Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží dokázal ve třetím čtvrtletí letošního roku vytvořit čistý zisk těsně přesahující miliardu eur – 1,05 mld. EUR. Výsledek hospodaření druhého největšího producenta spotřebního zboží na světě tak mírně předčil očekávání trhu, jehož konsensuální odhad dle agentury Bloomberg činil 997 milionu eur.
přistoupil v Evropě k vstřícnější cenové politice, aby tak přilákal také spotřebitele hledící především na cenu a dle vývoje tržeb za poslední čtvrtletí byla tato sázka úspěšná. Tržby společnosti po vyloučení přínosů akvizic a vlivů kurzových změn vzrostly o 3,4 %, zatímco trh počítal pouze s 3% růstem.
Paul Polman, který převzal řízení společnosti letos v lednu, přislíbil akcionářům, že podpoří především růst tržeb, jenž dlouhodobě zaostává za konkurenčními podniky jako či . Tento cíl se Unliveru prozatím daří plnit, když ve třetím čtvrtletí vzrostl objem prodaných výrobků firmy o 3,6 %, což je již druhý kvartální nárůst po dvou čtvrtletích poklesu. Děje se tak díky nižším cenám, vyšším výdajům na reklamu a propagaci a v neposlední řadě také díky uvádění nových produktů na trh. V zemích západní Evropy byl nárůst 2,6% - tedy nad konsensem 1,8 %, zatímco ceny v tomto období klesly o 2,3 %.
“Růst objemu prodaného zboží pokračuje, avšak rok 2010 by mohl být obtížnější. Jsem zvědav, zda se podaří dále navyšovat objemy i příští rok, kdy bude firma opět muset přistoupit k zdražování, ačkoliv nelze očekávat velké oživení poptávky spotřebitelů,“ komentoval pro Bloomberg Richard Withagen, analytik SNS Securities v Amsterdamu.
V polovině září informoval o tom, že hodlá do druhého čtvrtletí roku 2010 kompletně uzavřít svůj závod v české Nelahozevsi, který zaměstnává 634 lidí. Podle oficiálního prohlášení je důvodem ukončení výroby v závodě „snížení nákladů a urychlení operací a inovací“. Před více než měsícem firma dále uvedla, že plánuje odkoupit od společnosti divizi kosmetiky a drogerie za 1,275 miliardy eur v hotovosti.
(Zdroj: Bloomberg, AP, čtk)