Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

Růst globálních reklamních investic potáhne mobilní reklama

09.12.2013 11:17
Autor: ČTK

Reklamu celosvětově čeká nejsilnější období nepřetržitého růstu za posledních deset let. Po letošním zvýšení investic o 3,6 procenta by to v příštím roce mělo být o 5,3 procenta a v letech 2015 a 2016 se očekává nárůst na 5,8 procenta. Vyplývá to z prognóz výdajů na reklamu vypracovaných agenturou ZenithOptimedia. Hlavním motorem budou mobilní technologie, které rozšiřuje prostor pro spotřebu médií. 

Zvyšování celosvětových reklamních výdajů v příštím roce pomůže lepšící se situace v Evropě a významné události jako zimní olympiáda, mistrovství světa ve fotbale a volby v USA v polovině prezidentského funkčního období. Větší příspěvek ke globálnímu růstu přitom obstarají rozvojové země, jež zlepšují vzdělávací systémy i infrastrukturu a pracovní síla jejich mladé populace dál narůstá. Tyto trhy se tak v letech 2013 až 2016 mají zvýšit o zhruba devět procent, na rozdíl od vyspělých zemí, tedy USA, západní Evropy a Japonska, jimž prognóza přisuzuje růst o tři procenta, především kvůli potížím s dluhy, nízkou mírou inovace a stárnoucí populací. Rozvojové trhy mají v současnosti na celosvětových výdajích na reklamu 35procentní podíl, ve sledovaném období by se ale podíl měl otočit na 61 procent. 

Hlavním tahounem růstu celosvětových reklamních investic je mobilní reklama. Za posledních 20 let je to podle ZenithOptimedia poprvé, co nová platforma zvětšuje celkovou spotřebu médií, aniž by se to dělo na úkor jiné mediální platformy. Z předpovědí vyplývá, že v letech 2013 až 2016 bude mít mobilní reklama 36procentní podíl na všech nových výdajích na reklamu. Druhý největší podíl připadne televizi (34 procent nových investic), následované internetovou reklamou pro stolní počítače (25 procent), která se stejně jako mobilní reklama i nadále těší výraznému růstu. 

"Mobilní technologie vytváří pro odborníky na poli marketingu nové příležitosti, jak navázat kontakt se spotřebiteli. To spolu s pokračujícím vzestupem mladých, dynamických trhů podnítí během příštích tří let zdravý a stabilní růst celosvětových investic do reklamy," poznamenal globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King. 

Navzdory svému značnému růstu představovala mobilní reklama v letošním roce stále jen 2,7 procenta celosvětových reklamních investic. Do roku 2016 by nicméně měla tento podíl navýšit na 7,7 procenta - předstihne tak rádio, časopisy a venkovní reklamu a zaujme pozici čtvrtého největšího média na světě. Mobilní reklama představuje veškerou internetovou reklamu doručenou do chytrých telefonů a tabletů bez ohledu na formát. 

Průzkum dále ukázal, že ze 31 posuzovaných trhů má nejvyšší rozšíření chytrých telefonů Jižní Korea, kde 83 procent obyvatel chytrý telefon vlastní a očekává se, že v roce 2016 se tento podíl zvýší na 92 procent. Zbytek horní pětice tvoří země západní Evropy: Norsko s letošním podílem 73 procent, které by mělo do roku 2016 stoupnout na 85 procent, dále Irsko, Británie a Nizozemsko. 

Jižní Korea, která zaujímá první místo v kategorii chytrých telefonů, se přitom v žebříčku tabletů ocitla až na 19. pozici, a to hlavně kvůli popularitě takzvaných "phabletů", hybridů smartphonu a tabletu, které se počítají mezi chytré telefony. Nejvyšší penetrace tabletů tak připadá Nizozemsku, kde letošní podíl činí 41 procent obyvatel a v roce 2016 se očekává na 60 procentech. Dále se umístily Austrálie, Norsko, Británie a Francie.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
13.11.2025
22:00Americké akciové indexy se výrazně propadají  
17:19Inflace je vždy monetárním jevem
16:37Disney zklamal na tržbách a varuje před nižším ziskem v prvním kvartálu. Akcie odepisují 8 %
16:08Mobius: Korekci na AI využiji k nákupům, dolar bude posilovat
14:40Po první polovině roku se růst evropských zbrojařů zasekl  
13:09Čínský gigant Tencent překonal očekávání, AI využívá chytře a efektivně  
12:01Merck překonal svými výsledky odhady, akcie rostou o šest procent
11:14Shutdown končí, trhy už nechává v klidu. Na data si nejspíš ještě chvíli počkáme  
11:06Zisk Siemensu zaostal za odhady, firma odštěpení zdravotní divizi divize
10:26EU chystá novou obchodní dohodu s USA. Chce zafixovat 15% cla a vyřešit sporné bariéry
10:01Skupina ČSOB za devět měsíců 2025: Roste čistý zisk, objem úvěrů i spravovaných aktiv
9:55Konec nejdelšího shutdownu. Federální úřady obnovují provoz, dopady budou přetrvávat
9:13Britská ekonomika zpomalila, kyberútok způsobil miliardové škody
8:58Rozbřesk: Rozpočtová šaráda u konce. Nová koalice má tři možnosti, jak naložit s děravým rozpočtem
8:50Shutdown v USA skončil, Cisco sází na AI a otázky kolem Trumpa a Epsteina znovu ožívají  
6:06Dluhopisový trh se mění. Proč investoři volí korporace před státy  
12.11.2025
22:01Dow Jones na rekordních hodnotách před hlasováním o ukončení shutdownu  
17:23Pětileté valuační „pravidlo“ – nyní „tentokrát jinak“?
17:21Nejlepší Dlouhodobý investiční produkt alias DIP na trhu nabízí Patria Finance, ocenila prestižní soutěž
17:05Spoření na penzi mají témeř 4 miliony lidí, letos jejich počet klesl

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00UK - HDP, q/q
8:00UK - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
14:30USA - CPI, y/y
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.