NEW YORK (MEDIAFAX) - Podle dnes zveřejněných informací Michiganské univerzity klesla v únoru důvěra amerických spotřebitelů na své tříměsíční minimum. Informovala o tom agentura Reuters.
Na únorový pokles měly největší vliv obavy spotřebitelů, že recese bude pokračovat po celý letošní rok a dále bude stoupat i míra nezaměstnanosti. Podle pravidelně vydávaného michiganského Spotřebitelského přehledu klesl index spotřebitelské důvěry z lednové hodnoty 61,2 na únorovou hodnotu 56,3. Jde o nejnižší hodnotu od listopadu 2008, kdy spotřebitelská důvěra vykázala hodnotu 55,3.
Ve zprávě o vývoji důvěry amerických spotřebitelů se mimo jiné zdůrazňuje i to, že spotřebitelská důvěra zjištěná v závěru měsíce "zůstává na stejné úrovni, jaká byla zaznamenána již uprostřed měsíce, protože spotřebitelé neshledali důvod očekávat, že recese v průběhu roku 2009 skončí". A naopak "hlásili rekordní propady ve svých osobních financích a vyhlídkách na pracovní místa".
Zpráva rovněž uvádí, že "dvě třetiny všech spotřebitelů se navíc domnívají, že bude trvat nejméně pět let, než se příznivé ekonomické podmínky plně obnoví".