Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

09.12.2013 11:17
Autor: ČTK

Reklamu celosvětově čeká nejsilnější období nepřetržitého růstu za posledních deset let. Po letošním zvýšení investic o 3,6 procenta by to v příštím roce mělo být o 5,3 procenta a v letech 2015 a 2016 se očekává nárůst na 5,8 procenta. Vyplývá to z prognóz výdajů na reklamu vypracovaných agenturou ZenithOptimedia. Hlavním motorem budou mobilní technologie, které rozšiřuje prostor pro spotřebu médií. 

Zvyšování celosvětových reklamních výdajů v příštím roce pomůže lepšící se situace v Evropě a významné události jako zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období. Větší příspěvek ke globálnímu růstu přitom obstarají rozvojové země, jež zlepšují vzdělávací systémy i infrastrukturu a pracovní síla jejich mladé populace dál narůstá. Tyto trhy se tak v letech 2013 až 2016 mají zvýšit o zhruba devět procent, na rozdíl od vyspělých zemí, tedy USA, západní Evropy a Japonska, jimž prognóza přisuzuje růst o tři procenta, především kvůli potížím s dluhy, nízkou mírou inovace a stárnoucí populací. Rozvojové trhy mají v současnosti na celosvětových výdajích na reklamu 35procentní podíl, ve sledovaném období by se ale podíl měl otočit na 61 procent. 

Hlavním tahounem růstu celosvětových reklamních investic je mobilní reklama. Za posledních 20 let je to podle ZenithOptimedia poprvé, co nová platforma zvětšuje celkovou spotřebu médií, aniž by se to dělo na úkor jiné mediální platformy. Z předpovědí vyplývá, že v letech 2013 až 2016 bude mít mobilní reklama 36procentní podíl na všech nových výdajích na reklamu. Druhý největší podíl připadne televizi (34 procent nových investic), následované internetovou reklamou pro stolní počítače (25 procent), která se stejně jako mobilní reklama i nadále těší výraznému růstu. 

"Mobilní technologie vytváří pro odborníky na poli marketingu nové příležitosti, jak navázat kontakt se spotřebiteli. To spolu s pokračujícím vzestupem mladých, dynamických trhů podnítí během příštích tří let zdravý a stabilní růst celosvětových investic do reklamy," poznamenal globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King. 

Navzdory svému značnému růstu představovala mobilní reklama v letošním roce stále jen 2,7 procenta celosvětových reklamních investic. Do roku 2016 by nicméně měla tento podíl navýšit na 7,7 procenta - předstihne tak rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujme pozici čtvrtého největšího média na světě. Mobilní reklama představuje veškerou internetovou reklamu doručenou do chytrých telefonů a tabletů bez ohledu na formát. 

Průzkum dále ukázal, že ze 31 posuzovaných trhů má nejvyšší rozšíření chytrých telefonů Jižní Korea, kde 83 procent obyvatel chytrý telefon vlastní a očekává se, že v roce 2016 se tento podíl zvýší na 92 procent. Zbytek horní pětice tvoří země západní Evropy: Norsko s letošním podílem 73 procent, které by mělo do roku 2016 stoupnout na 85 procent, dále Irsko, Británie a Nizozemsko. 

Jižní Korea, která zaujímá první místo v kategorii chytrých telefonů, se přitom v žebříčku tabletů ocitla až na 19. pozici, a to hlavně kvůli popularitě takzvaných "phabletů", hybridů smartphonu a tabletu, které se počítají mezi chytré telefony. Nejvyšší penetrace tabletů tak připadá Nizozemsku, kde letošní podíl činí 41 procent obyvatel a v roce 2016 se očekává na 60 procentech. Dále se umístily Austrálie, Norsko, Británie a Francie.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.10.2025
14:35Po několika desetiletích přichází revoluční změny v peněžním systému
12:55Od FOMO až po margin call. Zlato vstupuje do nové fáze růstu
11:33Vesmírné divize evropských firem se spojí, chtějí konkurovat Starlinku
11:15Sankce posílají ropu strmě vzhůru, akcie se dnes zvedají jen opatrně  
11:10Volvo zařadilo vyšší rychlost. Výrazně lepší výsledky posílají akcie nahoru o více než 30 procent
10:25Ceny ropy kvůli americkým sankcím na ruské firmy přidávají přes tři procenta
10:12Tesla reportovala nejvyšší čtvrtletní tržby v historii. Akcie přesto klesají  
10:08Skupina KBC koupila za 1,75 miliardy korun firmy Business Lease v ČR na Slovensku
9:22Výsledky Monety: Další silné čtvrtletí výrazně nad očekáváním trhu  
8:47USA uvalují sankce na ruské ropné giganty, výsledky Monety a Tesly, evropské futures jsou smíšené  
8:43Rozbřesk: Sankce na Rosneft a Lukoil posílají ropu zpět vzhůru
8:23Moneta překonává očekávání trhu i vlastní cíle. Navrhne mimořádnou dividendu 4 Kč na akcii
7:12MONETA Money Bank, a.s.: Čistý zisk za první tři čtvrtletí 2025 vzrostl na 4,9 mld. Kč
22.10.2025
22:40Tesla hlásí po dvou čtvrtletích poklesu v řadě růst tržeb o 12 procent
22:02Wall Street oslabila, investoři vybírají zisky z růstových titulů, klesá zlato i kryptoměny  
17:32Výhled na výsledky: MONETA míří k meziročnímu růstu zisku o 11 %  
17:31K nákupům akcií a zlata centrálními bankami…
17:03Export z Japonska se vrátil k růstu navzdory pokračujícímu poklesu vývozu do USA
16:52Stovky světových osobností v prohlášení volají po zákazu vývoje superinteligence
15:32Propast mezi množstvím energie a AI se za našeho života neuzavře, soudí šéf strategie udržitelnosti v Apollo

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů