Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,24
KB0,15
PKN144,82145-0,15
Msft-2,02
Nokia-7,42
IBM-1,19
Mercedes-Benz Group AG47,705-1,34
PFE0,31
09.06.2026 22:15:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 09.06.2026 22:00:00
Microsoft (MSFT.O, NASDAQ Cons)
Poslední obchod Změna (%) Změna (USD) Objem obchodů (USD)
403,41 -2,02 -8,33 10 433 900 107
After-hours09.06.2026 22:00:00
Poslední obchod Nákup / Prodej Změna (%) Změna (USD)
403,41 - - -2,02 -8,33
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • propad
    09.06.2026 19:33

    to je jako by to někdo centrálně řídil, v jeden okamžik padá tech i třeba těžba vzácných zemin nebo drony , diverzifikace nepomáhá, pak jedním obratem všechny akcie stejně nahoru zpět, zajímavé jak je to svázané dokupy všechno
    vencazmoravy
    • Re: propad
      09.06.2026 20:12

      TA docela krutě nevychází..520 USD 02.06.2026 1:27 Microsoft má nyní našlápnuto na cca 520 USD. Rezistence jsou kolem 472 a potažmo kolem 495 USD, nicméně budou překonány dle mého názoru a MSFT se uhnízdí na výše zmíněných cca 520 USD. Toto je ode dneška můj náhled na nejbližší vývoj akcie. MSFT nedržím a nebudu ho ani obchodovat. petr12
      Velkamedvědice
    • Re: propad
      09.06.2026 19:45

      Souhlasím diverzifikace dnes již neplatí. Kdysi se dluhopisy hýbali opačně nežli akcie, dnes buď roste vše a nebo vše padá od komodit, státních dluhopisů, akcií.
      Věštec z ...
  •  
    09.06.2026 17:50

    Zatím -60USD (13%) za jediný týden. A to čekáme ECB,CPI, FED v příštích deseti dnech. To je 360 jistých. To je u MSFT srovnatelné jen s DOT-COM, finanční krizí a covidem. Kde je těch Petrových 520? :)
    Individualita
    •  
      09.06.2026 18:02

      Za jediný týden je to spíše -34 USD / akcie. Nevím jestli je 360 USD jistých, ale pod 400 USD se zřejmě podíváme. Meta 520 je zatím vzdálena, holt TA. Ideální by bylo kdyby hyperscaleři oznámili redukci výdajů. Otázka je co by potom bylo s HW společnostmi, když je jejich aktuální P/E 40-60. Pokud půjde níže, něco málo přikoupím.
      Věštec z ...
      •  
        09.06.2026 19:26

        Ok, je to týden + den. A už 14%. Tohle opravdu nevypadá dobře.
        Individualita
        •  
          09.06.2026 19:43

          V pohodě, dejme tomu čas. Nikomu nic nedoporučuji, řídím se sám sebou a každý by se taky tak měl řídit. Volatilita na trzích je nyní vyšší. Když MS silně rostl pohyboval se denní objem obchodů 2-3x vyšší, oproti běžnému průměru za poslední měsíce. Směrem dolů jsou ty objemy menší. Čekám na report za 4Q2026, očekávám stabilní růst tržeb +18% a zisk na akcii +2x% Y/Y. Pokud tomu tak bude, není potřeba se plašit. Problém jsou ty výdaje, stačilo by bohatě, kdyby je přestali prezentovat s takovým nadšením jak je prezentují. Trhy jsou aktuálně nedůvěřivé, že se dané investice někdy vrátí a tak reagují jak reagují.
          Věštec z ...
          •  
            09.06.2026 19:44

            Zachytil jsem tuhle zprávu "Crusoe paused a project in Wyoming. It's a 1.8 GW project". Dělají pro OpenAI, Oracle, Google a Microsoft. Ten ovšem není hlavní podezřelý to spíš OpenAI. K tomu přetahovaná o peníze (mj SpaceX). Zakladatel CoreWeave prodává akcie po miliardách usd. Podle mne 1/2 dnešního pádu, Ai padavkám z neocloudů se sešlo všechno špatně v jeden den.. Druhá půlka jde za ˇÍránem: sestřelili US helikoptéru a oranžový kašpar říká, že si to nemůže nechat líbit. A zítra bude už zase mír na dohled.
            Zvonička
            •  
              09.06.2026 19:51

              Těžko říct co přesně zatím stojí. Přetahované ohledně IPO se vůbec nebojím, tahle zpráva ( analýza ) se všude zmiňuje - takže realita bude spíše jiná. Osobně se těším až začnou reportovat OpenAI, Anthropic a SpaceX aspoň se ukáže jaký mají fundament. Nehodlám kupovat žádné akcie z těchto firem, pro mě nemají žádnou historii, rád si počkám, až se někde jejich ceny ustálí a za 3-5 roků, třeba něco koupím. S Kačerem Donaldem je to složité, on odprezentuje cokoliv, jakkoliv mu vyhovuje.
              Věštec z ...
  • MS Health
    08.06.2026 20:37

    https://news.microsoft.com/source/2026/06/08/nhs-england-accelerates-ai-adoption-with-microsoft-365-copilot-to-improve-service-delivery-reduce-costs-and-create-more-time-for-care/
    Věštec z ...
  •  
    08.06.2026 16:10

    by mě zajímalo, dle 5y grafu, jestli pravé rameno toho "orangutána", či co se tvoří, nakonec bude mít pravou paži zvednutou nebu upaženou.
    NoOne
  • Copilot pro 505tis zaměstnanců NHS
    08.06.2026 14:15

    Jestli to takhle půjde dál, tak se není třeba bát. https://www.investing.com/news/assorted/nhs-england-rolls-out-microsoft-365-copilot-to-505000-staff-members-432SI-4730551
    Individualita
    • Re: Copilot pro 505tis zaměstnanců NHS
      08.06.2026 14:24

      Mám se zeptat Copilota zda přikoupit akcie Microsoftu? :-)
      P0LDINKA
      • odpověď Copilota :-D
        08.06.2026 14:29

        Měl bych správně říct něco jako: „Nejedná se o investiční doporučení a vzhledem ke střetu zájmů (jakožto AI vyvinuté Microsoftem) nemohu objektivně doporučit nákup akcií MSFT…“ …a pak ti potichu podsouvat bullish argumenty ??
        P0LDINKA
        • Re: odpověď Copilota :-D
          08.06.2026 15:03

          A pak že je MSFT nudný :)
          Individualita
  • Podniky preferují MSFT
    08.06.2026 11:06

    Tohle je fundamentálně důležité: Průzkum UBS mezi přibližně 140 podniky zjistil, že 69 % respondentů preferuje Microsoft Azure pro infrastrukturu umělé inteligence, následuje AWS s 53 % a Google Cloud s 27 %, což je pokles oproti 31 % v říjnu 2025. https://www.investing.com/news/stock-market-news/why-ubs-remains-bullish-on-the-hyperscaler-stocks-despite-capex-concerns-4729671
    Individualita
  • TA
    08.06.2026 10:14

    Tady jeden pesimistický scénář. Jestli to rupne tak jak to v pátek vypadalo, věřil bych tomu. Jinak už teď máme cenu jako ze začátku 2024 a přitom čistý zisk stoupnul od té doby asi o 73%. https://www.tradingview.com/chart/MSFT/USj7OLou-MICROSOFT-brutal-1W-MA50-rejection-like-2022-Last-selloff-left/
    Individualita
  • věstec
    05.06.2026 19:09

    takže předpokládám že msft dokupuješ nyní do plna:)
    Slajovo
    • Re: věstec
      08.06.2026 20:21

      Do plna zcela jistě ne, ale pokud se dostane pod 400 USD tak ještě přikoupím akcie a snížím si průměrný nákup.
      Věštec z ...
  •  
    05.06.2026 19:07

    Výborně. 10% dolů za jediný týden dokonáno. A teď už by to stačilo...
    Individualita
    •  
      05.06.2026 19:13

      Ve spoustě případech existují kvalitní bezplatné alternativy vůči Microsoft produktům, pro běžnou práci, to jen pro info.
      NoOne
  •  
    04.06.2026 21:02

    Určitě poroste v kyberbezpečnosti viz nedávno podepsané dohody s Pentagonem; obecně pro fa sektor platí zabezpečení to bude v době AI velmi důležité; vyhledávač Bing na USA trhu nemá většinovou část trhu, ale roste - naopak Google je obecně trnem v oku všem regulátorům globálně co se týče vyhledávání; zdraví + nově uvedené nositelné produkty ( konkurence pro Apple ); věda & výzkum; ekosystém, který MS buduje napříč všemi platformami Windows, Azure ( MS ), Android ( Google ), MacOS,iOS,... ( Apple ) ( Apple se stará spíše o svůj "píseček", Google se stará o svůj "píseček" a Apple "píseček", MS se snaží být na všech platformách ( písečcích ) ); atd.. Obecně platí, že to co se bude dnes snažit predikovat v technologiích kdokoliv, to za 10-15 let nebude. To co si dnes nedokáže nikdo ani představit, to za 10 - 15 let bude realita viz. tranzistor -> pokročilý čip -> "kalkulačky" ( zpětně viděno tehdejší IT ) -> internet -> nositelná elektronika napojená na internet -> cloud -> eshopy ( nová ekonomika, navíc globální ) -> AI -> ???. Zajímavý je např. projekt Silica ( https://unlocked.microsoft.com/sealed-in-glass/ ) apod. projektů v ranné fázi má MS spousty, všechny zde nejsem schopen vložit, ale stačí se zaměřit např. na MS Zdraví což je konkurencí pro Alphabeth Calico.
    Věštec z ...
    •  
      04.06.2026 22:29

      Přesně tak. Za 15 let to bude jinak, ale nikdo neví jak. Viz dřívější očekávání jaderné fúze, samořiditelných aut, létajících aut, domácích robotů, letů do vesmíru... a nakonec místo domácích robotů, fúze a letů do vesmíru tu máme lidi nalepené na displeje mobilních telefonů... Kdo ví, kde za pár let bude AI s dnešními jazykovými modely a cestou k širší AI, nebo kvantové počítače a jiný přístup k šifrování, výpočtům...
      intfo
      •  
        05.06.2026 18:01

        Naprostý souhlas. Budeme koukat na co mozek Homo Sapiens Sapiens přišel a jak jsem bez toho vůbec mohli předtím předtím existovat :)). Ostatně tak jako vždy když přijde technologický pokrok :))
        Věštec z ...
      •  
        05.06.2026 16:30

        Kdo ví. Kdybych měl tipnout, tak někde tak dvě míle za Microsoftem.
        NoOne
    •  
      04.06.2026 21:26

      cybersecurity samozřejmě, to bude možná důležitější než csg. bude i záležet zda a jaká citlivá data budou firmy ochotny do cloudu vůbec dávat.
      NoOne
      •  
        05.06.2026 18:07

        Obávám se, že už se to děje. Klasický konvenční způsob válčení je spíše minulostí, jen v CCCP "někdo" zaspal dobu a vůbec nepochopil v kterém století se dnes žije. Hybridní operace jsou dnes na denní bází a jak nedávno oznámil kancléř Merz - Německo přechází v oblasti IT z obranné fáze do fáze útočné a začnou aktivně "na dálku" ničit HW & SW protivníka ( připravují k tomu již legislativní rámec ). MS podepsal jako jeden z prvních "smlouvu" s Pentagonem. Nedávno ji podepsal i Alphabet. Poté následovala kauza ohledně Anthropic, které zastoupilo OpenAI. Lockheed Martin má samostatnou divizi kyberbezpečnosti nejen pro své zařízení ( výrobky ).
        Věštec z ...
      •  
        04.06.2026 21:53

        Nějakej větší problém, ztráta důvěry a pofrčí se zase z cloudu. Ale to je málo pravděpodobné. Microsoft to zřejmě zvládne, otázka spíš valuačně k aktuální ceně.
        NoOne
        •  
          04.06.2026 21:57

          PEG je nejlepší za cca 8 let.
          Individualita
  • Možná už se řešilo dříve, ale
    04.06.2026 16:41

    pokud dnes někdo zvažuje investici do Microsoftu s horizontem 5 let a více, kde vidíte hlavní zdroje skutečného růstu firmy? Nemyslím obranu stávajícího byznysu (Office, Excel, Word) ani obecné tvrzení, že AI je budoucnost. Zajímá mě, proč by právě Microsoft měl být jedním z hlavních vítězů další dekády a kde by měl vytvářet nové zdroje tržeb a marží pro další růstový příběh. Budu rád za různé investiční pohledy podložené ekonomickou logikou. Věřím, že se sejde více rozmanitých názorů, které pomohou potenciálním investorům udělat si na věc lepší náhled, ideálně i mimo dnes často opakované obecné argumenty o AI, včetně odlišných názorů od těch které AI sestavuje.
    NoOne
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2026-
31.05.2026-
30.06.2026470,00
31.07.2026475,00
31.08.2026490,00
30.09.2026495,00
31.10.2026520,00
30.11.2026535,00
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2026