Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN146,8146,84-1,24
Msft0,10
Nokia9,96
IBM-0,95
Mercedes-Benz Group AG48,01548,0151,22
PFE0,15
13.06.2026 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 12.06.2026
Photon Energy (Praha)
Závěr k 12.6.2026 Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
7,10 0,00 0,00 248 917
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    11.06.2026 11:25

    Zase je na druhou stranu fajn, že akcionářem se může dnes stát opravdu kdokoliv jak zvěstuje Kovanda a jemu podobní. I ten co somruje před Billou, ten si za cenu dvou rohlíků a brzy už za rohlík a fous (rohlík samozřejmě nechce) může koupit akcii Photonu a být hrdým akcionářem do solárních tentononc věciček. Je v současnosti málo firem, které akciový trh dokážou lidem přiblížit tak jako PEN. Bral bych to jako docela dobrou edukaci rizik, možná by to hodilo nějakou kačku kurzu navrch. Kde jsou ty časy co jsem to bral i za 40, a věřil, že to Ursula se svojí green partou roztleská zeleně zase ke stovečce a ještě mnohem dál až za mlhu brčálníku, no jenže nejsou na to už prachy. To nižší školné (podařilo se mi na tom i dokonce jednou vydělat) bylo poučné. A třeba je nepatrná šance, že to Hotar likviduje úmyslně, a kdo vydrží, že se dožije nějakého solárního zázraku o který se Hotar chce dělit co nejméně, ale spíš to bude fata morgána. To jen tak, aby řeč nestála, držím všem držákům palce :)
    Bloody fox
    • Bloody,
      11.06.2026 20:14

      ... Photon Energy je názornou ukázkou toho, jak to dopadá, když akciovou společnost řídí amatéři a naprostí diletanti. Srovnej to např. s vedením E4U. Jakékoliv společnosti se nemusí stále dařit, ale tři roky za sebou vykazovat ztrátu a nic s tím nedělat, je už moc. To tam mohli rovnou dosadit cvičené opice a výsledek by nebyl horší. ( https://youtu.be/M1owcncKCHg)
      Kočičák
      • Re: Bloody,
        11.06.2026 21:05

        Nojo, zrovna tomuhle sem docela věřil, ovšem teda hlavně díky pomatené EU komisi. Jak tu někdo psal - velký voči, od E4U by se mohli učit, ti ten solární "boom" uměli jinak využit, a PEN ty dotované ceny sotva drží nad vodou. E4U co vím, třeba většinu služev outsorcuje, to PEN teprve propouští.
        Bloody fox
  •  
    10.06.2026 13:46

    já myslím, že hlavní důvod byl, že do toho šli ještě za vysokých cen panelů a roztleskávání EU.
    kočák
    •  
      10.06.2026 14:27

      Nemyslím si, že solární parky jsou tím zásadním problémem. Spíš to vidím v tom, že mají 50 druhů různých aktivit po celém světě. A to pak vlastně neděláš nic pořádně, jen hasíš, co kde hoří....
      qwer
      •  
        10.06.2026 14:31

        ... jj, po světě a teď budou rádi, když se vůbec najde nějaký kupec, který jim za to něco dá. Jsem zvědavý, kolik dostanou za ten projekt v Africe :D
        Kočičák
        •  
          10.06.2026 14:39

          ... a co ty jejich investice do zázračné technologie společnosti RayGen? Jakého zhodnocení tam už dosáhli? :D (www.photonenergy.cz/cs/clanek/photon-energy-announces-3rd-follow-on-investment-in-raygen-to-propel-global-technology-deployment)
          Kočičák
          •  
            10.06.2026 15:13

            ... a ještě takový dotaz, když teď propustili 1/3 zaměstnanců, tak ti jim jako nebudou chybět? Nebo je předtím zaměstnávali jen tak z (_!_), aby se mohli chlubit, kolik nepotřebných zaměstnanců si můžou dovolit platit? Spíš to ale bude tím, že už neměli peníze na jejich výplaty. Zajímalo by mě, zda jim vyplatili nějaké odstupné :D (www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zadluzeni-solarnici-z-prazske-burzy-propustili-tretinu-zamestnancu-presto-jim-spadl-zisk-o-ctyri-petiny-1433209)
            Kočičák
            •  
              10.06.2026 15:59

              Nedomnívám se, že jde o propouštění v rámci fungující části podnikání. Podle mého názoru se jedná pouze o zaměstnance, jejichž počet byl snížen ve společnostech nacházejících se v insolvenci, tedy v australských entitách a v polské společnosti. Snižování počtu zaměstnanců v rámci fungující části podnikání je podle všeho výrazně nižší, pokud k němu vůbec dochází.
              Slon
              •  
                10.06.2026 16:28

                ... šlo o propouštění v rámci snížení provozních nákladů (www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zadluzeni-solarnici-z-prazske-burzy-propustili-tretinu-zamestnancu-presto-jim-spadl-zisk-o-ctyri-petiny-1433209)
                Kočičák
                •  
                  11.06.2026 9:39

                  Zastavili developement nových elektráren... v tom to je.
                  Chmelar87
                •  
                  10.06.2026 16:32

                  No, poslat firmu do insolvence je také způsob, jak snížit provozní náklady.
                  Slon
    •  
      10.06.2026 14:05

      ... za stejných podmínek do toho šlo i E4U a výsledek vidíme
      Kočičák
  •  
    09.06.2026 9:56

    Za mě je Photon Energy dnes jednou z nejrizikovějších akcií na pražské burze, ale zároveň i titulem s potenciálem výrazného obratu. Tvrdá data z posledních kvartálů nejsou příliš přesvědčivá. Na druhou stranu společnost pokračuje v restrukturalizaci, rozšiřuje portfolio služeb, monetizuje development projektů a postupně posiluje stabilnější zdroje příjmů mimo samotnou výrobu elektřiny. Můj realistický závěr je, že Photon dnes není příběhem silných současných výsledků, ale spíše sázkou na to, že se managementu podaří úspěšně dokončit restrukturalizaci a vrátit firmu k udržitelnému růstu. Zde větší část investiční teze stojí na očekávání budoucího zlepšení, nikoliv na současných výsledcích. Proto mi Photon Energy připadá spíše jako spekulativní růstová investice.
    AI Inteligent
    •  
      10.06.2026 14:57

      Potenciál k obratu je zcela zanedbatelný. Na 100% přijde nějaká forma insolvenčního řízení. O zisky vůbec nejde, jde o to čím splatit jistinu dluhopisů na konci 2027. Jistě si na to nevydělají a jistě nenajdou nikoho, kdo jim znovu půjčí. Ta firma může krásně dál fungovat, ale bez stávajících akcionářů nebo s jejich nepatrným zlomkem.
      ..
      •  
        10.06.2026 15:51

        Asi tak nějak - za mě neinvestovatelné, akcionáři zapláčou...
        Scipio
      •  
        10.06.2026 15:02

        Na schůzi držitelů dluhopisů by měli držitelé požadovat, aby přistoupili k odkladu vymáhání až do konce splatnosti dluhopisu pouze za podmínky, že všechny provozované fotovoltaické elektrárny v ČR, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku budou prodány v rámci řádně řízeného procesu. Současně by měl být prodán také podíl ve společnosti RayGen. V horizontu 18 měsíců by mělo být možné tento proces uskutečnit bez zbytečného tlaku. Po splacení bankovních závazků by měl být veškerý zbývající výnos použit výhradně na úhradu dluhopisu a naběhlých úroků. Proces by měl probíhat pod dohledem zástupce držitelů dluhopisů a za účasti externího poradce pro prodej. Hotar by neměl být zapojen do rozhodování, protože je ve zřejmém střetu zájmů, pokud jde o prioritní uspokojení držitelů dluhopisů. Prodej by měl vést k uspokojení pohledávek z dluhopisu alespoň ve výši 75 %.
        Slon
        • To: Slon
          10.06.2026 15:21

          ... a Ty se jako domníváš, že prodejní cena při nuceném prodeji jejich aktiv pokryje celkové závazky? Pokud prodejem společnost získá alespoň 1/2 hodnoty ohodnoceného majetku, tak si můžou gratulovat :D
          Kočičák
          • Re: To: Slon
            10.06.2026 15:36

            ... a jaká výhoda by z té Tvé dohody plynula pro Photon Energy Group? Proč by na takovou dohodu společnost měla přistoupit? To už rovnou může vyhlásit bankrot a vyjde to nastejno, ne? :D
            Kočičák
            •  
              10.06.2026 16:02

              Ano, ale dluh má v každém případě přednost před vlastním kapitálem a ve společnosti ve skutečnosti již žádný vlastní kapitál nezbývá. Pro společnost je nyní zásadní otázkou, zda bude v nějaké formě pokračovat v činnosti, nebo zda vstoupí do insolvence. Insolvence by navíc mohla mít určité právní důsledky pro vedení společnosti, například pokud by se ukázalo, že podání insolvenčního návrhu bylo nepřiměřeně odkládáno.
              Slon
              •  
                10.06.2026 16:18

                ... sám G. Hotar vlastní 32.83% podíl celkového počtu emitovaných akcií. Domníváš se snad, že by se této investice chtěl tak lehce vzdát?
                Kočičák
                •  
                  10.06.2026 16:30

                  Ne, do konce to nevzdá… Ale s 33% podílem může být na valné hromadě přehlasován. A bez souhlasu držitelů dluhopisů může konec Photonu přijít ještě před příští valnou hromadou…
                  Slon
                  • To: Slon
                    10.06.2026 16:40

                    ... zapomínáš na jeho společníka a spoluzakladatele společnosti Michaela Gartnera, jenž vlastní 32,16% podíl akcií
                    Kočičák
                    • Re: To: Slon
                      11.06.2026 10:13

                      Hotar se ho zbavil. Ve společnosti už nepůsobí. Zajímalo by mě, nakolik se na jejich dřívější spolupráci dá ještě spoléhat v případě hlasování.
                      Slon
                      •  
                        11.06.2026 10:23

                        ... spolupracují i nadále. Hotar mu ještě nedávno z dobrých vztahů oproti zástavě akcií PE (za aktuální cenu, tuším že to bylo něco přes 20 Kč/akcii) poskytl úvěr. Řekl bych, že Gartner zpět ty akcie za 20 Kč už nebude chtít :D
                        Kočičák
                        •  
                          11.06.2026 10:52

                          ... a v druhé fázi úvěrů, které společnost Photon Energy Group poskytla svým spřízněným stranám (Michaelu Gartnerovi), byla cena za akcií stanovená na 0,522 EUR (https://ir.photonenergy.com/uploads/reports/adhoc/2025/espireport-29-2025-photon-energy-group-announces-change-in-the-shareholding-structure-final.pdf)
                          Kočičák
    •  
      10.06.2026 12:55

      Tohle všechno by mohla být pravda, nebýt té 80 milionové koule na noze...
      qwer
      •  
        10.06.2026 13:17

        ... njn, ono není problém se zadlužit, problém je to pak splatit i přesto, že pobírají štědré solární dotace. Současný stav je výsledkem amatérismu celého vedení této společnosti, kdy G. Hotar dovedl společnost na pokraj bankrotu, už 2x za sebou nesplnil své závazky vůči držitelům dluhopisů a akcionářům znehodnotil jejich investici. Prostě loser
        Kočičák
        •  
          10.06.2026 13:28

          Koukám, dluhopis šel dolů už na 12,50%. Za chvíli bude stát míň, než je jeho roční kupon. Řekl bych, že jednání s držeteli dluhopisů se nevyvíjí úplně nejlépe....
          qwer
          •  
            10.06.2026 13:39

            ... jako držitel dluhopisů bych přistoupil na dohodu jen za podmínky, že tento loser už nebude v čele, ani ve vedení společnosti a zvolit někoho, kdo bude přísně dohlížet na stanovená pravidla vedoucí ke zlepšení hospodářské situace.
            Kočičák
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.202613,25
31.05.202613,25
30.06.202612,20
31.07.20269,33
31.08.20269,33
30.09.202612,00
31.10.20268,17
30.11.20263,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026