CHICAGO (MEDIAFAX) - Americký výrobce letadel (42,62 USD, -9,13%) opět odložil první start letounu 787 Dreamliner. Jak v úterý uvedla agentura Bloomberg, první let je odložen až za původně předpokládaný termín 30. června.
Výroba Dreamlineru je podle agentury Bloomberg už beztak o dva roky zpožděna a nové datum předpokládaného nového letu společnost zatím neoznámila.
"Letoun 787 Dreamliner bude zpožděn kvůli potřebě zesílit boční části letadla," uvedla společnost ve svém prohlášení.
První let nového stroje by měl zahájit několik měsíců trvající proces testů a získávání různých certifikátů. Společnost původně počítala s tím, že Dreamliner by měl začít pravidelně létat v prvním čtvrtletí roku 2010. Na pařížském aerosalonu nicméně prohlásil, že Dreamliner by měl pravidelně létat do konce června příštího roku.
"Zvažovali jsme i dočasné řešení, které by letounu dovolilo létat tak, jak bylo původně plánování, nicméně jsme se rozhodli, že tou správnou věcí bude vyrobit, otestovat a zapracovat trvalou modifikaci té části, která potřebuje zesílení," uvedl šéf divize vyrábějící komerční letadla Scott Carson.
je druhým největším leteckým výrobcem komerčních letadel. Jeho akcie přišly po prohlášení firmy o necelé dva dolary, tedy asi 4,2 procenta své ceny a dostaly se na úroveň 44,91 dolaru za akcii ještě před zahájením obchodování na newyorské burze. Celkem akcie přišly už o více než polovinu své ceny na akciových trzích od října 2007, kdy bylo oznámeno první zpoždění ve výrobě Dreamlineru.
již v minulosti uvedl, že za zpožděním, které vedlo ke ztrátě některých objednávek, vedl nedostatek leteckých dílů, defekty, problémy s dodavateli a také potřeba změny některých částí letadla.
Během dvouletého zpoždění ve výrobě letounu se podařilo největšímu konkurentovi , evropské společnosti Airbus SAS získat 483 objednávek na dodávku letounů A350, který se tak dostane do pravidelného provozu o tři roky dříve, než Dreamliner.
Letoun 787 Dreamliner je přesto nejprodávanějším modelem . Firma zatím získala 865 objednávek. První letoun měla v únoru získat japonská letecká společnost All Nippon Airways.
Dreamliner, který je schopný přepravit na 250 cestujících je prvním letounem na světě, jehož trup a křídla budou vyrobena z kompozitních plastů, což má zajistit nižší váhu letadla, než při použití tradičního hliníku. Letoun by měl také využívat dosud nejsložitějšího elektronického systému, který by měl zajistit úsporu paliva.