Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

9.12.2013 11:17
Autor: ČTK

Reklamu celosvětově čeká nejsilnější období nepřetržitého růstu za posledních deset let. Po letošním zvýšení investic o 3,6 procenta by to v příštím roce mělo být o 5,3 procenta a v letech 2015 a 2016 se očekává nárůst na 5,8 procenta. Vyplývá to z prognóz výdajů na reklamu vypracovaných agenturou ZenithOptimedia. Hlavním motorem budou mobilní technologie, které rozšiřuje prostor pro spotřebu médií. 

Zvyšování celosvětových reklamních výdajů v příštím roce pomůže lepšící se situace v Evropě a významné události jako zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období. Větší příspěvek ke globálnímu růstu přitom obstarají rozvojové země, jež zlepšují vzdělávací systémy i infrastrukturu a pracovní síla jejich mladé populace dál narůstá. Tyto trhy se tak v letech 2013 až 2016 mají zvýšit o zhruba devět procent, na rozdíl od vyspělých zemí, tedy USA, západní Evropy a Japonska, jimž prognóza přisuzuje růst o tři procenta, především kvůli potížím s dluhy, nízkou mírou inovace a stárnoucí populací. Rozvojové trhy mají v současnosti na celosvětových výdajích na reklamu 35procentní podíl, ve sledovaném období by se ale podíl měl otočit na 61 procent. 

Hlavním tahounem růstu celosvětových reklamních investic je mobilní reklama. Za posledních 20 let je to podle ZenithOptimedia poprvé, co nová platforma zvětšuje celkovou spotřebu médií, aniž by se to dělo na úkor jiné mediální platformy. Z předpovědí vyplývá, že v letech 2013 až 2016 bude mít mobilní reklama 36procentní podíl na všech nových výdajích na reklamu. Druhý největší podíl připadne televizi (34 procent nových investic), následované internetovou reklamou pro stolní počítače (25 procent), která se stejně jako mobilní reklama i nadále těší výraznému růstu. 

"Mobilní technologie vytváří pro odborníky na poli marketingu nové příležitosti, jak navázat kontakt se spotřebiteli. To spolu s pokračujícím vzestupem mladých, dynamických trhů podnítí během příštích tří let zdravý a stabilní růst celosvětových investic do reklamy," poznamenal globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King. 

Navzdory svému značnému růstu představovala mobilní reklama v letošním roce stále jen 2,7 procenta celosvětových reklamních investic. Do roku 2016 by nicméně měla tento podíl navýšit na 7,7 procenta - předstihne tak rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujme pozici čtvrtého největšího média na světě. Mobilní reklama představuje veškerou internetovou reklamu doručenou do chytrých telefonů a tabletů bez ohledu na formát. 

Průzkum dále ukázal, že ze 31 posuzovaných trhů má nejvyšší rozšíření chytrých telefonů Jižní Korea, kde 83 procent obyvatel chytrý telefon vlastní a očekává se, že v roce 2016 se tento podíl zvýší na 92 procent. Zbytek horní pětice tvoří země západní Evropy: Norsko s letošním podílem 73 procent, které by mělo do roku 2016 stoupnout na 85 procent, dále Irsko, Británie a Nizozemsko. 

Jižní Korea, která zaujímá první místo v kategorii chytrých telefonů, se přitom v žebříčku tabletů ocitla až na 19. pozici, a to hlavně kvůli popularitě takzvaných "phabletů", hybridů smartphonu a tabletu, které se počítají mezi chytré telefony. Nejvyšší penetrace tabletů tak připadá Nizozemsku, kde letošní podíl činí 41 procent obyvatel a v roce 2016 se očekává na 60 procentech. Dále se umístily Austrálie, Norsko, Británie a Francie.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.1.2017
11:16Akcie v Evropě čekají na Draghiho. Proč letí vzhůru Zodiac Aerospace (+22 %)?
10:52Zvyšují centrální banky bezpečnost finančního systému, nebo mu škodí?
10:38Yellenová pomohla k ziskům dolaru, ráno má ale navrch euro  
9:57Pražská burza otevírá bez jasného směru, Pegas na měsíčním maximu
9:33Technická analýza - Po jestřábím Fedu může přijít neutrální ECB. Dolar by tak mohl opět posílit
9:13Rozbřesk – Co dnes čekat od ECB?
8:56"Levná" Moneta stojí v Praze na klíčové ceně  
8:40Ze spojení Safranu a Zodiac Aerospace vznikne třetí největší dodavatel leteckého průmyslu na světě
8:21Akciová Asie zaznamenala smíšené výsledky  
7:53Fed: Americká ekonomika zrychluje, na trhu práce přestává být koho zaměstnat
7:11Budoucnost světa podle amerických tajných služeb
18.1.2017
22:00Wall Street obchodovala smíšeně. Cena ropy klesla
20:05Osm let Obamy: Stažení z Iráku, dohoda s Íránem, chaos po arabském jaru a mrazivé vztahy s Kremlem
18:21Investice do „Big Pharma“ a téma předražených léků
17:39Technická analýza - Makrodata dnes dolaru nepomohla. Pomůže alespoň FED?
17:28Summary: Poslední výsledky amerického bankovního sektoru pro čtvrtý kvartál
17:12Stiglitz: Euro je mrtvé a Trumpovy plány bizarní
17:11Hlavní měny korigovaly včerejšek, data se inspirací nestala  
17:03Investiční výhled Patria 2017: Měny. Dolar pod paritou, libra pod tlakem?  
16:54Prahu uprostřed týdne táhla Komerční banka a ČEZ, Moneta klesla na 80 Kč

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
BB&T Corp (12/16 Q4)
Logitech International SA (12/16 Q3)
Schlumberger Ltd (12/16 Q4)
Skyworks Solutions Inc (12/16 Q1, Aft-mkt)
12:30Bank of New York Mellon Corp/The (12/16 Q4)
13:00Union Pacific Corp (12/16 Q4)
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:30USA - Počet nově zahájených staveb
22:00Intel Corp (12/16 Q4)
22:00International Business Machines Corp (12/16 Q4)
22:05American Express Co (12/16 Q4)