Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,80
PKN73,8573,86-1,44
Msft471,16471,230,75
Nokia4,6464,7770,34
IBM268,61268,70,68
Mercedes-Benz Group AG51,4551,47-0,41
PFE23,3823,391,17
06.06.2025 20:49:49
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 19.05.2025 9:53:01
PHILIP MORRIS ČR (TABK.SG, Stuttgart)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
729,00 0,28 -41,00 5 832
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Reitner
    06.06.2025 15:43

    Tady máš přehled dividend BCP: https://www.fio.cz/zpravodajstvi/dividendy Jinak na stránkách FIO si prostuduj vše o investování: https://www.fio.cz/akcie-investice
    Lišák
  • Jak to bude dál
    05.06.2025 17:59

    Tak diví za 24 jsou zde rozdány a jsem velmi zvědavý jaké budou výsledky v budoucnu. Po zveřejnění výsledků za rok 2024 ( druhé pololetí ) jsem se domníval, že to musí hned padnout o dva tisíce. Místo toho někdo nakoupil za více než 200 mil. a vytáhl cenu o více než 1000kč. Proč? No jsem fakt zvědav, protože nic rozumného mě nenapadlo.
    A
  • Optimalizace daní
    05.06.2025 10:41

    Tak se zdálo, že to konečně jde dolů a že včerejší drahé nákupy rozředím a zase ne :-) . Tipovačky, o kolik to zítra spadne? zatím potřebuji max o 900.
    Reitner
    • Re: Optimalizace daní
      05.06.2025 11:07

      Jo, 900 je cca ideální rozdíl pro optimalizaci. Otázkou je jaká bude na rms likvidita. Jestli chceš protočit pár mil. tak nevim nevim. :)
      Martinez
      •  
        05.06.2025 11:25

        Proč na RMS, ten má ještě čas? O burze tu je řeč, ne? Já se to jen učím :-) A ve větším to bude pak na CEZu
        Reitner
        •  
          05.06.2025 12:28

          T + 2, T + 0, není zač
          Martinez
          •  
            05.06.2025 13:24

            Dnes na burze koupím a zítra prodám. Dostanu divi i (asi) ztrátu, že? Pořád nevím co s tím má RMS společného...
            Reitner
            •  
              05.06.2025 15:41

              Prodáte až v pondělí. Zítra budete se zájmem sledovat co se děje.
              Krušnohorec
              • RE: Krušnohorec
                05.06.2025 15:48

                To lze jistě taky, ale zítra tomu též nic nebrání, ne? Právě díky T+2 budu mít nárok na divi i při zítřejším prodeji, že?
                Reitner
                • Re: RE: Krušnohorec
                  05.06.2025 16:22

                  Akcie, které koupíte na burze dnes se vám na účet připíše až v pondělí.
                  Krušnohorec
                  • RE: Kahy, Krušnohorec
                    06.06.2025 14:09

                    Tak jste mne zmátli a to jsme myslel, že v tom mám jasno :-). Rád bych si proto ujasnil - na BCPP jsem 4/6 a 5/6 koupil akcie. Mohu je již DNES opět na BCPP prodat aniž bych ztratil nárok na dividendu? Pokud ne, tak kdy nejdříve? Díky
                    Reitner
                    • Re: RE: Kahy, Krušnohorec
                      06.06.2025 14:11

                      na BCP je dnes exdate. takže ano. IMAO proto máš dnes na BCP ten výkles neb je obchodováno již bez nároku na divi
                      Slajovo
                      • RE:Slajovo
                        06.06.2025 14:23

                        Já si to taky arogantně myslím...ale jelikož takto optimalizuji 1x, nechci podcenit opačné názory zdejších diskutujících :-)
                        Reitner
                      • to reitner
                        06.06.2025 14:17

                        hele nic proti tobe, ale mám dojem že se spoléháš na info od zde přítomných.. usuzuji dle tvých neustálých dotazů ať už stran samotných CP tak obchodníků atd atd. Moje rada je NASTUDUJ si sám podmínky, jak se dělají příkazy, co znamená ex date, RD, či burza. Každý ti může napovídat cokoli...ano vím že je to u mladší generace pohodlné ....je toho plný FB a všichni pak mají pocit že jsou ředitelé zeměkoule a každý kdo má bílý plášť rozumí medicíně. Hele...jedeš sám za sebe. za tvé peníze...za svůj klid ve spánku. Takže pro svůj klid nastuduj a až když máš v něčem opravdu nejasno se ptej tady.. nebo já občas zavolám přímo brookerovi... tady můžeš dostat radu která ale nebude relevantní a ty zapláčeš tak nad vlastní blbostí..
                        Slajovo
                        • Re: to reitner
                          06.06.2025 14:30

                          Snažím se zde něco užitečného vytěžit, a máš pravdu, těch zrn mezi plevami je tu docela málo :-). Problém je, že nejsou příliš dostupné věrohodné zdroje pro studium. Použít Google, či dokonce CHAT GPT je ztráta času a bohužel FIO stránky jsou plné neaktuálních údajů, na stránkách burzy u PM ještě včera uváděli jako rozhodný den ten loňský... A samozřejmě taky prověřuji a ráno jsme napsal do FIA a přišla odpověď: "Akcie zakoupené 4.6. můžete již bez obav prodat, protože obchod byl vypořádán ke dni ex-date BCPP a nárok na dividendu tím vznikl. Prodej těchto akcií po ex-dividend date již na nárok nemá vliv. Naopak akcie zakoupené 5.6. lze prodat kdykoli, protože zde nárok na dividendu nevznikl, neboť termín vypořádání je až 9.6.2025."
                          Reitner
                          • Reitner
                            06.06.2025 16:17

                            má stoprocentně pravdu a už sem se ti to snažil mockrát naznačit. Nováček asi nejsi, když máš akcie několik let a podle toho, co z tebe vypadlo, poradil sis sám dobře a kolikrát lépe, než tvoji rádci. Že někdo umí zvukomalbu jako Morgenstern, neznamená nic jiného, než právě ten učesaný slovosled. nemluvě o tom, že většinu tvých rádců vidím roky a vím, že pro ně není problém otočit či názor zapřít. Seš už velkej kluk. Spoléhej na ruku, co máš na ramenu. i když často vystupuju záměrně pejorativně, myslím to, co sem napsal dobře. A to už nemlím, že každý má jinou míru rizika, velikost prostředků, cíle, pánovanou dobu a podobně. A když se někde spálíš, jako každá znás, aspon budeš vědět- Hezký víkend kolego
                            Velkamedvědice
                            • Re: Velkamedvědice
                              06.06.2025 17:33

                              Ano, musím ti dát za pravdu. Já to taky říkám, že pomoc nejsnáze najdeš na konci svého ramene. Ale měl jsem za to, že na konkrétní dotaz budou reagovat věcně ti co vědí. No, je to zde jako na každé jiné internetové diskusi. Drž se.
                              Reitner
                          •  
                            06.06.2025 14:35

                            tak mám zato, že RD byl včera a dnes je EX date. A pro RMS budeš moci s NÁROKEM na divi zakoupit jak dnes tak v pondělí.
                            Slajovo
                            • RE:Slajovo
                              06.06.2025 14:39

                              Tak pokud je u tebe RD Rozhodný den pro dividendu, tak ten je podle mne 9. 6. 2025 :-)
                              Reitner
                              • Re: RE:Slajovo
                                06.06.2025 14:49

                                Vypořádání na burza je T+2 a na RMS je T+0. Jinak kolega ti radí dobře. Vše si sám nastuduj, přijde mi, že neznáš ani základy a už se pouštíš do účetních optimalizací. By mě zajímalo za kolik jsi koupil s nárokem na divi a za kolik to chceš jako prodat, páč pokud jsi 4 a 5.6. 2025 nakoupil nad 18400 tak aktuální kurz na BCP pro to teda výhodnej není, páč musíš zohlednit i poplatky. GL
                                Lišák
                                • RE: Lišák
                                  06.06.2025 15:23

                                  Jsem rád, že jsi se ozval. Odpovíš mi prosím na konkrétní otázku která je na začátku této diskuse? Tedy: na BCPP jsem 4/6 a 5/6 koupil akcie. Mohu je již DNES opět na BCPP prodat aniž bych ztratil nárok na dividendu? Pokud ne, tak kdy nejdříve? A konkrétně když tě to zajímá jsem nakoupil za 18574,8, takže za 17610 už jsme v mikro zisku včetně poplatků. Za tuto cenu se dnes obchodovalo
                                  Reitner
                                  • Re: RE: Lišák
                                    06.06.2025 15:40

                                    Ale vždyť jsem ti to psal, že na BCP platí vypořádání T+2, takže ano dneska můžeš v klidu prodat a divi dostaneš, páč k vypořádání pokynu dojde až v úterý a to už je ex-date. Akorát máš problém, páč na 17610 se dneska a asi nejspíš ani v nejbližších dnech nedostaneme, páč na ceně 17500 se rozkročil tlustej prodejce. JInak bacha na RMS se dnes a v pondělí obchoduje ještě s nárokem na divi T+0, takže pokud to teď prodáš na RMS, tak divi nedostaneš. Každopádně studuj, páč jinak tě to bude stát zbytečně love. Tohle jsou za mě naprosté základy a internet je plnej informací.
                                    Lišák
                                    • RE:Lišák
                                      06.06.2025 15:49

                                      To, že píšeš (známé věci a o RMS o kterém, diskuse nebyla) ještě neznamená, že odpovídáš na otázku. Teď konečně jsi odpověděl a potvrdil mi, co si myslím. Kdyby jsi mi takto dopoledne napsal stručné ano, prodal bych za 1620. Jelikož jsem se nechal zviklat zdejšími diskutujícími a konečně i vyjádřením FIO servisu (četl jsi ho níže? Tvrdí, že u akcií koupených 5/6 nedostanu divi. Takže jak vidíš ani u bankéře nedostaneš správnou odpověď, natož zde), tak si na 1620 budu muset počkat, nebo teď akceptovat 0,6 % ztrátu.
                                      Reitner
                                      • Re: RE:Lišák
                                        06.06.2025 16:00

                                        Takže místo poděkování mi ještě vynadáš? Trochu pokory by to chtělo. Si pleteš chat Patrie s bezplatnou poradnou. Ráno jsme tady nebyl, páč jsem obchodoval právě PM a i kdybych tu byl, tak nemám žádnou povinnost ti tady odpovídat na tvé dotazy.
                                        Lišák
                                        •  
                                          06.06.2025 16:13

                                          Zdar. No je to marný tady :) viz vlákno Ty jsi tedy ráno koupil na rms za "levno"? Přes den byl už rozdíl bcpp a rms moc velký, takže u mě zatím z optimalizace sešlo...
                                          Martinez
                                          •  
                                            06.06.2025 16:58

                                            JJ je to marný... :o))) Na RMS dneska tentokrát bohužel nebyla byť jen jediná příležitost. Trochu jsem to včera tušil a riskl jsem to a nakoupil jsem už včera za 2,5M na BCP na margin a dneska ráno jsem to všechno vysypal. Něco málo díky tomu ušetřím na daních, ale nic moc teda, páč jsem to prodal hned ráno ještě než se tam objevil ten kupec co to vyhnal na 17600. Kdybych vydržel do oběda, tak jsem mohl solidně vydělat i na rozdílu kurzů, ale na marginu nechci riskovat a raději to zavírám zavčas. :o)
                                            Lišák
                                        • RE:Lišák
                                          06.06.2025 16:08

                                          Myslím, že mi křivdíš. Až ti vnadám, tak to poznáš bezpečně :-) Možná, kdyby jsi se nepřidal k lacinému mentorování, možná by moje reakce nebyla asertivní... Věřím, že nejsem ve při :-)
                                          Reitner
                                          • Re: RE:Lišák
                                            06.06.2025 17:07

                                            No ve při nejsme, ale jak říkám trochu pokory a slušného chování by neškodilo. Viz. např. tvoje kecy o údajném laciném mentorování. Normálně jsem reagoval na tvůj příspěvek ve snaze ti to vysvětlit. To, že to nepobíráš není můj problém. Ostatně dal jsem ti sem i užitečné odkazy ohledně divi a RD a Exdate a odkaz na samostudium. Tohle všechno jsem si nastudoval ještě než jsem začal investovat a nepobírám, že tyto základy neznáš, když obchoduješ několik let. Jinak není zač. Rádo se stalo.
                                            Lišák
                                            • RE:Lišák
                                              06.06.2025 17:29

                                              Možná nevíš, kdy skončit a zase mentoruješ :-) Chtěl jsem to s těmi odkazy přejít, ale když to zase předhazuješ...tak použiju tvou rétoriku: "já jsem ty odkazy četl v roce 2008 (možná, že v té době jsi netušil co burza je, když jsem tu tuším zaslechl, že jsi na burze 10 let)" :-) :-) :-) A jsem si jistý, že tam spíše najdeš nějaké neplatné archaismy...viz např. výše poplatků atd. ****jsem pokorný, jinak bych tu netěžil něco dobrého. Možná nebuď tak nabubřelý ty :-) :-) :-) to je legrace :-) :-) :-)*** Jen něco dělám poprvé a chtěl jsem se ujistit, že dobře. Ano byla to chyba, měl jsem to risknout a udělat hned podle sebe, dopadl bych lépe. Hezký víkend.
                                              Reitner
                                      • Re: RE:Lišák
                                        06.06.2025 15:55

                                        EDIT: " prodal za 17620 samozřejmě"
                                        Reitner
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2025-
31.05.2025-
30.06.2025-
31.07.2025-
31.08.2025-
30.09.2025-
31.10.2025-
30.11.2025-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2025