Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN67,9367,96-0,73
Msft430,4430,448,89
Nokia4,3854,451,06
IBM239,64239,79-0,87
Mercedes-Benz Group AG52,6252,65-2,73
PFE24,0724,08-1,39
01.05.2025 20:19:52
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 29.04.2025 16:43:05
MONETA MONEY BANK (Frankfurt)
Závěr k 30.4.2025 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
5,02 -2,33 -0,12 216
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • RD - daně
    01.05.2025 10:08

    Tak na Monetě na okamžitý N/P - RMS/BCPP nebylo, rozdíl byl 9-10Kč. Něco jsem vzal za 146, mohu to prodat později. Přinejhorším si to nechám na dividendu. A u KB to bude možná ještě horší, uvidíme.
    Martinez
  •  
    30.04.2025 15:00

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-smejc-skonci-v-cervnu-v-cele-ppf-resi-se-financni-vyrovnani-275449 Myslím, že to je ten důvod, proč se začíná mluvit o fúzi MMB+AirB+JT+PPFB
    Kvák
    •  
      30.04.2025 15:19

      A já myslel,že to chce právě Šmejc. Kellnerová se vrhla na hotely. Lišák asi ví víc.
      kočák
      •  
        01.05.2025 17:46

        Někdo tu psal že prave osobní spory mezi smejcem a spurnym byly důvodem proč z fúze Moneta s airbank seslo. Takže když smejc nebude v čele tak třeba budou jednání pokračovat. Otázka je ale jestli obmonetu stojí Kellnerová a jestli si radši nebude kupovat pěkně hotely...
        TakcieTom
  • dnes
    30.04.2025 12:38

    Za chvíli tam máš těch 133.- Ale RMS se drží jak klíště 146.- asi tam vezmu něco.
    Martinez
    • Re: dnes
      30.04.2025 12:42

      A proč se vlastně dnes tak červená?
      gforce
      •  
        30.04.2025 12:50

        Pokračování včerejší ex-date korekce. Zatím jsme smazali jen a pouze dividendu. Jeden tip zněl skutečně 133, a to byl ten nejvyšší, standardní.
        Orangutan
  • Hypotéky
    30.04.2025 8:25

    Jinak Spurného myšlenka o odstranění poradců a zprostředkovatelů ze systému hypoték je jednoduchá jak Nuselský most a vypadá naprosto logicky. Opičáky mate jen výsledek v monetí kalkulačce, kdy "sazba hypotéky 3,99%", což vypadá skvěle, ale "RPSN 4,99%". Zřejmě to chybějící procento sežralo povinné pojištění? Pak by to zas tak geniální řešení nebylo.
    Orangutan
    • Re: Hypotéky
      30.04.2025 9:54

      tak je snad všude, že RPSN je větší, prot se uvádí na zjištění celkové výhodnosti. nejde jen o pojištění, ale např popaltek za založení účtu, vedení účtu, někdo i za pohyby atd..každopádně RPSN 4,9 u bank je snad zhruba nejlevnější na trhu.
      Velkamedvědice
      • Hypotéky
        30.04.2025 12:54

        Tak RPSN 4,99% si myslím nebude už nejlevnější, proto lákají na 3,99 % sazbu. Už před několika měsíci jsem měl nabídku ČSOB se sazbou 4,69 % a RPSN 4,8%. Teď bych řekl, že to bude ještě méně, bylo to ještě před posledním snížením ČNB, jestli se nepletu. Každopádně rozdíl mezi nabízenou sazbou, která byla v té době inzerovaná jako nejnižší a RPSN je daleko příznivější. Chápu ale ten WOW efekt inzerce 3,99 % na sazbě.
        Mr_Clarc
      • VM
        30.04.2025 10:10

        Je nejlevnější, proto je o tom řeč, ježto je to halasně inzerováno jako 3,99%. A to je sakra velký rozdíl. Že se nabalí nějaké desetinky za různé transakční náklady je normální, ale procento navíc po celou dobu splácení je docela lampa. Halt loupežníci, co se divíme :)
        Orangutan
        • Re: VM
          30.04.2025 12:29

          Taj já si myslím, že to rozhodně není podd, ale finannční negramotnost jedince, ktež si plete RPSN s hypoteční sazbou. RPSN se kdysi ani neuvádělo, a právě proto, aby i méně orientovaní se mohli zorientovat se začalo ze zákona kdysi uvádět. Je to naprosto normální a běžné u všech bank. nejde o loupež, to Monetě křivdíš...
          Velkamedvědice
    • Re: Hypotéky
      30.04.2025 9:44

      No on někdo musí ty ovečky nahánět, zpracovávat, přesvědčit zrovna pro danou banku. A když to nikdo dělat nebude, tak banka samozřejmě ušetří, ale možná jí i spadne objem. Nikdo nenutil dělat to přes zprostředkovatele, já si banky obcházel sám už před 20 lety. Mně nikdy platit nějaká procenta ze zisku tomu, kdo ho navíc zajistil, problém nedělalo.
      xlsx
      •  
        30.04.2025 10:38

        jakou výši provize banka vyplatila externistovi vidí každý klient ve smluvní dokumentaci. Myslím že od "Nového občana - nový občanský zákoník" musí banky tuto informaci uvádět. Zpravidla bývá buď rovnou ve smlouvě a nebo v ESIPu. Provize co banka vyplácí externímu poradci za zprostředkování je pěkná částka - zpravidla se pohybuje okolo 1,5% z výše úvěru. Také bývá horní hranice omezena okolo 150 tis. Pro příklad, když si klient vezme hypotéku na 4.000.000,-- s prostředkovatelem, tak banka vyplatí poradci slušných 60.000,--. To se samozřejmě pak projevuje v úrokových sazbách pro klienty. Oproti tomu například v Anglii to funguje opačně. Tam externí poradci jsou také, ale nedostávají provizi od bank, ale jejich služby si platí klient sám. Český paskvil se rádoby prezentuje, že to klienta nic nestojí, ale opak je pravdou. Zaplatí to všichni klienti. Proto mají v Čechách finanční poradci žně.
        MJirkaM
        •  
          30.04.2025 11:03

          Je potrebné rozlišovať medzi sprostredkovateľom a poradcom. Sprostredkovateľ je závislí na finančnej spoločnosti, ktorej produkt ponúka klientom a platí ho finančná spoločnosť (banka, poisťovňa). Sprostredkovateľ sa snaží predať klientovi produkt tej finančnej spoločnosti, s ktorou má zmluvu a určite nebude radiť klientovi, aby si kúpil často aj leší produkt u inej spoločnosti, s ktorou zmluvu nemá. Sprostredkovateľ síce radí a vysvetľuje klientom záležitosti súvisiace s finančným produktom a s uzatvorením zmluvy, ale nie je to poradca v zmysle zákona a ani v pravom zmysle slova. Poradca je nezávislý na finančnej inštitúcii a finančná inštitúcia ho ani neplatí, platí ho sám klient, ktorému poskytuje služby. Poradca klientovi radí aké služby a produkty, ktoré sú na trhu sú pre klienta vhodné v závislosti na jeho aktuálnych potrebách a cieľoch. Je to podobne ako v Anglii, len v našich končinách sme si zvykli považovať sprostredkovateľa za poradcu a to aj z dôvodu, že sprostredkovateľov je ďaleko viac ako poradcov.
          Tix
    • Re: Hypotéky
      30.04.2025 9:36

      Hele většina bank nějakou lepší sazbu nějak podmínkuje. Např. tím pojištěním splácení anebo pojištění nemovitosti u nich, za jejich podmínek.
      VystrašenéKoťátko
      • Koťátko
        30.04.2025 9:45

        Jasně, ale podmínka, že "lepší sazba bude poskytnuta jedině jako horší sazba" je poněkud z rodu "nechci slevu zadarmo"
        Orangutan
    • Re: Hypotéky
      30.04.2025 9:32

      je to tak, klient za určitých podmínek dostane 3,99% - LTV do 80%, fix 3 nebo 5 let a povinné pojištění schopnosti splácet. To pak samozřejmě zvedne RPSN. Bez toho pojištění schopnosti splácet je sazba hypotky všší o 0,2%. Moneta hypotéky realizuje napřímo, tedy bez zprostředkovatelů. Je jedinou bankou v ČR, která to tak dělá. Ušetří tím velkou částku na provizi, kterou by jinak musela zaplatit právě zprostředkovateli a proto si může dovolit dávat nižší sazby než konkurence.
      MJirkaM
      •  
        30.04.2025 9:37

        Pokud by bez pojištění byla sazba 4,19%, pak je to asi nejlepší řešení. 1% na pojištění je docela masakr a sjednal bych si ho jinde. Se 4,19% se dostáváme do téměř příčetných sazeb za hypotéku.
        Orangutan
        • orangutan
          30.04.2025 9:56

          Ovšem já mám pocit, že sis to vymyslel, to procento za pojištění. Už sem navrchu vysvětloval, co padá do celkových nákladů
          Velkamedvědice
          • VM
            30.04.2025 12:54

            Já si to procento prostě neumím vysvětlit, protože jsem si hypotéku v životě bral vícekrát, a nikdy ty další náklady nedělaly procento ani náhodou. Naposledy činil úvěr 2,1% a s těmi dalšími náklady to vylezlo někam k 2,3. Kdyby chtěli navíc procento, poštvu na ně psy, možná i medvědy.
            Orangutan
        •  
          30.04.2025 9:42

          4,19% jsem u nich sjednal už minulé léto. Moc jsme se neposunuli :)
          Individualita
          • intfo
            30.04.2025 9:47

            To bylo nějaké VIP vylepšení? Běžně totiž tyhle sazby nikdo nenabízel.
            Orangutan
  •  
    29.04.2025 17:12

    Na kurzy.cz CFO Monety potvrdil možnost výplaty mimořádné dividendy s tím, že Moneta má 6 miliard volného kapitálu, který ale bude částečně potřebovat ke "krytí" růstu jejího úvěrového portfolia. Pokud by letos rostlo úvěrové portfolio 5% tempem, pak kapitál potřebný na "krytí" této úvěrové expanze činí cca 2,5 miliardy Kč. Pokud by pak Moneta vyplatila mimořádné dividendy ve výši 90% volného kapitálu, pak by na akcii připadlo cca 6,2 Kč. Šance na výplatu "standardních" 3 Kč vidím jako docela velké.
    Richard Fuld
    •  
      29.04.2025 17:19

      Jo, pod toto se klidně podepíšu, asi nejrozumnější cesta.
      CoffeeSip
  •  
    29.04.2025 14:13

    Spurný je konzistentní, tady loni mluvil o akvizicích taky, a prakticky stejně jako dnes https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/sef-monety-budeme-jako-ryanair-mame-levne-hypoteky-cokoliv-e/r~a04455cedf9a11eebf960cc47ab5f122/ *** Chcete tedy růst organicky. Zajímají vás ale i akvizice? Jak jsem už řekl, hodnota Monety se odvíjí od naší ziskovosti a dividendového výplatního poměru. V současnosti si nedokážu představit, že bychom odešli od naší organické strategie a snažili se něco koupit. Situace se po covidovém období významně změnila. Zároveň má banka dnes jinou vlastnickou strukturu, a tedy úplně jiný mandát, než jaký měla v předchozích letech. Naši vlastníci vyžadují stabilitu, ziskovost a solidní dividendy. Toto se snažíme plnit.
    Orangutan
    •  
      29.04.2025 14:24

      Přeložím ti to do češtiny. :O) PPF si na nákup těch 30% akcií Monety půjčila, přičemž za ten úvěr ručí právě akciemi Monety a splácí jen úroky a tyto úroky splácí čistě a jen z dividendy Monety. Aktuálně vydělávají na rozdílu má dáti dal plus jim roste hodnota podkladu.
      Lišák
      •  
        29.04.2025 14:37

        Bych chtěl vědět,jestli u PPF stále platí,že pokud by se objevila zajímavá nabídka,tak to 30%- pustí. Myslím,že co tam dosadili tu svou babu,tak asi ne.
        kočák
      • Lišák
        29.04.2025 14:36

        No, tvůj "překlad" popisuje něco dost jiného, a tahle historka je právě už s prošlým datem expirace. Lze předpokládat, že podobně pohodově tu nakupoval později i kolega Tykač. Opičáci nadále trvají na tom, že tři loupežníci jsou bezpečnější než jeden.
        Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.03.2025-
30.04.2025-
31.05.2025-
30.06.2025-
31.07.2025-
31.08.2025-
30.09.2025-
31.10.2025-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2025