Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ11311134-0,18
KB11791180-0,25
PKN108,46108,52-0,50
Msft399,39399,6-0,44
Nokia5,9485,9520,10
IBM258,97261-1,23
Mercedes-Benz Group AG58,4258,441,35
PFE27,6927,710,44
17.02.2026 13:25:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 17.02.2026 13:24:03
ČEZ (CEZPbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
1 132,00 -0,18 -2,00 75 004 390
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  • sídliště
    17.02.2026 13:38

    nad tématem el auta na sídlištích jsem se zamýšlel už x let nazpět... bohužel si dost dobře neumím představit že by v roce 35 přestali klasiku vyrábět. Nezapomeňte na to, že v ČR je spousta sídlišť, ne-li většina stavěna tak, že stání jsou podél chodníků a mezi sídlišti jsou tvořeny parkovací ostrůvky kde jsou desítky až stovky aut. To samo o sobě ještě uplně problém být nemusí, ale problém je, že drtivá většina lidí žijících na sídlištích má shodnou dobu odjezdu a příjezdu do práce plus minus 2hodiny. tady se dostáváme do situace, kdy dojde k obrovskému přetlaku na dobití v určitém časovém úseku. už vidím jak někdo zaparkuje, a pak se bude vracet třeba 300m aby zkontroloval zda je nabíječka už volná....a pak aby se vracel se zase odpojit. prostě na sídlištích nejde ani tak o dosah ale spíš o dostupnost v určítých oknech. muselo by to být předimenzováno stanicemi. další možnost je, že se zlepší dostupnost veřejné dopravy a určité procento lidí si auto pujčí jen když pojede na výlet....zkrátka se "obávám" že to tendečně postupuje k tomu aby se automobily držely flotilově a ne v soukromých rukou tak je tomu západně od nás. Čas ukáže, ale stran zabezpečení sídlišt když vidím ty kvanta aut jsem skeptický.
    Slajovo
    • Re: sídliště
      17.02.2026 13:41

      co si představit umím, je že by se v budoucnu nabíjely auta bezdrátově tak jako mobil... to už je ale jiný příběh a jiný čas. V tu dobu bude už třeba IN jiný pohon:)
      Slajovo
  • Energetika up?
    17.02.2026 13:23

    RWe i e.o.n dnes up, připojí se i Čez? Určitý náznak dnes byl.Myslim, že bude pokračovat rotace z Těch a Bank do energii a průmyslu.Zatim mám malý vzorek Čezu za 1150. Uvidime
    psítáta
  •  
    17.02.2026 9:42

    https://www.e15.cz/zahranicni/emisni-povolenky-a-green-deal-se-pod-utoky-byznysu-a-politiku-otrasaji-ceny-prudce-padaji-1430885
    Llanowar
    •  
      17.02.2026 11:22

      No na 30 EUR se asi nezastropují, protože by rázem ztratily smysl veškeré investice do energetiky. Ale takový fix za 70 by byl dle mého názoru rozumný, nevidím moc důvod povolenky obchodovat na finančních trzích a dělat z ních nástroj spekulace.
      xlsx
  •  
    17.02.2026 8:03

    Sešup pokračuje XXX Zemní plyn - CZ (Cal27) 16.02.26 29,4 EUR/MWh -1,31 % Elektřina - CZ (Cal27) 16.02.26 84,55 EUR/MWh -0,86 % XXX Emisní povolenky (Dec26) 16.02.26 69,18 EUR/t -2,12 %
    Elektrikář
    •  
      17.02.2026 8:06

      Investors’ net EUA length last week probably contracted into the mid-70m EUA range, which would represent around a 20m tonne weekly reduction and 50m cut since its peak in January, according to the Vertis analysts.
      Elektrikář
  • Turbine
    16.02.2026 21:56

    Dodavatelem turbíny do EDU II bude Škoda Doosan, cena 5 mld Kč. Souhlas EU ještě není. Očekává se příští rok.
    DupByk
  • ZP v D
    16.02.2026 19:13

    "Zajímavá" strategie... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-nemecku-se-tenci-zasoby-plynu-a-zima-nepolevuje-299034
    DupByk
    • Re: ZP v D
      16.02.2026 19:33

      N následujících měsících až cca 4 letech se budou otevírat gigantická naleziště plynu a navazujícího LNG. Je dost možná, že někdy kolem roku 2028-9 bude plyn na EU/TTF za míň jak půlku co nyní (nedivil bych se i 1/3). Mně ta strategie přijde dobrá, dělal bych to stejně, tedy na konci letošní, té příští i přespříští zimy jen malá rezerva. V nejhorším se jednorázově přeplatí nějaká dodávka, co by skočila třeba v Pákistánu, jako se to dělalo v roce 2022..
      Zvonička
  • nehádejte se :-)
    16.02.2026 15:11

    cena nad 100 éček nejen že nebude, ale ani nesmí být:-). Jinak bude EU totálně mimo realitu a průmysl půjde totálně do kopru. I když zelení teroristé jsou schopní všeho. A nikdy neříkej nikdy.
    klon tutOvky
    • DO TA CE Re: nehádejte se :-)
      16.02.2026 16:58

      cha pe te?
      inula
    • Re: nehádejte se :-)
      16.02.2026 15:54

      Cena elektriky určitě poroste. Tedy číselně, kvůli inflaci. 100€ dnes není 100€ v r.2020 a ani nebude v r.20230. Jestli je dnes 80-90€ přijatelná cena pro průmysl i rozvoj energetiky tak to stejné nejspíše bude platit pro 90-100€ v r.2030.Pokud se EU vzpamatuje z těch greendealovských fantasmagorií a začne reálně s rozvojem průmyslu, pak hlad po elektrice bude taky silně růst. Kromě toho zákaz spalováků od 1. ledna 2035 zatím taky nikdo nezrušil. Je zřejmé, že dávno před r. 2035 se prodej aut se spalovacími motory zpomalí a rapidně vzroste počet žroutů elektriky - elektroaut.
      FYI
      • Ten zákaz stejně nic nevyřeší
        16.02.2026 18:43

        Je úplně jedno, jestli to posunuli nebo by to nechali, trh to vyřeší sám mnohem dřív. Jinak spotřeba energie do roku 2050 má být až 125Twh ročně, to ale nesouvisí jen s elektromobilitou. V Norsku za 2024 poklesla spotřeba o 3,5% při stejném nájezdu km. Ty chemičky na zpracování ropy, ropovody nebo i samotné čerpací stanice to zase ušetří.
        štíreček
      • Re: nehádejte se :-)
        16.02.2026 16:27

        ... Česká silovka (elektřina baseload) pro rok 2027 ubrala z letošních maxim u 95 EUR/MWh již 10 EUR/MWh a obchoduje se u 85 EUR/MWh. (https://x.com/michalsnobr/status/2023330815359500491)
        Kočičák
      • mám naprosto opačný názor
        16.02.2026 16:00

        pokud se zákaz spalováků neupraví, já věřím kontinálně , že ano, ale to není předmětem, není pro mě zřejmé, že se dávno před termínem prodej spalováků spomalí, ale já si osbně myslím, že zrychlí, prootže to bude historicky poslední možnost nakoupit si normílní auta s vědomím, že výrobci jsou povinni držet díly min dalších 10 let.
        Velkamedvědice
        • jen aby
          16.02.2026 23:09

          pak ti prdne nejaký de.lní display a asisten kontroly lidstva někde v cloude se zhroutí pomyšlením, že bys snad měl dojet 2 km domů bez zobrazení rychlosti a z důvodu bezpečnosti ti zablokouje komplet vše včetně elektr.otevírání dveří a nechá Tě v autě nové doby zmrznout páč odtahovka zrovna neměla nabítou baterii :o) čus kámo jedině poctivě železo tak do roku 2015 (chtěl bych už měnit, ale ono už vážně není za co, takže nová kára už asi nikdy nebude)
          Mike -Green D. is killing Europe
        • Re: mám naprosto opačný názor
          16.02.2026 20:11

          podle mě pomalu ale jistě prodej spalováků skončí tak jako tak. Ať už se zákazem po roce 2035 nebo bez něj. Za 10 let bude elektromobilita uplně někde jinde a spalovací auto nebude dávat smysl. Navíc za ropu dáváme obrovské množství financí rusům, Arabům, Američanům. A proč? Když si tady elektřinu sami vyrobíme. Navíc nebudeme devastovat životní prostředí těžbou ani zpracováním ropy na PHM. Já sám mám teď velkej čistě diesel. Žádný hybridy a podobný nesmysly. Počítám, že ještě i další auto bude diesel nebo benzín, ale potom další auto v řadě už nejspíš těžko.
          lunatic with snowboard
          • lunatic
            17.02.2026 8:44

            takto shrnuto, to racionální z Green dealu. Jenomže tomu stojí v cestě fyzika. Elektroauta jsou jasně lepší na ježdění po městě, ale to ti každý pirát řekne, že po městě nemáš správně jezdit autem vůbec. Zatím mají problém s ježděním na velké vzdálenosti, síti nabíjecích stanic chybí nejméně deset let vývoje. I elektrosíti chybí deset let vývoje, největší díra je v těch bateriích a jiných tricích, jak uchovat energii stabilně. Nedořešená je bitva o jádro, a pokud ne jádro, tak nějaký další záložní zdroj, který nás ovšem vrací k té závislosti na USA, Rusku nebo kdovíčem. Takže prakticky zatím vítězí hybridy, jakkoli se puristům obou stran nelíbí, ježto mají nelogicky dva různé motory. Dojezd mají naopak ze všeho největší, ježto umí sbírat energii při jízdě s kopce, stejně jako elektroauta. Subtilnější otázka je, zda HEV, PHEV nebo ještě něco jiného, systémů je v současnosti nejméně pět různých. A samozřejmě se může vynořit něco ještě lepšího. Náš názor je, že vítěz se vlastně ještě neobjevil.
            Orangutan
            • Re: lunatic
              17.02.2026 10:48

              Spotřebu nebudou tvořit jen domácnosti a EV. Myslím, že elektřina bude ukusovat z koše spotřebovávaných paliv stejně jako když nafta znamenala menší potřebu ovsa pro koně. Koně nevymřeli, ale ustoupilo od nich zemědělství, průmysl i armáda. Jejich využití je rekreační a hobby. Pak je tu ještě lidská práce :-D https://www.youtube.com/shorts/uL1rSpq4vb0
              John Galt
        • Re: mám naprosto opačný názor
          16.02.2026 17:40

          Muj tip, skončí to jakousi remízou. Spalovací se budou dál vyrábět, budou dražší kvůli menšímu množství výroby, nafta/benzín budou podstatně dražší a EV se evolučně posunou vlastnostmi a ekonomikou provozu tak že bude dávat spíš smysl koupit právě EV před spalovacím motorem. Odhadovaný čas 10 let.
          Make_CEZ
        • Re: mám naprosto opačný názor
          16.02.2026 16:12

          To je dost k diskusi. Pokud bude kupec spalovacího auta vědět, že je mezi posledními co se ještě prodávají, jakou tržní cenu bude mít jeho auto třeba za 5 nebo 10 let, až jej bude chtít prodat? Jeho tržní cena bude rapidně klesat a tedy dost významný argument pro rozhodování o koupi. Jak to bude pak s údržbou infrastruktury - pump, servisů,náhradních dílů a pod. Těžko odhadovat, že by po skončení výroby spalováků zůstalo všechno takové jako je nyní. Menší spotřeba resp. prodej paliva bude mít za následky vyšší cenu, nemluvě o různých politických rozhodnutích zdražujících cenu fosilních paliv. Všechno je to ve hvězdách. Můžeme jen hádat, co a jak nakonec bude.
          FYI
          •  
            16.02.2026 16:25

            Souhlas, že konec spalováků by měl dopad na fungování servisů, benzínek... Ale na druhou stranu by mohla cena ojetých spalováků i růst, pokud bude problém se zásobováním elektřinou, dojezdem aut, sítí nabíječek... Vážně někdo věří tomu, že 2035 bude dostatečná kapacita nabíjení na všech sídlištích...?
            intfo
            •  
              16.02.2026 22:21

              Nabijech stanic máme pořád dost. Rostou rychleji než prodeje aut. Na počet aut jich máme již více než v Německu. Například eon již slibuje, že ještě pár lokalit a bude mít splněno ve smyslu rychlonabijeni a bude se zaměřovat na zásuvky s nižším výkonem. Využitelnost těch všech současných u nás je někde okolo 2-3% času, takže prakticky stojí zadarmo. Já spíš myslím, že je jen postavili z nutnosti, z dotací a je jim jedno, že se nepoužívají. Problém je spíš v ceně a celkovému pojetí - roamingove ceny mezi ČEZ, eon a Pre. U telefonních operátorů to unie zakázala, ale tady ten nešvar se přesunul na nabíjení. Člověk aby chtěl nižší ceny, musí mít všechny registrace u všech. No my Češi máme všechno extra, i sdílení energie je u nás nastavené tak aby se nevyplatilo. Tlaky od fosilní lobby. Proč u nás stojí 50kw nabíjení 13kc, při roamingu 18kc, když Tesla dává ve špičce za 9kc a výkon 250kw. Mimo špičku má Tesla cenu 5,50kc za ultrarychle nabíjení a ČEZ nějakých 18kc a mnohdy takový výkon ani nedá. Eon se sice snaží zakotvit také plovoucí ceny, ale stále naráží na odpor zájmových skupin. Už i na Slovensku mají plovoucí ceny ale u nás je stále výhodnější mařit energii kde za kWh dostanou 23-25 Kč. Také je u eonu špatně, že jedna část tu stanici provozuje a druhá část vybírá peníze, takže prostor pro nižší cenu je malý. Na stojanech ČEZu byly u Kauflandu ceny za AC nabíjení 5,90, ale od listopadu již standard 8kc, což se okamžitě projevilo. U nás předtím stojan u Kauflandu neustále obsazeny a teď je nonstop prázdný. Tuhle cenovou politiku by žádný soukromý objekt bez dotací dělat nemohl.
              štíreček
              • Štíreček
                17.02.2026 11:25

                Tak to je fajn, že máte nabíjecích stanic dost. My nemáme asi patnáct kilometrů kolem ani jednu. Pokud tedy nepočítáme prodlužovačku z okna. Je dobré nečíst furt jen internet a občas vykouknout ven do reality.
                Orangutan
                • Re: Štíreček Orangutan
                  17.02.2026 12:29

                  To je co za lokalitu? Mrknu do aplikace.
                  štíreček
                  • Koukni mně
                    17.02.2026 13:29

                    Koukni mi kolem Sušice Dík
                    _Buter
                • Re: Štíreček
                  17.02.2026 12:26

                  Nemoznost nabijet doma pripravi uzivatele o podstatnou cast vyhod mit BEV. Relevance argumantu o dostupnosti nabijecek v pripade nabijeni z domu je uplne mimo. Meli jsme puvodne naftu (4x4). Potom co jsme prikoupili BEV. Od te doby pokud bylo BEV doma nafta prakticky stala domem a nikdo s ni nejezdil ani ja ani manzelka. Ten komfort a cena za km. u me pri tankovani na spotu je celorocni cena za km 0.02kc/km pokud nezapocitavam FEV, kde je vyhodnejsi to pres noc prodat nez vrazet do auta. Je to cca 100x min nez u te nafty pritom nafta slabsi motor i kroutak, ale byla to 4x4. Loni jsme naftu vyhodili a kpoupili druhe BEV protoze s naftou uz nikdo nechtel jezdit. Rano plna nadrz (realny dojezd 450km) atuo v lete i zime vytemperovane a zadne skrabani skla nebo poceni v rozpalenem aute, klidek uvnitr, zrychleni neporovnatelne (mel jsem 200k 4x4 naftu). Jezdime s tim po cele Evrope a do talosky v pohode s detma jedna zastavka v Mekaci (10-80% za 26minut) Do rakouska na hory dobijem az na hotelu. Nikdy jsem nemel problem na nabijecce u dalnice vzdy hafo volnych mist. To je realna zkusenost, neni to pro kazdeho ale tyhle hate od lidi co v tom v zivote nesedeli mi prijdou usmevne jako pristup mych rodicu k beztlacitkovym telefonum.
                  OooK
                  • Oook
                    17.02.2026 12:53

                    Technická. A bude pro lidi ze sídlišť dost nabíječek i po té, až budou elektromobilů zásadně více?
                    Velkamedvědice
                    • Re: Oook
                      17.02.2026 13:00

                      Nez si lidi ze sidliste tak masove poridi EV, nebude problem s pripojenim spis se zdroji ktere se tak rychle nestavi. Pred 20 lety neexistoval iphone ted ma kazdej dotykac, kde je poptavka je i nabidka. terbas v uk v londyne mas u chodniku zasuvek plno primo u lamp nebo to vypada jak malej hydrant. A za tech 20 let kdy uz na trhu budou etablovane solidstate baterky kde nebude problem tankovat behem par minut. Podle me bude problem dostatceny vykon v siti.
                      OooK
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
31.12.20251 366,67
31.01.20261 371,23
28.02.20261 392,85
31.03.20261 373,83
30.04.20261 376,08
31.05.20261 415,67
30.06.20261 390,58
31.07.20261 516,63
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026