Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN141,96142,260,37
Msft5,45
Nokia12,48512,975-6,54
IBM12,71
Mercedes-Benz Group AG52,152,19-0,99
PFE0,15
30.05.2026 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 29.05.2026 17:35:35
Microsoft (MSFT.DE, Xetra)
Závěr k 29.5.2026 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
379,75 4,30 15,65 23 544 884
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • TA
    29.05.2026 19:34

    Mám technický problém, takže budu rád, když mi odborníci na TA poradí. Měl jsem průměrný nákup za 420 USD / akcie, při poklesu k 400 USD jsem něco málo doředil a nyní mám průměrnou cenu cca 416 USD / akcie. Každý 1 USD nad můj průměr mi generuje cca 22 000 USD -> při ceně cca 443 USD / akcie to nyní dělá cca + 594 000 USD. Takže pokud TA údajně ukazovala strop 450 USD tak to mám nyní prodat? Mám platit balík peněz na poplatcích brokerům + daně téhle neschopné vládě? Co když to proletí metou 450 a půjde to k 480 USD? Můj pesimistický odhad stále zůstává, že akcie by měla být 500+. Takže co s tím? Řešit hlava ramena? Jsou tam vůbec, já tam absolutně nic takového nevidím. Vypadá to, že cena akcie se pohnula po Altmanově výroku, že čekal větší dopad na pracovní trh a ten se nedostaví. AI bude nadstavba k aktuálnímu SW, což jsem zde tvrdil x měsíců zpět spolu s několika dalšími. AI v této podobě rozhodně nenahradí klasický SW a už vůbec nebude generovat operační systémy apod.. Takže kam přesně odteď dle TA půjde akcie? Prodat? Držet? Přikoupit? Celá diskuze zde x měsíců nazpět vznikla na video doporučení makléře Patria, který predikoval pád k 350 / akcie, s tím, že by počkal na 330 USD / akcie. Za mě osobně ho vyhoďte! Absolutně neschopný analytik, tedy pokud ono video nesplnilo cíl odradit investory od perfektní možnosti levného nákupu. Potom zřejmě kasíroval tučné odměny.
    Věštec z ...
    • Re: TA
      29.05.2026 22:30

      Dalo se čekat to, že TA opět zkolabovala. První věc je ta, že bych byl rád o danou analýzu. Poslouchám zde názory, že TA je "brnkačka", tak bych byl rád, kdyby mi někdo z TA přesně napsal, kde bude cena akcie za 3, 7, 14, 21 dní. Jsem ochoten akceptovat 1% odchylku při uzavření daného obchodního dne. Predikce výhledově ve stylu, když to klesne o 5% tak se otevírá možnost dalšího propadu o 7% a pokud dojde i k tomu, nelze vyloučit dalších 8%. Tohle není predikce - každá predikce má jasně stanovené časové pásmo a rozsah pohybu ceny. Pokud se do něho netrefí, nelze ji považovat za směrodatnou. Nicméně, dnes se stalo to, že cena prošla 450 USD a navíc v poměrně silném objemu. Takže držet, koupit, prodat? Kde se to dle TA odrazí a kam to přesně poté půjde a kde bude ono "dno" a kam se to posléze otočí. Potřebuji to nutně vědět, takže?
      Věštec z ...
      • Já to vím
        30.05.2026 0:22

        kdo to neví jsi ty.
        petr12
        • Re: Já to vím
          30.05.2026 8:54

          Podobnou odpověď jsem čekal a je jisté, že nevíš nic. Zřejmě jsi nepochopil ironii oněch dvou příspěvků. Já Tvou radu nepotřebuji, já držím MS dále min 3+ roky a potom se uvidí. Od Tebe jsem jsem čekal jasná čísla predikce 3,7,14,21 dní, ale ty je nejsi schopen vyprodukovat, tak jako je není schopen vyprodukovat nikdo ( ani já ). Můj názor na Tebe je jasný. Co se týče MS meta 500+ tento rok padne, jak jsem psal již dříve. Až trh zapomene na ten velmi hloupý příběh co zde panoval pár měsíců zpětně, že klasický SW je mrtvý a dojde mu, že AI je o klasickém SW + AI jako nádstavba, tak potom budou mj. na MS neskutečné žně. Kdo investuje dle fundamentu tomu držím palce, nechť mu přeje štěstí. Kdo "investuje" dle TA a hraje si na "investora" ten je dle mě: 1) absolutně neznalý člověk světa investic z dlouhodobé perspektivy, 2) makléř, který jen pomocí "vlastních úvah" ( zadání jasného cíle zaměstnavatelem ) se snaží zmanipulovat začínající investory, 3) alternativní nick, který se snaží pouze zvýšit dosah ( reach / amplifikace / zvyšování engagementu ). Pracuji už na nastavení AI, aby prošel všechny diskuze na Patria pod Petr12 - cíl - zjistit jak přesné jsou Tvé predikce a následně jestli se pod Tvými příspěvky neopakují stejné nicky a zdali nejde o stejné frázovitosti slov, používání symbolů atd., prostě metrika na zjištění, zdali jsou to skutečné oddělené nicky nebo jeden a tentýž. Na tyto analýzy se používá speciální SW, který to dokáže poměrně přesně rozpoznat. Pokud mi to bude dovoleno, rád si nechám vypracovat Tvé predikce. Předem jim nevěřím, nejde přímo o Tebe, ale prostě to nefunguje. Navíc si myslím, že jsi podjatý & zaujatý, nejsi investor, podle mě jsi makléř a Tvůj cíl je jiný než tu píšeš.
          Věštec z ...
  • Ackman
    16.05.2026 10:44

    "To ?be clear, our sale of Google was not a bet against the company. We are very bullish long term ?on Alphabet. But ?at current valuations ?and in ?light of our ?finite capital base, we ?used ?as a source of funds for Microsoft," Ackman wrote ?on X ?on Saturday. Microsoft je jako jediná technologická společnost ohodnocena na velmi výhodnou cenu. Bankrot MS se nechystá, report ukázal jasný růst v jádrovém byznysu společnosti. Nějaké "odborné" analýzy makléřů, kteří neumí napočítat ani do pěti nemá smysl komentovat, jelikož každý investor je se svým brokerem ve střetu zájmů, stačí si jen důkladně pročíst obchodní podmínky. Poslouchat rady dalších "odborníků" skrze nějakou pomatenou analýzu obrazu grafu ( hlava - ramena - vlasy - kotníky - paty - křivá páteř - vypouklé břicho - hezké hýždě ) je stejně směrodatné jako analýzy oněch makléřů. Strašně nerad se opakuji, ale pozoruji delší dobu, že na trzích je stále více a více lidí, co zde nemají co dělat. Někdo si myslí, že udělá pár dobrých obchodů a je z něho ihned profesionál. Chce to jen čas a trh se očistí, aby za pár let přišla "nová náplava" "odborníků" a stále dokola, než přijde měnová reforma.
    Věštec z ...
    • Re: Ackman
      16.05.2026 11:52

      Jenže on to kupoval ta 370. Za dnešní ceny by se toho nedotkl.
      hudis
      • Re: Ackman
        16.05.2026 12:26

        Žádný tak velký fond, jaký např. spravuje Ackman nenakupuje / neprodává za nějakou přesně danou cenu, ale v jistém cenovém pásmu. Představa, že by například přišli s tím, že výhodná cena je jen 370 USD / akcie a za tuto cenu budou nakupovat, tak je velká pravděpodobnost, že by toho moc nenakoupili. S takovým objemem peněz v jednom čase tj. při ceně 370 USD / akcie by začali tlačit velmi rychle cenu akcie výše čímž by zase přestali nakupovat. Je třeba chápat věci v kontextu - Ackman říká, že nynější valuace MS mu přijde podhodnocena oproti jiným IT společnostem v čemž s ním souhlasím. On neříká, že cena 370, 400, 430, ... je ta jediná správná, ale že v aktuálním pásmu v jakém se MS pohybuje poslední měsíce je silně podhodnocena vůči zbytku sektoru. Můj názor, je ten, že MS by se ve špatné době tj. kdy tržby / zisky nerostou jak stále rostou, měla pohybovat 500 USD a výše. Cena 500 USD je na nízké valuaci tj. počítám i s černými scénářemi viz. něco podobného jako Hormuzský průliv, třeba problémy kolem Taiwanu.
        Věštec z ...
      •  
        16.05.2026 12:10

        to Hudis: podle reportu ma prumerku 428. Nakupoval to prubezne od unora. (370 bylo jen chvilku a v mensim objemu)
        JL
    • Re: Ackman
      16.05.2026 11:09

      Nelze než souhlasit.....https://www.investing.com/news/stock-market-news/ackman-clarifies-alphabet-exit-was-funding-source-for-his-new-microsoft-position-4694437
      Velkamedvědice
      • Re: Ackman
        16.05.2026 12:34

        Naprosto s tím souhlasím. Dává mi smysl udělat rebalanc portfolia, který provedl. Osobně mám neskutečnou pozici v Alphabet, tím jak za poslední roky vyrostla. Navíc mám po časovém testu, takže zvažuji co s tím podílem dál. Zatím držím, myslím si, že to má stále kam růst, ale čekám spíše zpomalení růstu ceny akcie, jednače již v posledních letech poměrně silně vzrostla. MS jsem po reportu přikoupil a dále držím. Tuto pozici mám již v +, nicméně mi přijde stále levná. Možná udělám rebalanc části Alphabet a vyberu zisky po 3 letech držení a "naliju" je ještě do MS, kde očekávám rychlejší budoucí růst oproti Alphabet & Apple.
        Věštec z ...
  • Buy
    30.04.2026 22:19

    Zvýšil jsem dnes podíl po aktuálním reportu při ceně 400 USD / akcie a snížil o něco málo můj průměrný nákup.
    Věštec z ...
  • Report
    30.04.2026 6:04

    https://www.microsoft.com/en-us/investor/earnings/fy-2026-q3/press-release-webcast . Stabilní růst tržeb, zisků i nevyřízených objednávek. Žádný krach MS se nekoná. MS AI roste a pomáhá růstu i dalších jejích klíčových služeb. Problém je spíše na straně Windows & XBOXu. Hlavně XBOX poslední kvartály snižuje tržby. Změna trendu by zde mohla nastat s příchodem nového XBOX, ale to se očekává 1Q2027.
    Věštec z ...
  • zatím dobrý
    17.04.2026 17:24

    nabral jsem za 379
    Slajovo
  • Long stále platí
    15.04.2026 20:43

    Má predikce z 25.02.2026 16:55: "... Dokázal bych si ještě představit pokles k 350 USD, ale to už je extrémní situace, kde by šli celé trhy dolů. ..." vyšla poměrně přesně. Nejníže tuším byla 353 USD / akcie. Během posledních pár dnů ve slušných objemech jde silně nahoru. Technická analýza mě absolutně nezajímá, jelikož není ničím podložena. Jde o jen nějaké nesmysly, názory a zbožná přání jejich "vykladačů". Microsoft prošel po silném mnohaletém růstu korekcí, což je normální a dokonce i žádoucí. Pozici stále držím s výhledem na long. Uvidíme jaké budou reporty, ale osobně by mě nepřekvapilo, kdyby byl Microsoft letos nejsilněji rostoucí akcií vyjádřeno v %. Historická maxima budou dosažena v letošním roce zcela jistě.
    Věštec z ...
    • Věštec
      16.04.2026 8:23

      tady nesporně vítězíš, Microsoft leze zpátky.
      Orangutan
      • Re: Věštec
        16.04.2026 9:29

        Díky, nákupní průměrnou cenu mám 420 USD / akcie. Po včerejším závěru v USA šla na 416 USD / akcie. Ještě pár dolarů a potom to začne generovat neskutečné čísla v portfoliu. Zatím držím, neprodávám. Počkám si na report, podle mě bude pozitivní, jestli to s cenou pohne, uvidíme. Trh a spousty "investorů" naskákalo na příběh konce MS a o tom jak AI zničí "klasický SW". Počítám, že možná bude potřebovat trh ( "investoři" ) ještě jeden kvartální report, aby pochopili, že naskákali velkým klukům na špek. Pokud budou následující 2 kvartální reporty růstové ( predikuji, že budou ), tak od 2H2026 by mohla akcie růst na narativu - MS vládne všem, MS zničí vše, neb jen hloupé příběhy hýbou trhy. Microsoft bude jedna z mnoha společností, která bude mít AI. Nevěřím v žádnou jednu AI, která porazí všechny ostatní. V čase se AI bude stávat stále běžnější, až ji přestaneme vnímat jako technologii a bude z ní standardní služba jako je dnes běžné, že má každý v ruce smartphone ani o tom nepřemýšlí. Není to tak dávno, kdy ulice lemovaly telefonní budky a "mobilní telefon" zabral obě ruce - v jedné se drželo sluchátko a v druhé "kvádr" z napájením & anténou :)).
        Věštec z ...
      • Re: Věštec
        16.04.2026 8:35

        Tak teď málokdo nevítězí. So much winning! :)
        Individualita
  • Formace
    13.04.2026 14:56

    Neformuje se tu rameno-hlava-rameno?
    Voko
    • Re: Formace
      17.04.2026 17:21

      Jak tomu mám rozumět? Když na ceně 380 USD / akcie se měla formovat "rameno-hlava- rameno", tak nyní u 430 USD / akcie jsou to vlasy? Formace "rameno-hlava-vlasy"? Já tam dříve, žádné "rameno-hlava" neviděl. Nyní si říkám, že "rameno-hlava-vlasy" bylo asi u ceny 420 USD / akcie, dnes to spíše vypadá na formaci "rameno-hlava-totální punk". Mozek Homo Sapiens Sapiens trpí mnoha neduhy - kognitivním zkreslením ( v oblasti myšlení ) nebo percepčními (vjemovými) klamy. U mnoha jedinců poté např. při jistém dopadu světla na horu vychází při výpočtu mozku, iluze lidské tváři na hoře Marsu, dále - Badlands Guardian, Elephant Rock, Old Man of the Mountain a v neposlední řadě jakési výklady při pohybech grafu - nahoru & dolů, mnozí vidí vize na miliardy let vzdálených růstů a pádů, které sahají za samotnou hranici času Vesmíru. Pozitivní zpráva je, že se dají podobné iluze tréninkem odstranit. Chce to, ale mnoho času, námahy a v neposlední řadě přísun energie mozku, jinak "to" opravdu vykazuje chybové výsledky. Zjednodušeně - kritické myšlení.
      Věštec z ...
  • Bulšit
    11.03.2026 13:19

    12:40 Deutsche Bank: Cyklické a softwarové akcie by mohly těžit z větší fiskální expanze Německa, pokud by íránský konflikt nadále narušoval vládní plány na výdaje. Cyklické společnosti, které se pohybují stejným směrem jako širší ekonomika, během posledních šesti obchodních dnů klesaly, zatímco softwarové firmy "dosáhly dna", protože obavy, že AI naruší tradiční obchodní modely, ustupují, uvedli analytici banky (CNBC) Prvně tady analytici vytváření "příběh" o bankrotech SW společností, aby za pár týdnů stejní analytici tvrdili něco jiného. Nerozumím tomu, kdo tyhle "chytráky" může brát vážně. Po reportu Oracle ( mj. tato společnost by měla zbankrotovat kvůli dluhům jak predikovali všichni analytici za poslední měsíc ), začínají nyní analytici "vidět světlo na konci tunelu". Ještě nechť se k tomu přidají ti technicky spekulující "investoři", kteří "věští" pohyby cen akcií dle tvaru grafů nebo co je to přesně za šamanskou víru, která se tolikrát prokázala jako zcela mylná a bude hotovo. Opravdu je katastrofa co všechno se dnes pohybuje na trzích. Stačí k "investici" zelené tlačítko ( koupit ) a červené tlačítko ( prodat ). Jak by řekla Alenka Schillerová ( česká hranolka ): "K tomu mi stačí můj selský rozum" - zde bude asi ta chyba - rychlé myšlení ( emoce ) v praxi.
    Věštec z ...
    • Re: Bulšit
      08.04.2026 16:16

      Půjde to už nahoru?
      Voko
      • Voko
        09.04.2026 9:00

        25.02.2026 6:29 Microsoft stál tehdy 395.
        Orangutan
        • Re: Voko
          09.04.2026 14:33

          A kolik bude stát v roce 2027? :-)
          Voko
          •  
            09.04.2026 14:37

            Mohl by se lehce vrátit, ale nemyslíme si, že přesáhne předchozí vrchol. Nějak se rýsuje, že vítěz té války o největšího hyperscalera to nebude.
            Orangutan
            •  
              09.04.2026 14:47

              Mají asi 20% v cloudu a odhad je zvýšení až na 25%. Plus všechny další věci. Msft nikam nezmizí. Google je moje jednička, ale taky už není nejlevnější.
              Individualita
              • Individualita
                09.04.2026 14:57

                O zmizení není vůbec řeč. Otázka dne je, jestli je Microsoft ještě dobrá investice, případně za kolik. Věštec tu plamennými slovy dva měsíce jásá a dští plamen a síru na nevěřící, a kurs pomalu klesá, jak se lze snadno dočíst. Náš velmi laický a opatrný dojem je, že by se ten pokles už mohl někde kousnout, třeba na 350, ale možná se pleteme a půjde to ještě níž. Pokud bude jasné, že Microsoft nevyhrál, může otrávený investor poslat kurs ještě níž. Maximum bylo 540, připomínáme, a to je docela dost vysoko od 375.
                Orangutan
                • Re: Individualita
                  15.04.2026 20:57

                  Stále si stojím za svým názorem. Nevím kde kurz pomalu klesal? Pokud investuješ stylem - já nyní koupím na ceně 123 a odteď to jen poroste, tak to jsi u mě velký optimista. Cena se pohnula cca -15% od mého průměrného nákupu, to neberu jako problém. Cena akcií neustále kolísá a nakupuji jen za vlastní peníze, takže čas je na mé straně. Nemusím se obávat margin call apod. "zjevením". Aktuálně jsem ve ztrátě "pár chechtáků". Při propadech jsem MS nepřikupoval, místo toho jsem nabral zpět pozici v Apple - přeprodej mi vyšel perfektně - z 278 USD a zpět na 248 USD. Zatím jsem plně spokojený - Alphabet největší pozice portfolia roste silně, Apple poroste pomaleji, Microsoft je můj černý kůň u něho očekávám největší růst.
                  Věštec z ...
                • Re: Individualita
                  10.04.2026 20:49

                  Podívej se do PF. To jsou pak otrávení investoři všude. Podívej se i na SPX..Podívej se na horníky. Podívej se na CSG. Rostli snad jen ropáci.
                  Velkamedvědice
                • Re: Individualita
                  09.04.2026 15:24

                  Já bych řekl, že to dobrá investice je, ale asi jsou i lepší. A o tom to je. Mně se to líbilo na těch cca 350. Mít z čeho brát, tak bych tam sosnul.
                  Individualita
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.03.2026-
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
30.09.2026-
31.10.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026