Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Peugeot (-7 %) potřebuje kapitál. Nevyplatí dividendu a vydá nové akcie za miliardu eur s 42% slevou

Peugeot (-7 %) potřebuje kapitál. Nevyplatí dividendu a vydá nové akcie za miliardu eur s 42% slevou

6.3.2012 9:51
Autor: Redakce, Patria Online

Týden po oznámení strategické aliance francouzského výrobce automobilů PSA Peugeot (13,43 EUR, -5,49%) Citroën s americkým koncernem General Motors došlo i na konkrétní podmínky avizovaného navyšování kapitálu PSA a investory nepotěšily. Stávající akcionáři Peugeotu budou mít právo na nákup 16 nových akcií za každých 31 již držených kusů, a to při ceně 8,27 EUR za novou akcii, což proti včerejšímu závěru na 14,21 EUR značí 41,8% diskont. Peugeot také dnes oznámil, že za rok 2011 nevyplatí žádnou dividendu a peníze také použije na další rozvoj. Titul v první reakci v Paříži padal až o 7 procent na 13,26 EUR.

„Tyto prostředky poputují do našich strategických projektů s GM (26 USD, -1,70%),“ komentoval nabídku na nákup akcií firmy PSA Peugeot Citroën a anulaci dividendy vyplácené v letošním roce generální ředitel koncernu Jean-Baptiste de Chatillon s tím, že finance urychlí realizaci stávajících plánů. Výměna akcií pro všechny zájemce bude probíhat od 8. od 21. března.

Téměř jednu třetinu (31 procent) z nově vydávaných akcií získá koncern GM, který v rámci dohody na strategickém partnerství získá 7% podíl ve francouzské automobilce výměnou za kapitálovou injekci asi 320 milionů eur. Rodina Peugeotova se v dnešním prohlášení zavázala využít možnosti preferenčního nákupu 32,8 milionů nových akcií za asi 140 milionů eur. Po navýšení kapitálu by tak tito zakladatelé měli držet 25,2% podíl na kapitálu a 37,9% podíl na hlasovacích právech PSA Peugeot Citroën.


Automobilky PSA a GM minulý týden ve společném prohlášení uvedly, že aliance bude založena na dvou základních pilířích. Prvním bude sdílení automobilových platforem a součástek a druhým vytvoření společného podniku pro nákup surovin, součástek a dalšího zboží. První vozy založené na společné platformě by se měly objevit na trhu do roku 2016. Obě firmy však budou nadále prodávat své automobily samostatně a vzájemně si konkurovat.

Automobilky předpokládají, že aliance, která má zatím 10letou platnost s klauzulí na automatické prodlužovaná po třech letech, přinese roční úsporu kolem dvou miliard dolarů, aniž by si to vyžádalo zavírání továren či propouštění zaměstnanců v Evropě.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu (128,95 EUR, -0,98%) druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Společnost koncem října oznámila, že hodlá v rámci plánu na snížení nákladů zrušit zhruba 6000 pracovních míst. Firma působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota (81,24 USD, -0,40%). TPCA omezí od května výrobu pouze na čtyři dny v týdnu.

(Zdroj: Peugeot, Bloomberg, ČTK, MarketWatch)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data