Aktualizováno Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů klesl ve druhém čtvrtletí letošního roku čistý zisk o téměř čtyři procenta na 2,68 miliardy USD (53 miliard Kč). Firma uvedla, že na hospodaření měla nepříznivé dopady slabší ekonomika a také nezvykle špatné počasí. Kvartální výsledky nevyrovnaly očekávání analytiků, a tak akcie Coca-Cola v premarketu padají o dvě a půl procenta na hladinu 40 dolarů.
Zisk na akcii činil 59 centů, a zaostal tak výrazně za odhady analytiků. Ti v anketě agentury Thomson Reuters čekali zisk až 63 centů na akcii. Podle agentury Bloomberg byl ale zisk na akcii po očištění od jednorázových položek s konsensem trhu srovnatelný.
V každém případě byly ale zklamáním tržby společnosti Coca-Cola, které ve druhém čtvrtletí klesly o tři procenta na 12,75 miliardy USD a zaostaly tak za konsensem 12,97 mld. USD. Hrubé provozní marže firmy Coca-Cola přitom dosáhly 60,9 procenta, zatímco konensus trhu čekal jen 60,8 procenta.
Bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů a firemní struktury tržby o dvě procenta vzrostly. Celkový objem prodeje se pak zvýšil o jedno procento. Na severoamerickém trhu naopak o jedno procento klesl.
vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
(Zdroj: ČTK, Reuters, Bloomberg)