Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ128512860,00
KB11581160-1,87
PKN98,7198,75-2,42
Msft-1,78
Nokia5,1345,142-1,46
IBM0,65
Mercedes-Benz Group AG56,6556,670,09
PFE-1,93
21.11.2025 9:28:59
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 21.11.2025 9:26:14
ERSTE BANK (ERSTbl.PR, Praha)
Poslední obchod Změna (%) Změna (CZK) Objem obchodů (CZK)
2 140,00 -1,88 -41,00 17 622 338
R - Real-Time data z pražské burzy ZDARMA pro registrované uživatele Přihlásit.
Z - Zavřená fáze, O - Otevřená fáze, A - Aukce, V - Volatility break, P - Pozastaveno

 
Názory
  •  
    20.11.2025 20:17

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-skupina-penta-kupuje-centralu-ceske-sporitelny-na-budejovicke-v-praze-292118 Tak co bude nějaké preceneni nahoru do zisku pri prodeji baráků, nebo uz přecenění baraků koupenych před 20 lety ponizenych o odpisy bylo zaúčtováno ? Kolik muze byt rozdíl mezi historickou a prodejní cenou? Třeba 2 miliardicky Kč jako u komerčky? Nebo bude extra zisk z prodeje/přecenění třeba 100 Mega euro ve 4q? Vůbec nemám tušení jak ty baráky jsou velký a kolik můžou stát.
    TakcieTom
  •  
    20.11.2025 13:30

    No jistě,všude je varování před bublinou, jen tady by rádi stálezeleno a výstup do nebes.
    kočák
    • Kočák
      21.11.2025 9:39

      došlo na tvé varovné pochybnosti. Když jsme od toho odcházeli, všude zeleno a sranda, ale pak si to trh rozmyslel a rozhodl se NVIDII potrestat. Exemplárně jí nabacal a nám všem okolo.
      Orangutan
    •  
      20.11.2025 14:08

      a je někdo, kdo by nesouhlasil?
      Orangutan
  •  
    20.11.2025 12:58

    Proč to ale te´d začervenilo, to nemáme tušáka. Čekali jsme zeleno.
    Orangutan
  •  
    20.11.2025 9:21

    Takže kde jsme to přestali? Hochschvab, 2277 m, nejvyšší hora podřízeného alpského celku naším směrem. Pak nach Dachstein, ja?
    Orangutan
    •  
      20.11.2025 9:37

      Gerlachovsky stit....zbodnul jsem pul kila gorbaciku, 2x haluzky, kyselicu a vyrazime....
      Warren_z_Prachatic
  • Wienna
    20.11.2025 8:50

    Tak ve Vídni je to už o 1,1 Éček Up
    Tom55
  •  
    20.11.2025 7:55

    Tak se ukázalo. NVIDIA to rozsekla a Warren může slavit.
    Orangutan
    •  
      20.11.2025 8:03

      Ty vysledky jsou celkem brutalni. Jak soucasny kvartal, tak vyhled. Vzdy prekonani odhadu trzeb, zisku i marze. Je tomu rok čtvrt +- co nas tady s Medvedem poucoval Uncas, co jsme za hejly, kdyz spadla NVDA z 140 na 95...ze nam to ti chytri hazi na hlavu, cele AI je blublina a my to ani nepozname :) BIG TECH TO THE MOON !!!!!!!!
      Warren_z_Prachatic
      •  
        20.11.2025 8:15

        Dá se říci, že NVIDIA se začíná rovnat ze "startupové" ekonomiky plné příslibů do "dospělé" fáze podnikání, kdy zisky začínají vzhledem k šílené kapitalizaci dávat smysl. Je to samozřejmě paradox, protože NVIDIA podniká už desítky let. Ale to postavení leadera chipů z ní udělalo firmu úplně jiného řádu. Tady dává sázka smysl i opičákům, a fakt by to mohlo být to the Moon, protože ty výkony teprve fakticky začínají a kolosální růst přitom už byl. Taky by to mohlo být do pár let deset bilionů. Zdvojnásobení NVIDIE vidíme jako daleko pravděpodobnější, než u té Mety, kde je to pro nás totální záhada i nadále.
        Orangutan
        •  
          20.11.2025 8:41

          Forward P/E u NVDA je 31, vzhledem k dynamice rustu uz to neni predrazena akcie. To mimochodem plati i u MSFT, google, amzn - vsude forward P/E kolem 30, a META 20....generuji tak brutalni zisky, ze dohaneji tu valuaci...a to je dobre pratele. Pak tam jsou firmy (ktere nemam) jako sales force nebo adobe a tam je P/E pod 20..v techu neni vsude pouze draho....Muj milovany micron je na forward P/E 14, pote co zctyrnasobil cenu akcie !!!!!!!!!!!
          Warren_z_Prachatic
          •  
            20.11.2025 8:43

            Proste AI revoluce je tady a chce to trefit ty spravne kone. Je to uplne stejne, jak kdyz se ted divate na cenu akcie amazonu pred 25 lety a rikate si, to bylo jasne, to bych byval koupil, eshopy se musi prosadit....a ono byste vy konzervy BCPP nekoupili nic :))) A ted Vam tady AI poklady lezi primo u nohou, to je nejvetsi revoluce Vasich/nasich zivotu
            Warren_z_Prachatic
            • Warren
              20.11.2025 8:49

              Během našich životů bylo těch revolucí poněkud víc, parde. Například vznik osobních počítačů nebo mobilů. Vznik internetu. Vznik kapitalismu jako takového a možnost si vůbec nějakou akcii koupit. Tahle revoluce se možná vejde do toptenu, někam do druhé poloviny.
              Orangutan
              • Re: Warren
                20.11.2025 8:56

                AI bude definitivne cislo 1 techto revoluci. Samozrejme ze tezi z "vynalezeni a rozvoje internetu" Nejsou data neni AI, ale jeji aplikace prekonaji vse, co si umis/umime predstavit. O tom nijak nepochybuji a nepochybuji o tom ani CEO tech firem, jinak by nekupovali chipy za STOVKY MILIARD dollaru. Nikdy v historii do niceho nebylo investovano v nejakem kratkem obdobi tolik kapitalu, nikdy. A pokud souhlasis z rovnici ze penize a inovace jdou tam, kde je nejvetsi potencial, o velikosti AI prinosu mas jasno, ja tedy mam
                Warren_z_Prachatic
                • Warren
                  20.11.2025 9:16

                  No, prachy jsou tam, kde je nějaká velká potřeba; a může jít o zboží blbý jak malovaný sáně. Například ty granáty 155 mm na Ukrajině, nebo nemovitosti v Česku po roce 1990. V tom jsou tisíce procent taky, jak už dnes víme. U sofistikovaného vynálezu hrozí vždycky, že někdo udělá vynález jiný a lepší; netušíme, nakolik je NVIDIA opravdu nenahraditelná. Pokud je před konkurencí rok nebo dva, tak to vlastně není moc. Za rohem číhá Čína, AMD a možná někdo další, o kom ještě nevíme nic. Pokrok je lemován hroby poražených velikánů, jako třeba Intel, IBM, Nokia, Compaq, Motorola, když vezmeme jen IT; samí zcela neporazitelní velikáni. Pak máš rizika z politiky; je otázka, nakolik zůstane USA opravdu svobodná a otevřená ekonomika, a nakolik bude mít stát potřebu kecat do vývoje některých firem. Ten Palantir, třeba, by mohl být velmi rychle politická akcie. Tesla už vlastně je. A s tím souvisí ty scifi hrozby, o kterých mluví Aikun. Takže tak; vidíme to na dramatickou slávu a růst, ale rizika jsou v tom úměrně veliká úspěchu.
                  Orangutan
                  • Re: Warren
                    20.11.2025 9:35

                    To, ze ted vedet, kdo bude "nakonec" vitez je zcela nejiste a TECH obecne nezarucuje trefovani vitezu, s tim dlouhodoby souhlas. Kdo nechce stock picking, musi koupit QQQ a prumerovat zisky, neda se nic delat. A samozrejme ERSTE je stabilnejusi businessmodel nez AI inovace....ja jen upozornuji, ze v TECHu, AI budou u nekterych kousku zase deseti (a vice)nasobky, stejne jako tam uz byly...proto rikam, musi clovek trefit dobreho kone...nebo QQQ a cekat
                    Warren_z_Prachatic
                    •  
                      20.11.2025 9:53

                      Tak jak je to teď rozehraný, tak vyhrají cca 2-3 velké GAI modely a zbytek budou pokrývat specializovaný menší Ai agenti. A problém je v tom, že do velkých modelů investovalo 100 mld usd a víc možná něco jako 7-10 firem. Můj tip: 2-5 to nějak potichu dohrají a 1-2 s velkým kraválem. A otázka je, co ten kravál udělá se zbytkem tech trhu, když někdo oznámí, že musí odepsat 100 mld usd.
                      Zvonička
                      • Zvonička
                        20.11.2025 10:13

                        No, je třeba se přepnout na další upsizing; sto miliard dolarů už v tuto chvíli není tak moc. Rozehrává se hra o biliony. Pokud padne stomiliardová investice nebo firma, nemusí se stát vůbec nic. Systém by mohl vydržet i pád jednoho z těch bilionových monster, pokud to nebude přímo v epicentru; máme na mysli například Teslu. To, co jsme viděli minulý týden bylo další zaváhání trhu, že to nebude vydělávat až tak moc; vlastně úplně čistě čtvrtá vlna impulzního trendu, jak ji popisuje Elliott, psychologie investorů, ježto s fundamentem firem se nestalo vůbec nic. Kompletní řídící uptrend NVIDIE je dnes už tak obrovský, že z první fáze před splitem od ledna 2023 do ledna 2024 je dnes už jen náběžná příčka, jakkoli se to zvedlo o 100%. První vlna z pěti začíná v tom lednu 24, zahrnuje kompletní podřízenou pětivlnu do celkové výšky asi 135, což je dost přesně 200%. Pak je dlouhatánská složitá korekce do strany až do pádu k těm 90, co o tom mluvil Uncass okolo Dne osvobození čili duben 2025. Pak další megavlna na 180 do srpna, bez dělení, takže se zvětšuje už tak šílená volatilita. Další korekce až doteď, s epizodním výstřelem na ATH 212 a dalším poklesem zpět pod 180. Lze čekat další vlnu k té letní s výškou zhruba 90, takže někam k 270. To je solidních 50% během zimy, a v delší perspektivě číhá ještě pátá z pěti toho vyššího trendu, a ani to nemusí být konec. Zarazit to může jedině nějaká vněkší katastrofas, co jsme o nich psali výš.
                        Orangutan
                        • Re: Zvonička
                          20.11.2025 10:28

                          Já si pořád myslím, že ten vývoj bude natolik pozitivní a zároveň divoký, že to způsobí Ai recesi. V tuto chvíli to třeba míří k tomu, že google s Gemini brzo nabídne natolik uspokojivý výsledek, že už se nikdo nikam dál v 80% případů proklikávat nebude. Takže hrozí jeho zánik tak, jak ho známe, včetně konce spousty e-shopů, zpravodajských serverů apod. Takže odepsaných 100 mld usd může být ještě ok, ale zánik 10 mil firem nějak žijících z internetu už ne.
                          Zvonička
                          •  
                            20.11.2025 10:33

                            Tak pak kup akcie GOOGLE !!! Si predstav ze ukradne 90% eshopoveho trhu, bude to nejvetsi firma v dejinach lidstva !!
                            Warren_z_Prachatic
                            •  
                              20.11.2025 10:40

                              To se právě vracíme k jádru věci; AI už dávno nesledujeme a nerozumíme mu, absolutně netušíme, jestli se udrží jako standard Chatgpt, nebo bude Gemini, nebo kýho dalšího čerta. Reálné je předpokládat, že ať to bude kdokoli, bude potřebovat procesory od NVIDIe a vyřezávat mu to bude TSMC. A že se udrží Microsoft, ježto má těch koní rozběhnutých hodně a je přeborník v umění neprohrávat, i když třeba nevyhrává. Tohle je trojice, která se nám jediná jeví být dost jasná. S tím Google už máme daleko méně jasno, jakkoli si bez něj v tuhle chvíli asi nelze IT svět představit taky.
                              Orangutan
                              •  
                                20.11.2025 11:04

                                Mimochodem to TSM, je za me "JISTY" vitez....akcie jeste hodne poroste...tam skoda, zes to nekoupil, ten muj call byl spravny a bude (uz je) jeste hooodne ziskovy
                                Warren_z_Prachatic
                                • Warren
                                  20.11.2025 13:07

                                  Souhlas. Nám se taky jeví jako jeden z nejjasnějších, potíž je v tom, že nelze sežrat všechny dostupné banány ve vesmíru. Možná v rámci dalšího úklidu na něj ještě dojde, byť za blbější ceny.
                                  Orangutan
                              •  
                                20.11.2025 10:50

                                No, jak píšu, je to natolik divoký, že už NVDA dávno není "musím to mít, nic jiného není. Třeba Google jede na svých TPU a nic z ekosystému kolem NVDA nepotřebuje AMZN má své trainium čipy, do to daleko energeticky úspornější a levnější AMD, Broadcom,.. Zatím jsou všichni vyprodaní, ale marže 75% bude do roka do dvou minulostí. Někdo to začne dělat s marží 30%, aby si urval kus trhu.
                                Zvonička
                                •  
                                  20.11.2025 11:00

                                  Tak nekonecne marze 75% nebude, to je jasne. Ale pokdu ty rikaz, ze diky velkym jazykovym modelum (a google ma ted nejlepsi) zaniknou miliony fiorem, nekdo tedy ten jejich business bude muset prevzit ne ?? Proto rikam AI revoluce a nerikam, ze vitezove jsou dneska napsani predem, ale ty prilezitosti jsou GIGANTICKE a kdo se boji, ze netrefi, at koupi QQQ a ma hotovo
                                  Warren_z_Prachatic
                •  
                  20.11.2025 9:01

                  jop, prekonaji, to bude takova dystopie ze si ji nedokazal predstavit ani Orwell ve snu.. :]
                  Ai-kun
                  •  
                    20.11.2025 9:52

                    Taky si myslím. Tenhle vynález nejen že je na nějaké drobnosti vcelku užitečný, ale kompletně překope celý byznys, zničí většinu fungujících evropských firem. Zatímco bez AI by Evropa zahnívala v pohodě dalších 30 let, s AI to budou tak 2-3 roky.
                    xlsx
                    •  
                      20.11.2025 10:13

                      Jo a az se to spoji s tema humanoidnima robotama tak uz si Evropa nejspis neskrtne vubec, nebude mit kontrolu ani nad jednim (HW+SW). Kazdopadne uz to zacina byt pomalu strasidelny, jak tohle promo video prvni dodavky prumyslovejch botu: https://youtu.be/nzflxCHT4vw?si=zs2jUeVW-M0fstqS
                      Ai-kun
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.09.20251 924,60
31.10.20252 440,00
30.11.20252 599,00
31.12.20252 586,00
31.01.20262 675,00
28.02.20262 593,33
31.03.20262 600,00
30.04.20262 720,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 31.12.2025