Jako odvrácená strana jedné sektorové mince působí výsledky americké Motoroly ve srovnání s raketovým růstem v reakci na finanční data za poslední čtvrtletí roku 2009. Pokles akcií o aktuálních 5,7 procenta pod 7 USD/akcie v premarketu amerického obchodování si vysloužily výsledky Motoroly v podání očištěného zisku na akcii na úrovni 9 centů při očekávání 8 centů, avšak především v podání předpovědi ztráty pro první čtvrtletí roku v rozsahu jednoho až tří centů na akcii, když trh pro toto období očekává zisk 3 centy/akcie.
Čistý zisk Motoroly ve 4Q09 dosáhl 142 milionů dolarů či 6c/akcie proti ztrátě 3,66 miliardy dolarů či 1,61 USD/akcie ve stejném období před rokem. Tržby největšího amerického výrobce mobilních telefonů klesly meziročně o 20 % 5,72 miliardy dolarů a nenaplnily očekávání trhu. se snaží zvrátit tři roky poklesů tržeb a navázat na úspěch, jaká zažila v roce 2004 s řadou Razr. Jako cestu vidí handsety se zapojením softwaru Android od Googlu. Zatím však jednoznačně zaostává za iPhony i za Nokií. To je vidět i na vývoji tržeb, které za divizi mobilních telefonů klesají rychleji, než na úrovni celé firmy. Meziroční pokles dosáhl 22 procent z loňských 1,8 milionu dolarů. Vyjádřeno v kusech Motorola dodala na trhy 12 milionů přístrojů proti očekávaným 14,8 milionům. Před rokem prodeje dosahovaly 19,2 milionů kusů, ve 3Q09 13,6 milionu a ve 2Q09 14,8 milionu kusů. má v plánu vylepšit ziskovost divize mobilních telefonů a následně ji oddělit od dalších aktivit firmy na poli set top boxů, radiovybavení či scannerů.
(Zdroj: Bloomberg)