Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB878,5879,5-0,23
PKN73,5473,680,22
Msft-1,99
Nokia5,0635,0981,36
IBM1,66
Daimler AG85,1985,22-1,07
PFE2,32
04.12.2021 0:39:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 02.12.2021
Fortuna Silver (FVI.TO, Toronto)
Závěr k 2.12.2021 Změna (%) Změna (CAD) Objem obchodů (CAD)
4,18 0,24 0,01 -
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Na zlatě a drahých kovech
    03.12.2021 10:32

    nic nového, stále jedeme směr jih (lze očekávat nějaké korekce), nicméně hlavní trend zůstává DOWN . To stejné platí o akciích těžařů. ...
    petr12
  • Stále jízda dolů
    29.11.2021 9:54

    ... v dohledné budoucnosti nic co by naznačovalo změnu u PM a u těžařů ... stále pojedeme z kopce ...
    petr12
  •  
    23.11.2021 18:54

    nechci vyvolat dojem, že toto je příklad stát se hýlem? asi to bude fajn akvizice jak říkají...
    Mudr.c
    •  
      23.11.2021 22:20

      to jsem moc nepochopil co tím bylo myšleno?
      lunatic with skateboard
  • hold
    23.11.2021 18:49

    Nov 22, 2021: Analyst Don DeMarco from National Bank maintained a hold rating on Fortuna Silver Mines.
    lunatic with skateboard
  •  
    23.11.2021 18:48

    tak nám stříbro a zlato nakonec přece jen nabralo směr jih. Jsem zvědavej kam až půjde, ale cenu pod 20 USD bych viděl jako hodně velkou příležitost. Dolů tlačí cenu zvyšování úrokových sazeb mnoha centrálních bank, nahoru ale cenu požene inflace a geopolitické napětí kolem Ruska a Ukrajiny. Padat teď budou všichni těžaři, ale u FSM se to teď bohužel sešlo s komplikacemi v dole San Jose. Ale jestli jsem to pochopil správně, tak důl měl tak jako tak za 3 roky skončit. Něco se určitě vytěží pod soudní ochranou, a kdyby přece jen došlo na ukončení těžby, nebude to tak velký problém, jako by to bylo u dolu, který se teprve nově otevírá.
    lunatic with skateboard
    •  
      24.11.2021 9:46

      na tom odkaze, cos tu níže dal, máš napsáno, že v San José plánují utratit skoro 11 M USD na průzkum, předpokládám, že v dalších rocích to bude podobné - takže aktuálně tam toho mají cca na 3-4 roky plného provozu ale neznamená to, že ten důl pak zavřou... btw. San José prodává stříbro za 12 USD
      xpard
      •  
        24.11.2021 17:32

        jo to je možný, že 3 roky je podle aktuálních prokázaných zásob a jejich vytěžitelnosti v závislosti na ceně stříbra. Btw píšeš prodávají za 12 USD, ale asi si myslel, že těžební náklady jsou 12 USD ne?
        lunatic with skateboard
        •  
          24.11.2021 17:41

          Jo, promiň vyrábí za 12 :). Co jsem chtěl říct, že ten důl bych zcela neodepisoval jako vlastně bezcenný, jak to mohlo vyznít ve smyslu, jestli zavřou za rok nebo za 3 není zas až taká škoda... Btw. zásoby na stejné 3 roky má Cayllomu v Peru, Yaramoko na 7.. Otevíraná Seguela začne těžit v 2023 a zásoby má na 9 let (jenom), návratnost je ale počítaná na méně než 2 roky. Prostě každý další rok každého tohoto dolu je slušný balík navíc.
          xpard
          •  
            24.11.2021 18:14

            tak určitě je každej rok, každej měsíc navíc co se bude těžit dobrej. Těžební náklady mají opravdu nízký. Já jsem to myslel v tom smyslu, že by to pro firmu nebylo fatální. Velká nepříjemnost, ale jelo by se dál
            lunatic with skateboard
            •  
              24.11.2021 18:16

              hlavně by to cash flow mohly použít na výstavbu Seguely a míň se zadlužit.
              lunatic with skateboard
    •  
      24.11.2021 9:35

      ... zvyšování sazeb (hlavně v USA) je nyní velké stále reálnější téma. Tento fakt není pro akcie a PM pozitivní a toto negativní momentum ještě nějakou dobu přetrvá. Stále si myslím, že pokles na PM ještě není u konce a další pokles cen PM může být významný. Konkrétně stříbro mám v plánu nakupovat po šaržích začínajících na cca 21,50 USD a pak další šarže při každém poklesu ceny stříbra o cca 1,50 USD (t.j. na 20 USD, 18,50 USD a 17 USD). Myslím si, že stříbro může klesnout až na hodnoty cca 13 až 14 USD/unce. Jestli by se tak stalo tak bych na těchto cenách udělal ještě jeden extra nákup přímo epického objemu :). Uvidíme jak to celé dopadne, nicméně mám plán nákupů a budu se ho držet .... co se týče FSM - kdy jindy nakupovat než když jsou ceny nízké. Dle mého názoru cena akcie půjde časem nahoru i když to asi bude chvilku trvat ... a dá se to v pohodě vysedět :)
      petr12
      •  
        24.11.2021 17:40

        s tím co píšeš určitě souhlasím, i ty nákupní šarže stříbra. Jen si myslím, že stříbro se na 13 USD už nikdy nedostane a to ani nikdy v budoucnu. Kdyby se dostalo na 13 USD, klidně do toho dám všechno co mám a ještě bych si půjčil :-) Ale i obnovitelné zdroje, které se mají stavět, se neobejdou bez stříbra. Tak uvidíme. Každopádně asi bude volatilní vývoj jak na stříbře tak na FSM :-)
        lunatic with skateboard
  • jak vypadá tento stříbrný důl?
    20.11.2021 14:24

    https://fortunasilver.com/mines-and-projects/san-jose-mine-mexico/
    lunatic with skateboard
  • objemy
    13.11.2021 12:49

    jen tak pro zajímavost, ČEZu se v pátek zobchodovalo za 235 mil Kč, celý CZ trh za 533 milionů Kč a FSM za 3 miliardy Kč. Samozřejmně je to i na FSM mimořádný objem, ale stejně jde vidět jak je ten náš místní rybník malej. :-)
    lunatic with skateboard
    • Re: objemy
      15.11.2021 16:37

      zadal jsem pokyn k nákupu za cenu 2,15 USD platnost do konce roku .... říkám si když nakupovat tak se slevou ... jak v Kauflandu :)
      petr12
      •  
        15.11.2021 21:06

        to je zajímavá strategie :-) Takže si myslíš, že jim těžba v dole San Jose nebude prodloužena?
        lunatic with skateboard
        • to lunatic
          16.11.2021 21:13

          ... minule jsem tady psal, že mi to nedává moc smysl když rostou současně PM a USD index ... psal jsem, že tady někdo lže :) ... myslím, že lžou PM , že současný pohyb nahoru je falešný a čeká nás větší sešup dolů ....
          petr12
        •  
          16.11.2021 18:38

          ... já jsem to fakt jen tak plácnul, totální spekulace, nic víc v tom není ..... myslím, že to tam nespadne, nicméně by mě zajímalo nakolik je už započteno v současné ceně kdyby ten důl v San Jose museli zavřít ...
          petr12
          •  
            20.11.2021 14:23

            částečně to započteno bude. Ale úplně asi ne. Podle mě spíš prodlouženo bude, protože tam byly výhrady spíše k nekolaudovaným stavbám a podobně. Další věc je veřejné mínění, které samozřejmě žádným těžařům moc nepřeje. Takže mexický úřady rozhodly jak rozhodly. Nejspíš teda nyní bude pokračovat těžba pod soudní ochranou a legitimní těžba přinese nějaké zvýšené náklady na úpravu těžby tak, aby byla ekologičtější. Uzavřením by se stát OAXACA střelil do vlastní nohy. Příjmy z dolu jsou pro ně určitě taky zajímavé, navíc by to mohlo odlákat další investory i v jiných oborech. Pokud by ale byla těžba zastavena, kurz ještě určitě propadne, možná i významně. Ale firma by to měla unýst. Stejně tak pokud bude těžba prodloužena, bude to impulz nahoru. :-)
            lunatic with skateboard
  • N 4,16
    12.11.2021 19:30

    současný pokles jsem vyhodnotil jako příležitost. Společnost oznámila výrazný pokles čistého zisku oproti odhadům. Důvodem však bylo hlavně vypořádání transakce s koupí společnosti ROXGOLD. K tomu se přidala 2 doporučení analytiků. Jedno hold a jedno sell. Kombinace reportu zisku a doporučení analytiků srazila kurz na současnou úroveň, kterou vidím jako příležitost. FSM sice bude nyní investovat značné částky do výstavby zlatého dolu na Pobřeží Slonoviny, ale silné cash flow z ostatních dolů a nízké zadlužení by mělo umožnit přestát toto období bez výraznějších výkyvů. Poté co se nový zlatý důl rozjede, bude to významným přínosem do hospodaření společnosti.
    lunatic with skateboard
    • Re: N 4,16
      12.11.2021 20:57

      Taky jsem nastoupil - za 3,9
      xpard
      •  
        12.11.2021 21:05

        no viz text o TBD. Bude to teď trošku loterie. Pokud bude prodlouženo povolení těžby v San Jose, bude to obrovský impulz nahoru. Pokud ne, kurz asi půjde ještě o něco dolů.
        lunatic with skateboard
        •  
          12.11.2021 22:08

          Ve 3Q dělalo San Jose 1/4 tržeb ze 4 dolů, pátý je na otevření - katastrofický scénář je odpis tohoto jednoho dolu, pozitivní scénář je dodatečné schválení EIA a pokračování produkce. Takže ano, je to risk, více info zde: https://fortunasilver.com/investors/news/fortuna-reports-third-quarter-2021-unaudited-financial-results/ On November 10, 2021, Minera Cuzcatlan received written notification from SEMARNAT that its application, made in May 2021, for a 10 year extension to its Environmental Impact Authorization for the San Jose Mine which expired on October 23, 2021 had been denied. SEMARNAT denied the application for the extension citing a pending evaluation by SEMARNAT related to the regularization of ancillary infrastructure at the mine site. In addition, it cited non receipt of requested information, which the Company has already provided to the authority. The Company is reviewing the reasons for the denial with its advisors, but believes that it is fundamentally in compliance with all material aspects of the San Jose EIA and is entitled to an extension.
          xpard
          •  
            13.11.2021 12:51

            musíme doufat, že mexičtí úředníci už nakupují FSM a ve správnou chvíli další těžbu povolí :-)
            lunatic with skateboard
    • Re: N 4,16
      12.11.2021 19:36

      A co toto? Major Mexican silver mine faces closure due to expired permit 18:15 11/11/2021 MEXICO CITY, Nov 11 (Reuters) - A top Canadian miner in southern Mexico is trying to avoid the unprecedented closure of its 10-year-old silver mine after the expiry of its environmental permit last month left it in limbo. The possible shutdown of the San Jose mine, operated by a local unit of Fortuna Silver Mines , is part of a prolonged fight over the project that could chill investor appetite in Mexico, the world's biggest silver producer, and a top ten miner of more than a dozen other metals including gold. While the San Jose mine has been in operation since 2011, its main environmental authorization expired on Oct. 23, despite company efforts since May to petition the environment ministry to approve a 10-year extension. A recent court order allows the mine to keep running, but only on a temporary basis. The high-stakes standoff highlights what many industry leaders view as the government's resistance to the sector's growth and its ties to anti-mining activists. Last year, San Jose was Mexico's seventh-biggest silver producer, responsible for 6.2 million ounces, along with nearly 38,000 ounces of gold. Fortuna has invested some $350 million at the underground mine in Oaxaca state, where it employs 1,200 workers. Fortuna also operates mines in Argentina, Burkina Faso and Peru. Sources with knowledge of the matter told Reuters that despite ongoing meetings between government officials and company executives, the mine's future remains in doubt. The environment ministry on Thursday issued a statement saying it would work to organize the consultation of nearby indigenous Zapotec communities as part of the mine's requested environmental authorization. That would let these communities decide "over their territory," boosting environmental protection by involving all stakeholders, it added. The ministry pledged to be impartial but did not provide details on the timing of the consultation, or say if the mine could keep operating while it went ahead. The press office of Fortuna's Minera Cuzcatlan unit did not immediately respond to a request for comment. But on Oct. 25, Fortuna said in a statement that the permit extension is a "normal and recurrent administrative procedure" for operators that are in compliance with environmental obligations, adding that the process had become "more cumbersome." In April, Environment Minister Maria Luisa Albores met with activists seeking to shutter the mine, according to a photo posted on her Twitter account, in which she wrote that she met with them at the request of President Andres Manuel Lopez Obrador. The photo shows Albores speaking to a crowd in front of a large banner calling for the denial of San Jose's permit. Activists have slammed the mine for what they say are dozens of unauthorized constructions there. A senior environment ministry official told Reuters in September that miners should face "strict" oversight due to the industry's major impacts, but did not single out specific projects. [nL1N2QC1H9] Lopez Obrador, a leftist resource nationalist who has repeatedly clashed with foreign mining companies, has said his government will not approve any new mining concessions, arguing past governments doled out too many. (Reporting by David Alire Garcia in Mexico City Editing by Dave Graham, Amran Abocar and Matthew Lewis) ((david.aliregarcia@thomsonreuters.com; +52 55 5282 7151; Reuters Messaging: david.aliregarcia.thomsonreuters.com@reuters.net))
      .TBD.
      •  
        12.11.2021 21:01

        ano, k tomu už jsem se před chvílí dobral. To je asi dost velká komplikace, jelikož to je aktuálně největším zdrojem příjmů FSM. Vypadá to, že i pokud se podaří prodloužit provoz dolu, bude to za cenu zvýšených nákladů v této lokalitě. Pokud nepodaří, dojde k asi dost obrovskému odpisu (v řádech stamilionů USD?). Takže propad kurzu je oprávněný a je to teď trošku loterie. Ale ona je to v podstatě loterie u veškerých těžeb po celém světě. Tohle se může stát všem těžařům kdekoliv po světě a nejspíš se to bude stávat stále častěji. Čímž vznikne další cenový tlak na veškeré suroviny :(
        lunatic with skateboard
  • Někdo tady lže
    12.11.2021 12:02

    PM jdou nahoru a USD index taky? Někdo tady lže ....
    petr12
    • Re: Někdo tady lže
      12.11.2021 17:39

      to patří sem? Nejsem z tvých slov moudrý :-) Včera jsem vůbec neměl čas, tak du nastudovat co nám při rostoucích cenách stříbra takhle sejmulo FSM. Vidím teda 2 downgrady, takže výsledky asi úplně nedopadly?
      lunatic with skateboard
  • střibro: 23,13900 $/oz.
    03.11.2021 18:11

    tak už jde stříbro pomalu dolů, FSM se zatím relativně drží. Jsem zvědavej na další vývoj :-)
    lunatic with skateboard
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.10.20213,90
30.11.20214,00
31.12.20214,10
31.01.20224,20
28.02.20224,30
31.03.20224,40
30.04.20224,50
31.05.2022-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2021