovane-dostavby-jadernych-elektraren
    Kočičák
    • Re: nabídky EDF a KHNP
      01.05.2024 2:49

      https://x.com/daniel_benes/status/1785313427885260923
      Kočičák
    • Re: nabídky EDF a KHNP
      01.05.2024 2:47

      https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/spolecnosti-edf-i-khnp-predaly-sve-nabidky-na-stavbu-az-ctyr-jadernych-bloku
      Kočičák
  • financování jaderných bloků
    01.05.2024 2:42

    ... cena za reaktory výrazně vyšší, než jsou dosavadní odhady (https://oenergetice.cz/elektrarny-cr/analytici-je-treba-vyjasnit-financovani-jadernych-bloku-v-cr-cena-bude-vyssi)
    Kočičák
    • Ve hře jsou až biliony korun
      01.05.2024 3:02

      https://archiv.hn.cz/c1-67318890-finale-jaderneho-tendru-korejci-boduji-ceskou-turbinou-francouzi-macronem-rozhodujici-bude-cena
      Kočičák
    • Re: financování jaderných bloků
      01.05.2024 2:51

      ... Bruselem schválená podpora investice do jaderné elektrárny, jak ji dojednali politici, není nic jiného než otevření gigantického "bianco šeku" na účet daňového poplatníka České republiky. Tam není nic objevného. Fakticky vládní kapitulace. Velkým výhercem v dlouhodobém horizontu je 30% menšinových akcionářů #ČEZ. Postup státu vůči menšinovým akcionářů přestal dávat dneškem jakýkoli racionální smysl, 100% ovládnutí ČEZ mělo být dávno hotové... (https://x.com/michalsnobr/status/1785311133714264071)
      Kočičák
      •  
        01.05.2024 9:47

        Ono to docela smysl dává, zacvaká to občan, kdo bude držet akcie tak to nevypadá nijak zle, naopak. Chtěli vůbec ten ČEZ a nebo udělali jen co se dalo pro přesun co největšího počtu akcií k sobě/někomu za rozumnou cenu ? Komise za tu dobu mezitím rozhodla a jede se patrně dál postaru. Ovšem bez naprosté důvěry v hlavního akcionáře.
        Bloody fox
  • NET4GAS
    01.05.2024 2:39

    ... , který loni koupil stát, se v loňském roce propadl do ztráty 1,7 mld Kč. Hlavní příčinou propadu je výpadek dodávek ruského plynu (https://oenergetice.cz/plyn/net4gas-ktery-loni-koupil-stat-se-v-lonskem-roce-propadl-do-ztraty-17-mld-kc)
    Kočičák
  • Shrnutí
    01.05.2024 1:02

    STRUKTURA: Typ příjmu/výdaje, částka v mld. Kč, zaokrouhleno. PŘÍJMY: daň z neočekávaných zisků firem (WFT) 39,1 odvod z nadměrných příjmů za elektřinu 18,5 Dividenda ČEZ: a) celá dividenda ČEZ 54,6 b)( Adjusted dividenda: 36,4+ 2,4 = 38,8) ---> PŘÍJMY CELKEM: 112,2 ( 96,4) stropování cen elektřiny a plynu (včetně distribuce) 52,8 úhrada mimořádných nákladů společnosti ČEPS 18,7 podpora pro energeticky náročné podniky 5,4 úhrada nákladů podporovaných zdrojů energie (POZE) 23,1 úsporný tarif 17,4 ---> VÝDAJE CELKEM: 117,4 -->> Saldo = - 5,2 ! To jest chybí 5,2 miliardy korun na vyrovnání mimořádných výdajů a mimořádných příjmů, tedy beremeli striktně pouze přímé položky týkající se elektřiny a plynu! Nicméně stát (i ostatní akcionáři) by za normálnî situace obdržel divi ve výši zhruba 50 Kč na akcii, tzn. vnímám jako racionální započítat divi jako mimořádný příjem pouze ve výši 2/3, tj. namísto 54,6 počítat s příjmem 36,4. Jako shovívavost připočtu k příjmům i daň z dividendy ostatních akcionářů též ve výši 15 % z 2/3 dividendy. To je příjem 2,4. Celkem tedy s 2/3 divi mimořádný příjem ve výši 38,8. ----> Saldo mimořádných výdajů (pouze el. + plyn) = - 21! To znamená chybí 21 mld. korun. Když připočteme odvod z elektřiny ze slunečního záření ve výši 4,1 (což ovšem není zcela mimořádný příjem), tak jsme zhruba na tom o čem Stanjura mluví. A NE, NE, OPRAVDU NELZE mluvit o dalších příjmech a započívání, neboť to pak musíme přičítat i další, další a další výdaje - příkladem budiž 14 měsíců trvající sníženou sazbu spotřební daně na naftu, čtyři měsíce na benzin, zvýšení sociální dávek kvůli nárůstu nákladů na bydlení, důchody a podobně. Takže inflační příjmy jsou zejména výkřiky opozice a jde to daleko za WFT a ČEZ. Navíc zastropování cen energií za loňský prosinec se vyúčtovalo až v lednu a v únoru a platilo se až z letošního rozpočtu. Tož tak. Mimochodem o čem tady pořád trepete ve věci okradení. Když ten zlý Stanjura mluvil o WFT cena akcie ČEZ spadla na 880 korun. Vezmeme-li že současná cena je 870, a hrubá divi byla 145, fakt tam tu Šnobrovskou krádež nevidím, nehledě na to, že v říjnu jsme akcii mohli prodat za cenu 1000 Kč výše + divi k tomu. Samozřejmě chápu, jak to Šnobr a jeho ovečky myslí, tak v tom případě by například akcionáři společnosti Alibaba měli oprávnění od mezinárodního tribunálu pověsit velící čínské soudruhy na strom.... Analýzu jsem vypracoval samostatně, toho si važte. Za věcnou připomínku budu rád. A Ríšo nechovej se jako proruské dezolé. Dik.
    Študák
    • Re: Shrnutí
      01.05.2024 8:28

      S inflací také stát vybral více na DPH, to nezapomínejte. Nyní žádná inflace není a některé ceny šly dolů i co se týče pohodných hmot (což v tomto případě určitě dotováno z WFT být nemělo). Dotovány měly být energie, které viděli na faktuře občané. Takže ano vypočítal jste to správně gratuluji. To znamená, že tento rok měli buď upravit daň WFT na nižší sazbu nebo ji zcela zrušit. A už vůbec ne ponechat pro rok 2025 (to říká jen Stanjura, že ji zruší, ale nemá žádnou podporu). A nikdo tady neřeší akcie. Co tady pořád pletete výšku / cenu akcie. Vy nechápete, že stát vycucává ČEZ, který odvádí plno peněz států a ČEZ nemá ty peníze třeba na investice? Tu jde o to poškozování, zbytečné poškozování. Vláda ty peníze utrácí za věci, za spotřebu, což pokud je někdo finančně gramotný, tak holý nesmysl. Jim jde jen o to, aby byl krásný rozpočet, jenže bohužel nějak jim to nejde, neboť stále zadlužují a stále si víc a víc pujčují a úroky nabíhají. Nesmíte jim věřit vše, co někdo z těch polobohů říká, protože to není pravda. Vy si myslíte, že Šnobr má nakoupeno za 1000 Kč nebo co, že je v mínusu? :D Neblázněte. Mu jde o chování této vlády. Pokud chtějí ČEZ, tak ať si ho vezmou, ale slušnou formou. Pokud ne, tak ať dají pryč WFT, zrušili LEX ČEZ a nyní mohou tedy přistoupit k vykoupení. LEX ČEZ nevyšel, tak teď budou ČEZu přes půjčku stavět nové jádro (tedy to ještě možná, protože kdo ví jestli ČEZ s tímto bude souhlasit). Je to jen prostá šikana a jestli to nevidíte, tak je mi vás líto, jak jednoduchý život máte, protože bohužel vidíte jen přítomnost, ale nikoliv budoucnost celé energetiky.
      Bobb111
  •  
    30.04.2024 18:53

    Tomu se říká dobrá práce: Čistý zisk čínské technologické společnosti Huawei Technologies v prvním čtvrtletí vzrostl o 564 procent
    Duben.
    •  
      30.04.2024 20:01

      Budeme (nebo spíš už máme) s Čínou ekonomické starosti. Kdepak byla ta firma při našem vstupu do EU?
      kat
  •  
    30.04.2024 18:16

    Tak to vypadá, když "investuje" a "podniká" stát. A někteří vážně uvažují o tom, že by zestátnili i poslední zbytky energetiky. Raději fakt né. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-zestatneny-net4gas-vykazal-za-lonsky-rok-rekordni-ztratu-250914#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest245_nove_vyhledavaci_pole_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    Richard Fuld
    • Však to zaplatíme
      30.04.2024 19:09

      Nééé?
      štíreček
      • Re: Však to zaplatíme
        30.04.2024 19:49

        NIO, Xpeng dokoupeno, teď a nebo nikdy :)
        Bloody fox
  • Jinak
    30.04.2024 17:48

    Pánové a dámy, užijte si dnešní čarodějnice, zresetujte mozek a ve čtvrtek s lepší náladou, konstruktivní komunikací. Dost mě mrzí když tu čtu ty zbytečné útoky. Není k tomu důvod. Jsme tu přece pro to abychom vydělali. Krásný den
    MJirkaM
    • Re: Jinak
      30.04.2024 18:16

      Souhlas a nějaká dáma do diskuze by se hodila, to by to hnedka vypadalo jinak, snad jí i založím :) Na jednu stranu není od věci, když třeba WFT budí vášně, lepší jak se s ní tiše smířit, nebo nemít názor, vyložené schvalování jsem tu snad nikdy nečetl, spíš realistický postoj jak se situace má. Nadšenej z ní nikdo není, ta úroveň diskuze to už je ale tristní, nenapadlo by mě, že třeba Šnobr bude budit takový vášně, dyť je to na miliardáře slušnej a vzdělanej člověk, v něčem se netrefil, párkrát napsal něco co se ani mně nelíbilo, hájí si logicky tvrdě svoje, ale určitě u toho nepodvádí a nekrade, a kde by celá naše společná věc byla nebejt jeho, apaticky by jsme se smířili a odevzdali klíče a burza by šla pomalu do kytek. Sice se mlčením k ničemu nikdy nedošlo, ale nic se nemá přehánět. Určitě je tu mezi těmi nejhlasitějším podle příspěvků, často i obsáhlých spousta chytrých lidí, demokratů, kapitalistů a žádní bolševici. Asi někdy je ta inteligence trochu na obtíž a rychle sklouzne do druhého extrému. Ty nadávky ve finále stejně nikdo nemyslí vážně, chce to přesvědčovat a přesvědčovat dokud to jde, nic jinýho názor nikomi nezmění, někdy to prostě nejde, ale nadávkami bojuje člověk jen sám se sebou.
      Bloody fox
  • US korekce
    30.04.2024 17:28

    Už jsem tu chtěl napsat, že z tohohle mráčku nezaprší, ale data pořád chodí v kombinaci inflace nafouknutá, zato ekon. aktivita klesá (+ výsledky podstřelují očekávání). Nejspíš proběhl malý pullback, ale jdeme dál dolů na nové letošní dno (SP). Zatím cíl stále 4800.
    Zvonička
    • Re: US korekce
      30.04.2024 17:33

      Asi jsi myslel 800.
      MJirkaM
      •  
        30.04.2024 17:34

        Zvonička nepíše o ČEZ ale o S&P 500.
        Richard Fuld
        •  
          30.04.2024 17:42

          Pardon, přehlédl jsem. Máš pravdu.
          MJirkaM
  • davam si pauzu
    30.04.2024 17:20

    a budu tady komentovat co nejmin, protoze je to stejne zbytecny. Viz muj vcerejsi prispevek - kdy jsem predlozil dalsi, uz nekolikaty, jasny dukaz, jak jisty minoritar lze a manipuluje, kdy jeden den tvrdi, ze zestatneni CEZu a vystavba jadra zlevni Cechum elektrinu, a pozdeji napise, ze vystavba jadra je hazard pro Cesko ... v reakci se doctu ze jsem bolsevik a ze me zmanipulovali ODS a Fiala :))) Ne, jak uz jsem psal vcera, ODS a Fiala s tim opravdu nemaji nic spolecnyho. Pouzivam mozek, na burzu chodim vydelavat, dokazu rozlisovat mezi lzi a pravdou, mezi manipulaci a realitou, coz nekteri bohuzel nedokazou a proto se jim evidentne na burze nedari. Pokud nekdo neni schopen ani pochopit korelaci mezi cenou komodity (=elektriny) a cenou akcii producenta komodity (=CEZ), nebo tady porad dokola vytahuje 2 roky starou kurzotvornou informaci (=zavedeni WTF), nedokaze vysvetlit proc 1 rok po zavedeni WFT vystoupal CEZ na 1200 (a to v dobe kdy se predpokladalo, ze WFT bude platit cely 3 roky az do konce 2025) a jak je mozny ze se auktalne obchoduje pod 880 (kdyz uz je konec WFT velmi blizko), tak mu proste neni pomoci. Aktualne se na CEZu hraje uplne neco jinyho, predpokladam, ze to mistnaci zjisti zase az zpetne a pak se v tom zase budou zpetne stourat. CEZ a KB traduju od jara 2021, resp. do zavedeni WFT v roce 2022 jsem byl spis Longar a teprve ten drsny WTF vyplach me donutil tradovat a s pozicemi aktivne pracovat. Prestoze jsem v porovnani s jinymi zelenac, tak mam na CEZu + KB za ty 3 roky zhodnoceni cca 300% a skoro pokazdy, kdy tady nabidu nejaky objektivni pohled, tak dostanu nakladacku jak jsem hloupej a ze tomu nerozumim. Do toho se tady jeste motaji ti uchylove obdivujici rusky fasismus. Kaslu na to.
    Uncas
    • Re: davam si pauzu
      30.04.2024 18:25

      No byla by to škoda, má to vždycky hlavu a patu, většina toho by mi ani nedošla, ale chápu :(
      Bloody fox
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.03.20241 041,32
30.04.20241 015,65
31.05.20241 000,16
30.06.2024993,50
31.07.2024973,17
31.08.20241 010,20
30.09.20241 027,08
31.10.2024-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2024