Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN119,08119,18-0,10
Msft0,11
Nokia6,5566,866-0,57
IBM-2,13
Mercedes-Benz Group AG54,2554,12-0,97
PFE-0,89
10.03.2026 7:30:47
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 09.03.2026
IBM (IBM.DE, Xetra)
Závěr k 9.3.2026 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
219,30 -0,59 -1,30 -
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  •  
    24.02.2026 7:58

    Tohle je samozřejmě další důkaz aktuální stupidity trhu. Bohužel čím dál tím víc si uvědomuji, jak začínají být fundamenty zbytečné. Proč se obtěžovat s realitou, když si ji můžeme vymyslet? :D
    Individualita
    •  
      24.02.2026 14:35

      Četl jsem k tomu dnes článek, ale nerozumím, proč by nástup AI do vývoje v COBOLu měl ospravedlňovat pokles akcií IBM o 10 %. IBM primárně dodává infrastrukturu – hardware, databázové systémy a vývojová prostředí. Vývoj koncových aplikací zajišťují jiné softwarové firmy. Pokud AI sníží jejich náklady na vývoj, nevidím přímý důvod, proč by to mělo zásadně negativně dopadnout na tržby či zisk IBM. Představa, že by zákazníci kvůli AI začali sami spravovat rozsáhlé a kritické systémy a vypovídali SLA smlouvy jak svým dodavatelům tak IBM, mi připadá nereálná. COBOL datem vzniku sice patří mezi starší technologie, ale je dlouhodobě modernizován a stále tvoří páteř mnoha klíčových systémů. Reakce trhu mi proto připadá spíše jako krátkodobý sentiment než změna fundamentu.
      VenkovskyZahradkar
    • Individualita
      24.02.2026 8:04

      Krčíme rameny. Fakt netušíme, jaký je dopad AI na softwarové firmy, jestli je to přehnané nebo naopak nedoceněné. Na první dobrou to smysl dává; software, který se slavně ušil na míru nějakému podniku za spoustu peněz ti spáchá umělá inteligence snadno a rychle. Je jasné, že to nebude platit zatím univerzálně, ale může to nadělat do byznisu software house pěknou díru. A je to fundamentální problém; jen je v budoucnosti, takže netušíme, jak je veliký.
      Orangutan
      • Re: Individualita
        24.02.2026 8:51

        "SW ti spáchá umělá inteligence snadno a rychle" - fakt jsi mě pobavil. Ano AI Ti takový SW opravdu "spáchá", víc asi není třeba dodávat :- )
        oh171.
        • OH
          24.02.2026 8:56

          jasně, je třeba si upřesnit, o čem se přesně bavíme. Kompletní firemní software ani náhodou. Jenže bavíme se taky o spoustě funkcionalit, záplat, vychytávek, a tam je možnost schopného ajťáka podpořeného AI cenově obvykle v jiné dimenzi, než "zavoláme těžkotonážní firmu, ta to vyřeší." Být tou těžkotonážní formou, tak se tomu moc nesmějeme. A ještě horší může být dojem investorů, kteří tomu nerozumí, přesně jako hloupé opice, nicméně o těch prachách rozhodují.
          Orangutan
          • Re: OH
            24.02.2026 9:23

            Jenže ty jsi původně napsal: "software, který se slavně ušil na míru nějakému podniku za spoustu peněz", Já nerozporuji, že pokud někdo něčemu rozumí (a je v podstatě jedno čemu), tak AI mu může některé věci urychlit, ale stále si strašně vymýšlí a musíš ji zoufale kontrolovat a hlídat. Nejhorší je, když si usmyslí, že je něco "pravda" a ty ji musíš dokazovat, že se mýlí a tak ji tlačit k tomu, aby změnila názor a udělala to, co chceš. Jinak i ta těžkotonážní firma jistě využívá AI. Uvidíme, já jsem docela skeptik a představy, že se z programátorů stanou bezdomovci, se nějak neobávám :- )
            oh171.
            • OH171
              24.02.2026 9:57

              Já. jakou jde nastavit dobu pomalého vaření u Concept 6001?....Ai..U těchto modelů to bývá až 16 hodin. Bývá nebo je.? Lžeš, není tu taková délka...Moment, zamyslím se..Máte pravdu, tady je to až 8 hodin. ..Já, nelží, zjistil sem, že jde nastavit max 99 minut,/i pomáhá nízkým tlakem/...Ai..Moment , zamyslím se.. Máte pravdu, skutečně jde nastavit jen 99 minut. Já....ale tp přece není pomalé vaření, to musí být aspon 4 hodiny---Ai...A vy chcete vědět, jak ho nastavit, aby zpomaloval 4 hodiny?? Já. To bych moc chtěl. Al. Zamyslím se..Minuta ticha a pak....pusťte ho 4x po sobě..o)))
              Velkamedvědice
              • Re: OH171
                24.02.2026 10:55

                Ahoj VM, mám přesně stejné zkušenosti v mnoha jiných dotazech :- )
                oh171.
              • oh171, Velkamedvědice
                24.02.2026 10:01

                To jsou sice vesele a pravdive historky o AI, ale kdo nekdy delal s juniornim programatorem, tak ma uplne stejne.
                Efex
                • Re: oh171, Velkamedvědice
                  24.02.2026 11:00

                  Tak to máš pravdu, ale juniora si časem vychováš, když v něm něco je. AI zatím neumí ani udržet myšlenku, abych tak řekl. Necháš ho udělat nějaký primitivní script, pak přidáš nějakou podmínku, nebo ošetření vstupu a on místo, aby to doplnil, pošle ti úplně novou verzi, která zase samozřejmě má chyby jinde. A to se bavíme právě o těch primitivních scriptech, třeba typu tady máš 2 výpisy adresářů a najdi mi duplicity. Nemám odvahu pustit takové dílo bez kontroly, protože je schopen ti smazat všechno.
                  oh171.
                  • Re: oh171, Velkamedvědice
                    24.02.2026 11:02

                    Právě že momentálně mnohem lépe zvládá kontrolu než tvoření.
                    akciovy_cumenda
                    • musíš to brát s rezervou, je to mladý
                      24.02.2026 11:11

                      používám gpt, gemini, claude a teď asi otestuji groka, ale kecaj všechny, kašlou na uložené podmínky ověřování, musíš to j.bat jak lidi
                      ptd
                      • Re: musíš to brát s rezervou, je to mladý
                        24.02.2026 11:20

                        Souhlasím, vidím to podobně, jenom si nejsem jistý, jestli je to mladý, spíš mám dojem, že už se to moc nemá kam zlepšovat, jako ty skoky co byly mezi verzí ChatGPT 3,5 - 4 - 5 - 5,2
                        oh171.
                        •  
                          24.02.2026 11:22

                          Všechny veřejné LLM pracují s pravděpodobností. ale pokud potřebuješ mít garantovaný 100% stejný výsledek, i když se zeptáš 100x jinak, nepoužiješ veřejný LLM zdarma, ale najmeš si práci AI agenta, který s pravděpodobností nepracuje. Podle mne ty možnosti už jsou, jen je potřeba přesně vědět co chceš, kam sáhnout a za garantovaný výsledek zaplatit.
                          Zvonička
                          • to Zvonička
                            24.02.2026 14:03

                            Microsoftí Copilot Enterprice asi nelze nazvat veřejný, stejně tak ChatGPT Plus, nebo ano? Jen se ptám. Nejsem si jistý, zda fakt, že za něco zaplatím změní podstatu principů LLM.
                            oh171.
                            • Re: to Zvonička
                              24.02.2026 14:08

                              To podstatné slovo bylo: "pravděpodobnost" jako princip tvoření odpovědí. Na tom stojí většina modelů. "Veřejné" a "placené" byla nepodstatná omáčka.
                              Zvonička
                          •  
                            24.02.2026 11:25

                            Asi něco jako přesnost signálu GPS.
                            akciovy_cumenda
                    • akciovy_cumenda, oh171
                      24.02.2026 11:05

                      No, presne tak. Proto neni problem ho nechat nejdrive napsat testy a az potom implmenetaci a tim padem nejakym zpusobem muze kontrolovat sam sebe. Samozrejme dokonale to dneska jeste neni ale stale se to zlepsuje.
                      Efex
                      • Re: akciovy_cumenda, oh171
                        24.02.2026 11:18

                        No nevím, zda zvládá kontrolu (nezkoušel jsem), ale je to celé založené jen na statistice a když začne mít halucinace, je konec. Je ale rozdíl mezi Copilot a ChatGPT, i když je to obojí postavené v základu na "stejném" SW. No uvidíme.
                        oh171.
                        •  
                          24.02.2026 14:38

                          A je lepší Copilot nebo ChatGPT?
                          Orangutan
                          •  
                            24.02.2026 14:42

                            V práci nám dali k dispozici Copilota s tím, že vychází z ChatGPT. Já bych řekl, že to bude podobné, jen novinky budou nejdřív na GPT a později na Copilotu.
                            hudis
                            •  
                              24.02.2026 14:48

                              A není nejlepší Gemini?
                              Orangutan
                              •  
                                24.02.2026 14:57

                                Existují už indexy hodnotící souhrn AI dovedností, aktuální pořadí: 1) Gemini 3.1 Pro 2) Claude Opus 4.6, 3) Claude Sonnet 4.6, 4) GPT 5.2, Grok 4 je až někde kolem 12. místa Copilot jsem nenašel ani mezi prvními 20
                                Zvonička
                                • Zvonička
                                  24.02.2026 15:02

                                  Jo, díky. My jsme spíš analfabeti a sabotéři podobných věcí, v poslední době jsme používali častěji ten Gemini na hledání obchodních faktů o akciích a souhrny odhadů něčeho, zřejmě jsme využili možnosti té AI tak z 5%, takže máme představu naprosto laickou. Ale tušíme, že v software jsou možnosti docela veliké na možná i ne zcela prozkoumané. A další problém je, že kurz vyjadřuje názor investorů na to, co bude stát zhruba za půl roku, tedy v budoucnosti. A to už může být názor na možnosti AI zase kousek jinde.
                                  Orangutan
                                  • Re: Zvonička
                                    24.02.2026 15:10

                                    Nejsem na tom zas o tolik líp. Jsem jen zvědavější než běžná populace a baví mne si něco dohledávat. Jediná má reálná zkušenost s IT byl můj program ve Fortranu ještě na děrné pásce, to ostatní už jen jako konzument..;)
                                    Zvonička
                              •  
                                24.02.2026 14:49

                                Pro běžné potřeby bych řekl asi ano. Dost univerzální. Ale k tomu má každý to své...
                                Individualita
            •  
              24.02.2026 9:37

              Co sem zatím vyposlechl, tak bych se taky nebál, že softwarove firmy v brzké dobe zkrachuji. Ano, díky AI bude programování rychlejší a přesnější. Ale spousta ajťáků říká, že nechat psát AI něco složitějšího nejde. A že vedení firem si ani nepřeje, aby AI samo psalo software. Já tomu nerozumím, vůbec netuším, co to všechno obnáší, ale nevěřím tomu, že kompletně zaniknou softwarové firmy. Podle mě je to zatím trend, který se brzy otočí, až se zjistí, že nějaké základní programy půjdou udělat, ale ty velké, strukturální, třeba od IBM, nepůjde bezpečné nahradit. To, jak se pak ty firmy nacení, je druhá věc.
              hudis
              • Hudis
                24.02.2026 9:42

                nejde o zánik, ale o potenciální ztráty z malých kšeftů. Něco jako kdyby si lidoví autoopraváři - bastliči uměli najednou sami vyrábět náhradní díly. Vypadá to jako drobnost, ale každý dealer aut ti prozradí, že ve skutečnosti vydělává víc na opravách a servisu, než na prodeji nových aut. Těch včerejších -13% je prvotní nástřel, asi těžko může mít něco společného s nějakou změřenou fundamentální realitou, ale naznačuje, že panika je to docela veliká. Možná s tím souvisí i ta Microsoftí 10% díra někdy na konci ledna.
                Orangutan
                • Re: Hudis
                  24.02.2026 10:17

                  Dle mě jde o přehnanou rekci trhu a je cena podhodnocená....https://www.investing.com/news/analyst-ratings/seaport-upgrades-fox-stock-rating-on-sports-betting-pullback-93CH-4520682.....
                  Velkamedvědice
                • Hudis, oh171, Orangutan
                  24.02.2026 9:58

                  No jako nekdo z oboru jsem si zcela jisty, ze se bude propoustet a ze budou krachovat firmy. Uz jsem sice nejaky patek z korporatniho prostredi venku, ale i tehdy jsem cumel jak puk, kdyz nam Cinani ukazovali, jak AI pouzivaji a co vsechno to dokaze.
                  Efex
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.01.2026-
28.02.2026-
31.03.2026-
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026-
31.07.2026-
31.08.2026-
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026