Čistý zisk amerického potravinářského gigantu v prvním čtvrtletí klesl o více než polovinu na 799 milionů dolarů (asi 13,3 miliardy Kč) z 1,89 miliardy dolarů před rokem, což firma vysvětluje zejména náklady souvisejícími s převzetím britského výrobce cukrovinek . Očištěný zisk na akcii bez jednorázových položek však dosáhl v 1Q11 52 centů na akcii při očekávání trhu dle konsensu Bloomberg 47c/akcie.
Tržby společnosti stouply o 11 procent na 12,57 miliardy dolarů díky vyšším prodejním cenám a akvizicím. Rovněž na této úrovni překonal očekávání trhu na úrovni 12,34 miliardy dolarů. Firma podobně jako většina konkurentů přikročila ke zvýšení prodejních cen, aby tak kompenzovala rostoucí náklady na suroviny. Předpověděla navíc, že během letošního roku některé její produkty pravděpodobně opět podraží.
"Náklady pokračují v růstu," upozornila analytička Erin Lashová ze společnosti Morningstar. "Firma si během prvního čtvrtletí vedla relativně dobře, stále však čelí některým hrozbám," dodala. "Jsme trochu opatrní vzhledem k náročnému ekonomickému prostředí," řekla samotná generální ředitelka firmy Krafts Irene Rosenfeldová. Opatrnost je vidět i na výhledu celoročního zisku na akcii 2,20 USD při očekávání trhu 2,23 USD.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)