Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN82,7682,81,50
Msft-0,59
Nokia4,454,461,18
IBM-0,79
Mercedes-Benz Group AG48,5648,570,35
PFE0,38
21.06.2025 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 20.06.2025
Photon Energy (Praha)
Závěr k 20.6.2025 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
19,12 -1,44 -0,28 107 545
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • solární panely na kolejích
    19.06.2025 10:37

    https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/svycari-testuji-solarni-panely-na-kolejich-zeleznice-by-zvladla-vyrabet-elektrinu-az-pro-300-tisic-domacnosti-2
    Kočičák
    • Re: solární panely na kolejích
      19.06.2025 10:40

      ... železnice by zvládla vyrábět elektřinu až pro 300 tisíc domácností (https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/svycari-testuji-solarni-panely-na-kolejich-zeleznice-by-zvladla-vyrabet-elektrinu-az-pro-300-tisic-domacnosti)
      Kočičák
      • Re: panely a koleje
        19.06.2025 12:33

        Aby to mohlo fungovat, musí se vyřešit několik věcí. Vibrace, vlaky při své rychlosti dají do pohybu obrovské množství částic a ne zrovna malých, čištění (prach a brajgl se bude rychle usazovat) a v neposlední řadě servis koleji včetně těch panelů. Na sterilním videu to vše vždy vypadá pěkně. Ale nejspíše to dopadne jako soláry na silnicích. Hrozně bych tomu chtěl fandit, ale většinou tyhle projekty existují jenom na shrábnutí grantů a investic od lidí, kteří o tom nic neví a časem to zanikne, protože neumí nebo nechtějí ty problémy s tím spojené řešit.
        CoffeeSip
        •  
          19.06.2025 13:26

          Souhlas. To není hlavní problém. Je spousta míst kam dát panely. Mě by se líbili před obchoďáky. Přijedu nakoupím, mezitím dobiji. Nebo na parkovištích před pracovišti. Pracuješ - dobíjíš. Možná že je to řešení pro Švýcarsko to asi neřeší náklady a návratnost. Jen ekologii. Hlavní je elektřinu uložit. Kdo to vyřeší zbohatne. Samozřejmě i solárníci z toho budou něco mít. V té chvíli začnou být panely zajímavou alternativou výroby elektřiny.
          Rookie
  •  
    18.06.2025 16:02

    Nemůžu si pomoct, ale vždy když čtu RayGen, tak se mi vybaví srovnání s Hitlerovými zázračnými zbraněmi v závěru války.
    ferox
    •  
      18.06.2025 16:43

      No ony ty zázračné zbraně fungovali celkem slušně. Naštěstí pro svět je vyvinuli pozdě a spojencům se podařilo eliminovat jejich výrobu jinak by jsme tu mluvili německy. To že by se celý svět spojil aby zničil RayGen nečekám :-). To že přichází docela pozdě ale je pravda. Myslím že se staví teprve první pořádná elektrárna (bez účasti Photonu) a Photon zatím jen shání razítka. Spása pro svět to nebude. Ale pokud si vzpomínám tak o baterkách že se nevyplatí se tu taky napsalo mraky a není to ani rok a hele i u nás se staví velká bateriová úložiště.
      Rookie
      •  
        19.06.2025 9:00

        Opičáci v zásadě nemají nic proti Raygenu jako myšlence, ale zničující pro ně byla ta prezentace, co tu nadšeně onehdá citoval Zenon a pocházela od Hotara. CEO firmy nemůže beztrestně prohlásit, že mají 10 000x účinnější technologii než konkurence - to jsme opravdu někde ve světě Hitlerových wunderwaffe, nebo spíš Horsta Fuchse a jeho supervýrobků v teleshoppingu. Onehdá jsme se za účasti informovanějších šamanů dopočítali, že RayGen je zhruba 1,5 krát účinnější, než klasické panely, a to jsme ještě neporovnávali pořizovací náklady, neb je neznáme. Kontrast prezentace a zjevné reality je příliš drastický, žvanilovi podobného druhu nelze svěřit peníze.
        Orangutan
        •  
          19.06.2025 9:24

          Já podobné prezentace beru z velkou rezervou. Dělají to všechny firmy (od Aple přes Teslu.už asi 10 let jsme měli jezdit autonomními auty, a létot do vesmíru na kafe). Tedy jejich vedení aby zapůsobilo na akcionáře. Na RayGen mne zaujalo pouze to že umožňuje i ukládat energii na "noc". Neprodávat v poledne kdy se cena elektřiny blíží k nule ale v noci. Asi to bude vhodné jen pro určité lokality kde je dostatek slunce a budovat něco podobného se vyplatí. To že jsou ve skluzu je bohužel normální. Neznám dnes projekt který by nebyl. Ale staví se už první elektrárna (ne Photon - ten razítkuje). Nečekám ale žádný zázrak, spíš jako další levnější možnost proti baterkám v určitých lokalitách. Tak jak to popisují tak životnost bude docela dobrá. Když se to nezaplatí do 5 let tak za 8 a pak už to bude "jen vydělávat". Určité modernizace to bude chtít, ale pojede to celkem zadarmo.
          Rookie
  • Photon
    18.06.2025 13:45

    Po delší době několik vět k Photonu. Naposled jsem psal někdy v prosinci minulého roku. Napsal jsem, že Photon se odrazí směrem UP někde v rozmezí 20 a 21 Kč. Napsal jsem, že udělá korekci několika korun a předpokládal jsem, že dá 24 až 25 Kč. Nakonec šel něco málo přes 27 Kč a od té doby opět klesá. Nyní je Photon opět v downtrendu a platí to zejména po tom, co spadl pod nejnižší close z minulého roku - t.j. pod 22 Kč. Zatím jsem se nedíval kde by mohlo dojít k obratu. Další pozvolný sestup je možný. Pozitivní pro Photon by bylo pokud by dokázal uzavřít nad 22 Kč a udržet se tam aspoň několik dnů.
    petr12
    • Re: Photon
      18.06.2025 14:05

      Opičáci hlásají různé spásné kóty, kterých je třeba dosáhnout, už nejméně dva roky. Nikdy jich dosaženo nebylo, s pozoruhodnou důsledností, a Photon pomalu důstojně klesá dál. Není to žádný hrůzostrašný držkopád, ale působivá je ta neodvratnost. To že se kurs chová hůř než u Pilulky je historická nespravedlnost.
      Orangutan
      •  
        19.06.2025 11:17

        Nezvratný osud IV
        qwer
        •  
          19.06.2025 11:33

          Jo, tak nějak se to chová. Je jedno, co si myslíme, co tady kecáme, jaká je EBITDA, Photon klesá. Přesně ten typ kurzu, před kterým Svatá opičí kniha důrazně varuje; ne abyste to nosily domů, děti!
          Orangutan
          •  
            19.06.2025 11:52

            Souhlas. Kdo obchoduje podle TA ten má jasno. Kdo obchoduje podle fundamentu tápe. Slušná kladná EBITDA oproti záporný EBIT. . Trh přestřeluje na obě strany. Za sebe čekám. Tred is your friend. Proč kupovat za 19 když můžu za 12 :-). Osud Solku a podobných firmy určitě kupců nepřidá a někoho přiměje i prodat. Pokud se dále bude zlepšovat ekonomika Photonu a propíše se víc do výsledků tak možná vstoupím. Kdyby obrat směr nahoru byl moc rychlý a akcie nějak ustřelí nahoru tak holt nakoupím něco jiného.
            Rookie
            • To: Rookie
              19.06.2025 12:27

              ... tak na to, proč kupovat za 19 když můžeš za 12 se musíš zeptat Lišáka, který nechápal, proč nedokupuji za 30, když můžu dokupovat za 20 :D
              Kočičák
              • Re: To: Rookie
                19.06.2025 12:28

                Lišák se podivoval nad tím, že nekupuješ ani za těch 20. V tuhle chvíli se asi už nediví nikdo.
                Orangutan
    • Re: Photon
      18.06.2025 14:02

      ... a pokud se podíváš na graf za max. období, tak to vypadá, že se cena vrací pod 10 Kč, kde byla ještě před rokem 2019
      Kočičák
  •  
    18.06.2025 13:24

    Pokles akcií u firem jako je Photon, Enphase, Solar a některé další není způsoben tím, že by klesala hodnota těch firem. Problém je v tom, že u těch firem byla vytvořena bublina a oni ve skutečnosti takovou hodnotu nikdy neměly.
    ferox
    • To: Ferox
      18.06.2025 13:34

      Souhlas ale jak to tak bývá trh přehání na obě strany. Jak na horu tak dolů. Skutečnou hodnotu Photonu podle toho co Photon zveřejní je těžké určit. Ztráta verzus slušná EBITDA.
      Rookie
      • Re: To: Ferox
        18.06.2025 13:39

        ... jj, bylo by určitě zajímavé určit skutečnou hodnotu akcie, možná by jsme se pak všichni divili :D
        Kočičák
        • To: Kočák
          18.06.2025 14:06

          Protože je EBITDA slušně kladná ale EBIT už záporný znamená že do mínusu táhnou Photon odpisy a to je právě to co je těžké rozlousknout. Pokud by za odpisy by byli například odpisy za solární elektrárny které ve skutečnosti hodnotu téměř neztrácí (životnost panelů je výrazně vyšší) ne třeba počítače a firemní flotila tak je to v pohodě. Na druhou stranu jim skončí někdy dotace a ty pak sníží EBITDA. Tak se hodnota ani spočíst nedá. Hodně co by Photonu pomohlo je ukládání elektřiny - pokud je někdo vyřeší klidně i mimo Photon.
          Rookie
          • Re: To: Kočák
            18.06.2025 14:16

            ... jj, Photonu by pomohly i soukromé nákupy této akcie učiněné např. CEO, nyní to vypadá, jako by ani Hotar současným "levným" nákupům nevěřil.
            Kočičák
          • Re: To: Kočák
            18.06.2025 14:13

            K tomu měl sloužit ten slavný RayGen. Zřejmě neslouží, nebo slouží jen v Austrálii na malé části firmy, nebo možná ještě hůře, slouží vlastně někomu jinému, než Photonu. V každém případě nadšení pro tuto technologii vymizelo z Hotarových prohlášení jak sněhulák na Sahaře.
            Orangutan
            •  
              18.06.2025 14:16

              Není důležité kdo to vymyslí a jak. Soláristi prostě potřebují aby bylo vynalezeno a rozšířeno. Potom teprve tento způsob výroby elektřiny může konkurovat. Nesmrtelné panely a uložení elektřiny na zimu.
              Rookie
              •  
                18.06.2025 14:28

                Potíž je, že sám Photon to zřejmě už tak moc nešíří, jako před pár lety, a možná to má nějaký důvod. Těžko říci, v čem je pes zakopanej, ale ty řeči o zázračné technologii byly jedním z hlavních varování, které opičáky odradily i od úvah na téma kupování této akcie.
                Orangutan
                •  
                  18.06.2025 14:41

                  Za sebe si myslím že RayGen dává smysl asi ve sluncem zalitých zemích jako je Austrálie JAR Itálie, ale není to žádný zázrak. Prostě se nevyplatí to stavět na dluh s vyšším úrokem. Návratnost třeba 8 let je dobrá pro toho kdo má cash. Půjčovat si na to pod 10% úrokem je nesmysl. To vše co to vydělá spolknou úroky.
                  Rookie
                  •  
                    18.06.2025 14:47

                    ... jj, ještě větší nesmysl je stavět v Jižní Africe (www.photonenergy.cz/cs/clanek/photon-energy-expands-in-south-africa-with-250-mw-solar-hydro-project-deploying-innovative-raygen-technology)
                    Kočičák
                    •  
                      18.06.2025 14:59

                      Proč? Myslíš že v Africe jako nesvítí slunce a pořád prší nebo padá sníh?
                      Rookie
                      •  
                        18.06.2025 15:08

                        ... jakože bohatí Afričané budou platit Photonu dotovanou výkupní cenu jako např. v ČR? Už víme, co to přinese JAR (zlepšování energetické stability a udržitelná řešení, která jsou přínosem pro životní prostředí i místní komunity), ale nikde se už nepíše nic o tom, co to přinese akcionářům.
                        Kočičák
                        •  
                          18.06.2025 15:29

                          Tak Photon není charita. Buď tam je návratnost, anebo to Photon postaví pro někoho kdo nepotřebuje rychlou návratnost. Prostě to s nějakým ziskem prodá. No JAR zas až tak chudá není. Pokud ten RayGen funguje tak se asi vyplatí víc než tam stavět jaderku. Svítí jim tam pěkně.
                          Rookie
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.202533,29
31.05.202536,00
30.06.202534,63
31.07.202527,83
31.08.202527,00
30.09.202526,00
31.10.202524,50
30.11.202526,50
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2025