Hledání v detailu akcií
Moje portfolio
Nastavit Oblíbené, nastavit Portfolio
Oblíbené tituly
select
NázevNejlepší
nákup
Nejlepší
prodej
Změna
(%)
ČEZ0,00
KB0,00
PKN74,5974,65-0,53
Msft0,82
Nokia4,7234,7990,04
IBM0,50
Mercedes-Benz Group AG51,4651,480,04
PFE-1,15
06.06.2025 2:04:00
Indexy online
AD Index online
select
AD Index online
 

  • 05.06.2025
PHILIP MORRIS ČR (TABK.SG, Stuttgart)
Závěr k 5.6.2025 Změna (%) Změna (EUR) Objem obchodů (EUR)
727,00 0,00 0,00 5 832
R - Real-Time data si mohou aktivovat klienti Patria Plus / Investor Plus ZDE.

 
Názory
  • Jak to bude dál
    05.06.2025 17:59

    Tak diví za 24 jsou zde rozdány a jsem velmi zvědavý jaké budou výsledky v budoucnu. Po zveřejnění výsledků za rok 2024 ( druhé pololetí ) jsem se domníval, že to musí hned padnout o dva tisíce. Místo toho někdo nakoupil za více než 200 mil. a vytáhl cenu o více než 1000kč. Proč? No jsem fakt zvědav, protože nic rozumného mě nenapadlo.
    A
  • Optimalizace daní
    05.06.2025 10:41

    Tak se zdálo, že to konečně jde dolů a že včerejší drahé nákupy rozředím a zase ne :-) . Tipovačky, o kolik to zítra spadne? zatím potřebuji max o 900.
    Reitner
    • Re: Optimalizace daní
      05.06.2025 11:07

      Jo, 900 je cca ideální rozdíl pro optimalizaci. Otázkou je jaká bude na rms likvidita. Jestli chceš protočit pár mil. tak nevim nevim. :)
      Martinez
      •  
        05.06.2025 11:25

        Proč na RMS, ten má ještě čas? O burze tu je řeč, ne? Já se to jen učím :-) A ve větším to bude pak na CEZu
        Reitner
        •  
          05.06.2025 12:28

          T + 2, T + 0, není zač
          Martinez
          •  
            05.06.2025 13:24

            Dnes na burze koupím a zítra prodám. Dostanu divi i (asi) ztrátu, že? Pořád nevím co s tím má RMS společného...
            Reitner
            •  
              05.06.2025 15:41

              Prodáte až v pondělí. Zítra budete se zájmem sledovat co se děje.
              Krušnohorec
              • RE: Krušnohorec
                05.06.2025 15:48

                To lze jistě taky, ale zítra tomu též nic nebrání, ne? Právě díky T+2 budu mít nárok na divi i při zítřejším prodeji, že?
                Reitner
                • Re: RE: Krušnohorec
                  05.06.2025 16:22

                  Akcie, které koupíte na burze dnes se vám na účet připíše až v pondělí.
                  Krušnohorec
      •  
        05.06.2025 11:19

        No spadnout by to mělo o čistou dividendu, tedy 1.220 x 0,85 = 1.037 CZK. To je jednoduchá matematika. Jinak by docházelo k jistý formě arbitráže.
        SajzeKatze
        •  
          05.06.2025 12:27

          900 je vřetně poplatků cca 0,8%, pak to vyjde šul nul
          Martinez
          •  
            05.06.2025 12:39

            To je ale jenom přání :-)
            SajzeKatze
  •  
    04.06.2025 14:47

    A to jsem si myslel, jak jsem za 18400 dobře prodal.
    Krušnohorec
    •  
      05.06.2025 9:26

      Tak zase ne úplně blbě ;-)
      blaf
      •  
        05.06.2025 16:32

        Jo, to jsem si jen tak posteskl, že jsem nevychytal top, ale jinak si rozhodně nestěžuju. I tak mě překvapilo, kam to až dolezlo. Původně jsem ani prodat nechtěl, ale cena mě vyprovokovala. Věřím, že to koupím zpátky tak, že na tom vydělám, i když zdaním zisk. Nebylo to po testu.
        Krušnohorec
    • i já
      04.06.2025 19:56

      Prodával jsem minulý týden 40 ks za 18 380,- kus. Myslel jsem, že dokoupím po dividendě levněji, ale teď už o tom tak přesvědčený nejsem.
      OP
      • Re: i já
        04.06.2025 21:02

        Buď v klidu po divi to určitě půjde pod 18380... :o)
        Lišák
        •  
          05.06.2025 4:22

          já na levný dokup do dividendě čekám už třetí rok a nějak to furt nevychází :)
          Vilém
          •  
            05.06.2025 9:20

            Loni v březnu byla cena 15040. Vzhledem k tomu, že to bylo krátce před divi, tak to byla reálná cena někde okolo 14000. To ti nepřišlo jako levný nákup?
            Lišák
            •  
              05.06.2025 9:27

              to je vlastně pravda. tehdy jsem neměl zrovna keš.
              Vilém
    •  
      04.06.2025 15:19

      Já mám průměrku prodeje okolo 18200 a čumím na to jak puk co se tady děje a navíc na jakých objemech. Vyprodal jsem vše co jsem měl po testu cca 40% pozice a možná po RD budu prodávat dál, páč tohle je prostě přepálený. To už je lepší koupit dluhopis s výnosem okolo 6%. Teď jsem kupoval KKCG kde je výnos 7,75%. Rok dva budu brát skoro 8% pěkně v klídku a pak ho prodám za podobnou cenu jako jsem to teď koupil a možná i dráž, páč o dluhopisy s takovým úrokem je a bude zájem. Mezitím se ukáže jak na tom reálně PM je. Jako chápu, že má někdo očekávání skrze ty nikotinové sáčky, ale jsem si celkem jistej, že i ty nakonec nepěkně zdaní a nebo nějak zregulují. Jako výsledky za to II.pololetí byly fakt mizerný a pokud se to nezlepší, tak to půjde dolů. Další věc je, že vždycky když šel PM směr 18tis., tak pak přišlo vyřazení z indexu nebo snížení váhy a cena pak vždycky spadla někam k 14-15tis. Čili příležitost dokoupit podle mě časem ještě asi bude.
      Lišák
      • Kkcg
        04.06.2025 17:55

        Ti lisaku dle nabízené ceny 7,75% nedá ani náhodou jsi na 6,5 jen to fikne
        čtenář
        • Re: Kkcg
          04.06.2025 18:13

          Pokud držíš až do splatnosti tak jo. Důležité je to slůvko pokud. Když např. přijde za rok příležitost na akciovém trhu, tak to asi do splatnosti všechno držet nebudu. No a vo tom to je.
          Lišák
          •  
            04.06.2025 20:39

            Mozna se mylim, ale pri splatnosti dostanete od emitenta zpet nominalni hodbotu dluhopisu, nikoli tu aktualni za kterou se prodává. Pokud tedy bude ta cena drzet, az do splatnosti, ale dle mě bude k datu splatnosti klesat postupne ze 107 dolů. Takze kdo ted nakoupite za 107%, tak pokud to zjednoduším, dostane ke splatnosti 100% a 7% vyleti komínem. Nebo se to da brát, ze posledni rok dostane 0,75% vynos hrubeho. Mam tam nekde chybu?
            JohnDoe
            •  
              04.06.2025 21:09

              Ano při splatnosti ano, ale do té doby je ještě dlouhá cesta. Pokud do splatnosti nebude na akciích příležitost k nákupu tak těch 7% odepíšu jako účetní ztrátu a pokrátí mi to průměrný výnos někam k 6%p.a což je furt 2x tolik co dává spořák. JInak Moneta má do splatnosti rok a půl a prodává se teď v pohodě za 10400 až 10575. DRmax má do splatnosti 3roky a obchoduje se za 11100, CSG 3a půl roku a je k mání za 11000+ atd. S blížícím se koncem cena bude klesat, ale současně lze očekávat i pokles sazeb, takže ten pokles bude nejspíš docela pozvolný.
              Lišák
      •  
        04.06.2025 16:23

        Lišáku, prosímtě, nepamatuješ si, jak se Philip Morris ČR choval posledních řekněme třeba 5 let bezprostředně po ex-date? Byl ten pokles bezprostředně po ex-date větší nebo menší, než čistá dividenda? Díky.
        SajzeKatze
        • Marek
          04.06.2025 17:44

          No jak kdy, obvykle se z rána obchoduje mínus cca čistá dividenda a pak se to nějak vyvrbí, ale na to se stejně nedá spoléhat, páč co bylo bylo a terazky je navíc jiná situace, páč to někdo celkem nesmyslně vyhnal nad 18500. Loni touto dobou při stejné divi byl kurz 16000 a po RD to spadlo o litr a nebylo co řešit, tentokrát to může být zcela jiné. Ono zajímavé je třeba to, že v minulosti obvykle několik dnů před RD už kurz nerostl nebo dokonce lehce vyklesal a dneska den před RD to šlo až na nová letitá maxima 18660 a navíc při obrovských objemech. V závěru to už, ale nemělo sílu a zavřeli jsme na 18520 přičemž prodejce dal do aukce přes 250ks a kupci na to nereagovali. Za mě jsou tyto ceny docela mimo a jsem zvědavej jak to bude vypadat po RD. Více napoví zítřek. Jako nedivili bych se, kdyby to zítra ještě cuklo níže někam na 18300 -18500. Fakt těžko odhadovat záleží na tom jestli už se ten kupec uspokojil nebo ne. Jako nevím proč se na to ptáš? Zvažuješ prodej? Pokud ano a máš po testu, tak bych asi prodával zítra nebo pak ještě dva dny s nárokem na divi na RMS sa pokud test nemáš, tak je to asi jedno.
          Lišák
          • Re: Marek
            04.06.2025 17:54

            Na ceny 16.000 už nevěřím. Ani na 17.000 ne. Zvažuju, že bych vysypal třeba část. Zdá se mi, že už jenom přeházením do Komerční Banky dejme tomu za 1.000 (tam se to v průběhu roku asi propadne) se nedá udělat chyba. Nebo aspoň mně teda vychází KB za 1.000 jako lepší deal, než PM za 18.600. Zase, kdyby se ten PM měl propadnout někam hloub pod 18.000, řekněme někam k té mojí poslední nákupce 17.520, tak bych ho asi dokoupil, protože tady na BCPP, jak tu odpoledne někdo psal, za PM není žádná rozumná konzervativní alternativa. Viděl bych to možná poprvé v životě na nějaký vlnkování v rozmezí řekněme 17.500-18.600, kdy jednak nedává smysl se ho za každou cenu zbavovat, ani druhak nedává smysl za něho nijak extra přeplácet. Mám ještě furt cca 1,8 mil CZK hotovosti z dividend. Nějaký dodatečný částečný prodej PM, by mi dal peníze na případný větší dokup KB. Na ten ex-date se ptám čistě z hlediska případného načasování.
            SajzeKatze
            • Marku
              04.06.2025 19:23

              překvapuje mě, že za ty roky co jsi na burze si nedovedeš představit pokles PM na či pod 17000. Ten pokles může klidně přijít ještě tento měsíc nebo v průběhu prázdnin nebo v září po výsledcích. Čistě teoreticky pokud se ten kupec už nakrmil, tak zítra můžeme zavřít někde okolo 18200 -18300 mínus čistá divi a jseš v pátek na kurzu 17200 a pokud bude někdo optimalizovat a prodávat jak divej, tak to stlačí na 17 či pod 17tis. klidně během pár hodin. Nebýt tady tohoto kupce tak po výsledcích za 2.pol. šel kurz pod 17000. Ráno po výsledcích se obchodovalo na 17200 a pak se zjevil ten kupec a vyhnal to postupně až na těch dnešních 18660. Cili za několik týdnů to vyhnal o víc jak hrubou divi. Stejně tak to může po RD někdo nebo něco stlačit o těch 1000 -1500. To je prostě burza. Přehání umí přehánět na obě strany. Fakt mě někdy docela překvapuješ.
              Lišák
              • Re: Marku
                04.06.2025 20:06

                Myslel jsem pod 17.000 tý dnešní ceny, ne ceny po dividendě, to by bylo pod 16.000 po dividendě. Podle záznamů bylo 16.120 minimum, kam to poslal Trump s těmi cly. Mezitím třeba Erste slezla z cca 1.800 na 1.250 a pak se vrátila zase zpátky. Co si myslíš o tý KB? Při ceně 1.000 a dividendě za rok 70, to dává taky 7 % dividendu hrubýho jako PM, akorát s tím rozdílem, že by to bylo při výplatním poměru 60-70 %, narozdíl od PM, kde by ten výplatní poměr byl 100 %. To už by při držení po dobu 10 let mělo být na výkonnosti znát. Stejně jako je znát rozdíl Erste vs. KB, kde to s nižším výplatním poměrem a nižším P/E v čase po letech znatelně pláchlo.
                SajzeKatze
Diskuse
Vaše přezdívka do diskuse
UPOZORNĚNÍ: Přezdívka používaná v internetových diskuzích, někdy označovaná jako nick, je na Patria.cz označena žlutým symbolem (zámečkem). Uživatelé s takto označenou přezdívkou mohou diskutovat bez obav ze zneužití zvoleného "nicku" (je jedinečný). Používání přezdívky dává Vašim příspěvkům větší váhu a důvěryhodnost, přispívá k vytváření kvalitnější diskuse, tedy i celkovému obsahu Patria.cz.

Obecná diskuze

Chcete se na něco zeptat? Svou otázku položte ZDE
Právě diskutujete
Vaše anketa
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
Vývoj odhadované cílové ceny a skutečné ceny titulu
 Průměrný odhadVáš tip
30.04.2025-
31.05.2025-
30.06.2025-
31.07.2025-
31.08.2025-
30.09.2025-
31.10.2025-
30.11.2025-
Vaše doporučení
Vaše doporučení
Vaše doporučení pro titul do 30.6.2025