Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,17
KB0,10
PKN81,7681,83-0,05
Msft0,46
Nokia4,414,489-1,91
IBM0,06
Mercedes-Benz Group AG48,3448,35-0,99
PFE-0,50
19.06.2025 17:35:34
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 19.06.2025 17:35:19
Volkswagen (VOWG.DE, Xetra)
Poslední obchod Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
88,20 -1,12 -1,00 3 400 690
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Elliote, poraď!
    19.06.2025 11:01

    Nazdar Orangutane, prosím o Tvůj odhad. Pokud bych vzal předchozí vrchol před divi 116 éček a čekal, že se letos VOW dostanou na 70 éček (můj odhad), kde bys čekal silné supporty, na kterých se to může dočasně odrazit? Další názory a odhady jsou samozřejmě vítány také. :-)
    Alastor.1
    • Re: Elliote, poraď!
      19.06.2025 11:33

      Níže ve vlákně píšeš, že to budeš chytat kolem 85 EUR, což by tak cca mohlo být (dle mého názoru support kolem 83,85 což je nejnižší close v tomto roce). Zhruba kolem těchto hodnot dojde k nějakému odrazu, ale jak velký ten odraz bude nevím. Pak tam máš sestupný "kanál", kterého jsi si určitě všimnul. Třeba sledovat spodní hranu kanálu. Pokud se k němu cena bude blížit, tak to opět bude silný adept k odrazu.
      petr12
      •  
        19.06.2025 12:13

        Dno na VW by mohlo být v rozmezí 60-65 EUR.
        petr12
        • Petr
          19.06.2025 12:15

          to by sedělo spíš. A taková hodnota by mohla vydržet i slušnou část dalšího roku, pakliže se zase bude konat mezitím dočasná výprava nahoru.
          Orangutan
    • Re: Elliote, poraď!
      19.06.2025 11:29

      Hele, teď to vypadá hodně přesně na té hraně, o které byla řeč 12. 6.,, dna jsou prakticky v linii. Takže má-li se to odrazit, tak někdy teď, do konce týdne nebo začátkem příštího, a to ještě za předpokladu, že nebude propad velký. *** krátkodobě a z dalších signálů, šupin ptáků, větví máku a křídel psů se zdá, že možná už je rozhodnuto, měl jsi pravdu a pesimistická verze 2) je už rozhodnutá, což může znamenat, že se to odrazí až podstatně níž, a už to jede pokračování sestupné vlny. Jediná takto nízká podpora v dohledu je low z 1. 11. 2024, 81,8 Euro, což je nejnižší naměřené číslo za strašně moc let, prehistorickými hodnotami okolo roku 2010 a ještě dříve se nemá moc cenu zabývat (poslední z nich byla, mimochodem, 62,8). Většina opičáků si myslí, že tam někde kolem těch 82 by havarijní dno ještě mohlo chvíli držet, ale naopak do konce roku pravděpodobnost průrazu i této hodnoty je velmi pravděpodobná. Další sestup by měl zhruba držet nastavené úhly a tempo, což je asi 44 euro ročně a potažmo něco přes 3 eura měsíčně. Což vychází na konci roku asi 70 a posiluje názor, že kóta 82 nakonec padne.
      Orangutan
      •  
        19.06.2025 12:13

        Ještě upřesnění - ono jde o dvě části sestupu, od 2022 do ledna 2024 první část mnohem strmější, o 180 euro, a na těch asi 9 měsíců doteď zbývá už jen asi 30 euro, což vychází jen 10 euro do konce roku... což ovšem nejspíš dno kolem 82 taky nevydrží, teď jsme fakt hodně nízko.
        Orangutan
        • Re: Elliote, poraď!
          19.06.2025 12:28

          Díky moc vám oběma za rychlou odpověď, názor a TA rozbory. Přisednu si ruce a fakt se toho do 85 nedotknu. Pak opatrně dokupovat a čekat na nějaké ty odrazy a vlnky... *** Ale asi to stejně nevydržím. :-D Jde to dolů dost rychle a vidím tam jisté opakující se paterny jako po divi skluz z 101 na 96, ze 100,50 na 94,5, z 96 na 92,5, a teď ten aktuální z 95 na cca 89. Tam někde by zase mohl být mini odraz lákavý k zobchodování... Okolo divi, to byla pro mě naprosto zlatá rejžovací éra. Ještě to rozhoupal Trumpetíno a mně se podařilo chytit několik velice zajímavýc vln. Nejlepší byla ta megavlna těsně před divi cca 85 kolem 9.4. až na 107,50 cca 16.5. Na té jsem vydělal balík... Teď je to jen takové sportovní chytání běliček... Jen ať se vlní! ;-)
          Alastor.1
          • Alastor
            19.06.2025 12:52

            Čistě technicky co se např. týče dnešního obchodování. Momentálně se obchoduje za 87,20. Pokud to dnes zavře pod 87,70, což je včerejší close, tak pro zítřek bude platit SELL na 86,96 pokud to dnešní low vydrží na 86,96. RSI je už docela nízko (cca 30) což již naznačuje přeprodané pásmo, nicméně všimni si, že VW poslední dobou otáčí na RSI kolem 25 nebo i kousek níž. Jak jsem psal výše 83,85 se jeví jako adept k nějakému odrazu, ale neřeknu ti k jak velkému.
            petr12
            • petr12
              19.06.2025 13:32

              Jen malá technická. Já jsem si historicky oblíbil kmenové VOWky. Proto serfuji na nich. Ty, Petře, píšeš o preferenčních akciích VOW3. Ty byly vydané někdy kolem roku 2010 poté, co se Porsche pokusilo ovládnout VW. Kvůli tomu se prý Porsche moc zadlužilo. Ale já se domnívám, že vydáním preferenčních VOW3 chlapci získali další kapitál a výhodnější pro ně bylo nechat VW koupit Porsche, prohodit si alíky akcií a za nově příchozí kapitál + vnitřní hotovost VW splatit dluhy a přes držení VOWek zůstat majiteli celého VW koncernu. Né že by na tom nějak moc záleželo. Velcí kluci si pohráli na pískovišti, napakovali se a zaplatili to jiní... *** Jelikož freeflow VOWek kleslo někam k 10 %, tak v DAX indexu VOW3 nahradily kmenové VOWky. Kurz těch dvou akcií je silně korelovaný. Momentálně se VOWky obchodují 1-3 éčka nad VOW3 možná pro to, že navíc majjí hlasovací práva. Ale bývaly periody dlouhé i několik let, kdy se preferenčky naopak obchodovaly 10 % nad VOWkama... Tak to byl malý výlet do historie... ;-)
              Alastor.1
          •  
            19.06.2025 12:36

            To je právě problém tradingu na sestupné vlně; když se netrefíš, tratíš, protože na bývalé hodnoty se to už nevrátí; a navíc jest se obávat snižování amplitudy vlnění. Vlna z 85 na 107, čili 30 euro, se tam teď už prakticky nijak nenarve, musel by ti Trump zas udělat nějakou katastrofu; nejspíš budou ty další poloviční a budeš rád. Tady je na zvážení, zda nezměnit akcii, ježto nejlépe se tohle opičákům provozovalo na statickém modelu, který nikam nepadá a ani neroste, ale má vysokou amplitudu (ČEZ, zejména, ale lze jistě vymyslet plno dalších.). Opičáci jsou zbabělci a berou jen velké několikaleté vlny, ale někdo jiný může být odvážnější.
            Orangutan
            •  
              19.06.2025 12:59

              Souhlasím. Ani já tam teď prostor pro velkou vlnu nahoru nevidím a v shortech nejedu. Jen za svý. Ty tři předchozí megavlny byly kvůli dividendám. Vlna 2024 byla z 107 na 154 a vlna 2025 z 81 na 116, pak Trumpetův zářez a menší vlna z 85 na 107. Já serfuju na VOW cca 10 měsíců z kvóty cca 110 a i přes silný downtrend se mi podařilo dosáhnout zajímavého zisku. Nejvíc samozřejmě na těch dvou posledně jmenovaných vlnách, ale podstatná část zisku je i z těch dalších minivlnek. Je supr, že Xetra má poplatek jen 0,15 %, takže i minivlnky s profitem 1-3 éčka hodí v průběhu roku balík... Moje strategie je jednoduchá. Čím níž to jde, tím víc přikupuji. Při lokálních vrcholcích zase upouštím. VOWky mi sedí. Hlavně že se vlní! ;-)
              Alastor.1
              •  
                19.06.2025 13:04

                Vlnění v downtrendu je jedna z nejtěžších disciplín. Gratuluji k zisku.
                petr12
                •  
                  19.06.2025 13:42

                  To mi povídej... Hlavně když do toho začnout kecat neřízené střely jako Trumpetíno... :-D Začal jsem to serfovat před 10 měsíci na kvótě 110 a ten výkles k 81 nebyl jednoduchý. Ale vsadil jsem na dividendovou turistiku a čím níž, tím víc jsem nabíral + občas nějaká "zjevná" vlnka, kdy trh emotivně ustřelil. Co na této akcii miluji, je její setvrvačnost s níž se po prudších pohybech částečně vrací k nebo přes 20-denní klouzák. Tím se mi daří ty vlnky dost odhadnout. A s velkým štěstím jsem trefil tu poslední Trumpetovu vlnu těsně před divi... Trefil jsem ji tak na 90 %, což hodilo balík... Moc děkuji za rozbor a ať se vlní! :-D
                  Alastor.1
  •  
    12.06.2025 9:42

    Padáme dolů - Donald zase vyhrožuje cly
    Jíra
    • vw jde ke dnu
      12.06.2025 11:15

      ale ne kvůli 80 letému gerontovi, kterého neberou vážně už ani v usa :o)
      Mike -Green D. is killing Europe
      • Re: vw jde ke dnu
        13.06.2025 17:55

        Frčí to z kopce pěkně rychle. Významnou část jsem mezi 95 a 93 éčky vyklopil a budu to chytat zpět kolem 85. Vypadá to, že se dočkám už příští týden. Dnes jsme lízli 90 a to ještě nejsme měsíc od dividendy... Stavidla zvednutá, výplach je tady. Jestli je tohle začátek výraznější korekce na DAXu, tak sjedeme i pod 80 jako po tobogánu... Ať se vlní! ;-)
        Alastor.1
        •  
          13.06.2025 21:14

          hmm, asi to necham radsi plavat :)
          Ai-kun
  • Trend je jasný...
    11.06.2025 17:53

    Tak jsem si dnes vzal 3 letý graf VW a nakreslil jsem si v něm downtrendový kanál široký cca 40 éček. A hádejte, co mi z toho vyšlo? Za 3 roky VW z kanálu vyjel jen 2x zcela nepatrně (do 5 éček) a jednou výrazněji - v říjnu 2023 cca 15 éček pod kanál při lokálním minimu cca 107 éček. Co mi z toho vychází do budoucna? Ten downtrend v kanálu je velmi silný a podporovaný klesajícími divi a klesajícími zisky. Takže do 3. měsíců, tedy shruba do konce prázdnin očekávám sjezd pod 70 éček. Pod 90 pravděpodobně zahučíme už příští týden... Vidím to rudě. Levně přikoupím! Ale hlavně že se vlní! ;-) Jak to vidíte vy?
    Alastor.1
    • Re: Trend je jasný...
      12.06.2025 8:40

      Víceméně to tu píší opičáci od začátku, downtrend jak prase, navzdory docela lákavým ekonomickým číslům. A ty dobré výsledky se v dalším kvartále vždycky o kus pravidelně zhorší, takže zlákaný investor zjistí, že tu běžná povrchní fundamentální analýza moc nefunguje (ale když jde do hloubky, samozřejmě zjistí, že je to podstatně složitější). *** Technicky je zajímavý obrat z úplného dna na začátku prosince 2024, od kterého už dna pomalu rostou. Výklad je ještě stále nejednoznačný. 1) Optimistická verze to může hodnotit jako konec pádu a nový řídící trend, tentokrát do strany. Příběh k tomu je, že katastrofa ještě není tak katastrofální a na těchto snížených hodnotách se podaří firmu udržet v chodu (věří tomu ostatně většina Němců, jinak by dávno dělali národní záchrannou akci). 2) Pesimistický výklad je, že vzhledem ke kolosálnosti předchozího trendu je toto jen "předběhnutí" postupu dolů, víra investorů klesla rychleji, než ty reálné výsledky, takže jde jen o odpočinkovou terasu na cestě dolů (což je vlastně tvůj výklad). Příběh k tomu zdůrazňuje hluboké systémové problémy firmy, které jsou všeobecně známé - příliš mnoho Greendealu, Čína, atd. 3) Jinak ať jde o trend zcela nový řídící (1), nebo jen podružný vedlejší v trendu původním (2), technicky to má tvar kompresních trianglů, značících nerozhodnost investorů, při čemž každý další výlet nahoru a dolů je menší a osciluje to kolem střední hodnoty asi 97. Když si nakreslíš čáry spojující vrcholky a dna, v jistém bodě někde kolem těch 97 se ti překříží (tak za dva měsíce?), amplituda už bude minimální, a když to silně vyrazí jedním směrem, tento směr bude určující pro další období. Naprosto stejný tvar se řeší na Komerční bance, akorát tam už jsou pohyby opravdu v minimálním rozmezí.
      Orangutan
      •  
        12.06.2025 9:07

        Me zatim porad nepustila ta myslenka na kratkodobejsi long trade mezi 85-90, jako sazka na ten konsolidacni pattern s moznosti pomale tvorby dna. Jestli teda bude volnej margin :) na trading uctu. Presto ze dlouhodobej trend je zatim ocividne dolu, uz je to na me moc nizko na to abych to zkousel tradovat na shorty.
        Ai-kun
        •  
          12.06.2025 9:14

          85 v této fázi podle všeho vůbec nebude, ta čára mezi dny ukazuje, že těsně pod 90 a budeš rád. Nahoru je zase kritická hranice něco těsně nad 100. V každém případě je rozmezí v tuhle chvíli menší než 20 euro (konkureční KB už je asi na 10 korunách...). Kupovat i prodávat na long je v této fázi dost riskantní, ježto konsenzus medvědů a býků tomu dává 50/50, s ohledem na rychleji klesající vršek by to šlo hodnotit spíše jako mírně bearish. Klasická TA i Elliott radí v této pozici v naprosté shodě vyčkat, jak se to rozhodne.
          Orangutan
          •  
            12.06.2025 9:25

            jo, taky pocitam spis 87-88, ale test 85 bych zas az tolik nevylucoval. Jinak s tim ze by to dalo vic jak 10 eur pohyb tech 2 mesicich taky necekam. Ostatne ono i v pripade ze by se tu zaclo delat dno, tak se muze placat v rozpeti 50 eur klidne i vic jak dalsich 5 let.. v tom pripade by to bylo na kratkodobejsi trady jak delany.
            Ai-kun
          •  
            12.06.2025 9:16

            A samozřejmě krátké podřízené trendíky jsou jasné; teď to aktuálně jede dolů někam k těm 90, pak otočka, pro krátkodobější akce.
            Orangutan
            •  
              12.06.2025 9:24

              Ten krátkodobý nádech před divi s dvojitým vrcholem je v podstatě echo loňského průběhu. Stojím si za tím, že tvrdě směřujeme pod 70. Hlavně žese vlní! ;-)
              Alastor.1
              •  
                12.06.2025 11:13

                Ono se právě bude nejspíš vlnit furt míň a míň, až do toho průrazu.
                Orangutan
  • 90 éček se blíží...
    06.06.2025 18:50

    Dnešní zavíračka 93,20 EUR a DAX stále drbe ATH. Až přijde korekce, sjedeme hluboko pod 90 éček jako na tobogánu... Už se těším, jak si levně dokoupím, co jsem vyhodil... Léto bude dlouhé a horké... Ať se vlní! ;-)
    Alastor.1
    • Re: 90 éček se blíží...
      09.06.2025 11:17

      Vlnit se to bude přesně jako na tom tobogánu, než se to zanoří pod hladinu. A nejen na VW. Trump je do budoucna jistota. Co se shortu týče.
      Ticino
  • ještě není vše ztraceno
    06.06.2025 18:24

    záleží zda má někdo ve vw "gule", ale když se chce tak to jde... „Každý dělá chyby, ale teprve způsob, jakým se s nimi vypořádáte, vás definuje. Ram to podělal, když jsme vyřadili motor HEMI – přiznali jsme si to a napravili jsme to,“ řekl Tim Kuniskis, generální ředitel značky Ram. „Nevracíme jen legendární motor V-8, ale také rozjíždíme ambiciózní produktový plán a rozšiřujeme našim zákazníkům svobodu výběru pohonných jednotek,“ dodal.
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Majk
      09.06.2025 11:01

      Je posun v tom, že se autům s EURO 5 začíná zakazovat pohyb v některých zemích, například v Itálii. Což bude mít povážlivý vliv na nákup klasiky a potažmo opět na výsledky automobilek. Navzdory k výzvám ke zdravému rozumu a ke korekci tempa zeleného greendealování, v některých otázkách jede green deal setrvačností dál.
      Orangutan
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.202578,75
31.05.202595,50
30.06.202593,00
31.07.202590,00
31.08.202589,50
30.09.2025-
31.10.2025-
30.11.2025-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2025