Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN84,8884,91-0,85
Msft0,99
Nokia3,7013,769-1,37
IBM-7,62
Mercedes-Benz Group AG54,1354,150,26
PFE-0,04
25.07.2025 1:39:02
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 24.07.2025
KARO LEATHER (Praha)
Závěr k 24.7.2025 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
139,00 -1,77 -2,50 1 111 554
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • Pohled na KARO
    17.07.2025 9:31

    Tak jsem se s odstupem času podíval na KARO. Líbí se mně, že se jedná o firmu se skutečnou výrobou. Ale při pohledu na čísla už to tak hezké není. Pominu, že sliby a plány byly větší a měly dopravit výsledky rychleji. OK, to se stane, nelze vždy odhadnout všechny nástrahy a komplikace, když něco budujete. Co mě ale překvapuje, že přes dostavbu nového závodu, tedy zvýšení kapacity, obrat ve firmě výrazně klesl. Proč? Stále slyšíme, že se rozšiřuje počet odběratelů a odvětví, kam dodávají (např. auta a bory), ale něco velkého jim muselo vypadnout?! Čekal bych, že rozšířením kapacit přidám další segment trhu k tomu stávajícímu. Pochopil jsem pomalejší náběh výroby, ale propad obratu? Firmě se slušně podařilo snížit dluh asi na polovinu. Ale pokud se nepletu, tak to bylo převážně vydáním nových akcií. Pokud by se to nevyřešilo takto, tak by firma měla zaděláno na slušný problém. I tak ale odhaduji prostou obsluhu dluhu na cca 20 mil ročně. Zisk za rok 2024 byl 3,30 Kč na akcii a byl nižší než vlastní odhad. Za rok 2025 je odhad 9 Kč na akcii při postupném návratu obratu na původní úroveň. Na dividendu to dle mého ani v roce 2026 stále nevypadá. A to stále hrozí nějaký šok v podobě ochlazení ekonomiky, problém s neplatiči atd., který v průběhu času nepravidelně vždy přichází. Z téhle optiky je akcie stále pro optimisty. Reálně lze očekávat dividendu asi v roce 2027 a to okolo 5 Kč. Ve srovnání s dalšími divi tituly na BCPP to zas tak lákavě nevypadá.
    marpol
    • Re: Pohled na KARO
      17.07.2025 9:47

      Vždyť skoro všechno co říkáte je špatně :D Karo prodává přidanou hodnotu k ceně základní suroviny. Cena suroviny klesla, proto klesly i tržby. Podívejte se na zpracované metry čtvereční, ty rostly. Naopak marže šla nahoru přesně jak predikoval management (ona přidaná hodnota). Nový závod neměl primárně zvýšit kapacitu, ale zpracovávají surovější produkt => mnohem vyšší marže => cca stejný objem produkce. Do aut nedodávají a ani zatím nebudou (díky poklesu automotive zlevnil i základní materiál). Zisk je ovlivněn brutální výší odpisů díky novému závodu = účetní položka, protože oba závody jsou v podstatě nové. Podle prohlášení managementu a analytické zprávy Starteepo se počítá s dividendou/buyback už od příštího roku.
      peak
      •  
        17.07.2025 11:08

        Díky za opravu. Nabouráváte jen pár údajů. Máte pravdu, nový závod má sloužit k zpracování základního produktu a tím zvýšení přidané hodnoty ve výrobě. To je rozhodně plus. Počet zpracovaných metrů opravdu vzrostl z 1 006 000 v roce 2023 na 1 042 000 v roce 2024. Ale tržby se propadly za stejné období z 316 mil na 259 mil Kč. To znamená, že v období hyperinflace snížili ceny o 20 %! Opravdu ceny kůže a koženého zboží tak padají? A to navíc za situace, kdy díky lepší škálovatelnosti výroby dle jejich slov rozšiřují rozsah odběratelů v segmentech, kde dostávají lepší cenu než u dosavadních dodávek do nábytkářství. Pokud jde o odběratele, tak automotive dříve v plánech uváděli a z jejich zprávy za 6/25 (piktogramy) vyplývá, že tam dodávají. Budu rád, když se potvrdí Vaše vize, ale já budu raději opatrnější. Starteeepo i management byly již v minulosti příliš optimističtí. FIO a KARO odhadovalo zisk za rok 2024 na 30 mil a skutečnost byla 23 mil, odhad na rok 2025 zatím drží na 62 mil, to je 9 Kč na akcii. Rozumím velkým odpisům, které snižují zisk, ale to oni v odhadech měli započteno. Symbolickou dividendu cca 2 Kč opravdu nelze vyloučit již v roce 2026. Držím palce.
        marpol
  • Výprodej
    11.07.2025 11:46

    Sem myslel, že to lidi budou chtít kupovat, ne se toho zbavovat.
    hudis
    • Re: Výprodej
      11.07.2025 11:52

      Pár týdnů zpět jsem počítal valuaci. Pokud splní plán na letošní rok vycházíme při aktuální ceně P/E kolem 15. Když zohledním dluh, rizika sektoru, nestabilní investiční prostředí v ČR, a to že v minulosti plány úplně... tak se nedivím, že to nikdo nechce moc kupovat.
      Ufff
      •  
        11.07.2025 12:43

        Přijde mi že to tam sype někdo velkej, kdo chce exitovat. Přeci jen ten free float není tak velkej. Možná Starteepo.
        KM96
  • to je ale
    10.07.2025 18:36

    plečka
    blaf
    • Re: to je ale
      10.07.2025 18:48

      Česko...tady to bude na dlouho.
      hudis
  • Kůže
    04.07.2025 8:31

    Naložil jsem se do kůží na své poměry až po krk, k původním 1500, které jsem koupil za 52 - 86 jen tak na zkoušku jsem přidal 500 za 164 a teď jsem zvýšil pozici už cíleně s úmyslem opravdu něco vydělat na 40 000 ks za 140 - 141,5, protože se mi ta firma a její plány moc líbí. Management na mě působí seriózně, byl jsem se podívat v Boršově a Brtnici a docela mě to oslovilo. Byli moc milí. Pokud se budou k minoritám slušně chovat, mohlo by to být dost dobré. Těší mě, když vidím do čeho konkrétně investuju a můžu si na to i sáhnout. To je i případ Coltu, kterému taky věřím a taky jsem tam naložen, možná až příliš.
    Krušnohorec
    • Re: Kůže
      04.07.2025 9:42

      Odvážné a pro mne pochopitelné jen jako "riziková diverzifikační investice", ale pokud je to jen malá část kapitálu tak proč ne. Aktuálně už je to v zisku o nějaké malé procento, ne?
      Reitner
      •  
        04.07.2025 10:28

        Přesně jak píšete. Trochu diverzifikace, trochu sentiment k hmotným věcem. A taky jsem se předtím byl podívat a fakt to nevypadá jako podvodná slupka. Zatím to mám v zisku necelá 3% se započtením poplatků a věřím alespoň v 15-20. Ryzí dividendovka z toho nikdy nebude ale těší mne, že někdo něco vyrábí a zdá se, že mu to jde. Dělá to necelých 5% mého akciového portfolia, což už je dost. Proto to mrazení.
        Krušnohorec
        • Krušnohorec
          04.07.2025 10:36

          Pokud počítám správně tak máš cca 3x větší portfolio jak já. :o) O Karu jsem na ceně 140 hodně uvažoval, páč fundament tam podle mě je a ta cena mi přišla dobrá pro vstup, ale nakonec jsem dal přednost jistotě pasivnímu příjmu v podobě kuponů z dluhopisů. Nicméně držím palce a dávám tomu min.90%, že ti to vyjde..
          Lišák
    • Re: Kůže
      04.07.2025 9:14

      Líbí se mi myšlenka zpětného odkupu. Ale jsme v Česku a hlídá ve mě, aby to nevyužili k pozdějšímu vytesneni minoritaru. Ale možná o tom jen moc přemýšlím.
      hudis
    • Re: Kůže
      04.07.2025 8:46

      Tak to už je ovšem slušná nálož, na cenách lehce přes 140 jsem také neodolal a něco vzal. Ale celkově ten jejich obor není žádná sranda a můžou přijít problémy, nějaký pokles zakázek apod. Cena pak může lehce a rychle klesnout...
      -martin-
      •  
        04.07.2025 9:23

        Taky z toho mám trochu mrazení. Pokud dojde k nárůstu po přechodu na hlavní trh, asi část prodám. Ale teď, až pomine efekt zprávy o přechodu, očekávám zase mírný pokles, tak možná ještě něco přikoupím. Stanovil jsem si max 50 000 ks.
        Krušnohorec
        •  
          04.07.2025 14:44

          Tak to znamená, že již máte přes 1 % firmy. Firma vypadá dobře, čísla slušný. Ale pokles poptávky v USA (skrze Polsko) jim může nadělat problémy. Takového balíku se na trhu jen tak nezbavíte. To rozpouštění by bylo na dlouho. Držím palce.
          marpol
          •  
            11.07.2025 13:24

            Zatím necelých 0,7% a plánuju max 0,75%. Myslím, že si to můžu dovolit. Zatím jde tato investice celkem podle plánu a to včetně dnešního poklesu. Pokud to nepůjde ještě trochu níž, pozici nezvýším. Ale já v návrat ke 140 věřím.
            Krušnohorec
            •  
              11.07.2025 13:33

              to už jsme na 140,-? že jsem si nevšiml...
              kočák
  • Nakup
    03.07.2025 16:08

    Tak už jsem si řekl, že nebudu čekat a nastoupil sem. Snad mě Česko nezklame.
    hudis
    • Re: Nakup
      03.07.2025 16:11

      jsi čekal dlouho, ale třeba pujde na sever
      Martinez
      •  
        03.07.2025 16:59

        Dno sem nevychytal, ale nakupka 149 není marná. Včera sem koukal na video s analytikem že Starteepo a líbilo se mi, co jsem slyšel. Nakup sem odkládat, protože se mi moc nelíbilo ředění, co dělali, ale pokud teda snížili dluh a tím i splátky dluhu, asi to mělo smysl. I když provedení se mi nelíbilo. Pořád ve mě hlodá, že s minoritarema nějak vyjebou.
        hudis
        •  
          03.07.2025 19:30

          To pak nechápu,proč by dělali duál v Polsku.
          kočák
          •  
            04.07.2025 14:37

            Tak máte pravdu. Skutečně mají v plánu po vstupu na Prime v Česku vstup na varšavskou burzu. Za mne OK.
            Krušnohorec
            •  
              04.07.2025 14:46

              Šak v tom jedu od 44,- kaček tak sleduju. a vždycky koukám,jestli se tam netlačí nějakej vejlupek. Holt Pegas mě vyučil,taky to byla slibná výroba.
              kočák
          •  
            04.07.2025 8:39

            O firmu se dost zajímám a o Polsku vím jen to, že je to jejich největší obchodní partner. Že by tam něco chystali nevím, ale nápad by to nebyl zlý. V Polsku se podniká o řád lépe než zde, Poláci jsou absolutní evropský lídr ve výrobě nábytku a ať je u vesla Kaczynski nebo Tusk, ekonomice nehází písek do soukolí ani jeden.
            Krušnohorec
          • Dual v Polsku
            03.07.2025 19:50

            To sem nikde nezachytil.
            hudis
  •  
    01.07.2025 12:41

    No to je ještě za půl roku,nicméně jsem dávno připraven a napakován.
    kočák
  • Z pinksheets na prime market!
    01.07.2025 11:26

    Tak schváleno, třeba půjdeme konečně nahoru! -- Akcionáři společnosti KARO Leather a.s., českého zpracovatele kůží pro nábytkářský a obuvní průmysl, dne 27. června 2025 na valné hromadě jednohlasně odhlasovali přesun akcií KARIN.PR na Prime Market pražské burzy. Představenstvo tímto získalo pevný mandát k realizaci všech nezbytných kroků. Předpokládá se, že by se s akciemi KARO Leather a.s. mohlo začít obchodovat na hlavním trhu pražské burzy již od ledna příštího roku
    blaf
  • Cílovka 190
    01.07.2025 9:54

    Dneska webinář STARTEEPO k jejich analytické zprávě https://register.gotowebinar.com/register/891475679924273495
    Carl Johan
    • Re: Cílovka 190
      01.07.2025 9:56

      kde by se vzala? :-) Prosím pak info co pěkného zase odprezentují
      Reitner
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.05.2025175,00
30.06.2025180,00
31.07.2025185,00
31.08.2025190,00
30.09.2025-
31.10.2025-
30.11.2025-
31.12.2025170,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025