MLADÁ BOLESLAV (MEDIAFAX) - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zaznamenala ke konci července meziroční růst prodejů automobilů o 13,4 procenta. Automobilka o tom informovala v pátek s tím, že celkem prodala 437 260 vozů.
Jen v samotném červenci tohoto roku Škoda Auto prodala 58 513 vozů, což představuje meziroční nárůst o 4,8 procenta.
Velký podíl růstu prodejů škodovek má čínský trh, na němž počet prodaných aut v červenci 2010 oproti stejnému měsíci minulého roku vzrostl o 54,3 procenta. To představuje 15 549 vozů. V zámořských regionech se v prvních sedmi měsících tohoto roku podařilo zvýšit odbyt o 70,4 procenta, ve východní Evropě dosáhla Škoda navzdory nadále obtížným podmínkám na trhu nárůst o 9,3 procenta.
Růst prodejů však Škoda Auto zaznamenala i na domácím trhu. Čeští zákazníci zakoupili od ledna do července 2010 celkem 34 454 vozů. To je o 11,4 procenta více, než v minulém roce a zároveň to představuje 35,1procentní podíl značky Škoda na domácím trhu.
Druhým největším odbytištěm tradiční české značky po Číně zůstává Německo. Jen v samotném červenci tam bylo zaregistrováno 7 667 vozů Škoda. V porovnání s rokem 2009, který byl díky šrotovnému výjimečný, sice odbyt v období od ledna do července 2010 poklesl o 38 procent, proti stejnému období „normálního“ roku 2008 však stoupl počet nově přihlášených Škodovek na celkem 75 223 vozů. Značka tak v Německu zůstává importérem číslo jedna.
Nejoblíbenější vozy Škoda v červenci 2010 byla Octavia s celkem 23 988 prodanými vozy, což je nárůst o 11,9 procenta. Na druhém místě je model Fabia se 17 669 prodanými vozy (pokles o 24,7 procenta). Superbů prodala Škoda Auto celkem 7 653 (nárůst o 187,6 procenta), vozů Yeti 3 966 a Octavia Tour 2 847, což je pokles o 12,9 procenta. Vozů Roomster se prodalo 2 390 kusů (pokles o 46,7 procenta).