Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

09.12.2013 11:17
Autor: ČTK

Reklamu celosvětově čeká nejsilnější období nepřetržitého růstu za posledních deset let. Po letošním zvýšení investic o 3,6 procenta by to v příštím roce mělo být o 5,3 procenta a v letech 2015 a 2016 se očekává nárůst na 5,8 procenta. Vyplývá to z prognóz výdajů na reklamu vypracovaných agenturou ZenithOptimedia. Hlavním motorem budou mobilní technologie, které rozšiřuje prostor pro spotřebu médií. 

Zvyšování celosvětových reklamních výdajů v příštím roce pomůže lepšící se situace v Evropě a významné události jako zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období. Větší příspěvek ke globálnímu růstu přitom obstarají rozvojové země, jež zlepšují vzdělávací systémy i infrastrukturu a pracovní síla jejich mladé populace dál narůstá. Tyto trhy se tak v letech 2013 až 2016 mají zvýšit o zhruba devět procent, na rozdíl od vyspělých zemí, tedy USA, západní Evropy a Japonska, jimž prognóza přisuzuje růst o tři procenta, především kvůli potížím s dluhy, nízkou mírou inovace a stárnoucí populací. Rozvojové trhy mají v současnosti na celosvětových výdajích na reklamu 35procentní podíl, ve sledovaném období by se ale podíl měl otočit na 61 procent. 

Hlavním tahounem růstu celosvětových reklamních investic je mobilní reklama. Za posledních 20 let je to podle ZenithOptimedia poprvé, co nová platforma zvětšuje celkovou spotřebu médií, aniž by se to dělo na úkor jiné mediální platformy. Z předpovědí vyplývá, že v letech 2013 až 2016 bude mít mobilní reklama 36procentní podíl na všech nových výdajích na reklamu. Druhý největší podíl připadne televizi (34 procent nových investic), následované internetovou reklamou pro stolní počítače (25 procent), která se stejně jako mobilní reklama i nadále těší výraznému růstu. 

"Mobilní technologie vytváří pro odborníky na poli marketingu nové příležitosti, jak navázat kontakt se spotřebiteli. To spolu s pokračujícím vzestupem mladých, dynamických trhů podnítí během příštích tří let zdravý a stabilní růst celosvětových investic do reklamy," poznamenal globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King. 

Navzdory svému značnému růstu představovala mobilní reklama v letošním roce stále jen 2,7 procenta celosvětových reklamních investic. Do roku 2016 by nicméně měla tento podíl navýšit na 7,7 procenta - předstihne tak rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujme pozici čtvrtého největšího média na světě. Mobilní reklama představuje veškerou internetovou reklamu doručenou do chytrých telefonů a tabletů bez ohledu na formát. 

Průzkum dále ukázal, že ze 31 posuzovaných trhů má nejvyšší rozšíření chytrých telefonů Jižní Korea, kde 83 procent obyvatel chytrý telefon vlastní a očekává se, že v roce 2016 se tento podíl zvýší na 92 procent. Zbytek horní pětice tvoří země západní Evropy: Norsko s letošním podílem 73 procent, které by mělo do roku 2016 stoupnout na 85 procent, dále Irsko, Británie a Nizozemsko. 

Jižní Korea, která zaujímá první místo v kategorii chytrých telefonů, se přitom v žebříčku tabletů ocitla až na 19. pozici, a to hlavně kvůli popularitě takzvaných "phabletů", hybridů smartphonu a tabletu, které se počítají mezi chytré telefony. Nejvyšší penetrace tabletů tak připadá Nizozemsku, kde letošní podíl činí 41 procent obyvatel a v roce 2016 se očekává na 60 procentech. Dále se umístily Austrálie, Norsko, Británie a Francie.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.11.2025
10:10Víkendář: EU se zabývá příliš mnoha věcmi, to podstatné jí uniká
21.11.2025
17:54Artur Gevorkyan a Andrej Bátovský o rekordních projektech, příležitostech pro akvizice, sázkách na defence sektor i burze, která posune firmu úplně jinam
17:20Kde jsou vlastně „standardní“ valuace a jak jsou na tom relativně k nim ty současné?
16:53Evropa může kompenzovat cla USA i bez nových smluv, tvrdí šéfka ECB
14:16Pozvánka na setkání s analytikem a makléřem Patrie ve středu 3. prosince v Praze
14:12Centrální banka nemusí být neomylná, ale musí být zodpovědná
12:30Perly týdne: Které akcie nejvíce těží z AI
11:21Dnes se může rozhodovat, jestli trhy vstoupí do korekce. Po veletoči na Wall Street padá i Evropa  
11:00Podnikatelská aktivita v eurozóně solidní, tempo brzdí průmysl
10:49Nové doporučení Patrie: Moneta atraktivní pro dividendy, prostor pro růst omezený  
10:35ČEB, a.s.: Informace o vyplácení úrokových výnosů z emise dluhopisů
10:03FRESH: Rozpočtové tornádo aneb co čekat od nové vlády? Odpovídá Mojmír Hampl
9:04Rozbřesk: Smíšená data z trhu práce komplikují Fedu prosincové rozhodnutí
8:48Výhled Nvidie trhy nepřesvědčil, Goldmani hlásí nárůst shortů a brexit stál Británii až 240 mld. liber  
7:14Slok: Prosincový pokles sazeb by pro Fed byl těžký
20.11.2025
22:01Wall Street pod tlakem: volatilita zasáhla technologie i kryptoměny  
17:37AI a „dobrá deflace“ druhé průmyslové revoluce
16:16Během posledních 15 let došlo k výrazné změně ve fungování Fedu a schopnosti monitorovat jeho politiku
16:02Trh s luxusním zbožím příští rok vzroste o tří až pět procent, očekává Bain
15:08Americký trh práce přinesl v září po několika slabých měsících slušné zlepšení  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data